Naopak v náklonu se těžiště vychýlí, a na gumu působí mnohem menší tlak.
Protože výrobce ví že motorkář v zatáčce stroj nakloní, dělá drážku tak, aby voda měla kam odteci do boku, (tedy na střed).. Kdyby jsi měl drážku tak jak u auta, tak si v naklonu naopak pod přední gumu budeš tlačit ještě víc vody...
3 reakcí na tento příspěvek Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???
Vypadá to divně, ale je to tak.
Obracet gumu označenou jako F (front) je nepochopení práce pneu a docela slušnej risk.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???
docent píše: Obráceně se dává vepředu pneu, když tam dáváš gumu určenou na zadek. Důvod je ten, že u zadní gumy je hlavní, aby odváděla vodu při akceleraci a u přední, aby odváděla vodu při brždění - tedy jakoby při "obráceném" směru rotace.
Vypadá to divně, ale je to tak.
Obracet gumu označenou jako F (front) je nepochopení práce pneu a docela slušnej risk.
Podle me to obraceni myslel tak, ze ma predni proste vzorek naopak a ne ze otaci pneu proti sipce
e: pozde
Naposledy editováno 15.08.2011 09:52:47
Někdy, když vidím ty umělecké ornamenty, tak mi to taky hlava nebere, kam má ta voda utíkat, chichichichi
To s tím obracením zadní gumy vepředu a přední vzadu je letitá zkušenost závodníků. Ono sehnat kvalitní směs v neobvyklém rozměru je někdy problém, takže se takhle improvizuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???
No to je právě ono. Když je guma dělaná na předek (označení F), tak musí mít "otočený" vzorek, aby odváděla vodu především při brždění. Pak se samozřejmě nesmí montovat obráceně.
Naposledy editováno 15.08.2011 10:00:57
2 reakcí na tento příspěvek Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???
BTW: ty rádoby originální dezény mě taky pěkně serou..... symbol dnešní doby ....
Vzpomínám ne rozhovor s jedním starým designérem na CR3 .... ten se za mě krásně rozčiloval:
"Design, který není zároveň plně funkční...není design!!!"
P.S.: Pro některé speciály zde....v tomto případě možno libovolně zaměňovat slovo design a dezén:)
1 reakcí na tento příspěvek Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???
docent píše: Koudy01> Podle me to obraceni myslel tak, ze ma predni proste vzorek naopak a ne ze otaci pneu proti sipce
No to je právě ono. Když je guma dělaná na předek (označení F), tak musí mít "otočený" vzorek, aby odváděla vodu především při brždění. Pak se samozřejmě nesmí montovat obráceně.
Jo, tak přesně takhle na hovno mám obutou přední galusku na cebru. Ale ani to moc neřeším, u týhle kolobrndy to snad tolik neva
Mandela píše: bude to kuli brždění i záběru.Je to jako na lyžích když chceš do kopce nebo brzdit a jinak jak píše mega-cz.
Dovolím si upozornit, že tady není dezén od toho, aby se "zakousl" do podkladu .... ale jen proto, aby odvedl vodu.......(odhad validity 90%:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???
docent> Ať brzdíš nebo akceleruješ, kola se otáčí pořád stejně, takže to Tvé vysvětlení asi neee
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???
Vasek_13 píše: Mega-CZ> U té přední to zní logicky. Ale proč tedy u zadní si tu vodu na kraj pneu a tudiž vlastně pod sebe tlačit můžeš?
Možná proto, že u širší zadní pneu v náklonu je druhá strana pneu víc zvednutá (na vnější straně zatáčky)?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???
Vasek_13 píše: Dovi> No to sice ano, ale Ty tu vodu v náklonu tlačíš na vnitřní stranu zatáčky, pod sebe. Na vnější stranu (lépe řečeno doprostřed pneu) vodu tlačíš v náklonu na přední pneu, protože má opačný směr drážek, než zadní.
Rozdíly v šířce přední a zadní pneumatiky jsem dal jako námět na jeden z možných důvodů. Hydrodynamiku jsem měl jenom 2 semestry, a navíc už tak strašně dávno, že cokoliv dalšího by už asi byly čirý spekulace :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???
Mega-CZ píše:
no jo ale chces tim rict ze chces u zadni pneu aby v naklonu voda odtekala jinam nez u predni?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???
assassin píše: no jo ale chces tim rict ze chces u zadni pneu aby v naklonu voda odtekala jinam nez u predni?
tak to jsi mě dostal,... ale také si myslím že to má vysvětlení v rozdílné šířce a tvaru hříbu kola.. v zadu je (podle mne) větší styčná plocha, a proto se zadní guma chová na vodě jinak... taky je třeba brát v úvahu, že za normálního mokra, přední kolo vytlačí většinu vody ze stopy...Mega-CZ píše: tak to jsi mě dostal,... ale také si myslím že to má vysvětlení v rozdílné šířce a tvaru hříbu kola.. v zadu je (podle mne) větší styčná plocha, a proto se zadní guma chová na vodě jinak... taky je třeba brát v úvahu, že za normálního mokra, přední kolo vytlačí většinu vody ze stopy...
ja sem nikdy nezaregistroval ze by voda zustavala pod pneu.. u motorky... v mistech kde uz sem v aute na dalnici aquaplanoval tak motorka pri podobnym desti zadnej naznak i klidne na uplne hole pneu a ve 2x vetsi rychlosti...
ono kdyz si to predstavim tak v miste dotyku se vlastne povrch pneu vuci podkladu nepohybuje tim jak se pneu odvaluje, tzn z tohodle pohledu ta smerovost moc vyznam nema, spis budou vsechny ty drazky vychazet z empirickejch poznatku.. naky mereni, sledovani vysokorychlostnima kamerama atd... taky bych tipoval ze pujde z velke casti o design, na motorce mi stejne vzdycky prislo ze spis jde o tu smes nez o vzorek.. nektery cestovni pneu na mokru drzely lip i sjety na platna nez nektery supersportovni s plnym vzorkem...
1 reakcí na tento příspěvek Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???
Mega-CZ píše: hele co jsem našel.... tak podle videa, je na zadní gumě odváděná voda přes střed taky...
Tak to jsme si to video vyložili každý jinak....právě v druhé půli, kde je "řeč" o zadní(0:42-0:58), je demonstrován odtok do strany..... teď to berte s humorem: U přední to již demonstrováno není....protože ví, že to nefunguje, ale je jim blbé si přiznat, že před mnoha lety..jeden konstruktér formy...blbě přečetl výkres(nevím kdo byl první, ale jak je běžné, všichni ostatní to okopírovali
Dovi: A s těma reservoárama...to je právě na diskusi s hydrodynamikem.....:) tedy...rychlost..závislá na množství X nelineární vedení...tedy tynamické x turbulentní proudení.....to je zas vše, v odbornosti, z mé strany....:)
Jinak na jiné diskuzi jsem se kdysi dočetl, že odvod vody drážkami/dezénem je věc aut protože mají placatý kola, zatímco motorka vytlačuje vodu už samotným kulatým tvarem pneumatiky (jak tady už bylo nakousnuto) a ty drážky vodu neodvádí jen pomáhají s tou troškou vody pod středem pneu (voda zůstane v drážce a pneu ji nemusí vytlačovat? oddalují tím aquaplanning?) a asi vůbec nezáleží na jejich tvaru.
Btw třeba od pneu s obráceným vzorkem jen míň cáká voda nebo jsou tišší :D
Naposledy editováno 15.08.2011 16:19:04
Takže ve finále je vzorek naopak protože to zvyšuje jeho životnost :) Prý to funguje i u automobilových pneumatik akorát že tam je to sebevražda. Skoro jsem se trefil.
Naposledy editováno 15.08.2011 16:40:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???
jinak tady další teorie od výrobce..na hamletovkách
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CB600F hornet Honda CB 600F Hornet | Cula2 | 2 | 16.6.2024 v 23:33 Johny_Servis |
Součásti systému vstřikování paliva... Honda CB 600F Hornet, Yamaha SR 400, Yamaha FZ6 Faze... | Mufiozo | 9 | 11.6.2024 v 16:00 Mufiozo |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet | Radysek79 | 8 | 27.4.2024 v 15:23 lenkochal |
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet | Paťas96 | 5 | 23.4.2024 v 20:43 holl75 |