paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Volný spád do karburátoru?
17.10.2010 v 23:51
Úvod celý změněn. Byl kapku mimo mísu.

Původní-Naše GS500 má doplnkově přidělaný mezi palivový kohout a karbec další filtr-asi z auta. Je průhledný, takže je v něm vidět benzín. Při vysokých otáčkách z něj téměř zmizí benzín a na přívodu je vidět, že do něj jdou, mimo benzín, taky bublinky vzduchu. Proč a kudy...?

Edit- fitr vyhozen. Motorka jde dnes na zkoušku jestli bude dál přisávat vzduch.

Uzavřeno 05.08.2011 v 10:45 uživatelem kov

Naposledy editováno 19.10.2010 13:11:45

Volný spád do karburátoru?

17.10.2010 v 23:59 | Nahoru | #1
Kohout na GS500E má 3 polohy ON a RES jsou polohy s membránou otvíranou podtlakem, poloha PRI je rezerva s obtokem kolem membrány. Ta slouží k zaplavení karburátorů před startováním (po delším stání). To vše za předpokladu, že někdo neprohodil přívodní hadičky. Polohu OFF to nemá, kohout je zavřenej na ON i na RES v okamžiku, kdy na membránu nepůsobí podtlak ze sání běžícího motoru. Dále máš servisní kohoutek zespoda na nádrži. Zavírá se šroubovákem, pokud chceš sundat nádrž. Papírové filtry odpoj a zahoď. Polovina z nich působí problémy s dostatečným průtokem benzínu, zejména, pokud je nízká hladina v nádrži.

Volný spád do karburátoru?

18.10.2010 v 01:11 | Nahoru | #2
Boha jeho, zase nějaký bastl :-/ Jak už psal Deadman - ve skutečnosti (pokud nemáš nějak pokravený kohout, prohozený, případně spasovaný v nějakých mezipolohách, lidová tvořivost bohužel někdy nezná mezí) má kohout čtyři stavy - membrána je řízena z motoru a ta to vypíná, čili vypnutý motor na kohoutku udělá OFF. Potom má kohout klasicky 3 polohy ON - provozní stav, RES - rezerva. Poslední PRI - to je zmiňovaný volný spád, při kterém teče benzín i když je podtlakem vypnuta membrána. Slouží k naplnění plovákové komory, GS totiž nemá palivové čerpadlo. Další kohout je pod sítkem v nádrži a je jeho součástí, ten má skutečně ON - OFF. NIC víc není třeba.

Štítek - na něm OFF nemá co dělat, je tam psáno vpravo FUEL, nahoře PRI, vlevo RES, dole ON. Jestli tam máš cokoli jiné, máš štítek z buhví čeho. Jestli to je čitelné naopak (NO, RES je vpravo, atd.) - máš přetočený střed kohoutu, rozdělej a spasuj jak má patřit. Jo a ještě to profoukávání - nemůže jít, pouze na PRI by měl jít profouknout jinak ne, ten kohout je uzavřen membránou. pokud lze profouknout tak kohout rozdělej a zkontroluj membránu. Bohužel není nikde jako náhradní díl, buď z bouračky jiný kohout nebo se zkus zeptat někde kde prodávají gumové těsnění a tyhle věci a trochu zaexperimentovat tloušťkou a tuhostí materiálu čím by šlo nahradit. Profil už si vyřízneš podle tvaru. Není to prdel, pokud volně teče benzín tak jsou namáhány jehlové ventily které u starší mašiny určitě netěsní, benzín vytečený přepadem z airboxu a rozlitý po celé garáži pod mašinou je ta lepší varianta, protečený do válce ta horší. Čili pozor na to.

Když už jsi to měl zhozené prohlédni jak odvzdušnění nádržky jestli je v pořádku a funguje (jinak by v extrému mohl i být problém s dotékáním benzínu), tak to sítko v nádrži. Jestli tam není sítko ale pouze trubičky tak je to roztržené, zahoď a kup v řádu stokorun z bouračky. Jestli nádrž obývá liška, tak ji vyžeň Jestli ani jedno, filtr je evidentně zbytečný - tak jako tak je to kurvítko a první co tak ho zahoď do hajzlu - výrobce to navrhl bez a měl k tomu důvod. Dále zainvestuj do nových hadiček, kvůli tomu pitomému filtru to budeš mít asi doprasené, navíc se mrkni do manuálu jak a kudy mají vést - mají právě takovou délku a jsou vedené, aby nebyl v cestě žádný ohyb navíc a benzín měl krásně volný průtok. Máš za pár korun a bude zase svištět jako dívá zamlada Doporučuju ale ještě prohlédnout celou mašinu co za pasti najdeš, on už ten styl "oprav" o mnohém vypovídá...

Tož hlavně ať ji dáte dokopy Jo jestli to není moc srozumitelné tak se také po pár pivkách omlouvám

Naposledy editováno 18.10.2010 01:19:23

Volný spád do karburátoru?

18.10.2010 v 08:39 | Nahoru | #3
Moc díky,pánové. Ani jsem nečekal, že si s tím vysvětlením dá někdo takovou práci. Dobře napsáno,pobral jsem to. Přetlumočím to synátorovi, ať na to mrkne, případně se na tom dle času taky nějak budu podílet.
Odvzdušňovací, nebo spíš asi přepadovou, hadičku nádrže jsme taky zkoušeli profouknout, ale myslím, že na funkci systému nemá vliv. Spodní konec hadičky je pod motorkou,pak je vespod nádrže nasazená na kovovou trubičku, která vede skrz nádrž a končí až za těsněním víčka nádrže. Tzn. že je to jen přepad pro případ, že by někdo přelil. Kohout pod nádrží je OK, fitr v nádrži nepoškozený,čistý.
Nevím, kdo a proč tam ten druhý filtr přidělal, ale do nedávna to jelo bez problémů i s ním. Nechali jsme ho pro jistotu tam , protože jsme nevěděli, jestli je v pořádku filtr v nádrži(což by někoho mohlo vést k té montáži dalšího filtru)no a hlavně, protože to normálně jelo, tak co do toho vrtat?
Kdyby ten přívod paliva blokoval ten druhý filtr, tak to odsaje benzín před papírem(bráno směrem od karburátoru) a za ním bude nádobka plná. Ono to ale vycucne úplně celý filtr a benzín s bublinkama přitéká už do filtru. To píšu ne proto, že bych existenci toho fitru nějak obhajoval, ale spíš pro doplnění, že domontovaný filtr nebude ,,ten" problém. Někde to ve vysokých otáčkách přisává vzduch za tím filtrem(opět směrem od karburátorů). Na druhou stranu - po vypnutí motoru nikde neteče benzín,což bych vzhledem k nějaké té netěsnosti čekal.
Nicméně, když jsme teď zjistili, že je sítko v nádrži OK, tak koupíme novou hadičku a vyhodíme ho pryč.
Ještě jednou dík za radu a konzultaci.

1 reakcí na tento příspěvek Volný spád do karburátoru?

18.10.2010 v 09:05 | Nahoru | #4
Ta trubička a hadička z prostoru okolo víčka je jen přepad. Ovzdušnění nádrže je schováno uvnitř víčka. Nebývá s ním problém, neucpává se.

(reakce na) Volný spád do karburátoru?

18.10.2010 v 09:28 | Nahoru | #5
Deadman> Jo, mělo by být v pořádku. ,,Nadiktoval" jsem synovi, že má pro jistotu kus jet s pootevřenou nádrží. Problém i tak přetrval.
Bude to asi něco s tou membránou v kohoutu...
Mrknem na to a dám vědět.

Volný spád do karburátoru?

19.10.2010 v 12:54 | Nahoru | #6
Včera jsem si udělal trochu času, ten kohout jsme celý rozebrali,popřemýšleli co a jak tam teče a složili správně. Doplněný fitr je vyhozený pryč,hadička nová. Membrána se zdá být na pohled v pořádku. Když na to člověk příjde, je to jednoduché jak facka.
Dnes to složíme a vyzkoušíme motorku. Protože už nebudou vidět bublinky ve filtru, tak nezbývá než to projet a vyzkoušet, jestli to opět přestane táhnout ve vysokých točkách. To by znamenalo, že problém přetrvává, a co dál, to nevím. Je možné nějak vyzkoušet - ověřit, jestli dobře funguje podtlak co otvírá tu membránu? Je mi jasné, že pokud nefunguje vůbec, tak do motoru nepoteče benzín v poloze ON a RES. Je možné, že by se membrána otvírala málo?
I přes to, že měl syn špatně složený kohout(pořád to přehazoval, tak nevím, jestli byl špatně pořád) nechápu, proč to někde přisávalo vzduch? Tím, že to měl otevřené skrz až do nádrže(to zkoušel tím profouknutím) by to právě mělo brát benzín bez problémů a ne tam cucat kdesi bublinky. Nechápu vůbec kama? Jak jste psali- divím se, že když zastavil, že mu nevytekl benzín.
Jo, a ještě jeden takový dodatek. V počátku jsem psal, že je na kohoutu OFF, že to nejde do té polohy otočit. Včera jak jsme to ,,studovali", tak hledím, že je tam opravdu FUEL jak jste psali v odpovědi. Oml. Domotal jsem to.

1 reakcí na tento příspěvek Volný spád do karburátoru?

6.6.2011 v 08:37 | Nahoru | #7
jen taková drobnost - jak přibližně dlouho trvá napuštění prázdných karburátorů při poloze PRI?

(reakce na) Volný spád do karburátoru?

6.6.2011 v 18:36 | Nahoru | #8

Hrbby píše: jen taková drobnost - jak přibližně dlouho trvá napuštění prázdných karburátorů při poloze PRI?



cca půl minuty, minutu..
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 Včera v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano


TOPlist