globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nordkapp 2012

8.11.2011 v 20:21
Zdravím motorkáře cestovatele. Plánujete někdo Nordkapp na přelomu července a srpna 2012?

Tohle je nabídka k případnému připojení. My jedeme. Za rok tu bude cestopis.

Naposledy editováno 09.11.2011 21:05:40

1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp 2012

29.11.2011 v 20:11 | Nahoru | #1
koukám, že se plánování cesty na sever nějak zvrtlo .
Pokud dovolíte, přidám svoje poznatky.
Máme obě zkušenosti. Jak s autem, tak bez.

S autem jsme projeli pár zemí. Kdesi na Ukrajině jsme měli veliký problém. Ač v mapě silnice, tak v reálu neé . Né, že bych tam s XJRou neměla starosti, to tedy měla a pořádný! ale s autem to bylo horší. Horko těžko se hledalo místo na otočení. Už to vypadalo na rozebrání a následné složení auta do protisměru .
Na ukrajinských hranicích bychom byli vcelku včas odbaveni, ale v zácpě se nám seklo auto a čekali jsme na něj skoro 5 hodin. Letos jsem si na ten okamžik vzpoměla na hranicích s Albánií. Jeli jsme bez auta, byli jsme odbaveni v pěšince pro pěší a hranice nás stály pár minut.
A zas jindy jsme byli s řidičem auta doluveni na nějakém cíli, ale znáte to. Někde se vám líbí víc, někde míň a nakonec zabivakováváme někde jinde. Následuje složité domlouvání. Takže auto NE!

Na druhou stranu. Není nad to, narvat kdesi pod hradem motohadry do auta a na kopec lézt v kraťáskách a tričku. U stánků, kdesi v Montenegru neuvažovat nad místem a narvat do auta celou kejtu pršutu a pár lahví rakie na dlouhé zimní večery. Večer mezi stany si udělat docela slušnou párty, aniž by doma člověk koukal, kam vrazit ten pytlík oříšků (teď to slyším! teď se do mne obujete , já vím! oříšky koupím všude jinde a levněji. Ale když mně se do krámu třeba v Portugalsku nechce). Prostě to místo je fajn. Takže auto JO!

Co dodat? Jako u všeho ostatního. Jezdíme docela velká parta. Někdo auto preferuje, někdo ne. A prostě se musíme domluvit, chceme-li společně jezdit.

Za mne: Já raději bez auta

(reakce na) Nordkapp 2012

3.12.2011 v 22:38 | Nahoru | #2
BarčaXJR> Zdar všem. Tak já to tak ze zvědavosti sleduju a dávám Barče za pravdu. Musíte se domluvit.

Já byl letos, po menší komplikaci se startem jsem odjel naprosto sám a bez jazykového vybavení. Byla to výborná zkušenost, přez pobaltí nahoru a Narvik a Lofoty dolu. Poplatky za moto jsou menší a na trajekt se vždy vejde. celkem ujeto 8500km/16dní a supr zážitek vznikal díky tomu že jsem jel sám. Nikoho člověk nezdržuje a na nikoho nečeká, zajímavá setkání s Italským párem jsem strávil nádherný den pod GLOBUSEM, setkání z Mosťákama a mnoho jiného. Jel bych klidně zase sám. Tak hodně fajn zážitků a úspěšnou cestu vám přeji.

PS: To auto tam potřeba není, ale věc názoru to je, jeden můj kamarád si moto doveze a tvrdí že ty přejezdy jsou pouze o vyservisování moto a projel toho už taky dost. Ale pro mne je to zážitek a komunikace s lidmi( i když u mne víc pantomima a jednoslovné vícejazyčné pokusy o domluvu) zatím to vždy vyšlo. TAK DOTOHO