Jelikoz vse ostatni bylo OK a servis plnej, nekam jsem potreboval a vzal motorku. Pri rozjezdu na dvojku asi kolem 4 000 otacek nahle rana jako z pretrzeni neceho, zablokovane zadni kolo a zhaslej motor.
Rikam si jasna vec, praskl me rozvodak, pist se potkal s ventilem, vymalovano. Ale kdyz jsem vyndal vicko s vahadly, zjistil jsem ze rozvodak je neporusen, napinak temer novy. Tak kouknu krasne hnedou svickou dovnitr, tam pist v dolni uvrati, valec zrejme neposkozen. Sundam kryt, ozub na spojku, ozub na startpaku neporuseny. Prevodovka na neutral v pohode, v oleji ani sponka, motor jak ze zurnalu. Jenom se netoci...
Nenapada me nic krome urvane ojnice s cepem a pulkou pistu co by melo silu na jednu ranu zastavit motor. Loziska, cep, kolecka, vse by nadelalo vetsi ramus a viditelne skody. Nez zacnu rezat rozvodak (nedostanu se k dolnimu sroubku), a pulit to na kartery chci vedet zda nekdo neresil neco podobneho. Diky pouze za technicke nazory k veci.
1 reakcí na tento příspěvek Zahadne zaseklej motor
1 reakcí na tento příspěvek Zahadne zaseklej motor
"Tak už vím co je s motorem. Celkem taková blbost (podle mě tedy). Co mi povídal Pepa Šnobl tak se povolila matka na primárním převodu a nějak se tam sekla a nic se nezničilo jiného. Takže to jest celé. :)
Jinak když jsme v tom motoru tak dám nový rozvodáky a nějaký jakoby dráhy pro ty rozvodáky. Jinak je motor ok a vypadá dobře takže to nakonec dopadlo nejlíp jak to mohlo být."
Je těžký to takhle diagnostikovat, může to být nějaká blbost nebo fatální závada. Přeju, ať je to první.
Nakano: Startér to asi nebude .
Pisu o startpace, starter nemam.
Janek:
To bych mel stesti, ale nejak me to nesedi s tim co jsem slysel a okamzite zablokovanym motorem.
Ale muze byt.
Anti:
Na obe strany kliky muzu. Mel bych tam neco videt az stahnu vsechno ke karteru?
Diky.
2 reakcí na tento příspěvek Zahadne zaseklej motor
Podle manualu musim koupit 2 stahovaky a 2 spec. drzaky, podle obrazku je treba ojnici zrejme vylisovat, coz taky asi sam nedam. Bylo me doporuceno vymenit motor. Jeden by byl k mani, v prepoctu za 32 000Kc , s moznosti vraceni do 7 dnu. Vyndany z motorky, odhadem najeto 30-50 tisic km, nabizi i odkoupeni meho motoru.
Potrebuji poradit zda ma smysl to spravovat, cena za opravu v servisu bude zrejme podobna cene motoru. Sam si mozna udelam a poschanim vetsinu, bude to ale dlouho trvat, nervy potecou... Zase na to mam celou zimu... Resil to uz nekdo?
lukelibor píše: Tak jsem prostudoval manual, dal rec s mechanikem a chmurna diagnoza se zrejme potvrdila ,kousla ojnice v dolni zasti.
Podle manualu musim koupit 2 stahovaky a 2 spec. drzaky, podle obrazku je treba ojnici zrejme vylisovat, coz taky asi sam nedam. Bylo me doporuceno vymenit motor. Jeden by byl k mani, v prepoctu za 32 000Kc , s moznosti vraceni do 7 dnu. Vyndany z motorky, odhadem najeto 30-50 tisic km, nabizi i odkoupeni meho motoru.
Potrebuji poradit zda ma smysl to spravovat, cena za opravu v servisu bude zrejme podobna cene motoru. Sam si mozna udelam a poschanim vetsinu, bude to ale dlouho trvat, nervy potecou... Zase na to mam celou zimu... Resil to uz nekdo?
Kvuli ojnici menit motor za takhle drahej a jetej fakt nechapu Zjisti poradne co vsechno je poskozeno at se od toho da odrazit, podle me se nemuzes s opravou dostat na cenu 30000 - ojnicni sadu sem nasel treba tady za 5000 Kc http://www.hronmoto...=ojnicni-sada-xr-650 pak mozna jeste loziska kliky, valec s pistem to prezili?
lukelibor píše: Tak jsem prostudoval manual, dal rec s mechanikem a chmurna diagnoza se zrejme potvrdila ,kousla ojnice v dolni zasti.
Podle manualu musim koupit 2 stahovaky a 2 spec. drzaky, podle obrazku je treba ojnici zrejme vylisovat, coz taky asi sam nedam. Bylo me doporuceno vymenit motor. Jeden by byl k mani, v prepoctu za 32 000Kc , s moznosti vraceni do 7 dnu. Vyndany z motorky, odhadem najeto 30-50 tisic km, nabizi i odkoupeni meho motoru.
Potrebuji poradit zda ma smysl to spravovat, cena za opravu v servisu bude zrejme podobna cene motoru. Sam si mozna udelam a poschanim vetsinu, bude to ale dlouho trvat, nervy potecou... Zase na to mam celou zimu... Resil to uz nekdo?
1 reakcí na tento příspěvek Zahadne zaseklej motor
Valec s pistem to snad prezily, alespon z toho co slo videt pres svicku. Musi se rezat rozvodak, motorem nejde tocit, tudiz ani povolit spodni sroubek na kolecku. Loziska na klice bych tez preventivne vymenil.
lukelibor píše: Cenu jsem pouze odhadoval podle sve zkusenosti se servisem za vymenu vacek s rozvodakem, pak tu nekdo zminoval 60 000 Kc kdyz pist potkal ventil u CRF 450. Ja mam XR 650R, coz je divoka verze a ceny jsou tudiz vyssi. Nicmene EXC 450 tez neni nic lineho, primo se zeptam ve vice servisech.
Valec s pistem to snad prezily, alespon z toho co slo videt pres svicku. Musi se rezat rozvodak, motorem nejde tocit, tudiz ani povolit spodni sroubek na kolecku. Loziska na klice bych tez preventivne vymenil.
Ta silena cena byla nejspis kvuli tomu ze musel davat celou novou hlavu valce a mozna i valec samotnej. Proti tomu je vymena ojnice nic, podle me se vejdes i do 10000 jestli je valec a pist ok.
1 reakcí na tento příspěvek Zahadne zaseklej motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahadne zaseklej motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahadne zaseklej motor
c.j. píše: SirIndy> asi napínák, kámošovi to udělalo totéž.. Rachot nehorázný, mlácení kov na kov, jsem nevěřil,že by to mohl být rozvoďák.. A fakt za to mohl jen napínák.. 2500Kč nový
A jak poznam ze je to tim? Bude mit ruplou pruzinku nebo nejake viditelne poskozeni?
1 reakcí na tento příspěvek Zahadne zaseklej motor
Zkusim jinej servis, tocim to vetsinou do 6 tisic, nekdy po zadnim do 8, nevim proc by to melo vadit, nehonim to k omezovaci ani nemam ovalne pisty. Kdyz to jde v EXC 450, nevim proc by to vadilo memu motoru.
lukelibor píše: Tak trochu humoru, prvni servis. Dostal jsem vynadano ze k nim nejezdim na udrzbu, pry se me to kouslo kvuli tomu. Haha, nevideli cistouckej olej ani filtr. Nicmene mam pry koupit celou kliku, zadnou druhovyrobu, za 14 700Kc. Pry nalisovanej cep nebude nikdy rovnej a kolmej jak z fabriky, to proste nedelaj.
Zkusim jinej servis, tocim to vetsinou do 6 tisic, nekdy po zadnim do 8, nevim proc by to melo vadit, nehonim to k omezovaci ani nemam ovalne pisty. Kdyz to jde v EXC 450, nevim proc by to vadilo memu motoru.
Ja bych se urcite te ojnice od Proxu za 5000 nebal, dava si ji do endur a crossek spousta lidi.
Když jsem o tom jednou mluvil se známým co mi tyhle věci dělá,tak mi říkal že tam měl kliku po deseti! motohodinách.To by se kurňa prodražilo kdyby měli kupovat vždycky celou kliku...
Těm žvástům nevěř,kliy se normálně dělaj a v pohodě.
Jedine co prekvapilo byla nutnost menit olejove cerpadlo, pry po zadreni ojnice vetsinou odchazi, coz bych nerad riskoval. Nemam tam ani kontrolku na mazani, nerad bych potom zadrel znovu. Ma s tim nekdo zkusenost?
Jinak volam znamim a schanim klikare, vypada to ze servisy uz neopravuji, jenom meni dily.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahadne zaseklej motor
SirIndy píše: A jak poznam ze je to tim? Bude mit ruplou pruzinku nebo nejake viditelne poskozeni?
Pruzinka muze byt jen unavena, ale ja bych to uz neriskoval. Nevymenil jsem napinak vcas u auta, pri startovani retez!!! preskocil, potkal se pist s ventilem a zaplatil jsem zhruba petinasobek...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahadne zaseklej motor
1 reakcí na tento příspěvek Zahadne zaseklej motor
Dolph-cz píše: ojnice se běžně mění a je to 100%-žádná polovičatá oprava.klika je jenom kus železa a pokud nejsou poškozené výstupní hřídele-tak není důvod ji měnit celou.a co se týká olejového čerpadla-je nutné ho důkladně zkontrolovat-to každopádně,apokud je opotřebované nad toleranci,tak vyměnit.slyšel jsem o pár případech,kdy se udělala GO motoru a kvůli nízkého tlaku oleje si to brzy zopakovali...
Ty vole to by me asi omyli Kdyz za GO das treba 25000,-
c.j. píše: lukelibor> Co to tam máte za servisy? A když neopravují, tak je spousta firem, co ano. Pokud tedy neseženeš servis, co dokáže kliku opravit, tak ať jen motor vymontují a pošli buď celý motor, nebo jen kliku, do ověřených servisů jako je http://www.cernohorskytuning.cz nebo http://klikovky.cz/ nebo zde http://brusirnapavlicek.cz/
Super odkaz, DIKY. Motor si vyndam a poslu sam, cerpadlo me snad zvladnou zkontrolovat taky. Nerad bych si to zopakoval jak kolegove z doslechu...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda XR 650R 40kw vs 45kw Honda XR 650 | tom_bouda | 6 | 23.7.2019 v 20:29 tom_bouda |
Honda XR650R, Kawasaki KLX 650R Kawasaki KLX 650, Honda XR 650 | Oi69 | 6 | 15.7.2019 v 14:08 blondak39 |
Suzuki DR 650 SE, Yamaha TT 600, Ho... Yamaha TT 600 R, Honda XR 650, Suzuki DR 650 SE | flája | 8 | 17.6.2019 v 06:48 Humusus |
Honda XR 650 R Honda XR 650 | Jardasonyx | 3 | 7.12.2018 v 02:41 krokoš |
Honda XR 650 R na cestování??? [1, 2] Honda XR 650 | Riderr | 35 | 21.11.2018 v 22:17 Left |