O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.
A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).
Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:
1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...
2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...
3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'
A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.
Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..
Všem předem díky.
Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.
Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.
Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
aro.boss píše: Pokud Vám jde o chytání holek kluci, tak nejlíp uděláte když si motku kupovat nebudete
a ten balík peněz co vám zbyde budete na diskotéce u baru vytahovat až budete něco platit.
Ručím Vám, že se to kolem vás bude rojit jak kolem žádný motorky.
Dnes jsou děvčata už brzy zmoudřelá a ví co je síla peněz, víc než síla motoru. Taky
brzy zjistí že motorkář strká peníze do své motky a ne na dárky pro ně.
jen ať se Vám daří jak na motorce, tak i u holek.
na to kolik je ti let pises dost psimisticky texty..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
SPIJKER píše: na to kolik je ti let pises dost psimisticky texty..
to bude ověřená životní zkušenost
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
jak clovek pozna kdy a s kym se voženit?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Naposledy editováno 12.07.2011 12:34:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
aro.boss píše: měnit rychlost, brzdou, ubráním plynu a zase zrychlovat
tady jen doplním né okamžitě po sobě a né moc prudce
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
CharlitoCZ> kdyz brzdim, tak radeji vzdy prudce.... normalne za packu plnou silou hamznu, ono to nerohodi tolik podvozek, tak jako u postupnyho pridavani tlaku na brzd. packu....a toho, ze se ti na zlomek setiny zamkne prede si nevsimej, nic spatnyho ti to neudela
Che píše: to bude ověřená životní zkušenost
hele ono je vzdycky otazka co kdo nabizi a co kdo hleda.. myslim ze to opravdu do znacne miry plati pokud ma dojit k reprodukcniu vztahu, ale zase bych to nevidel tak tragicky, protoze ty holky s nejvyssima narokama pak casto zkoncej u nejvetsich tvrdaku co nemaj vubec nic..
ale pokud reprodukcni vztah je presne to co od divky nechces.. pak myslim penize opravdu nejsou nezbytnou nutnosti.. navic tlusta guma a z toho patrny prebytek koni ve stadu.... uz muzou bejt dost silnym argumentem.. pravda.. se stoupajicim vekem spolujezdkyn musis pridat i nejake mluvene slovo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Vasil.D píše: Sleeper1> moc bych se neohanel argumentem, ze se na podlitr neda nic zbalit, mas videt jak kundy leti na GS 500E :D :D, ono nejde jen o kubaturu, ale taky o xicht a postavu :D :D takze ja s petkou nemam problem , napr. JEEEEEE R1 pyco, kolik to jede ? A ty 300 pyco, pak sundas prilbu, kuklu a koncis :D :D
proto se s holkama dycky domlouvame na podvecer.. pak ji chvilku povozis a nez sundas hel,u je davno tma TVL!
a zase se na tom svym kundoplachu tolik nedelej..
1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Sleeper1 píše:
CharlitoCZ> kdyz brzdim, tak radeji vzdy prudce.... normalne za packu plnou silou hamznu, ono to nerohodi tolik podvozek, tak jako u postupnyho pridavani tlaku na brzd. packu....a toho, ze se ti na zlomek setiny zamkne prede si nevsimej, nic spatnyho ti to neudela
to je ale myšlený jinak, aby zkrátka nezaklapl plyn a okamžitě prudce nepřidal, jinak mu to vylítne na prdel
já tachle postavil bejvalou kawu a nechápal co se stalo
Naposledy editováno 12.07.2011 14:41:15
1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
jako užít si trochu přepychu.
Jinak o tom ježdění, když vidím jezdce na pořádném stroji co někdy provádí v zatáčce,
motorka naklon na jednu stranu on vyvažuje na druhou a přitom brzdí- pak jsem pesimista
co se týká doby jeho ježdění.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
a nebyl bych tak kritickej ani na ty patnactky.. to je nejlepsi vek.. a jeste jednu kritiku si neodpustim... myslim ze se orientujes jen furt na ty samy....jednak uz jsi veozil, tak proc bys je bral znova...a d ruhak.. zehlit furt to samy prkkno taky nemusi bejt nejlepsi zabava..
3 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
t_freedom píše: se mnou holky jezdit nechtěj (na motorce)...vždycky se tak divně škleběj...a říkaj, že asi raději ne, že prej až si to nechám opravit ...nevím co furt maj
hele to se ale nediv.. ja bych za nekoho ciziho s polomotorem taky nesedl.. a kdyz se mu z toho ozyvaj takovy podezrely zvuky jako z decatky... tak to uz vubec ne.. buhvi kdy z toho vypadne nejaky perko a cely se to zasekne a bude po pyči.. joo hochu... kdyz polomotor tak to musis aspon dohnat dofouknutim na 1200...jinak jedine plnej pocet valcu..
(a nesmejte se mi vsichni za RSV.. ji mam jako druhou motorku k R1 a ke kawam a stejne ji prodam a poridim neznou japonku ktera se o sveho pana rada stara.. )
1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Vasil.D píše: Sleeper1> moc bych se neohanel argumentem, ze se na podlitr neda nic zbalit, mas videt jak kundy leti na GS 500E :D :D, ono nejde jen o kubaturu, ale taky o xicht a postavu :D :D takze ja s petkou nemam problem , napr. JEEEEEE R1 pyco, kolik to jede ? A ty 300 pyco, pak sundas prilbu, kuklu a koncis :D :D
Na to co popisujes, je ale naprosto snadna pomoc...
Naposledy editováno 12.07.2011 21:02:08
Sleeper1 píše: Vasile, s petikilem bych se stydej prijet za kockou, co je jeste na prvnim stupni! Pokud chces uz nejakou davatacku, tak se bez litru neobejdes, pac ma tlustou gumu na zadku...
Na zadku? A sakra... Ze by byla nekde chyba?
Janickooooo píše: Ahojte... Môj príspevok bude možno trochu "mimo mísu", ale svojim spôsobom je k veci. Nikdy som veľmi nejazdil na veľkých motorkách (rozumej nad 50 ccm). Moja motocyklová kariéra sa z 99% odohrala na pionieri Asi pred mesiacom si brat kúpil Piagio X9 180ccm. Samozrejme, nedá sa to zrovnávať s litrom, ale vzhľadom na to, že som z trojkoňového pioniera presadol na dvadsaťkoňový 170-kilový skúter, bol to veru riadny nezvyk. Nieje veľký problém ísť na tom 120, takže som si už zažil situáciu, keď som si povedal: "Jano, bacha!" Ešteže to má kvalitné brzdy, inak by som ho už asi pokrstil do krovia. Skutočne treba zvážiť svoje schopnosti a skúsenosti... Takže prajem s litrom veľa šťastných kilometrov a čo najmenej kolízií
Diky! Budu se snazit co to pujde... Zatim je Zed az neskutece tolerantni
Naposledy editováno 12.07.2011 21:06:50
t_freedom píše: se mnou holky jezdit nechtěj (na motorce)...vždycky se tak divně škleběj...a říkaj, že asi raději ne, že prej až si to nechám opravit ...nevím co furt maj
Dneska se nezavdecis no. Uz ani povozit nechtej... A co si mas opravit? Treba to s tim nejak souvisi
Naposledy editováno 12.07.2011 21:09:55
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
to dlouho nevydrží. Ty patnácky ještě pořádně neví jak to má vypadat a tak jsou vděčny i za to málo. Zkušenej chlap chce pořádnou mašinu a taky pořádnou ženskou, která už umí taky
pěkně jezdit.
aro.boss píše: SPIJKER>Patnáctky jsou pro hodně mladý který to ještě pořádně neumí, nebo pro hodně starý, který
to dlouho nevydrží. Ty patnácky ještě pořádně neví jak to má vypadat a tak jsou vděčny i za to málo. Zkušenej chlap chce pořádnou mašinu a taky pořádnou ženskou, která už umí taky
pěkně jezdit.
Vidím, že ta 500 dost odpouští. Mám pocit, že kdybych jezdil na litru, tak už někde x krát ležím - kvůli své neznalosti a nezkušenosti.
Obecně zastávám spíše názor postupného přechodu na silnější stroje.
Já začal teda rovnou na pětistovce a toho nelituji - člověk se rozjezdí a přitom mu ten výkon docela dlouho vystačí
Ale pokud se cítíš na litr, nemám s tím osobně problém a je mi do toho kulový Jen opatrně
aro.boss píše: SPIJKER> Jestli takhle jezdíš zatáčky, tak doufám, že tě v nějaký nepotkám v protisměru. Patnáctky jsou pro hodně mladý který to ještě pořádně neumí, nebo pro hodně starý, který
to dlouho nevydrží. Ty patnácky ještě pořádně neví jak to má vypadat a tak jsou vděčny i za to málo. Zkušenej chlap chce pořádnou mašinu a taky pořádnou ženskou, která už umí taky
pěkně jezdit.
myslim ze ty baby beres moc vazne..