Téma: brzdná dráha VFR 800
29.3.2011 v 16:22
Zdravim draky, mám dotaz, jaká může být dékla brzdné dráhy hondy VFR 800 při 90km/h? Do známýho narazil splašenšj týpek co tvrdí, že jel nejvýš 90km/h. Naměřená délka brzdné stopy je okolo 55m a podle znalce byla nárazová rychlost okolo 35km/h a tak mě zajímá jestli je to pravda a nebo někdo mlží. Dík za vaše názory...
1 reakcí na tento příspěvek brzdná dráha VFR 800
Obecne je brzda draha moto z 90kmh -+ 40 m. Na suche vozovce. Mne teda neni jasna ta brzdna draha. Malo kdo umi vyuzit predni brzdu naplno. A kdyz bloknu zadni kolo a predni nevyuziju na plno tak muzu mit brzdnou drahu z 90kmh 60m. A tezko z toho pocitat pocatecni rychlost.
Naposledy editováno 29.03.2011 17:27:50
Naposledy editováno 29.03.2011 17:27:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdná dráha VFR 800
SVSkritek píše: Obecne je brzda draha moto z 90kmh -+ 40 m. Na suche vozovce. Mne teda neni jasna ta brzdna draha. Malo kdo umi vyuzit predni brzdu naplno. A kdyz bloknu zadni kolo a predni nevyuziju na plno tak muzu mit brzdnou drahu z 90kmh 60m. A tezko z toho pocitat pocatecni rychlost.
VFR 800 ma dualni brzdy
Při rychlosti 100 km/hod je brzdná dráha motocyklu 80 metrů.
http://www.chcizit.cz/3-629-brzdna-draha-motocyklu
http://www.chcizit.cz/3-629-brzdna-draha-motocyklu
z 90km/h je brzdná dráha 70 metrů. http://www.ibesip.cz/73_Brzdne-drahy-motocyklu-v-zavislosti-na-rychlosti-jizdy-na-suche-neznecistene-vozovce
1 reakcí na tento příspěvek brzdná dráha VFR 800
a brzdná dráha z 40km/h je 20metrů, takže to skutečně odpovídá tomu, že jel 90km/h.
Prostě motorky hovno brzdí, myslete na to.
Prostě motorky hovno brzdí, myslete na to.
c.j.> Myslim ze je spatne polozen dotaz. Ptá se na brzdnou dráhu což je rekační doba + brzdna stopa. To je tech 80m pri 100kmh. Ale naměřené délka brzdné stopy říkal 55m. Kdyz budes brzdit z 90kmh tak brzdná dráha bude treba 70 m ale brzdna stopa bude 40m.
Naposledy editováno 29.03.2011 17:55:26
Naposledy editováno 29.03.2011 17:55:26
ještě jsem to nezkoušel udělat brzdnou stopu (černou čáru ) předním kolem.
Dá se to vůbec ustát?
Vlastně jednou jsem brzdil ve 160km/h a na nějakém bordelu se mi bloklo kolo a už jsem letěl. Ale ani vtomto případě jsme žádnou brzdnou čáru nenašli!
Ta VFR 800 měla zřejmě duální brzdy kdy automaticky brzdilo zadní kolo které udělalo 55m stopu.
Ty hodnoty na Besipu jsou včetně reakční doby 1s , což při 90km/h je 25m.
Takže 25m + 55m brždění = 80m to by při ideálních podmínkách zastavil i ze 100km/h.
A to ještě pak narazil v 35km/h.
Záleží jestli bylo sucho , nebo byly na cestě nečistoty jako štěrk.
Pak by to mohlo být i těch 90km/h.
Ale upřímně 90 nikdo nejezdí, když už tak 100 - 110 , ale když se něco stane tak se chce každý do té 90ky vlézt.
Dá se to vůbec ustát?
Vlastně jednou jsem brzdil ve 160km/h a na nějakém bordelu se mi bloklo kolo a už jsem letěl. Ale ani vtomto případě jsme žádnou brzdnou čáru nenašli!
Ta VFR 800 měla zřejmě duální brzdy kdy automaticky brzdilo zadní kolo které udělalo 55m stopu.
Ty hodnoty na Besipu jsou včetně reakční doby 1s , což při 90km/h je 25m.
Takže 25m + 55m brždění = 80m to by při ideálních podmínkách zastavil i ze 100km/h.
A to ještě pak narazil v 35km/h.
Záleží jestli bylo sucho , nebo byly na cestě nečistoty jako štěrk.
Pak by to mohlo být i těch 90km/h.
Ale upřímně 90 nikdo nejezdí, když už tak 100 - 110 , ale když se něco stane tak se chce každý do té 90ky vlézt.
vozovka byla suchá, relativně čistá a bez výmolů... jen mě zajímalo jak se může brát ohled na znalecký úsudek, když mohl jet klidně 130, následně brzdit a až po nějakm čase a dráze se dostat do smyku který by mohl mít délku oněch 55m. Nepřijde mi to zrovna košer...
1 reakcí na tento příspěvek brzdná dráha VFR 800
kdyz neuvazuju dobu reakce a uvazuju linearni zpomaleni ~ 1g, tak z 90 km/h na 35 km/h mi to vychazi 27 m (+ 1 sec reakce v 90 km/h = 27 + 25 = 52 m)
PS: vypocet: ( (90-35)/3.6 / 9.71 ) * ( (90+35)/3.6 / 2 )
PS: vypocet: ( (90-35)/3.6 / 9.71 ) * ( (90+35)/3.6 / 2 )
btw cyklus Zivot v jedne stope (s Pepou Silerem), dil 4... brzdi (na letisti v Tchorovicich, kde je betonova runway, takze to bude brzdit asi o fous lepe, ale to muzeme asi zanedbat) naplno ze 70 km/h a brzdna stopa (resp. ujeta draha bez zapocteni reakcni doby) je 9.5 m, coz odpovida linearnimu zpomaleni dokonce 2.02g (coz uz se mi zda nejak moc, mozna jel mene nebo zacal brzdit uz pred merenym usekem). V literature se uvadeji vetsinou vyssi hodnoty... v nemecky Dokonaly jizde na motorce je ze 100 km/h ~ 80 m, z 200 km/h ~ 280 m a z 300 km/h ~ 580 m (tam je pocitana i reakci doba a to pak ty metry letej)
EDIT: kdyz si to po sobe ctu, tak mozna ten beton nemuzeme zanedbat a nejakejch 10-20 % na vysledku udela
Naposledy editováno 29.03.2011 21:32:13
EDIT: kdyz si to po sobe ctu, tak mozna ten beton nemuzeme zanedbat a nejakejch 10-20 % na vysledku udela
Naposledy editováno 29.03.2011 21:32:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdná dráha VFR 800
Skalda> můžu se na něco zeptat?Koukala jsem,že jste řešili brzdnou dráhu a potřebovala bych názor člověka co o tom aspon něco trochu ví.Díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdná dráha VFR 800
Mufka> ptat se muzes, ale jestli budu schopen odpovedet nevim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdná dráha VFR 800
Skalda> Jakou rychlostí jede motorkář co má 3metrovou brzdnou dráhu pak metr nic není a na to je vidět na silnici rejha od stupačky jak položil motorku a motorka jede ještě šusem skoro 50metrů.Dá se to nějak spočítat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdná dráha VFR 800
Mufka> pocitat se to da; ja ale neumim pocitat (ani orientacne) posuvnej pohyb motorky po stupacce. Ty 3 metry brzdny drahy na zacatku by ale ze 100 km/h (mene to vzhledem k 50 metrum soupani po stupacce asi nebude) udelaly na vysledku jen par km/h...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdná dráha VFR 800
Skalda> Mám to chápat tak že motorkář nižší rychlostí než 100km/h nejel?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdná dráha VFR 800
Mufka> nechci spekulovat. To zadani je beztak neuplny (ta situace bude zaviset na druhu povrchu, sucho x mokro, plose ty stupacky ci dalsich prvku po kterych se to klouzalo, dokopcovitosti terenu atd.). Se svymi znalostmi muzu prohlasit jen to, ze ty pocatecni 3 metry brzdeni nemely na prubeh zastavovani majoritni vliv...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdná dráha VFR 800
Skalda> Bylo sucho a rovná silnice.Obvinil mě motorkář z nedání přednosti v jízdě...Ale my byli na křižovatce 2 auta a viník odjel a já mu běžela pomoc tak to svedl na mě!Jen mě zajímalo kolik tak mohl jet,protože policajti nechtěli měřit ani brzdnou dráhu a pro ně to byl uzavřenej případ,protože ukázal na mě a nikdo jinej tam nebyl.Tak se chci aspon hájit tim,že nejel nejvyšší povolenou rychlostí co tam je(70km/h)a udělal přestupek.A hlavně nejsi jedinej kdo mi říkal,že jel kolem stovky.Tak díky za radu a doufej,že mě nepotkáš když srážim ty motorkáře..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdná dráha VFR 800
Mufka> ze to bylo alespon 70 km/h je vzhledem k delce klouzani skoro jiste. Apropos, jak to vlastne probehlo a co se delo mezi ukoncenim brzdeni brzdama a padem motorky na bok?
Skalda> Prostě mi přijde,že to udělal schválně.A při takový rychlosti co sem viděla jak motorka dojíždí motorka by do mě zákonitě vrazil.Brzdil cca metr metrapůl před křižovatkou a on mě měl zprava a druhý auto zleva on jel po hlavní z mé levé strany.Pro mě je to trotl co neumí řídit a potřebuje se jen zahojit.Zejtra jdu na komisi tak sem na to zvědavá.A kdyby někde tříkala krev tak už nezastavuju po tady tý zkušenosti!
VFRo má brzdy takový, že je velice efektivně dokáže využít i úplný kopito (to vidím podle sebe). Dobrá dávkovatelnost, dual, hmotnost rozložená tak, že to nemá tendenci se stavět na přední.
Na suchu v přímém směru bude brzdná dráha z 90km/h těch 40m.
A reakční doba 1s je podle mě pro motorkáře, který se věnuje řízení dost přestřelená, takže buď čuměl do výstřihu místo na silnici a nebo nejel 90, ale 130.
Reakční dobu 1s tipuju pro situaci, kdy jedu v autě po dálnici, puštěnej tempomat, nohy složený pod sedačkou a u toho si ještě vybaluju svačinu.
No ale na jeho obhajobu... kdyby se to stalo mně, tak taky řeknu, že jsem jel 90.
Naposledy editováno 06.10.2011 22:42:32
Na suchu v přímém směru bude brzdná dráha z 90km/h těch 40m.
A reakční doba 1s je podle mě pro motorkáře, který se věnuje řízení dost přestřelená, takže buď čuměl do výstřihu místo na silnici a nebo nejel 90, ale 130.
Reakční dobu 1s tipuju pro situaci, kdy jedu v autě po dálnici, puštěnej tempomat, nohy složený pod sedačkou a u toho si ještě vybaluju svačinu.
No ale na jeho obhajobu... kdyby se to stalo mně, tak taky řeknu, že jsem jel 90.
Naposledy editováno 06.10.2011 22:42:32
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |