Naposledy editováno 29.09.2015 12:11:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vaše nejlepší fotky
1 reakcí na tento příspěvek Vaše nejlepší fotky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vaše nejlepší fotky
libajs píše:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vaše nejlepší fotky
A i když (často) nepoužiješ přímo její minimální clonu 1,4 kde samozřejmě bude měkčí kresba, tak na 2,8 anebo 3,5 je ostrá a přesná jak břitva. A o to jde...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vaše nejlepší fotky
1 reakcí na tento příspěvek Vaše nejlepší fotky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vaše nejlepší fotky
Findalf píše: Tarabys> jenze ta 1.4ka stoji trikrat vic nez na 1.8D a dvakrat nez 1.8G - vyplati se ten rozdil? pro hobika podotykam, ne profika
To pravděpodobně ne, tak extrémní rozdíly tam nebudou - myslím vzhledem k násobkům cen. Nicméně nepsal jsi, že by byla nějaká limitující cena...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vaše nejlepší fotky
Cooker píše: 1,4 je strašně malá hloubka ostrosti, v praxi ji ani nepoužiješ...jinak 1,8 D Ti bude chodit i na starých kinofilmech a případně pak na FX čipu (když by sis někdy pořídil lepší foťák...D700 apod...)...1,8 G je pouze na formát DX(poloviční čip)....myslím, ale asi píšu teď blbost ...ale u D-čka máš určitě možnost manuálního nastavování objektivu...
Ke značení Nikkor skel
AF - prostě AF s klasickým manuálně ovladatelným clonovým kroužkem
AF D má čip předávající informace o tom kam je zaostřeno, má clonový kroužek a lze jí použít i u "tupých" foťáků
AF G má čip předávájící vzdálenost kam je zaostřeno, ale nemá clonový kroužek manuálně ovládaný a proto je třeba mít ovládání clony z foťáku (např u kinofilmu to uměla F80, F100, u digi je to jedno)
Ani jeden z výše uvedených nemá vlastní motor pro zaostřování a potřebuje af motor v těle. Objektivy s vlastním motorem jsou značené jako AF-S, skla u kterých je v označení DX jsou pro APS-C. Označení IF-ED tuším patří k objektivům s nějakýma lepšíma čočkama.
Tarabys píše: To pravděpodobně ne, tak extrémní rozdíly tam nebudou - myslím vzhledem k násobkům cen. Nicméně nepsal jsi, že by byla nějaká limitující cena...
cena neni az tak limit - jde o pomer cena/vykon (i kdyz v tomto pripade spise uzitek)
Ta 1.8 AF G se dá bazarová koupit za pár peněz použitá, tak bych to asi moc neřešil - kup jí a pokud bude vyhovovat tak jsi právě ušeřil hodně tisíc (imho nemá cenu řešit nový nebo použitý, když použitá 1.8 AF G stojí kolem 2,5k kč)
Edit: akorát si říkám, že to bude "...do mistnosti, castecne reportaz..." na APS-C docela dlouhé (měl jsem to na D80 a bylo to DOST dlouhé), raději bych volil 28-30mm ohnisko
Naposledy editováno 25.11.2011 02:07:40
_zdenda_ píše: Ke značení Nikkor skel
AF - prostě AF s klasickým manuálně ovladatelným clonovým kroužkem
AF D má čip předávající informace o tom kam je zaostřeno, má clonový kroužek a lze jí použít i u "tupých" foťáků
AF G má čip předávájící vzdálenost kam je zaostřeno, ale nemá clonový kroužek manuálně ovládaný a proto je třeba mít ovládání clony z foťáku (např u kinofilmu to uměla F80, F100, u digi je to jedno)
Ani jeden z výše uvedených nemá vlastní motor pro zaostřování a potřebuje af motor v těle. Objektivy s vlastním motorem jsou značené jako AF-S, skla u kterých je v označení DX jsou pro APS-C. Označení IF-ED tuším patří k objektivům s nějakýma lepšíma čočkama.
jo...tak přesně tak to je
2 reakcí na tento příspěvek Vaše nejlepší fotky
[img]
[img]
a ještě tohle
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vaše nejlepší fotky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vaše nejlepší fotky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vaše nejlepší fotky
Naposledy editováno 25.11.2011 20:55:24
ta_hrozná píše: _zdenda_> mně se naopak ty koleje moc líbí
Já nepíšu, že se mi nelíbí. Jen jsem sám podobnou fotku nejednou zkoušel a došel jsem k závěru, že to chce protijedoucí vlak Jen nejsem sebevrah a nechci fotku protijedoucího vlaku jako svojí poslední a Darwinovu cenu k tomu
Ty koleje - není to v nádraží, úsek mezi Brnem a Modřicemi. Taky jsem byl překvapený, když jsem fotku otevřel v pc, z toho neskutečnýho množství železa kolem trati.
Aspoň mají Ostravě pořád co dělat, co Waltře ?
Ten vlak jsem zkoušel taky, ale moc se mi nepovedl a navíc třicet let stará elektrika nebyla moc pohledná. Chtělo by to Pendolíno. Musím příště prohlídnout jízdní řády.
sramis píše: Honza GSX> Koleje fakt výborný a už se přestaňte všichni rejpat v tom jestli to někam padá... Si připadám, že tohle umí zkritizovat kde kdo, ale jak se má něco říct ke kompozici, expozici, tak se tu téměř mlčí... Jen pro sichr, píši to obecně. Tak né že se tu někdo začne rozčilovat...
No jo jenže já fakt poznám jen tohle.
A kompozice je co? Doufám že jsem se toho nedotkl tím že bych vzal solo koleje, a.....rovně? Ale to už tak v čechách zemi trenérů, je.