1 reakcí na tento příspěvek Srazena motorka CBR 1000RR Fireblade 08'
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srazena motorka CBR 1000RR Fireblade 08'
assassin píše: z novejch dilu nacenejch v honde to bude skoro na totalku
Jo, přesně jak říkáš! Před třemi léty mi borec nedal přednost (=menší crash) a tak jsem to dal opravit do Hondy v Kunčicích (ať to je jako ze škatulky, když to nemusím platit). Sám bych to spravil tak do cca 50 000 ale faktura stála na 120 000 (asi 5 000Kč pod totálkou). A teď se držte! Kapoty byly stejně vytmelené a lakované + origo nálepky, méně ohnutá vidlice byla rovnána. Vyměnili světlo, druhou vidlici, řidítka, páčku...
Pak proč ty pojistky tolik stojí
Edit: typo
Naposledy editováno 07.07.2011 13:42:17
2 reakcí na tento příspěvek Srazena motorka CBR 1000RR Fireblade 08'
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srazena motorka CBR 1000RR Fireblade 08'
KrikriCBR píše: Me prave dost lidi rika ze totalku nebrat, ze me na tom oskubou..
no patrně ti vypoví havarijní pojistku,ale budeš mít prachy za celou motorku,takže v podstatě budeš mít bajk zdarma,navíc co popisuješ,tak to na totálku nevypadá...já bych si nechal vyplatit peníze rozpočtem,kapoty nechal svařit,na výfuk bych se vysral a na škrábance bych dal samolepku a ušetřený peníze vrazil do beneli,"tuningu" nebo prolil hrdlem
KrikriCBR píše: Me prave dost lidi rika ze totalku nebrat, ze me na tom oskubou..
jo totalku nebrat, proste to nak zkoulet aby to bylo neco pod, oni ti z toho vyplatej nakou cast a nazdar.... ja myslim ze to v honde s nima nejak domluvis, oni se na tomhle asi slusne zivej takze v tom budou umet chodit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srazena motorka CBR 1000RR Fireblade 08'
joro píše: Jo, přesně jak říkáš! Před třemi léty mi borec nedal přednost (=menší crash) a tak jsem to dal opravit do Hondy v Kunčicích (ať to je jako ze škatulky, když to nemusím platit). Sám bych to spravil tak do cca 50 000 ale faktura stála na 120 000 (asi 5 000Kč pod totálkou). A teď se držte! Kapoty byly stejně vytmelené a lakované + origo nálepky, méně ohnutá vidlice byla rovnána. Vyměnili světlo, druhou vidlici, řidítka, páčku...
Pak proč ty pojistky tolik stojí
Edit: typo
no tak to je kazdopadne leva, co mam znameho v honde tak rikal ze si u nekterejch tehle dilu umi pojistovna nechat predlozit i ten vadnej dil .. kterej jakoby zaplatila.. aby ho servis v pripade ze je opravdu jen lehounce odrenej pak neotocil jako novej dil = nekomu z mechaniku penize do kapsy... takze si na to davaj bacha... ale tak samo ze v ruznejch levarnach umi lidi chodit.. ti co se motaj kolem aut a motorek obzvlast :)
assassin píše: no tak to je kazdopadne leva, co mam znameho v honde tak rikal ze si u nekterejch tehle dilu umi pojistovna nechat predlozit i ten vadnej dil .. kterej jakoby zaplatila.. aby ho servis v pripade ze je opravdu jen lehounce odrenej pak neotocil jako novej dil = nekomu z mechaniku penize do kapsy... takze si na to davaj bacha... ale tak samo ze v ruznejch levarnach umi lidi chodit.. ti co se motaj kolem aut a motorek obzvlast :)
Lehounce odřenej nárazník ti už dneska většina pojišťoven na výměnu za nový neuzná. Lakuje se. Jinak je to pravda. Každý poškozený díl co se zjistí až po odjezdu likvadátora se uskladňuje a likvidátor pak přijede dodatečně. Nepředložíš díl = pojišťovna ho nazaplatí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srazena motorka CBR 1000RR Fireblade 08'
2 reakcí na tento příspěvek Srazena motorka CBR 1000RR Fireblade 08'
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srazena motorka CBR 1000RR Fireblade 08'
Jinak s tou cenou dílů je to paradox no, mě vyčíslili škodu na cca 75tis. což je více než stojí moje CBF nové takhle se dělá byznys
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srazena motorka CBR 1000RR Fireblade 08'
JirkaR6 píše: KrikriCBR> Tak má čerstvá,asi měsíc stará příhoda- taky se jednalo o Kooperativu, taky jsem to chtěl rozpočtem, jasně jsem jim to několikrát říkal, ale likvidátor dělal hluchýho takže to napsali na totálku a vůbec se se mnou nebavili.A jak ti jednou napíšou totálku,je to v prdeli protože na tom je největší úlet. Problém je v "ohodnocení" motorky- zatímco ty víš, že motka má hodnotu 200 tis, oni podle nějakejch debilních tabulek rozhodnou že tvá motka má hodnotu jen 165 tis. No,a v tu ránu jsi 35 tis v mínusu.....
a zbytek té motorky (pokud to teda podle tebe není totálka) nebude mít po rozprodání nebo prodeji v kuse hodnotu těch zbylých 35 tis? Jen se ptám jak to je. Protože totálka neznamená, že ti zaplatí nový kus, nebo aktuální hodnotu motorky, ale totálka se zpravidla prohlašuje pokud by náklady na opravu byly stejné nebo vyšší, než aktuální tržní cena bajku. Což většinou je případ starších mašin - takové GSX-R 600 z roku 2000 stačí šikovně položit panna/orel + k tomu ohnout vidle a rozbít budíky a máš z toho totálku, protože nikdo nebude opravovat tyhle věci na mašině, jejíž hodnota je někde okolo 50 tisíc. Jinak že jsou pojišťovny většinou zmrdi tady ani nemusíme psát, jde jim "jen o prachy" a pokud likvidátor bude mít velký plnění, tak nedostane bonus za spokojené klienty, spíš o prémie přijde... Tihle lidi jsou "motivovaní" ....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srazena motorka CBR 1000RR Fireblade 08'
Nejdříve se ptal, na kolik si to cením, a když jsem sdělil, že na 65.000,-, tak šel skoro do vrtule. Ale to je můj odhad ceny a basta. Kroutil se, že mi by mi to za takhle starou motorku nikdo nedal atd. A když se mně po padesáté zeptal, co tam má tedy napsat doufaje, že jsem si to rozmyslel a ten odhad snížím, odpověděl jsem mu zřetelně a jasně: "šest pět nula nula nula".
A pak hned začal kecat o tom, jak je tam spousta dílů v pohodě a jak by se daly prodat za tolik a tolik. Na to jsem souhlasně kýval, akorát jsem na konci toho jeho výčtu prohlásil, že pokud pojišťovna trvá na tom, že ty zbývající díly lze prodat za uvedené částky (a o sumu těch částek mi sníží výplatu té "totálky"), tak ať si to pojišťovna za ty navržené ceny klidně prodá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srazena motorka CBR 1000RR Fireblade 08'
Proto hraje roli i názor poškozeného, protože jeho vlastní odhad ceny stroje nemusí korenspondovat s aktuální tržní cenou. Pak se totiž dá dál prokazovat, že byla provedena GO motoru, repase tohohle a tamtoho ...
Navíc z nálezu Nejvyššího soudu (číslo teď nevím) vyplývá, že bouraný stroj, byť opravený sebelíp, nemá stejnou tržní hodnotu jako "pouze" ojetý stroj ve stejném stavu.
Stanovení výše ceny stroje je ale jen první krok.
Pak se pojišťovna rozhodne, jestli to brát jako totální škodu (tzn. dle pojišťovny cena opravy přesahuje tržní cenu stroje), a že se to nevyplatí opravovat a že vyjde levněji (rozuměj pro pojišťovnu) koupit jiný stroj.
Dalšími jsou pak stanovení cen použitelných dílů. V tomto bodu říkám, že pokud mi pojišťovna tvrdí, že pokud prodám např. prakticky neojetou zadní gumu za 90% její tržní hodnoty, tak ať si jí tedy za tuto tržní hodnotu prodají sami.
Pokud nesouhlasíš s výší plnění, tak existují v podstatě 2 levely:
1. nesouhlasit s vypořádáním a argumentovat tak, aby bylo pojišťovně jasné, že se jim vyplatí raději zaplatit, než riskovat level 2.
2a. uplatnit rozdíl mezi plněním pojišťovny a tvou představou soudní cestou na pojišťovně
2b. uplatnit rozdíl mezi plněním pojišťovny a tvou představou soudní cestou na viníkovi nehody
Cíl poskytování pojistných služeb je srovnatelný s dojením krav. Vydojit co nejvíce mléka s minimem bučení. Vybrat co nejvíce na pojistném a zároveň vyplatit co nejméně na pojistném plnění. Z tržního hlediska je zájem pojišťovny zcela pochopitelný. Je to smutné, ale je to tak.
Takže je potřeba se podle toho chovat a postupovat tak, aby byla sama pojišťovna přesvědčena, že se jí vyplatí zaplatit to, co chceš. Rozporuj, navrhuj, argumentuj, a to vše v písemné formě (dnes už stačí mail, na který bylo odpovězeno protistranou, už to se považuje za naplněný akt doručení).
1 reakcí na tento příspěvek Srazena motorka CBR 1000RR Fireblade 08'
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srazena motorka CBR 1000RR Fireblade 08'
KrikriCBR píše: tak skoda vcetne opravy vycislena na 26 tis.
tak to i kdyby ti to dali jako totálku, tak se tomu nebraň, jen vyděláš, cena totálky se udává z průměru ceny ojetých moto stejného r.v., aspoň u mě to tak bylo, měl jsem kliku, že v roce 09 bylo TLR na inzerci pár a nejlevnější stálo 85tkč Ale u tebe to jako totálku asi nedaj....