profil: http://www.motorkar...uzivatel/?muid=63969
Uzavřeno 13.03.2012 v 11:46 uživatelem Bert-Jawatesty
Naposledy editováno 24.10.2011 11:37:26
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - je na prodej -
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - je na prodej -
www.motolakovna.cz
Naposledy editováno 20.07.2011 17:26:59
. Ani jedna ale není sériovka...
Na obou je vidět, že nestačí jen smontovat nějaký komponenty dohromady jak to dělej v Jawě, ale je důležitý dotáhnout detaily. No a hlavně nesmí chybět nějaký to estetický cítění aby měla mašina patřičnej šmrnc.
2 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - je na prodej -
2 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - je na prodej -
Naposledy editováno 21.07.2011 09:32:31
2 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - je na prodej -
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - je na prodej -
czm175 píše: jo ten prototyp 660 calif vypadá docela pěkně, jediný co je takový kontroverzní sou výfuky ze sport., víc by tomu seděly nějaký klasický chromovaný laufy. Vono se toho může ale dost změnit, třeba to bude vypadat nebo už vypadá trochu jinak, třeba se to nebude vyrábět vůbec...Blbý ale je, že je to pořád ten minarelli, lepší by byl kalif nebo nová motorka s našim motorem...
Ideálně tak s dvojtaktním půllitrem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - je na prodej -
Enthropy píše: Ideálně tak s dvojtaktním půllitrem
ale dvouválcovym a ten půllitr na každej válec takže litr 2T - řadovej dvouválec -- no to už bych si nechal líbitczm175 píše: jo ten prototyp 660 calif vypadá docela pěkně, jediný co je takový kontroverzní sou výfuky ze sport., víc by tomu seděly nějaký klasický chromovaný laufy. Vono se toho může ale dost změnit, třeba to bude vypadat nebo už vypadá trochu jinak, třeba se to nebude vyrábět vůbec...Blbý ale je, že je to pořád ten minarelli, lepší by byl kalif nebo nová motorka s našim motorem...
fotku, jinak nevěřim
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - je na prodej -
V Týnci pokročili na projektu Jawa 1000. Podle informací ředitele Františka Hrušky už motocykl fyzicky existuje.
O projektu litrového motocyklu z týnecké továrny informujeme průběžně. O když Jawa až doposud veškeré informace přísně střežila, nyní máme čerstvé vyjádření ředitele podniku Františka Hrušky.
Až doteď se více méně jen spekulovalo, jestli projekt vůbec existuje, a pokud ano, jak se mu povede v období hospodářské krize. Jakékoliv pochybnosti ale ředitel Hruška tento týden vyvrátil. "Motocykl již kompletně existuje. Motor je zabudován do šasi a běží. Nyní probíhá lakování," popisuje pro ČMN současnou fázi projektu.
Ekonomická situace sice na projekt má vliv, ale nemůže ho zastavit. V rámci dotací na technický rozvoj totiž společnost už čerpala státní finance. "V nejbližších dnech proběhne kontrolní den, během kterého se rozhodne o časovém harmonogramu. Podle výsledku tržeb a průběhu plateb se uvidí další postup," říká Hruška a dodává, "je možné, že se projekt uspíší." Kdy přesně se ale nové motocykly oficiálně představí veřejnosti a kdy se dostanou do prodeje, zatím sdělit nechce.
Dvouválec ano, ale jaký?
Otázkou stále zůstává koncepce litrového motoru a motocyklu jako takového. "Mohu vám říct, že se určitě bude jednat o dvouválec, který nebude mít uspořádání do V," nechává Hruška otázku otevřenou. Zbývající varianty - řadový motor nebo boxer - tak stále přichází v úvahu, s oběma uspořádáními už se totiž Jawa ve svých motocyklech setkala. Pravděpodobnější se ale jeví řadový motor. jeho konstrukce je jednodušší a tím i levnějnější a ve světě jsou takové motory více rozšířené. Navíc podle ředitele Hrušky by Jawa chtěla navázat na tradiční linii konstrukce. "Předchozí modely, jako například Dakar 650, z naší tradiční produkce trochu vybočovaly. Litr by měl víc navazovat na tradiční konstrukci a design." To ale neznamená, že Jawa vezme nový motor a ten zabuduje do upraveného podvozku kejvačky. Naopak označení "retro" se ředitel Hruška brání. "Nechceme udělat něco jako je Triumph Bonneville." Pokud bychom se chtěli pustit do spekulací, představovali bychom si klasického naháče designově vycházejícího z Jawy 640, který je podle našeho mínění z novodobých modelů vzhledově nejpovedenější. Na trhuby se tak mohl pokusit konkurovat například Hondě CBF1000 nebo Suzuki Bandit. Vše záleží na technických parametrech, jizdních vlastnostech, kvalitě zpracování a ceně, se kterými Jawa 1000 vytáhne do boje. Přece jen se jedná o prvotní počin v této třídě a je více než jasné, že hlavním odbytištěm nebude nenáročný východní trh, ale především Evropa, kde jsou zákazníci zvyklí na vysoké standardy.
ČMN 19/2010
Po dlouhých měsících polemik a dohadů se nám podařilo rozluštit vekou část "záhady hlavolamu" zvaného Jawa 1000. Máme vůbec první fotografie tohoto motocyklu.
Naposledy jsme o projektu, který je utajován podobně jako havárie UFO v americkém Rosewelu, psali na začátku května (ČMN 19/2010). Tehdy se nám podařilo zjistit, že v Jawě dokončili první prototyp "nějakého" velkoobjemového motoru vlastní konstrukce a že tento už úspěšně běží. Ředitel Jawy František Hruška potvrdil, že jde o dvouválec s objemem kolem 1000 ccm, který ale nebude mít válce do "V".
Minulý týden se nám náhodně podařilo tento motocykl zachytit, bohužel pouze na mobilní telefon. Dokazuje to testovací "espézetka", ale především absolutní odlišnost se vším známým, co se na našich silnicích pohybuje.
Pocta "ohácéčku"
Protože jsme měli konečně nějaké eso v rukávu, bylo jen potřeba, aby nám naši domněnku potvrdila Jawa oficiálně. "Ano, dnes již mohu potvrdit, že Jawa Moto spol. s r.o. má v kupě ne jeden, ale dokonce několik prototypů nového motocyklu, jehož základ - a to je hlavní, o co jsme celou dobu usilovali - je kompletně vymyšlen i vyroben v Česku," řekl nám v telefonickém rozhovoru vedoucí tuzemského prodeje Jiří Kraft a dodal: "První prototyp již několik týdnů testujeme v běžném provozu a zatím velice úspěšně. Na veškeré fotografie a další detailní informace je přísné embargo, neboť stroj je teď v první fázi dolaďování a do té doby, než bude první sériový kus představen veřejnosti, projde změnami ještě spousta věcí. Oficiální představení nové, zcela revoluční řady motocyklů je v dlouhodobém plánu až za takové dva tři roky." Motocykl, který jsem vyfotili, byl řádně zakamuflován, ale z toho, co jsme stačili zachytit, je už zcela jasné, že se jedná o řadový dvouválec, který svým designem (kartery, částečně i válce) opravdu připomíná legendární Jawu 500 OHC, i když zbytek motocyklu v žádném případě není retro.
Vlajková loď pro fajnšmekry
Nová Jawa ale rozhodně nevypadala jako něco, co by se mělo stát "lidovým litrem". Brzdy evidentně Nissin nebo Brembo, moderní USD vidlice, slušivá loukoťová kola... "Výsledný objem motoru, který půjde do sériové výroby, se však může změnit a nevylučujeme, že by mohl být i větší než litr. Nová Jawa je od začátku konstruovaná jako vlajková loď a luxusní áležitost, která by měla tradiční českou značku vrátit zpět na světové trhy. Proto jsou i prototypy osazeny špičkovými komponenty, jako u jiných evropských výrobců motorek. Nový motocykl bude stát zákazníka rozhodně přes 200 tisíc Kč, " prozradil nám ještě Jiří Kraft.
ČMN 37/2010
3 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - je na prodej -
...je kompletně vymyšlen i vyroben v Česku...
Tak vyroben možná, ale vymyšlen byl jinde.
...Nová Jawa je od začátku konstruovaná jako vlajková loď a luxusní záležitost, která by měla tradiční českou značku vrátit zpět na světové trhy...
Tak nevím, luxusní a vlajkové záležitosti jsou třešničky na dortu tvořeném desetitisícovými seriemi masovek, ne? Spotřební, spolehlivá, levná a přitom líbivá motorka by měla značku vrátit na světové trhy, ne?
No nic, trochu jsme odbočili od tématu jedné krásné přestavby, kterou kdyby se v Týnci inspirovali tak Berta-Jawatesty nepotěší, zatímco většinu motorkářské obce naopak ano.
2) asi netušíš o čem mluvíš....
vlajková loď škodovky je superb. nemasová třešnička?
vlajkovou lodí třeba hondy (co se týká aut) byl legend- nějaká exkluzivita?
takže taky tak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - je na prodej -
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - je na prodej -
každopádně můžeš postavit buď něco ála retro- italskej návrh, nebo remake- třeba takhle....
což je právě případ toho návrhu, bohužel pravděpodobně nevyslyšenýho. neni to retro ale nově, soudobě a stylově udělaná klasika
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - je na prodej -
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - je na prodej -
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel | suzu750 | 28 | 23.12.2022 v 11:17 jandaxx |
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... | Radouš5 | 5 | 8.11.2022 v 19:48 sardel |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |