1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
PEPAFJR píše: Na feldě jsem viděl i ustřiženej klínek rozvodového kola.
k tohusty... to musel mit povoleny sroub na klice a vaklalo se to, ne? je to kus matrose, to spis oceses zuby na kolech...
Edit- písmeno
Naposledy editováno 26.12.2011 16:24:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
Forty píše: nechci slyšet rady typu "katalyzátor vyřízneš" "písty s ventilama a vačkou vyměníš" jde mi o to, jestli se to ku**í nebo ne...
když to chytne hned, tak by se do katíku nemělo dostat moc paliva, takže by to teoreticky vadit nemělo vůbec. když to udělám dost jemně se spojkou, tak by rozvoďák neměl přeskočit...?
zajímalo by mě jaký máte zkušenosti. případně i vyjádření výrobce někde v manuálu atd.
Dle manuálu,roztahovat nejvíce 50metrů.Když to do té doby nechytne,tak nepokračovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
morpeus píše: Eso_Rimmer Ten ustřiženej klínek jsem viděl taky. Stalo se mi to na služební felicii při úplně normálnim rozjezdu na semaforu. Najednou to chcíplo a startér točil s motorem téměř na prázdno Docela sranda vysvětlovat šéfovi, že jsem s tim žádný prasárny nedělal
jj, verim... ja jen premyslel, jak k tomu muze dojit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
Naposledy editováno 26.12.2011 21:52:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
morpeus píše: Eso_Rimmer> já jsem neměl možnost se na to nějak moc podívat. Pokud se nepletu tak je tam ta řemenice na kuželu, což znamená že musel bejt povolenej ten šroub co ji drží na klice.
je tam klínek,rozvodové kola na kuželu bez zajištění se sice používají,ale není to zas tak časté a u jiných značek než je Škoda.trins píše: doufám že mě tu "neumlátí" nějakej odborník,ale katalyzátor je keramická vložka s přídavkem platiny,nebo paladia,takže občasná krátkodobá vyšší teplota by mu neměla ublížit...co by ho zničilo je výbuch benzínu,ale to už by toho benzínu tam muselo být fakt hodně a musel by být fakt kopyto,aby to nechal zajít tak daleko
Katalzátor je kurevsky tenká vrstvička platiny na nějakým nosiči, protože katalytickou funkci má jen povrch kovu. Řekl bych, že tepelným namáháním tam dojde spíš k pnutí a popraskání., než že by vyloženě odhořela nebo odtála(má bod tání cca 1800 stupňů) - popraskaná se pak prostě odfouká a katalyzátor je ko2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
Forty píše: je to rok '96 a máme ho jako funglovku, naši v něm "najezdili" poctivejch necelejch 95 000 km... (máti služební, otec kolo, já gixero.... ) na rozvoďák za tu dobu nikdo nešáh, stejně tak ventily, kat. atd. jen 3x pružinu u předního kola jsme měnili, kdy část urezla a upadla. a pak měněný těsnění u hlavy, který začlo prosakovat. +běžnej servis a toť vše
Doporučuji vyměnit rozvody - a to ihned, protože "lehce" přesluhují. Podle manuálu výrobce je výměna rozvodů pro megane 1,6 benzín první generace předepsána po ujetí 120 tisíc km NEBO 5 let, podle toho co nastane dříve. Podívej se na do servisky nebo do manuálu, máš to tam napsáno. Poradím abys nejezdil do značkového servisu, tam si za rozvody řeknou přes 15 tisíc, neznačkový servis ti stejnou věc s origo materiálem udělá za cca 7 tisíc včetně vodní pumpy. Opravu potkaného motoru na stejném autě řešil letos kamarád, cena 17 tisíc včetně práce - nevydržel napínák řemenu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
vtr78 píše: Doporučuji vyměnit rozvody - a to ihned, protože "lehce" přesluhují. Podle manuálu výrobce je výměna rozvodů pro megane 1,6 benzín první generace předepsána po ujetí 120 tisíc km NEBO 5 let, podle toho co nastane dříve. Podívej se na do servisky nebo do manuálu, máš to tam napsáno. Poradím abys nejezdil do značkového servisu, tam si za rozvody řeknou přes 15 tisíc, neznačkový servis ti stejnou věc s origo materiálem udělá za cca 7 tisíc včetně vodní pumpy. Opravu potkaného motoru na stejném autě řešil letos kamarád, cena 17 tisíc včetně práce - nevydržel napínák řemenu.
Těch fám o tom, že všechny značkový servisy jsou předražený, jsem už slyšel ... Víš, co je zajímavý, že když jsem dělal (je to rok zpítky) ve značkovým servisu Ford, tak jsme rozvody na Focusu 1.4/1.6 dělali do 5500,- (materiál, práce vč. DPH) a to bez jakýchkoliv slev. Pravda je, že to bylo bez vodní pumpy. Další věc je, že třeba rozvody na Laguně 1.6 jsem dělal kamarádovi na parkovišti před panelákem , takže ani těch 7 bych nikomu nedal .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
e: vlastně hovno, mně to nestartuje
Naposledy editováno 27.12.2011 14:04:41
Forty píše: Janek> před jakej panelák mám přijet ??
e: vlastně hovno, mně to nestartuje
To víš, dílna je super věc, ale já jezdil asi 6 let s pojízdou dílnou a opravoval naše a slovenský náklaďáky po celý Evropě. Takže práce venku má pro mě takový nostalgický kouzlo Moc na tom u Laguny není. Šroub na doraz kliky jsem si udělal (rozměr mi řekli kluci přímo z Renaultu) a na zajištění vaček stačí kus plocháče. Třeba na svý Felicii jsem si rozvody dělal taky před barákem, na Corse 1.2 taky .....
Nejhorší je pro mě asi vždycky povolit šroub na řemenici u klikovky. To je okamžik pravdy. Někdy je to opravdu zapeklitý.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
Forty píše: Wigum> to se ti povedlo najít v manuálu pro megane ? nebo jiná značka jinej model ?
Je to znávodu na švagrova Rencka Scenic.Jinak jsem to schválně hledal i ve Škodováckým a tam píšou to samý.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
Wigum píše: Je to znávodu na švagrova Rencka Scenic.Jinak jsem to schválně hledal i ve Škodováckým a tam píšou to samý.
já pročítal pro Mégane a nenašel jsem to tam. pouze odtah modelu s automatickou převodovkou. a pak tam bylo, že pokud je závada na zapalování, tak neprodleně do servisu Renault, ale to je jasný, výrobce nenapíše nic jinýho
Forty píše: já pročítal pro Mégane a nenašel jsem to tam. pouze odtah modelu s automatickou převodovkou. a pak tam bylo, že pokud je závada na zapalování, tak neprodleně do servisu Renault, ale to je jasný, výrobce nenapíše nic jinýho
Nápodobně,taky se mi tady válí moudrá kniha k Meganu,je tam uvedeno pouze 120 tis.nic víc..... je to Jak na to...od KoopNaposledy editováno 27.12.2011 17:26:31
Janek píše: Těch fám o tom, že všechny značkový servisy jsou předražený, jsem už slyšel ... Víš, co je zajímavý, že když jsem dělal (je to rok zpítky) ve značkovým servisu Ford, tak jsme rozvody na Focusu 1.4/1.6 dělali do 5500,- (materiál, práce vč. DPH) a to bez jakýchkoliv slev. Pravda je, že to bylo bez vodní pumpy. Další věc je, že třeba rozvody na Laguně 1.6 jsem dělal kamarádovi na parkovišti před panelákem , takže ani těch 7 bych nikomu nedal .
Zkušenost s fordem nemám, napsal jsem realitu cca rok zpět kdy jsem řešil rozvody na svých dvou renaultech. Jako "bonus" ta cena ve značkovém servisu byla bez vodní pumpy. Jezdím s auty do specializovaného "neznačkového" servisu který má autorizaci i pro "záruční" servis a opravy. Cena je tam přibližně 2/3 na servise a poloviční na dílech, přitom používá stejné originální díly jako "značkový" servis.
PS: Ty dáš na vyměněné rozvody dvouletou záruku na materiál a půl roku na práci? Já za tuhle jistotu klidně pár tisíc pustím, jen nemám rád přehnanou nenasytnost.
Edit písmenko
Naposledy editováno 27.12.2011 19:57:34
Forty píše: nechci slyšet rady typu "katalyzátor vyřízneš" "písty s ventilama a vačkou vyměníš" jde mi o to, jestli se to ku**í nebo ne...
když to chytne hned, tak by se do katíku nemělo dostat moc paliva, takže by to teoreticky vadit nemělo vůbec. když to udělám dost jemně se spojkou, tak by rozvoďák neměl přeskočit...?
zajímalo by mě jaký máte zkušenosti. případně i vyjádření výrobce někde v manuálu atd.
když chceš takovou odpověď tak se to samozřejmě kurví..pomalu ale jistě...a pokud přeskočí rozvoďák(jako že to není pravidlem) tak je to drahá sranda....dále taky jde o to jaký auťák....obsah,benzín,nafta...atd....vše se vším souvisí...ale rozhodně to autu nepomáhá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
Ale pokud se to dělá s rozumem a nevrazíš tam dvojku v 50kmh, nic nehrozí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
Benda1 píše: > A co když má ty rozvody uděláné? Tedy pokud čtu dobře,tak měnil těsnění hlavy. A snad jenom idiot by nevyměnil rozvody..... J.
Protože píše v příspěvku č.39 "na rozvody nikdo nešáh". Také bych řekl, že nemyslel výměnu těsnění pod hlavou, ale že bylo měněno těsnění víka ventilů. Zjevně se v motorech moc nevyzná, takže by mne taková "záměna" nepřekvapila.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
Naposledy editováno 28.12.2011 23:54:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor
Forty píše: > jo no, špatně z mý strany. myslel jsem víko ventilů pouze
To je oukej hlavně že si rozumíme .