2 reakcí na tento příspěvek Homologované žárovky
kozel.ka píše: A jak je to s těmi paticemi, půjde ta H7 nějak napasovat do světla s paticí H4 nebo bude potřeba nějaký zákrok?
To si myslim že těžko, ale většina tady zmíněnějch se v H4 bez problému dá sehnat tak proč chceš takhle experimentovat?
1 reakcí na tento příspěvek Homologované žárovky
1 reakcí na tento příspěvek Homologované žárovky
kozel.ka píše: no já mám originál žárovku 35/35w (alternátor má výkon zhruba 90w, nevím jestli je to správně), kvůli tomu jsem dělal i zadní světlo z ledek, abych mohl dát dopředu nějakou lepší žárovku, ale stejně - 60/55W - to nevím jestli už nebude moc; proto by mě zajímala nějaká alternativa, která má nejlépe stejný příkon a lepší výkon, nebo něco pod těch 60w, protože jak říkám, nevím jestli to alternátor utáhne
No ono jde taky o to co tam máš za parabolu aby to vůbec sneslo to teplo který bude výkonější žárovka produkovat. Nehodláš to cpát do tý původní 35/35w? To byla ještě klasická baňka ne?
1 reakcí na tento příspěvek Homologované žárovky
kozel.ka píše: no baňka to kdysi bývala, ale mám tam už normální, akorát by mě zajímalo, jaký je rozdíl mezi těma parabolama? stejně to vyrábí všechno stejně, nebo jaký je v tom rozdíl?
Značnej, hlavně v materiálu. Reálně hrozí (i když to není pravidlo) že se ti při výměně žárovky za mnohem silnejší roztaví parabola. Přecejen ty teploty tam nejsou zrovna malý a pokud je parabola dělaná na nízkej tepelnej výkon žárovky tak to pak nemusí snýst cokoli výkonějšího.
1 reakcí na tento příspěvek Homologované žárovky
kozel.ka píše: no jo, počítám s tím že se bavíme o parabolách z plastu... ale já mám ještě ocelovou? tam by to snad vadit nemělo ne? tam je to celkem jedno, když se ocel taví zhruba při 1539°C a to záleží na třídě, spíš aby potom nezačal hořet ten plastový kryt světla okolo jinak to světlo můžu vyfotit a nahrát ho sem, aby bylo vidět jak vypadá
Pokud je z kovu (což sem blíž nezkoumaj co tam máš a nemáš) tak je to v pohodě. Jestli ten kryt neni vyloženě vystavenej tomu horku tak bych se toho nebál. Jinak jak už se tu psalo o těch xenonech tak na to bacha, většinou to nemaj moc rádi na STK tam kde to nebylo od výroby homologovaný.
1 reakcí na tento příspěvek Homologované žárovky
kozel.ka píše: No ty xenony asi kupovat nebudu (nejsou ani homologované), ani ta cena není zrovna nejpříjemnější na to, když to budu dávat zhruba za rok pryč tu motorku, ... ale ještě mám jeden takový dotaz - o příkon by neměl být problém, to mám vyřešené tím zadním světlem a blinkry, dráty budu dávat 1mm2 průřezu protože zrovna dělám novou elektriku, ale hlavně jestli to vydrží spínače, když tam dám tu běžnou 60/55W? Případně tu Osram Night Breaker?
Mezi tou "běžnou" jak ty píšeš a osramem neni co se týče příkonu žádnej rozdíl. Obě jsou 60/55w pouze Night lépe a víc svítí. Co se týče týhle podrobnější elektriky tak to už netušim jestli by to zvládlo nebo ne, zas tak do tho nevidim a co se týče elektriky znám jen základy. Každopádně když sám píšeš že to budeš dávat pryč tak se na to vykašli, rok dopřežij na tom co tam máš a nemusíš nic řešit. Budoucí kupující to stejně nijak neocení a motorce to cenu nezvedne.
Edit: K tomu jsi si opravdu jistý že to utáhne to dobíjení a nebude ti to užírat baterku? Musís do toho počítat všechno přes zapalko až po žárovky v blinkrech, parkovačku atd atd ....
Naposledy editováno 12.01.2012 21:05:47
1 reakcí na tento příspěvek Homologované žárovky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Homologované žárovky
kozel.ka píše: No tak stejně - když si tu žárovku koupím, tak až to budu prodávat, tak tam dám třeba tu starou a tuhle si nechám a je po starostech, pak si ji dám do té budoucí motorky... teď sem si uvědomil že mám spínače z šestistovky, takže by to měly utáhnout, protože na té 600 určitě jsou silnější žárovky a jiné než ty 60/55W tam asi nebudu... blinkry jsou původně na 21W jeden, teď mám ledkové (zhruba 0,5W jeden), zadní světlo místo žárovky 21/5W mám ledky zhruba na 0,5W zase, takže to musí vyjít...
No hele selskym rozumem si myslim že by to starý spínače měly bez problému utáhnout, napětí přeci měnit nebudeš a když už tak by to odnesl hlavní svazek kterej vede elektřinu do světla a né spínače . Navíc i kdyby byl nějakej zádrhel tak by to nejdřív odpálilo pojistky. V klidu si myslim že můžeš zkusit jak to pofachá se starejma.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Homologované žárovky
moucan píše: No hele selskym rozumem si myslim že by to starý spínače měly bez problému utáhnout, napětí přeci měnit nebudeš a když už tak by to odnesl hlavní svazek kterej vede elektřinu do světla a né spínače . Navíc i kdyby byl nějakej zádrhel tak by to nejdřív odpálilo pojistky. V klidu si myslim že můžeš zkusit jak to pofachá se starejma.
Tak tenhle selskej rozum je super.Napětí nemá nic společnýho s tím jestli výkon zdroje zvládne utáhnout spotřebiče(součet všech ).Spínače by měly být aspoň na 5A(60/12).Raději budu shánět novej spínač než novou elektriku .Pojistka ti to chrání proti zkratu a ne proti přehřátí kabelu(někde i dost ohřívaný od motoru)a spálení izolace(pak teprve účinkuje pojistka):Kabel dej radši 1,5-ku ,1-čka je tak na hraně.Počítej s tím, že občas budeš muset dobíjet nabíječkou,zdroj nejede pořád na plno(volnoběh,apod.)
sajosa píše: Tak tenhle selskej rozum je super.Napětí nemá nic společnýho s tím jestli výkon zdroje zvládne utáhnout spotřebiče(součet všech ).Spínače by měly být aspoň na 5A(60/12).Raději budu shánět novej spínač než novou elektriku .Pojistka ti to chrání proti zkratu a ne proti přehřátí kabelu(někde i dost ohřívaný od motoru)a spálení izolace(pak teprve účinkuje pojistka):Kabel dej radši 1,5-ku ,1-čka je tak na hraně.Počítej s tím, že občas budeš muset dobíjet nabíječkou,zdroj nejede pořád na plno(volnoběh,apod.)
Psal sem jasně že v elektrice mam opravdu nejzákladnější znalosti, taky sem nic spojenýho s timhle neřikal na jisto. Tim líp že si to objasnil.
Edit: k tomu nikde nepíšu něco o tom že napětí má něco společnýho s tim co utáhne zdroj, tohle už se týkalo úplně jinejch věcí.
Naposledy editováno 12.01.2012 22:29:03
1 reakcí na tento příspěvek Homologované žárovky
Ale - já měl jeden čas na autě žárovky na rally. Měly normálně patici H4, ale měly myslim 100W (130/100W nebo tak nějak). Svítily jako svině. Homologované nebyly, ale na technický mi bylo řečeno jen "svítí to to fakt hustě". Nevim, kdo by tam zkoumal žárovky
Tak můžeš zkusit to. Ale budou mít asi trochu větší příkon a teplota bude asi taky trochu vyšší, tak aby se ti neroztekla parabola...
Osram Nightbreaker měly trochu problém s životností (měli cca poloviční životnost než běžné žárovky)... Ta se ale dost zlepšila u druhé generace, tuším, že jí označují jako Osram Nightbreaker Plus. Ale i tak to neberu jako negativum u produktu za 250Kč navíc s tak dobrou svítivostí...
Naposledy editováno 13.01.2012 06:13:50
Sssycak píše: nečetl jsem všechno...
Ale - já měl jeden čas na autě žárovky na rally. Měly normálně patici H4, ale měly myslim 100W (130/100W nebo tak nějak). Svítily jako svině. Homologované nebyly, ale na technický mi bylo řečeno jen "svítí to to fakt hustě". Nevim, kdo by tam zkoumal žárovky
Tak můžeš zkusit to. Ale budou mít asi trochu větší příkon a teplota bude asi taky trochu vyšší, tak aby se ti neroztekla parabola...
Ty žárovky jsem řešil s mým servisákem na auto a hned mě od nich odradil. Co vykládal,tak mají takový výkon,že by mi u myho osobáku okamžitě shořel přepínač světzel. Takže když by chtěl dávat 100watový,tak hned předělat komplet elektriku a posílit:)...