Tohle je nabídka k případnému připojení. My jedeme. Za rok tu bude cestopis.
Naposledy editováno 09.11.2011 21:05:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2012
Sema píše: Ne, ale spíš máme odlišné představy o cestování. Cestovat na motorce a nechat si věci vozit za sebou v autě, mi přijde uhozené. Ale pokud to vyhovuje tobě, cestuj tak a užívej si to.
jenze ja celou dobu mluvim jen o tehle konkretni ceste, takze hodne daleko, do hodne nejistych klimatickych podminek a ve dvou na jedne motorce na minimalne dva tydny. A v tomto konkretnim pripade mi prijde rozumne sebou nejaky doprovodny vuz (idealne dodavku) mit a to z ruznych praktickych duvodu. nikoho k nicemu takovemu nenutim, stejne jako jsou lidi, kteri si dovezou motorku do Alp na voziku a jezdi si jen tam a taky se jim nebudu vysmivat, co je to za motorkare ..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2012
Petr_VFR píše: jenze ja celou dobu mluvim jen o tehle konkretni ceste, takze hodne daleko, do hodne nejistych klimatickych podminek a ve dvou na jedne motorce na minimalne dva tydny. A v tomto konkretnim pripade mi prijde rozumne sebou nejaky doprovodny vuz (idealne dodavku) mit a to z ruznych praktickych duvodu. nikoho k nicemu takovemu nenutim, stejne jako jsou lidi, kteri si dovezou motorku do Alp na voziku a jezdi si jen tam a taky se jim nebudu vysmivat, co je to za motorkare ..
To ano, dodávka by rozumná byla, ideálně s mechanikem a fyzioterapeutem.. A co nastane, až budete na severu Norska a zjistíte, že ta dodávka z nějakých důvodů kdesi uvázla? Proto jsem psal u té kouli u nohy-a ten příklad s dovezením motorek do Alp značně pokulhává, to je v podstatě totéž, jako odvézt si terénní motorku k africkému písku a pak zpět.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2012
1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp 2012
a ten příklad s dovezením motorek do Alp značně pokulhává, to je v podstatě totéž, jako odvézt si terénní motorku k africkému písku a pak zpět.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2012
Petr_VFR píše: Sema> tak kdyz na to pujdes takhle, tak bude pokulhavat uplne vsechno
Nemyslím si, protože v případě transportu motorek na vleku odpadá fáze spolujízdy moto+auto. Což je podle mého ten hlavní problém (viz. mé příspěvky výše).1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2012
titus píše: Už jsem nechtěl reagovat,ale toto snad nemyslíš vážně:
a ten příklad s dovezením motorek do Alp značně pokulhává, to je v podstatě totéž, jako odvézt si terénní motorku k africkému písku a pak zpět.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2012
Teď to neber zle, ale připadá mě to,že co řekně někdo druhej, tak na všechno máš stovky argumentů.
Sema píše: Nemyslím si, protože v případě transportu motorek na vleku odpadá fáze spolujízdy moto+auto. Což je podle mého ten hlavní problém (viz. mé příspěvky výše).
jo, takze najednou nevadi, ze si nekdo neveze zavazadla na motorce, ale uz jen to, ze ma jet auto a motorka spolu stejnou trasu stejnym tempem .. hmm , jenze o tom nikdo nemluvil
edit .. pismenko
Naposledy editováno 29.11.2011 19:30:59
titus píše: Sema> No vidíš a dovést si moto 400km do Alp je zas podle mě ta největší trapárna, a podle tebe je to v pohodě.
Teď to neber zle, ale připadá mě to,že co řekně někdo druhej, tak na všechno máš stovky argumentů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2012
titus píše: Sema>
Teď to neber zle, ale připadá mě to,že co řekně někdo druhej, tak na všechno máš stovky argumentů.
1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp 2012
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2012
Sema píše: Zle to neberu, ale ani jeden z vás mi třeba neodpověděl, jak si představuje řešení mnou výše nastíněný druh problémů.. který si myslím nastane skoro jistě.
ktery problem mas konkretne na mysli? Porad ti dokola opakujem, ze auto a motorka nemusi jet nutne spolu, z toho lze logicky vyvodit, ze se jen domluvi, kde se vecer potkaji. Ostatne, ja to delam podobne i kdyz jedu s vetsi skupinou motorek, proste se dohodnem, kde se sjedem a nemusime se dohadovat na presne trase a zastavovat kvuli tomu, ze si zrovna chce nekdo neco vyfotit. Ale vyhoda je, ze kdyz se nahodou neco posere, vis, ze mas pobliz nekoho, komu muzes zavolat a nemusis to resit na stovky az tisice km daleko
Sema píše: Ale v závislosti na terénu, počasí, dopravní situaci může být domluvený cíl pro jednoho příliš blízký a pro druhého příliš vzdálený. Pokud budete mít každý své vybavení a nebudete na sobě závislí, tak se třeba potkáte další den, nebo za týden, podle dohody a je to jedno. Pokud ale ty budeš utahaný v devět večer za lijáku v bodě A a tvůj kamarád (a tvůj stan a spacák) v bodě A-200 km, tak už ti to dobrý nápad připadat nebude.
Píšu o tom z vlastní zkušenosti (z kratších a blíže konaných akcí). Párkrát jsme na mašinách jeli na vodácké či trekové akce a ta souhra dopravy auto/moto dost pokulhávala a to jsme si hodně vycházeli vstříc. Proto já osobně bych na žádnou akci doprovodné auto nechtěl.
1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp 2012
Pokud dovolíte, přidám svoje poznatky.
Máme obě zkušenosti. Jak s autem, tak bez.
S autem jsme projeli pár zemí. Kdesi na Ukrajině jsme měli veliký problém. Ač v mapě silnice, tak v reálu neé . Né, že bych tam s XJRou neměla starosti, to tedy měla a pořádný! ale s autem to bylo horší. Horko těžko se hledalo místo na otočení. Už to vypadalo na rozebrání a následné složení auta do protisměru .
Na ukrajinských hranicích bychom byli vcelku včas odbaveni, ale v zácpě se nám seklo auto a čekali jsme na něj skoro 5 hodin. Letos jsem si na ten okamžik vzpoměla na hranicích s Albánií. Jeli jsme bez auta, byli jsme odbaveni v pěšince pro pěší a hranice nás stály pár minut.
A zas jindy jsme byli s řidičem auta doluveni na nějakém cíli, ale znáte to. Někde se vám líbí víc, někde míň a nakonec zabivakováváme někde jinde. Následuje složité domlouvání. Takže auto NE!
Na druhou stranu. Není nad to, narvat kdesi pod hradem motohadry do auta a na kopec lézt v kraťáskách a tričku. U stánků, kdesi v Montenegru neuvažovat nad místem a narvat do auta celou kejtu pršutu a pár lahví rakie na dlouhé zimní večery. Večer mezi stany si udělat docela slušnou párty, aniž by doma člověk koukal, kam vrazit ten pytlík oříšků (teď to slyším! teď se do mne obujete , já vím! oříšky koupím všude jinde a levněji. Ale když mně se do krámu třeba v Portugalsku nechce). Prostě to místo je fajn. Takže auto JO!
Co dodat? Jako u všeho ostatního. Jezdíme docela velká parta. Někdo auto preferuje, někdo ne. A prostě se musíme domluvit, chceme-li společně jezdit.
Za mne: Já raději bez auta
Já byl letos, po menší komplikaci se startem jsem odjel naprosto sám a bez jazykového vybavení. Byla to výborná zkušenost, přez pobaltí nahoru a Narvik a Lofoty dolu. Poplatky za moto jsou menší a na trajekt se vždy vejde. celkem ujeto 8500km/16dní a supr zážitek vznikal díky tomu že jsem jel sám. Nikoho člověk nezdržuje a na nikoho nečeká, zajímavá setkání s Italským párem jsem strávil nádherný den pod GLOBUSEM, setkání z Mosťákama a mnoho jiného. Jel bych klidně zase sám. Tak hodně fajn zážitků a úspěšnou cestu vám přeji.
PS: To auto tam potřeba není, ale věc názoru to je, jeden můj kamarád si moto doveze a tvrdí že ty přejezdy jsou pouze o vyservisování moto a projel toho už taky dost. Ale pro mne je to zážitek a komunikace s lidmi( i když u mne víc pantomima a jednoslovné vícejazyčné pokusy o domluvu) zatím to vždy vyšlo. TAK DOTOHO
cestu ale planuju taky sam, Finskem nahoru a pres Norsko domu, cesta na cca tri tydny (14 dni je malo, pokud chcete neco videt. Ty kilometry moc neutikaji, kdyz clovek porad nekde stoji s otevrenou hu.bou :D)
a kdyby ještě někdo neviděl naše video, jak nám v červnu 2009 sněžilo tak tady je
celý cestopis: Nordkapp: sněžení, mráz a sobi
1.fotoalbum cesta tam
2.fotoalbum cesta zpátky
2 reakcí na tento příspěvek Nordkapp 2012
Polsko: Vlčí doupě, dále?
Litva : hora křížů, hrad Trakai, dál?
Lotyšsko : Riga, dál?
Estonsko : Tallin, Kunda, dál? nějaký tip na nejvýhodnější trajekt?
Finsko : Rovaniemi, polární kruh, hrad Savonlinna, dřevěný kostel Kerimäki, dál?
Norko : určitě se chci podívat na Nordkapp, i když je to jen turistická atrakce. Má někdo zkušenosti jak to vypadá na Nordkinnu? Dál pokračovat na jih, Lofoty, Trondheim, Bergen, Preikestolen, Oslo, další tipy?
Švédsko : "vrakáč" (Tocksfors car cemetery), Trollhättan- muzeum Saab, Gothenburg- Volvo muzeum, přes Malmo a po mostech do Dánska.
Dánsko/Německo : nějaké tipy, kde se stavit po cestě domů?
Je to jen orientační nástřel, budu rád za připomínky, tipy a rady.:)
@fro: díky za tipy!
Naposledy editováno 25.12.2011 16:52:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2012
Naposledy editováno 24.12.2011 22:15:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2012
titus píše: TomasFZS> ,,Polsko"- směrem kam chceš jet, je Vlčí doupě Ády Hitlera
..které navíc leží v hezké oblasti Mazurských jezer. Pár fotek od Mazur, z Doupěte a Pobaltí včetně Rigy pro zájemce http://sema.rajce.idnes.cz/09-07_Pobalti/1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2012
Jinak