globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?
25.11.2011 v 22:04
Ahoj vespolek,
.. zásluhou mé kamarádky Momee jsem se (po čtyřiceti letech) dostal ZASE na jednu stopu - s Kawasaki EN500 ...
Je zcela logické - že z pohodlného posezu za volantem sednout na něco, co si občas má snahu dělat jakoby co chce a přizpůsobovat si mně svým nainstalovaným koním (tak mi to aspoń občas připadá), bylo a je pro mne poněkud problematické - zejména z toho důvodu, že v autě bez pohybu otočím volantem, frknu tam jedničku a rozjedu se - výsledek ? - TOČÍM ..
... první pokus o totéž u Kawiny samože skončil logicky předvídatelným koncem ... Momee mi pomohla Kawinu zvednout a a brblala si pro sebe něco o blbech ...
Trochu to přeháním ale v téhle diskuzi nastíněný problém prostě znám víc než dobře: jak zatáčet - a ještě k tomu pomalu ... eh
Trochu jsem zapátral - a vedle knížky "Dokonalá jízda na motocyklu" mně víc než hodně (mimo všechny rady co dělám blbě a jak bych to měl dělat ...) pomohl natočený filmík Twist of the Wrist ... po dlouhém hledání jsem ho našel a VŘELE HO DOPORUČUJI ...
Protože nevím, jak tu přidat cca 1 GB film, dávám ho ke stažení buď sem (nezapomeňte stáhnout i české titulky *.srt), případně z původního zdroje tady ...
Opravdu jsem přesvědčen, že informace, které jsou v tom filmíku pomohou i relativně hodně zkušeným - ke zlepšení jejich nezpochybnitelně dokonalé profesionality...
Pokud usoudíte, že nemám tak docela nepravdu - klidně ten link předejte kamarádům jednostopníkům ..
S přáním rychlé zimy a brzkého jara, nových pneu, čistých brzdových kapalin a silnic bez štěrku všechny zdravím.
P.S. tu zmiňovanou knížku "Dokonalá jízda na motocyklu" mám taky - v pdf - ale zájemci nechať mi pošlou mejlík ... nerad bych se dostával do střetu s naší softwarovou policií, tak ji ke stažení nedávám

P.P.S.
Tak to bych se asi mejlem uposílal ...
takže zmiňovaná knížka je v RARu tady taky .


Naposledy editováno 27.11.2011 12:10:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

27.11.2011 v 21:50 | Nahoru | #31
Kawisaki> já teda osobně mám nejvíc problém ve městě na dvojproudové silnici protože se mi párkrát stalo že mě v levým přehlýdl(a) a začal vytláčet tak přemýšlím o nějakých malých blikačkách co budou blikat do boku (je někde schovat protože něco takovýho na chopprech je prý trapné ) ono i na křižovatkách by to nebylo špatný protože když jsem se díval na bouráky motorek tak je hodně o nedání přednosti , no nevím ale něco chci vymyslet protože chci přežít !!

(reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

27.11.2011 v 21:59 | Nahoru | #32

Kawisaki píše: >dewwil - předpokládám, že jsi to "ustál" bez šrámů



Jen pár šrámů a klíční kost...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

27.11.2011 v 22:06 | Nahoru | #33
Kawisaki> spatne si to pochopil ja nepopiram ze to funguje ale ze nekomu nevyjezdenymu ten hafec inforaci spise uskodi

(reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

27.11.2011 v 22:29 | Nahoru | #34

Milosek.m píše: Kawisaki> spatne si to pochopil ja nepopiram ze to funguje ale ze nekomu nevyjezdenymu ten hafec inforaci spise uskodi



ono - asi je to pořád o tom nejpodstatnějším - nezapomenout na to, že pod helmou je hlava - co by občas mohla i myslet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

27.11.2011 v 22:32 | Nahoru | #35

hohol píše: Kawisaki> já teda osobně mám nejvíc problém ve městě na dvojproudové silnici protože se mi párkrát stalo že mě v levým přehlýdl(a) a začal vytláčet tak přemýšlím o nějakých malých blikačkách co budou blikat do boku (je někde schovat protože něco takovýho na chopprech je prý trapné ) ono i na křižovatkách by to nebylo špatný protože když jsem se díval na bouráky motorek tak je hodně o nedání přednosti , no nevím ale něco chci vymyslet protože chci přežít !!



... možná by to řešily miniostré Ledky na boku blinkrů ....
to není špatnej nápad do diskuze .... (jako řidič auta jsem si vědom "mrtvého úhlu" ve zpětném zrcátku - a většinou raději mrknu před přejížděním do levého pruhu jak do zrcátka - tak otočím hlavu a střelím okem z okna .. )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

27.11.2011 v 22:41 | Nahoru | #36

Kawisaki píše: ... možná by to řešily miniostré Ledky na boku blinkrů ....
to není špatnej nápad do diskuze .... (jako řidič auta jsem si vědom "mrtvého úhlu" ve zpětném zrcátku - a většinou raději mrknu před přejížděním do levého pruhu jak do zrcátka - tak otočím hlavu a střelím okem z okna .. )



já měl spíš na mysli takový ty malý stroboskopy a schovat je někde jakože pod sedačku ,dioda ti nepomůže ,musí to blikat aby to oko postřehlo ,jinak jsem taky řid.z povolání a tak vím co se na cestách děje že

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

28.11.2011 v 12:11 | Nahoru | #37
hohol> Tak ja jeste doporucim teda Sport riding techniques - treba tady resp nahled tady a je tam i kapitola pro "urban survival". Kde se dozvis tohle:

[img]

A ze je v tvem nejlepsim zajmu a) nebyt v death zone, b) kdyz uz tam musis byt, tak zabezpecit aby o tobe vedeli uz predtim :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

28.11.2011 v 18:01 | Nahoru | #38
dizzi> supr obrázek a dík ale vím už několik let že nemám být zbytečně v mrtvým úhlu ale realita to né vždy dovolí když jedou auta za sebou a mám tušení že jsi z Prahy tak víš o čem mluvím .

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

28.11.2011 v 18:13 | Nahoru | #39
hohol> jasne, ja si na nej jen vzpomel... teorie a prax ma od sebe dost daleko :)

Nad bilymi blikackama ala letadlo na konci obou riditek sem taky uz premyslel. Myslim ze by to bylo zatracene ucinne, ale asi by s tim meli problem pomahat a chranit :) (pamatuju ale jak u nas doma meli problem i s blikajicima brzdovyma svetlama a na ZS nam vysvetlovali jak to nesmime mit... a dnes je to standard)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

28.11.2011 v 20:09 | Nahoru | #40
dizzi> tak stím jsem počítal že se to nebude někomu líbit ale spolíhám na to že čoppry většinou zastaví polda který má rád motorky a který pochopí proč to tam je a taky to bude na vypínač a blikat to bude jen tam kde je třeba a tam kde to zapomenu vypnout

(reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

28.11.2011 v 21:33 | Nahoru | #41
hohol>

možná by to stálo za to, zkusit se poptat u výrobce motek - třeba o tom taky dumají - a chybí jim impuls zvenku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

28.11.2011 v 21:49 | Nahoru | #42

dizzi píše: hohol> jasne, ja si na nej jen vzpomel... teorie a prax ma od sebe dost daleko :)

Nad bilymi blikackama ala letadlo na konci obou riditek sem taky uz premyslel. Myslim ze by to bylo zatracene ucinne, ale asi by s tim meli problem pomahat a chranit :) (pamatuju ale jak u nas doma meli problem i s blikajicima brzdovyma svetlama a na ZS nam vysvetlovali jak to nesmime mit... a dnes je to standard)


vím,že píšete o bílých blikačkách,ale dělají se i blinkry do řidítek...jen aby to nebylo zaměnitelné? A ze zkušenosti u kamaráda co je zrovna na motce má,tak ho přemlouvám,aby je sundal..nejsou vůbec vidět/kryje si je lokty/,když jsem za ním.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 10:09 | Nahoru | #43
Rubi> kluci já měl spíš na mysli takový ty malý tuninkový zábleskový světýlka co jsou vidět i na pumpách a aby to splnilo vyhlášku tak z boku oranžový že , ono čím větší záblesk tak tím to oko víc zaregistruje , ,vlastně princip majáků
a výrobci ? těm jde o prodejnost takže každá motorka na odpis je ta nelepší motorka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 10:55 | Nahoru | #44
hohol> Já myslím, že je to nesmysl. I v autě, natož na motorce si hlídám abych nebyl v mrtvém úhlu jiného auta déle než je nezbytně nutné a snažím se počítat vždycky s variantou že mě druhý v tomhle případě nevidí a mít připravený plán B (tj brzda, když vím že za mnou to ubrzdí nebo úhybný manévr). A když někdo nečumí do zrcátka a už vůbec nekontroluje svůj mrtvý úhel při změně pruhu/předjíždění tak ani blikačka nepomůže. To leda že by to byl stroboskop z diskotéky, a to už bych měl spíš strach, že mě někdo sundá speciálně kvůli němu . Navíc i když tam ty blikačky mít budeš, tak stejně musíš počítat s tím že ti tam vjede a ten záložní plán mít...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 11:10 | Nahoru | #45
Franco82> ja osobne mam vetsi strach z lidi vjizdejicich z vedlejsi silnice. Ty te diky blikackam uvidi skoro ucite. Kdyz budes nekoho predjizdet tak te IMHO diky nim uvidi uz kdyz se k nemu budes blizit a minimalne bude vedet ze za nim si. Co je zaklad toho aby se pak podival do zrcadla. Na mrtvy uhel nebo jizdu vedle uz to ma minimalni vliv.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 11:18 | Nahoru | #46

dizzi píše: hohol> Tak ja jeste doporucim teda Sport riding techniques - treba tady resp nahled tady a je tam i kapitola pro "urban survival". Kde se dozvis tohle:

[img]

A ze je v tvem nejlepsim zajmu a) nebyt v death zone, b) kdyz uz tam musis byt, tak zabezpecit aby o tobe vedeli uz predtim :)



Termignoni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 11:46 | Nahoru | #47
dizzi> Jo takhle, já myslel, že se tu bavíme o blikačkách do boku. Imho pokud svítí světlo tak jak má, tak decentní blikačka vidět nebude a pokud blikačka má být vidět pořádně, tak nadělá víc škody než užitku. A nic to nemění na to, že stejně musíš ve vlastním zájmu počítat s tím že ti tam vjede.

Vlastíkplamíne> Nebo jako náhrada Akrapovič

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 11:46 | Nahoru | #48
VlastíkPlamínek> Ja tyhle uriznuty trubky nerad... obtezuje to lidi, navic si ta chytra blondyna kterou potkam kdyz to odstavim u restaurace bude rikat "Ajeje dalsi blb co si tam dal trubku a mysli ze ma o 30 koni vic pritom i kdyz to pak doladi na brzde tak ziska max tak 3-4"

Na fz8 mam poradnou jak kamarad rekl "brokovnici" a vubec mi to nevadi :)

(reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 11:53 | Nahoru | #49
dizzi> ale Termignoni nejsou uříznutý trubky..

Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 12:01 | Nahoru | #50
Nevím, jestli zrovna TOTW je to pravé pro úplného začátečníka a navíc chopristu...

Z toho, co jsem se kde osobně dočetl, doslechl a osobně odzkoušel, platí, že do zatáček:
1) vjíždět optimální rychlostí, abych nemusel brzdit (kam nevidím, nespěchám)
2) dívat se tam, kam chci aby motorka jela (je to zajímavý, ale opravdu funguje, že obrubník na okraji zatáčky trefím spíš, když na něj fascinovaně koukám, než když sleduju ideální výjezd ze zatáčky)
3) nezaklapávat plyn, nebrzdit, prudce nepřidávat, neřadit
4) když motorka padá do zatáčky, lehce (přiměřeně) přidat plyn, stejně tak na výjezdu ze zatáčky, pomůže to motorku narovnat
5) když má naopak motorka tendenci vyjet ven ze zatáčky, tak naopak přiměřeně ubrat a víc naklopit
6) když jsem rychlejší v nájezdu do zatáčky nebo jsem pozdě podřadil před zatáčkou, je lepší nepouštět spojku a nebát se motorku optimálně naklopit

Pro získání jistoty při náklonech z osobní zkušenosti doporučuju zajet na větší asfaltovou plochu (letiště, parkoviště bez lamp) a zkusit jezdit kolečko nebo osmičku, nejprve pomalu, a pak zvolna zrychlovat, poloměr kruhu nechávat stále stejný a jen víc klopit. Tam je také možné si odzkoušet maximální brzdění atp.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 12:47 | Nahoru | #51
[quote=Franco82]dizzi> Jo takhle, já myslel, že se tu bavíme o blikačkách do boku. pokud svítí světlo tak jak má, tak decentní blikačka vidět nebude .

dovolim si s tebou až tak nesouhlasit ,názorný příklad čeho si všimneš v zrcátku auta co jen svítí nebo co bliká ,proč se začaly používat zábleskový majáky ? když se podíváš kolik osobáku nedaly přednost motorce protože ji neviděli ,proč asi ? protože moto svítí JEN ! do předu a do zadu
neříkám že je to vynález století ale jen dobrý nápad který bude stát tak do pětikila ,je to moc ??

Naposledy editováno 29.11.2011 12:49:06

(reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 12:54 | Nahoru | #52

VlastíkPlamínek píše: Termignoni



tak kluci zvednite ruku ten kdo nemá problém v jakýkoliv situaci nezůstat v mrtvým úhlu
a jinak ty blikátka byly mysleny pro situace kdy jedete po silnici a někdo vás nevidí z boku , ( třeba večer ta motka není vidět skoro vůbec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 13:06 | Nahoru | #53
hohol> Nevim asi si nerozumime. Moje predstava je stroboskopice blikani malych ledek - uplne stejne jako blika treba letadlo.

Podle toho co jsem cetl to ze te auto nevidi je zpusobeno vetsinou tim ze ridic se na krizovatce rozhlizi a jeho mozek registruje nebezpeci v podobe auta. Auto prejede ale nas mozek je naprogramovanej tak ze i kdyz se clovek znovu rozhlizi tak "vidi" jen to nebezpeci o kterem vedel - zbytek vypousti, a tak vypusti i motorkare ktereho pri prvnim hodnoceni situace nevidel.

(reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 13:22 | Nahoru | #54
dizzi> já myslím že si rozumíme ,jedná se o ledky ( pro jednoduchou představu )viz blikačky na kola, asi budete všichni souhlasit že jsou vidět daleko dřív než stará světylka co jen svítila

jo a mozek většinou reaguje na to co vidí , takže starý dobrý VIDĚT A BÝT VIDĚN

2 reakcí na tento příspěvek Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 14:39 | Nahoru | #55
Použití dodatečných přerušovaných světel na autě nebo motorce není zakázané (ani povolené), problém bys asi měl, kdyby byly zaměnitelné s blinkry (umístění po stranách) nebo s majáčkem (modrá barva) a nebo by to oslňovalo. Policie se po tobě může vozit také v případě, že se jedná o nehomologovaný výrobek (předpokládám, že v současné době se nic takového u nás pro použití na motorových vozidlech nehomologuje).
Blikající světla mají řidiči spojené s pomalu jedoucími cyklisty, v noci by tak mohli špatně odhadnout tvoji rychlost.
Nicméně blikání brzdového světla při intenzivnějším brzdění (jako to mají Formule 1) by určitě mohlo přispět k vyšší bezpečnosti na silnicích, můžeš to zkusit prosadit.

(reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 15:33 | Nahoru | #56
DMRS> já myslel . . . .ale nic ,kašlem na to ne ,raději

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 15:43 | Nahoru | #57
Já rozhodně nevyvracím, že když na motorce budete mít majáček, tak že budete víc vidět. To rozhodně budete, jenže jakmile budete mít něco blikajícího (ergo nehomologovanýho) na motorce, tak se po vás budou orgáni vozit. A i když nakrásně vyargumentujete a obhájíte si blikačku, tak vám zkontrolují úplně všechno včetně obvazů v lékárničce a s největší pravděpodobností něco najdou a domluvou to neskončí.
Nehledě na to, že když si někdo namontuje ještě rozumný zařízení, tak se najde deset dalších, který tam budou mít bastly co ruší a oslňujou. Dalším faktorem je, že jakékoliv od pohledu nehomologované zařízení působí na některé jedince jako rudý hadr na býka. Myšlenkový pochod typu: "On má blikačky, tak si hezky počká a já mu neuhnu nebo ho rovnou vybrzdím" pak není výjimka.

Blikání při prudkém/nouzovém brždění je u aut řešeno výstražným blikáním blinkrů. To by mohlo fungovat i u motorek....

Většinou je stejně příčina nehod ponejvíc kombinace nedání přednosti plechovkářem motorkáři, který nedodržuje rychlost. Takže i kdyby blikačka trochu pomohla, stejně je třeba počítat s dementem co tu přednost nedá. Mě se několikrát stalo, že jsem nedostal přednost (typicky když jedu po kruháku) a to mi strejda nakrásně koukal do ksichtu a rozhodně mě viděl. Asi si myslí, že v náklonu na kruháku, kterej je sám o sobě klopen ven to v pohodě zastavím na fleku. Asi si podvědomně nepřipadá tak ohrožen, jako kdyby tam jelo auto (autem ty místa mám projetý řádově častěji než na motorce a nikdy se mi to nestalo) a hřeší na právo silnějšího. Takže se snažím počítat, že ten plechovkář, i když si koukáme do ksichtu, mi tam vjede a hlídám si únikový zóny.

Hohol> Stoprocentní jistotu mít nelze, ale musím říct, že na motorce se v mrtvém úhlu ocitám opravdu jen minimálně. Když vidím že nepředjedu a musel bych zůstat v mrtvém úhlu, tak si radši počkám a nikam se necpu. A je pravda, že jsem slyšet, takže až na vyjímky s hodně nahlas puštenou muzikou o mě dopředu ví...

Jsem se rozepsal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 16:06 | Nahoru | #58
Franco82> já už se nebudu rozepisovat jen poprosím kdo tu bude chtít napsat něco smysluplného ať si to přečte trochu zpátky o co tu vlastně jde ,v prvopočátku to byl jen takový nápad že kdyby se dalo někde zBOKU !!!!! a myslím tak že to nebude vidět ani ze předu ani ze zadu nějaký stroboskopický blikátko které by nebylo zaměnitelné z BLINKREM !!!! tak by se MOŽNÁ !!! předešlo zbytečnýmu PŘEHLÍDNUTÍ !!! takže takový coby a kdyby a co na to řeknou policajti tak na to se můžu víš co a divil by jses co všechno není homologovaný a sválený a používá se to (co uděláš třeba s kečupem co není vyrobený z rajčat ????)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 16:33 | Nahoru | #59
hohol> Pár tipů, jak se zviditelnit v noci máš v článku Reflexní doplňky na motocyklu

Pak něco tady:


Nebo levější varianta ze zverimexu:

(reakce na) Zatáčení začátečníka - a to že je věda ?

29.11.2011 v 16:56 | Nahoru | #60
DMRS> no konečně něco zajímavýho a vestu i pásky mám a používám je za tmy protože ty reflexní fungují jen za tmy a při osvitu ale co za šera ? a dobře víme kolik je na silnici slepců nebo lidí co jezdí i večer ze v brýlích do slunce protože v nich jsou IN
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist