nesetkal jste se někdo s nástřikem molyky v tenké vrstvě na píst?
Servisák mi říkal, že pokud píst není hodně opotřebován, postačí když se pořídí nové pístní kroužky, a píst se takhle "repasuje". Mělo to by to mít stejnou životnost jako novej píst.
Setkal jste s tím už někdo?
Cena novýho pístu 2,5 - 3 kKč
nástřik cca 5stovek
Dík
edit: obr
Naposledy editováno 07.09.2011 17:24:37
Můj názor je že je to z větší části blbost.. Ano grafit (moliko) nebo teflon určite sníží tření, u nových motorů mohou mít i vliv na opotřebení, ale rozhodně to nic nevytěsní, nebo nenabyde na pístu aby se zvětšila komprese nebo snížila ovalita pístu a válce. Navíc, pokud jsi někdy viděl píst s válcem po záběhu, musí ti být jasné, že ten nástřik tam dlouho nevydrží. I zalapované součástky jsou po zajetí viditelně zahlazené..
Takže určitě bych tu cca dvojku připlatil
1 reakcí na tento příspěvek nástřik pístu molykou
teflon aby se uchytil se nanáší na čistý povrch za vysokých tlaků a teplot. Jinak se na nic nepřichytí a zároveň nic se nepřichytí na něj.
Takže proč by se měl vpodstatě samovolně mýrnix týrnix usazovat a přichytávat povrchů a snižovat tak tření?
Naposledy editováno 07.09.2011 13:45:33
1 reakcí na tento příspěvek nástřik pístu molykou
Píst versus válec zkrátka musejí mít určitou vůli a to Molykou nedosáhneš, protože jen zvětšíš opotřebenej rozměr, nevíc něčím co za chvíli "odejde" do oleje...
Přípomělo mi to PS23
Naposledy editováno 07.09.2011 14:21:25
EDIT: aha tak molykote 7409 je ve forme laku ktery ma mit mechanickou a chemickou odolnost, takze by to melo udelat nejakou kluznou vrstvu, neco jako byva teflonovej povlak na pistech nebo futrech. Tak to si nejak dovedu predstavit pri vyrobe pistu, ne pri aplikaci na vyjetej..
Naposledy editováno 07.09.2011 17:24:09
Nicméně to neošetřuje válec.A vrstva na pístu je víceméně rovnoměrná a nerespektuje "mapu" opotřebení.To znamená že dole kde to není opotřebované vůbec ti sníží vůli a nahoře ti bude chybět.
Zkus to,a pak poreferuj.
1 reakcí na tento příspěvek nástřik pístu molykou
spíš mě zajímalo, jestli to někdo už nejezdí... nerad bych uprostřed příští sezony nechával motku znova servisovat ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nástřik pístu molykou
lsafric píše: zkus to a pak poreferuj... to jsem nechtěl slyšet
spíš mě zajímalo, jestli to někdo už nejezdí... nerad bych uprostřed příští sezony nechával motku znova servisovat ;)
Tak asi nejjednoudušší by bylo sehnat polního-stodolního fekála zralýho na výbrus a na něm to zkusit. Efekt vidíš hned a nehrozí, že zkurvíš něco cennýho.
FiffiQ píše: Tak asi nejjednoudušší by bylo sehnat polního-stodolního fekála zralýho na výbrus a na něm to zkusit. Efekt vidíš hned a nehrozí, že zkurvíš něco cennýho.
no, to asi nezjistím jak to bude po 10, 15 tisících kilometrech....
vůle mezi pístem a válcem je 0,050 až 0,070... a pokud by píst byl ojetej trochu víc, a vůle byla např 0.10 tak by postačovalo píst přestříknout.
V případě velkýho ojetí (0.15) kde už hrozí prasknutí pístu (píst ve válci tzv "kloktá") se to nedoporučuje..
doplnil jsem to pro informaci, aby si někdo nemyslel že hodlám stříkat naprosto ojetej píst těsně před koncem životnosti a budu doufat, že ho to spasí na další X tisíc km...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp | Robek91 | 2 | 5.6.2024 v 22:05 Cortes1079 |
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |