a potřeboval bych trochu poradit s výběrem první motorky, cenově kolem 10tisíc, spíš méně.
Před půl rokem jsem si udělal ŘP sk.A<25kw( na poprvé :), ale pořád necítím takovou tu jistotu při tom řízení - občas to při řazení cukne, rozjezdy taky nejsou stoprocentní a párkrát se mi stalo, že jsem třeba při stání na semaforech naklonil motorku na jednu stranu, takže mi dalo zabrat, aby nespadla. Mám taky strach, že vždycky když jsem jezdil, tak tam byl u toho učitel, který vždycky mohl zasáhnout a nemohlo se nic stát, takhle si s tím budu muset poradit sám...a z toho pramení mé obavy.
Motorku bych měl jak pro zábavu, tak i na občasnou cestu do školy v Praze. Na motorce jsem jezdil jenom v autoškole a nemám možnost si od někoho půjčit fichtla. Výkon pro mě není až tak důležitý, preferuji klidnou jízdu tak kolem těch 80-90km/h. po okreskách.
I z těchto důvodů jsem uvažoval pro začátek o něčem slabším, lehčím.. Líbila se mi tak Jawa 50 Dandy( pokud jsem dobře pochopil je ale problém s poruchovostí a sháněním ND), MZ ETZ 150( ta mi ale připadá už jako "velká motorka",která i podstatně víc žere), nebo Simson, tam je ale problematický výkon, max.70km/h p je v Praze zoufale málo, navíc to neustálé podřazování...)
V podstatě pořád nvm.jestli je lepší koupit na rok Simsona, rozjezdit se, a pak ho za stejné peníze prodat, nebo jít rovnou třeba do MZ, začít o to opatrněji a překonat ten začátečnický strach, respekt...Dandy na mi připadala jako vhodný kompromis mezi výkonem MZ a ovladatelností Simsona.
Co myslíte? Nebo máte jiný typ jak to na spolehlivou motorku kolem 10tisíc vhodnou pro začátečníka? Nebo jiný nápad, zkušenost jak zvládnout ty počáteční obavy?
Díky moc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach
ZombiRider píše: no nevím, já se teda na čtyřku dostanu na sedmdesát a kousek,víc ani prd,je pravda, že mam na kolečku 15z,sice to jede 110,ale to je maximum a dlouhodobě to tam uržet je akorát na posrání,jak pro jezdce, tak pro motorku,nakonec je rád člověk, když si to bublá na pětičku sedmdesát.
S MZ 150 se dostaneš na čtyřku na 70km/h a na pětku 110km/h.To máš nějaký divný převody.Já mam ted druhou na čtyřku to jede cca 80-90km/h a pětka zbytek...Ale je to putna,10 sem 10 tamNaposledy editováno 19.01.2012 23:30:03
1 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach
Rozjet to umí kde kdo, zastavit už tak né.
Tohle tě v autoškole nenaučí. Vyzkoušeno na mým mladým. Kopyto k pohledání .
Jo, dobré oblečení taky není špatné. Nemyslím hadry za padesát litrů, ale třeba bez rukavic a helmy ani za roh pro rohlíky.
Suzuki GN 250 je skvělá motorka! I když se mě zdála menší, než MZ.
rybíz5 píše: S MZ 150 se dostaneš na čtyřku na 70km/h a na pětku 110km/h.To máš nějaký divný převody.Já mam ted druhou na čtyřku to jede cca 80-90km/h a pětka zbytek...Ale je to putna,10 sem 10 tam
Jsem psal, že mam trochu jinej převod, tak to bude asi tim.
1 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach
Jon5 píše: MZ, ale 150
Ta je víc domyšlená oproti 250
Bohužel je to tak. Zrovna jsem "lepil" spojku. To vymýšlel nějaký uplny chuj!
Kolem desíti tisíc určitě MZ 150. Supr motorka. Lehoučká, jede to už dobře a kdyby něco tak díly jsou levné a zvládneš to opravit sám.
1 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach
Za mě MZ150, naučíš se na ní a i si na ní třeba trochu vyjedeš
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach
Ona Jawa nebude špatná, ale je to už beznadějně konstrukčně i designově starý. To stejný ta ČZta, taky může, a věřím, že i jezdí hezky, a věřím, že tak udržovaná jakou máš ty určitě i jezdí, ale na tom motoru a podvozku jezdil už můj děda...U MZty aspoň můžu říct, že jen táta
Jinak, jelikož jsem na kluka spíš trpaslík( 172cm), tak myslím, že by mi právě ta řidítka mohla vyhovovat, ale neseděl jsem - nvevím...
Jinak mám třeba obavy z rozjezdu, že přidám víc plynu a postaví se mi to na zadní. V tý autoškole tam byl právě ten učitel, který taky něco vážil, takže jsem měl pocit, že jsem dostatečně vzadu zatíženej a nemůže se to zvednout i kdybych chtěl... Teďka když na tom budu já se svými 56kily, tak to je jak pírko...
No jinak schválně jsem na ty rozměry teďka koukal a MZ vychází ve všech ohledech menší, takže tím líp
Skůtr bych taky zamítl, sice by mi ten začátek hodně usnadnil, ale zas bych se nic nenaučil - samotné vedení motocyklu mi zase nedělalo potíže, a problematičtější řazení a starty se na něm nenaučím... Přecejenom nějakých těch třináct hodin na tý motorce už odježděno mám, takže už vim co a jak, a jen se vozit by mě asi nebavilo...
Jinak, myslím, že by byl i problém se do nějakého skůtra vejít finančně...
Za druhé: neboj se vůbec toho, že za Tebou nikdo nesedí, zvlášť nějaký zakrslý mamut...
Ten právě může způsobit stavění motorky na zadní kolo, protože sedí nad zadním kolem !
Když budeš na motorce sám, tak máš nad ní asi o 100% lepší kontrolu, než když za Tebou někdo sedí a vrtí se..!
A určitě si prvně zajeď na nějaké parkoviště a tam si natrénuj rozjezdy, zatáčení a hlavně brždění A vůbec se nestyď poprosit o radu někoho zkušenějšího, jestli znáš..
Chce to hlavně jezdit, jezdit, jezdit...
Není třeba se toho bát, ale jsi jeden z mála, co má před motorkou trochu respekt a nechce hned 100koňovou bestii, tak Ti držím palce, ať Ti motorky dělají jen radost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach
já vím že toho je plno, ale já fakt netuším čim to může byt a upřimně řečeno ta má třipade fakt udržovaná fakt neni
ne že bych se k ní choval jak prase, to vůbec, dávám jí do proto aji když tak abych ju zbytečně nepřetěžoval- jako třeba při zvedání na zadním to třeba stupačky a véfukový kolena brousím kilem pravidelně
můžu říct že se zapalováním jsem měl taky problémy a to dvakrát, ovšem jednou to bylo před generálkou když jsem měl na levým pístním čepu vůli 2mm (netuším jak to je možný a jak to mohlo jezdit ale bylo to tak ) takže se to asi vibracama vždycky rozhodilo a bylo to čimdál častějc a podruhý když jsem už byl na pokraji zoufalství že ať to šteluju jak chcu tak furt to nejede jak má a vynechává atd tak jsem zjistil že to je povolená ta mosazná svorka co je chycená na kontaktu u kladivka a jak ta volná packa rezonovala.... stačilo ju kombinačkama zcvaknou aby držela a najednou to bylo v cajku
no a zapomněl jsem že jednou jsem to ještě přičítal předstihu a nakonec to byl zasrané filtr
jak jsem říkal, udržovaná nijak neni, akorát jsem při koupi chtěl aby byla v co možná nejoriginálnějším stavu a co se týká momentální péče, opravdu žádnou nechce, jezdí aniž by se tam cokoliv na ní sralo, takže akorát občas umyt a něco vyleštit když si o to řekne.
konstrukčně neni zastaralá ale klasická
podvozek je možná starší, aji když dvojitá uzavřená kolíbka z ocelovéch trubek nemůže byt přežitkem protože to je takové základ které se používá ještě aji neska a neřadil bych ho pod to co má mz protože jawa s tim rámem taky experimentovala u bizona a nakonec to zavrhla a vrátila se ke klasice s tim že je pevnější
můžu říct že pokud se dostaneš v zatáčce tak daleko že se začne vlnit tak je potřeba buď přitvrdit nastavení tlumičů (zvýšit předpětí pružin, na což stačí klíč), přifouknout gumy, nebo tam dat nějakou gumu co bude prostě stabilnější
prostě než ju budeš kupovat tak se na obouch svez a uvidíš.
je to totiž věčné střet jawa versus emzeta. žádná motorka neni celkově lepší, každá má přednosti někde jinde ale jsou jawaři a emzetáři, prostě dva tábory který mají rádi to svý a drží se toho takže snad nepudeš do toho špatnýho
co ale říkám s čistým srdcem tak to že jawa je oproti mz "dospělá" motorka- mz je lehká malá hračka, jawa je respekt budící dvouválec, pořádná hromada poctivýho železa která váží 170 kilo oproti 110
třikrát takové krouťák, dvakrát vyšší výkon, o polovinu větší váha, daleko stabilnější (těžkopádnější ) a o dost delší
prostě 350
A ČZ 175 co byla doma zase furt nejela,ať to člověk seřizoval jak chtěl,bylo to snad podle počasí.Jednou to zdochalo na volnoběh,ale jelo to,pak to zas dobře startovalo,ale nešlo do otáček,nebo byl dobrej volnoběh i starty,ale ve středních i vyšších otáčkách se to zničehonic ulilo a chcíplo,no aby to vzal čert,takovej motor...
Většina lidí píše že jeli na třiapůli v autoškole a byl to otřesný zážitek že už by to nechtěli. A co proboha čekáte od motorky z autoškoly? Je jasné že když se na tom denně vystřídá několik lidí co se teprv učí jezdit, tak že ta chuděra motorka dostává záhul. Osobně sem v autoškole jezdil na Simsonovy, Jawě125Dandy, Jawě350, Viragu250 a Hondě CB500 a krom toho Viraga které sem vychytal fungl nové byly všechny ty motorky v bídném stavu včetně té CB500! A jak tu každý prostě říká že jel na třindě v autoškole tak hrůza a nikdy by to nechtěl to samé můžu říct o CB500,ale vím že to není vina motorky!
Jo Jawa 350 na které sem taky v autoškole jezdil byla hrozná mrdka, děs a hrůza, ale když to srovnám s tou co mám doma v garáži je to nebe a dudy, sto a jedna! Prostě se to nedá ani srovnávat uplně jiná motorka, a když řeknu že je to jak 120ka škodovka a audi tak ani moc nepřeháním. A proč? Protože se o ní starám! A tak to bude s každou jawou a s každou MZ, a s každou jinou motorkou, záleží na jakého natrefíš majitele, takže šťastnou ruku při výběru
1 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ 150, 50 Dandy,Simson a za čátečnický strach
jirkka píše: Za mě taky MZ,já jí měl před Alpíkem a super,pak jsem udělal výbrus a přímo lítala .Nechal jsem si jí jako vzpomínku,a že se na ní občas svezu,ale asi jí prodám,nějak se mi na ní už nechce .
Neblbni,já zrovna přemýšlím,že si nějakou pořídím,akorát s třetí motorkou by mě už mladá asi nakopla
Jawa není zastaralá je klasická...
Jinak myslím, že ten návrat Jawy ke klasické kolíbce kvůli pevnosti souvisí se zaměřením Jawy na méně náročné východní trhy, kde právě vysoká odolnost a pevnost na tamních komunikacích( dá li se těm cestám-polím tak vůbec říkat ), byly cenou devizou ..