2 reakcí na tento příspěvek Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
memphis.unv píše: prackarr> nahoru?
chceš mě chytat za slovo? Myslíš,že jako nevím,kdy padne jiskra?2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
první co každýho napadne když se řekne "píst jde nahoru"je spodní úvrať
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
memphis.unv píše: prackarr> notak já nevim ale předstih považuješ za zápal když jde píst nahoru?
první co každýho napadne když se řekne "píst jde nahoru"je spodní úvrať
Já myslím,že autor vlákna se jasn ptal a já mu odpověděl tak,že pochopil. Věřil jsem v odbornou úroveň debaty,kterou jsi svou přítomností snížil...
Takže promin,jiskra padne opravdu v momentě,kdy píst jde nahoru,v kterém jsem nepsal. Laik se může domnívat,že při dolní úvrati,takže asi v tomto vlákně to napadlo jen tebe...
Já nenapsal nic,co není pravda,nebo ano?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
obecně když je tahoře
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
1 reakcí na tento příspěvek Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
tudiz asi tu mela byt debata o rozdelovacich a jejich modernich nahrazkach ne ?
Creck píše: Tak ja jsem jeho otazku pochopil jako jak to ten motor pozna ze ma hodit jiskru
tudiz asi tu mela byt debata o rozdelovacich a jejich modernich nahrazkach ne ?
rozdělovač určuje, kdy má přeskočit jiskra? ...no nekecej:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
memphis.unv píše: prackarr> běž do prdele
obecně když je tahoře
Asi jiný kraj, jiný mrav. U nás je obecně okamžik zapalování před horní úvratí, tudíž, když jde píst nahoru. To je totiž důležitá podstata celé věci.
Jinak zakladateli jde o to, jak motor/zapalování pozná, když klika na jeden pracovní cyklus musí udělat dvě otáčky, že má jiskra pořeskočit právě při té otáčce, kdy je píst ve fázi komprese.
A i na to Prackarr odpověděl , pálí každou otáčku. Kéž by i tobě to pálilo každou otáčku .
dedek_new píše: memphis.unv> Jakmile píst dorazí do horní úvrati, zapalovací svíčka vytvoří jiskru, která zapálí směs a ta se začíná roztahovat. Nastává doba expanze, kdy roztahující se plynu tlačí píst dolů. Ve spodní úvrati pak nastává poslední fáze, tedy výfuk. Otevře se výfukový ventil, píst se pohybuje opět nahoru a vytlačuje z válce spálenou směs do výfuku.
spálená směs už snad neni ne? myslym že splodiny nebo ne?Janek píše: Asi jiný kraj, jiný mrav. U nás je obecně okamžik zapalování před horní úvratí, tudíž, když jde píst nahoru. To je totiž důležitá podstata celé věci.
Jinak zakladateli jde o to, jak motor/zapalování pozná, když klika na jeden pracovní cyklus musí udělat dvě otáčky, že má jiskra pořeskočit právě při té otáčce, kdy je píst ve fázi komprese.
A i na to Prackarr odpověděl , pálí každou otáčku. Kéž by i tobě to pálilo každou otáčku .
2 reakcí na tento příspěvek Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
U 4 válce tedy musí padnout dvě jiskry za otáčku a rozdělovač rozdělí,nebo má motor dva okruhy a pak platí to,co jsem psal úvodem a nemá rozdělovač...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
prackarr píše: A k rozdělovači- ten jiskru neurčuje,ten ji rozděluje ,kam má kdy jít.
Rek bych ze tahle veta vejde do analu dejin
dneska je to stejne vsechno rizene pres elektroniku, skoda se bavit o kravinach.
Naposledy editováno 14.08.2011 21:13:23
Creck píše: Rek bych ze tahle veta vejde do analu dejin
dneska je to stejne vsechno rizene pres elektroniku, skoda se bavit o kravinach.
Myslím,že do análu bys měl jít ty,protože autor vlákna se jednoduše zeptal,já mu jednoduše odpověděl,ale pak přišlo pár jedinců,co uplétá z hovna bič....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
a myslím, že směs se nikdy nezapaluje přesně v horní úvrati:)
když si tu chceme hrát na techniky, tak aspon přesně formulujme:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
Mas nekolik druhu rozdelovacu, opravdu ten mechanicky prehistoricky , vzdy kdyz byl pist tesnounce pred horni uvrati (na serizeni predstihu zalezi pouziti octanoveho cisla paliva atd..) zapali smes.
Ten opravdu urcoval jak a kdy dojde k zazehu paliva !
Potom prisli prvni tyrystorove zapalovani, kdy rozdelovac opravdu uz jen plnil funkci rozdeleni jiskry mezi valce.
Dnes je ... a ted uz si opravdu domyslim, jelikoz opravdu do elektroniky az tak nevidim, nejake cidlo ktere hlida klikovku a zadava do RJ prikaz ted slehni je pred horni uvrati, dokonce existuji uz i promenlive cidla, ktere se dokazi promenlive menit predstih ,RJ ta si to pak rozdeli mezi valce .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
A co se týče dnešní elektroniky, tak radši vubec nic nedomýšlej.....čidlo na klice pouze říká řj zapalování, ve které poloze je klikový hřídel, nedává povel k zážehu ....a proměnlivé čidlo neexistuje ...a předstih se měnil v reálném čase za běhu motoru už na zmiňované škodě 100
nerozumuj prosím tě, když tomu nerozumíš:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
Takze cidlo na klice jen rika RJ : ted je sice v horni uvrati, ale klidne na to mrdej, zapaluj si kdy chces , je to na tobe
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
Já pouze vyvracím zde uvedené tvrzení, že rozdělovač ovlivnuje okamžik přeskočení jiskry.
Podle rysek na klice, si neseřizoval rozdělovač, ale přerušovač a základní předstih....
A přestih se měnil záměrně podle zatížení:)
představ si, že čidlo na klice dokonce ani neříká, že je v horní úvrati...čidlo na klice oznamuje řj, že první válec je momentálně cca 40° před horní uvratí, řj řekne, oukej ,dík za zprávu, zeptá se čidla polohy škrtící klapky, jak je motor zatížený, pak se zeptá snímače otáček, kolik motor zrovna točí, dále se zeptá snímače klepání, jestli nedochází k detonačnímu spalování....až má všechny informace, které potřebuje, tak spočítá, jaký je ideální předstih vhodný pro zjištěné podmínky a pak teprve nechá přeskočit jiskru nebo klidně i více jisker na jedné svíčce v okamžiku zápalu směsi....
A pokud má i signál ze snímače natočení vačkového hřídele, tak pálí dokonce jenom v tom válci, ve kterém je to zrovna potřeba...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
tak proto, když tady vidím blud, že rozdělovač určuje okamžik zážehu, tak mě to prostě nedá a musím ozvat, i když už v oboru nedělám..ale jako jinak debata dobrá, aspon sem si vzpomněl na studentská léta:)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Aprilia Scarabeo a čínské motory---... Aprilia Scarabeo 125 | kawasaki-man | 9 | 25.3.2022 v 13:57 birnes |
[1 ... 6, 7] Aprilia Scarabeo 125 | mike-s7 | 182 | 28.2.2020 v 19:10 Julip2 |
Kde sehnat dílenskou příručku? Aprilia Scarabeo 125 | elvis78 | 5 | 16.10.2015 v 07:31 jarolim |
Olej do Aprilia Scarabeo 100 Aprilia Scarabeo 125 | DEDERÁK | 8 | 11.12.2009 v 12:46 Whistler |
piskani destiček Aprilia Scarabeo 125 | Skaut | 25 | 14.11.2009 v 16:47 WolfYZF-R1 |