globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach
19.1.2012 v 10:29
Zdravím bikery,
a potřeboval bych trochu poradit s výběrem první motorky, cenově kolem 10tisíc, spíš méně.

Před půl rokem jsem si udělal ŘP sk.A<25kw( na poprvé :), ale pořád necítím takovou tu jistotu při tom řízení - občas to při řazení cukne, rozjezdy taky nejsou stoprocentní a párkrát se mi stalo, že jsem třeba při stání na semaforech naklonil motorku na jednu stranu, takže mi dalo zabrat, aby nespadla. Mám taky strach, že vždycky když jsem jezdil, tak tam byl u toho učitel, který vždycky mohl zasáhnout a nemohlo se nic stát, takhle si s tím budu muset poradit sám...a z toho pramení mé obavy.

Motorku bych měl jak pro zábavu, tak i na občasnou cestu do školy v Praze. Na motorce jsem jezdil jenom v autoškole a nemám možnost si od někoho půjčit fichtla. Výkon pro mě není až tak důležitý, preferuji klidnou jízdu tak kolem těch 80-90km/h. po okreskách.
I z těchto důvodů jsem uvažoval pro začátek o něčem slabším, lehčím.. Líbila se mi tak Jawa 50 Dandy( pokud jsem dobře pochopil je ale problém s poruchovostí a sháněním ND), MZ ETZ 150( ta mi ale připadá už jako "velká motorka",která i podstatně víc žere), nebo Simson, tam je ale problematický výkon, max.70km/h p je v Praze zoufale málo, navíc to neustálé podřazování...)

V podstatě pořád nvm.jestli je lepší koupit na rok Simsona, rozjezdit se, a pak ho za stejné peníze prodat, nebo jít rovnou třeba do MZ, začít o to opatrněji a překonat ten začátečnický strach, respekt...Dandy na mi připadala jako vhodný kompromis mezi výkonem MZ a ovladatelností Simsona.
Co myslíte? Nebo máte jiný typ jak to na spolehlivou motorku kolem 10tisíc vhodnou pro začátečníka? Nebo jiný nápad, zkušenost jak zvládnout ty počáteční obavy?

Díky moc
Anketa: Jaká motorka kolem 10ti tisíc?
MZ ETZ 150
80%
52
Jawa 50 Dandy
5%
3
Simson a po roce třeba tu MZ
8%
5
Jiná
8%
5
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

19.1.2012 v 23:29 | Nahoru | #31

ZombiRider píše: no nevím, já se teda na čtyřku dostanu na sedmdesát a kousek,víc ani prd,je pravda, že mam na kolečku 15z,sice to jede 110,ale to je maximum a dlouhodobě to tam uržet je akorát na posrání,jak pro jezdce, tak pro motorku,nakonec je rád člověk, když si to bublá na pětičku sedmdesát.

S MZ 150 se dostaneš na čtyřku na 70km/h a na pětku 110km/h.To máš nějaký divný převody.Já mam ted druhou na čtyřku to jede cca 80-90km/h a pětka zbytek...Ale je to putna,10 sem 10 tam

Naposledy editováno 19.01.2012 23:30:03

1 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

20.1.2012 v 11:35 | Nahoru | #32
Když se chceš neco na motorce naučit a máš bobky z provozu na silnici, zvlášť v Praze (se ti ani nedivím), najdi si nějaký plácek, na něm se nauč jezdit okolo čtverce, pak trojúhelníku a nakonec mezi dvěma kolíky (délka stran taková, abys řadil 1-2-1). Pak ňákej slalom atd. Zkrátka začni technikou jízdy a né očiska vypleštěné, plný knedlík...jé, zatáčka ...ujíííí...bum.
Rozjet to umí kde kdo, zastavit už tak né.
Tohle tě v autoškole nenaučí. Vyzkoušeno na mým mladým. Kopyto k pohledání .
Jo, dobré oblečení taky není špatné. Nemyslím hadry za padesát litrů, ale třeba bez rukavic a helmy ani za roh pro rohlíky.
Suzuki GN 250 je skvělá motorka! I když se mě zdála menší, než MZ.

MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

20.1.2012 v 14:48 | Nahoru | #33
Za mě je to jednoznačně MZ když chceš aby to jelo, tak to jede, těžká není a na manévrování je taky super. Před tím jsem nikdy žádnou motorku neměla a myslím že jsem zvolila správně. Taky jsem přemýšlela nad Simsonem, ale vzhledem k tomu, že ráda jezdím i mimo Prahu, tak jsem si vyblala Mztku.

(reakce na) MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

20.1.2012 v 16:07 | Nahoru | #34

rybíz5 píše: S MZ 150 se dostaneš na čtyřku na 70km/h a na pětku 110km/h.To máš nějaký divný převody.Já mam ted druhou na čtyřku to jede cca 80-90km/h a pětka zbytek...Ale je to putna,10 sem 10 tam


Jsem psal, že mam trochu jinej převod, tak to bude asi tim.

1 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

21.1.2012 v 14:25 | Nahoru | #35
a nepřemýšlel jsi o skútru?? na takové to rozježdění a pochopení co ta motorka vlastně dělá nemusíš se starat o řazení sezónu pojezdit a pak na něco většího

(reakce na) MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

21.1.2012 v 18:40 | Nahoru | #36

Jon5 píše: MZ, ale 150
Ta je víc domyšlená oproti 250


Bohužel je to tak. Zrovna jsem "lepil" spojku. To vymýšlel nějaký uplny chuj!

Kolem desíti tisíc určitě MZ 150. Supr motorka. Lehoučká, jede to už dobře a kdyby něco tak díly jsou levné a zvládneš to opravit sám.

MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

21.1.2012 v 18:43 | Nahoru | #37
jedině MZ

(reakce na) MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

21.1.2012 v 19:26 | Nahoru | #38
daniel.> Pokud chceš v budoucnu jezdit na motorce, tak začínat na skútru, podle mě, není dobré. Nezískáš ty správné návyky.

1 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

21.1.2012 v 21:04 | Nahoru | #39
Na skůtra bych vůbec nemyslel, ty příplatkový hodiny ti nepomůžou zase nezískáš jistotu, protože tě bude někdo jistit. Já měl taky bobky když jsem na tom seděl sám a tak jsem tlačil od baráku k nám za garáže (v protisměru po chodníku, protože jsem se tehdy bál na tu "velkou" rozuměj obyčejnou silnici) a tam si zkoušel rozjezdy a řazení. Za ten měsíc si to ošaháš a pustíš se do provozu, kde zjistíš že to většinou neni až tak hrozný.

Za mě MZ150, naučíš se na ní a i si na ní třeba trochu vyjedeš

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

21.1.2012 v 21:48 | Nahoru | #40
memphis.unv> Co mají všichni za problémy se zapalováním u Jawek ti taky nepovim., ale je tady toho na forech tolik, že na tom něco bude

Ona Jawa nebude špatná, ale je to už beznadějně konstrukčně i designově starý. To stejný ta ČZta, taky může, a věřím, že i jezdí hezky, a věřím, že tak udržovaná jakou máš ty určitě i jezdí, ale na tom motoru a podvozku jezdil už můj děda...U MZty aspoň můžu říct, že jen táta

Jinak, jelikož jsem na kluka spíš trpaslík( 172cm), tak myslím, že by mi právě ta řidítka mohla vyhovovat, ale neseděl jsem - nvevím...

(reakce na) MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

21.1.2012 v 21:57 | Nahoru | #41
Zdenalbenal> Hle.díky takovýhle takovýhle tipy jsem chtěl slyšet.. .ale nvm.jestli bych třeba ten trojúhelník vůbec dal na kole...

Jinak mám třeba obavy z rozjezdu, že přidám víc plynu a postaví se mi to na zadní. V tý autoškole tam byl právě ten učitel, který taky něco vážil, takže jsem měl pocit, že jsem dostatečně vzadu zatíženej a nemůže se to zvednout i kdybych chtěl... Teďka když na tom budu já se svými 56kily, tak to je jak pírko...

No jinak schválně jsem na ty rozměry teďka koukal a MZ vychází ve všech ohledech menší, takže tím líp

(reakce na) MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

21.1.2012 v 22:02 | Nahoru | #42
S.M-A-RT> Mluvíš mi z duše...
Skůtr bych taky zamítl, sice by mi ten začátek hodně usnadnil, ale zas bych se nic nenaučil - samotné vedení motocyklu mi zase nedělalo potíže, a problematičtější řazení a starty se na něm nenaučím... Přecejenom nějakých těch třináct hodin na tý motorce už odježděno mám, takže už vim co a jak, a jen se vozit by mě asi nebavilo...

Jinak, myslím, že by byl i problém se do nějakého skůtra vejít finančně...

MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

21.1.2012 v 22:14 | Nahoru | #43
Díky všem, ujasnil jsem si díky vám spoustu věcí a mám konečně jasno...

Jen škoda, že i ti co hlasovali pro " Simsona a za rok třeba MZ" nepřidali taky komentář...

MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

21.1.2012 v 22:34 | Nahoru | #44
Ahoj, tak zaprvé: určitě bych šel do MZ 150, popřípadě bych zvážil tu ČZ 175 s kotoučovou brzdou, ale vidím, že Tě táhne spíš MZ..
Za druhé: neboj se vůbec toho, že za Tebou nikdo nesedí, zvlášť nějaký zakrslý mamut...
Ten právě může způsobit stavění motorky na zadní kolo, protože sedí nad zadním kolem !
Když budeš na motorce sám, tak máš nad ní asi o 100% lepší kontrolu, než když za Tebou někdo sedí a vrtí se..!
A určitě si prvně zajeď na nějaké parkoviště a tam si natrénuj rozjezdy, zatáčení a hlavně brždění A vůbec se nestyď poprosit o radu někoho zkušenějšího, jestli znáš..
Chce to hlavně jezdit, jezdit, jezdit...
Není třeba se toho bát, ale jsi jeden z mála, co má před motorkou trochu respekt a nechce hned 100koňovou bestii, tak Ti držím palce, ať Ti motorky dělají jen radost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

22.1.2012 v 00:58 | Nahoru | #45
Simply4x4> jedině třipade


já vím že toho je plno, ale já fakt netuším čim to může byt a upřimně řečeno ta má třipade fakt udržovaná fakt neni
ne že bych se k ní choval jak prase, to vůbec, dávám jí do proto aji když tak abych ju zbytečně nepřetěžoval- jako třeba při zvedání na zadním to třeba stupačky a véfukový kolena brousím kilem pravidelně
můžu říct že se zapalováním jsem měl taky problémy a to dvakrát, ovšem jednou to bylo před generálkou když jsem měl na levým pístním čepu vůli 2mm (netuším jak to je možný a jak to mohlo jezdit ale bylo to tak ) takže se to asi vibracama vždycky rozhodilo a bylo to čimdál častějc a podruhý když jsem už byl na pokraji zoufalství že ať to šteluju jak chcu tak furt to nejede jak má a vynechává atd tak jsem zjistil že to je povolená ta mosazná svorka co je chycená na kontaktu u kladivka a jak ta volná packa rezonovala.... stačilo ju kombinačkama zcvaknou aby držela a najednou to bylo v cajku
no a zapomněl jsem že jednou jsem to ještě přičítal předstihu a nakonec to byl zasrané filtr
jak jsem říkal, udržovaná nijak neni, akorát jsem při koupi chtěl aby byla v co možná nejoriginálnějším stavu a co se týká momentální péče, opravdu žádnou nechce, jezdí aniž by se tam cokoliv na ní sralo, takže akorát občas umyt a něco vyleštit když si o to řekne.

konstrukčně neni zastaralá ale klasická
podvozek je možná starší, aji když dvojitá uzavřená kolíbka z ocelovéch trubek nemůže byt přežitkem protože to je takové základ které se používá ještě aji neska a neřadil bych ho pod to co má mz protože jawa s tim rámem taky experimentovala u bizona a nakonec to zavrhla a vrátila se ke klasice s tim že je pevnější
můžu říct že pokud se dostaneš v zatáčce tak daleko že se začne vlnit tak je potřeba buď přitvrdit nastavení tlumičů (zvýšit předpětí pružin, na což stačí klíč), přifouknout gumy, nebo tam dat nějakou gumu co bude prostě stabilnější

prostě než ju budeš kupovat tak se na obouch svez a uvidíš.
je to totiž věčné střet jawa versus emzeta. žádná motorka neni celkově lepší, každá má přednosti někde jinde ale jsou jawaři a emzetáři, prostě dva tábory který mají rádi to svý a drží se toho takže snad nepudeš do toho špatnýho
co ale říkám s čistým srdcem tak to že jawa je oproti mz "dospělá" motorka- mz je lehká malá hračka, jawa je respekt budící dvouválec, pořádná hromada poctivýho železa která váží 170 kilo oproti 110
třikrát takové krouťák, dvakrát vyšší výkon, o polovinu větší váha, daleko stabilnější (těžkopádnější ) a o dost delší
prostě 350











(reakce na) MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

22.1.2012 v 08:15 | Nahoru | #46

MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

22.1.2012 v 09:21 | Nahoru | #47
za mě hlasuju taky pro MZ 150 není to žádný dělo má malou spotřebu a není to takovej kostitřas jako ta třinda , simsony a nějaký 50sátky když máš papíry co máš bych rovnou zavrhl po týdnu ti to přestane stačit a budeš to prodávat. Jinak na jawce 350 jsem jel nedávno po dlouhé době a musím říct že teda zážitek nic moc vibrace jak prase výkon nikde jediný co mi přišlo zajímavý byl zvuk 2 taktního dvouválce na volnoběh ale nechtěl bych to!!

MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

22.1.2012 v 11:04 | Nahoru | #48
po dvou letech ježdění na MZ naprostá spokojenost žádná závada...až na vyšlehanej brzdovej válec...ale to jsem vyřešil tak jednoduše že to sem radši ani nebudu psát ...ze začátku ale dávat bacha celkem tahá ale není to zase žádnej drak pokud budeš kupovat tak se snaž najít origo...nějaký samodomo upravy většinou totálně nefungují....sám sem to zkoušel

MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

22.1.2012 v 11:27 | Nahoru | #49
Za mě taky MZ,ale 150.U 250 bys mohl mít problémy se spojkou a převodovkou,u 150 by se ti to nemělo stát.Co se týká Jawy 350,jezdil jsem na tom naposled v autoškole a děs běs,ona to není vyloženě špatná motorka,ale oproti MZ je to prostě zastaralý,motor mi přišel takovej divně nepružnej...třeba člověk chtěl jet po vesnici 50.Dáš trojku a ve dvou se to dusí,tak podřadíš na dvojáka,zas to řve,dáš zase trojku,umírá to...no jak u blbečků na dvorečku A 40 se s tím zase nedalo jet kvůli tomu tlusťochovi,co se viklal za mnou No nevím,možná jen blbá zkušenost

A ČZ 175 co byla doma zase furt nejela,ať to člověk seřizoval jak chtěl,bylo to snad podle počasí.Jednou to zdochalo na volnoběh,ale jelo to,pak to zas dobře startovalo,ale nešlo do otáček,nebo byl dobrej volnoběh i starty,ale ve středních i vyšších otáčkách se to zničehonic ulilo a chcíplo,no aby to vzal čert,takovej motor...

MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

22.1.2012 v 11:46 | Nahoru | #50
I když mám sám jawku, tak se nestavím ani na jednu stranu jestli je lepší MZ nebo Jawa. Každá má svoje pro a proti ale hlavně si myslím že je to o tom jak se kdo k té motorce chová!
Většina lidí píše že jeli na třiapůli v autoškole a byl to otřesný zážitek že už by to nechtěli. A co proboha čekáte od motorky z autoškoly? Je jasné že když se na tom denně vystřídá několik lidí co se teprv učí jezdit, tak že ta chuděra motorka dostává záhul. Osobně sem v autoškole jezdil na Simsonovy, Jawě125Dandy, Jawě350, Viragu250 a Hondě CB500 a krom toho Viraga které sem vychytal fungl nové byly všechny ty motorky v bídném stavu včetně té CB500! A jak tu každý prostě říká že jel na třindě v autoškole tak hrůza a nikdy by to nechtěl to samé můžu říct o CB500,ale vím že to není vina motorky!
Jo Jawa 350 na které sem taky v autoškole jezdil byla hrozná mrdka, děs a hrůza, ale když to srovnám s tou co mám doma v garáži je to nebe a dudy, sto a jedna! Prostě se to nedá ani srovnávat uplně jiná motorka, a když řeknu že je to jak 120ka škodovka a audi tak ani moc nepřeháním. A proč? Protože se o ní starám! A tak to bude s každou jawou a s každou MZ, a s každou jinou motorkou, záleží na jakého natrefíš majitele, takže šťastnou ruku při výběru

1 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

22.1.2012 v 19:17 | Nahoru | #51
Za mě taky MZ,já jí měl před Alpíkem a super,pak jsem udělal výbrus a přímo lítala .Nechal jsem si jí jako vzpomínku,a že se na ní občas svezu,ale asi jí prodám,nějak se mi na ní už nechce .

(reakce na) MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

23.1.2012 v 08:36 | Nahoru | #52

jirkka píše: Za mě taky MZ,já jí měl před Alpíkem a super,pak jsem udělal výbrus a přímo lítala .Nechal jsem si jí jako vzpomínku,a že se na ní občas svezu,ale asi jí prodám,nějak se mi na ní už nechce .


Neblbni,já zrovna přemýšlím,že si nějakou pořídím,akorát s třetí motorkou by mě už mladá asi nakopla

(reakce na) MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach

24.1.2012 v 19:44 | Nahoru | #53
memphis.unv> kuzmič> No hle.díky, je vidět, že jsi fakt srdcař (y,) a když se kouknu na tu prácičku co sis s ní dal, tak se ani nedivím , ale 170-ti kilový železářství je to, z čeho mám právědo začátků strach

Jawa není zastaralá je klasická...



Jinak myslím, že ten návrat Jawy ke klasické kolíbce kvůli pevnosti souvisí se zaměřením Jawy na méně náročné východní trhy, kde právě vysoká odolnost a pevnost na tamních komunikacích( dá li se těm cestám-polím tak vůbec říkat ), byly cenou devizou ..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist