po delší době bych tu potřeboval opět něco vážně pořešit...
Jde o to, že moje známá nedávno prodala motorku - celkem velice levně. Nový majitel si ji přijel obhlédnout, projel se, byl seznámem se stavem a o pár dní později si ji koupil a odvezl, všecho v pořádku... Ale, asi po měsíci ježdění a nějakých 700 - 800 Km, co na tom mezi tím najel, mu najednou ojnice podala ruku! A teď jak dál? Může to být skrytá vada? Nový majitel chce opravdu či nový motor platit půl na půl, což je ovšem problém, protože případná oprava bude stát minimálně polovinu ceny celého motocyklu, né-li i více...
Původní majitelku stroje dobře znám, stroj zakoupila v Česku s přibližně 60ti tisíci Km na tacho asi před 5ti léty, celkem se na něm za tu dobu najelo asi jenom nějakých max. 3 - 5 tisíc Km a to naprosto bez problémů... Nic moc se na tom během té doby neřešilo, a na motoru už vůbec ne! Známá věděla, že by to chtělo seřídit ventily a podtlaky, ale vzhledem k tomu, jak málo jezdí, se na to nakonec ani nedostalo - s tím byl nový majitel samozřejmě seznámen... Někdy minulý rok akorát měnili olej co vím, ale poslední jízdu před prodejem jsem na této mašině dělal novou STK a při jízdě nebyl znát žádný problém, jela jako normálně a navíc hladinu oleje jsem také kontroloval, stejně jako i ještě poté sama majitelka...
U tohoto stroje se vědělo, že si olej celkem bere a to né zrovna málo a nový majitel sám přiznal, že olej vůbec nekontroloval, jelikož mu původní majitelka říkala, že byl nedávno měněný a hladina je v pořádku... Navíc to údajně celkem krmil i za studena! První co mě napadlo je, že mu to prostě sežralo olej a motor se zadřel, dneska mi ho dovezli a zítra či o výkendu se na to podíváme, ale dle díry v karterech pod válcem hádám, že bude asi utržená ojnice, poškozený válec, poničený píst a možná i naklepaná klika! Navíc co mě úplně dorazilo byl fakt, že nový majitel tvrdil, že po tom co se to stalo motor ještě normálně nechal běžet a akorát jel jen na jeden válec a cákal z něho olej! Nechci vidět, jak to asi bude uvnitř vypadat...
Co by jste v takovém případě udělali? Může to být skrytá vada? Má nový majitel nárok na vrácení peněz a nebo na spoluúčast při opravě? Podle mého je měsíc a 750 Km celkem dost a navíc původní majitelka nemohla vědět, že to za pár Km křachne - jak nakoupila, tak i prodala a mašina jí sloužila naprosto bez potíží! Navíc když si koupím mašinu, tak si pořádně prohlédnu, co a jak je a jak jsou na tom např. i náplně, ne?
Celkem nepříjemná událost, známá by ten stroj ani neprodávala, ale zrovna staví a peněz nemají na zbyt, takže tohle je docela rána... Já osobně bych toho pána asi nějak slušně poslal k šípku s ponaučením, že kdo maže, ten jede a olej by se měl čas od času omrknout...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
2.Borec, co to měnil mi řekl, že je daleko výhodnější pro obě strany vyměnit celý motor-kus za kus, než z toho kuchat převodovku.
3.Já na demontovaným motoru fakt nepoznám v jakým je stavu- Ty asi jo, takže smekám
4.Šel jsem do toho, protože jsem chtěl tuhle motorku a byla za dobrý peníze, navíc v tý době bych na 929 nedosáhnul za běžný ceny.
5.Že to byla pí*ovina dnes už vím taky, ale v tý době se mnou byl kámoš, kterej dělá do motorek od malička říkal mi, že je to cajk. Jedinej problém byl, že prostě borec buď kecal, nebo jsem měl sakra pech.
Každopádně si nemyslím, že kdo chce jezdit na motorce, tak musí bejt schopnej si sám vyměnit motor (nemám na to ani podmínky, nářadí a tak.) a že jde všechno odhalit včas a na místě-kámoš poznal taky prd. Je to vždycky postavený na určité důvěře a štěstí. Jediný co jsem chtěl těmahle žvástama říct, je to, že si prostě člověk nepomůže a buď to prostě riskne, nebo si má koupit novou v záruce.........
1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
tiba35 píše: Jindra650> 1.Prodávající se dušoval, že druhý motor je ve 100% stavu-měl jsem to i ve smlouvě. Dál motor co měl špatnou převodovku měl vařenej karter a trochu sáknul.
2.Borec, co to měnil mi řekl, že je daleko výhodnější pro obě strany vyměnit celý motor-kus za kus, než z toho kuchat převodovku.
3.Já na demontovaným motoru fakt nepoznám v jakým je stavu- Ty asi jo, takže smekám
4.Šel jsem do toho, protože jsem chtěl tuhle motorku a byla za dobrý peníze, navíc v tý době bych na 929 nedosáhnul za běžný ceny.
5.Že to byla pí*ovina dnes už vím taky, ale v tý době se mnou byl kámoš, kterej dělá do motorek od malička říkal mi, že je to cajk. Jedinej problém byl, že prostě borec buď kecal, nebo jsem měl sakra pech.
Každopádně si nemyslím, že kdo chce jezdit na motorce, tak musí bejt schopnej si sám vyměnit motor (nemám na to ani podmínky, nářadí a tak.) a že jde všechno odhalit včas a na místě-kámoš poznal taky prd. Je to vždycky postavený na určité důvěře a štěstí. Jediný co jsem chtěl těmahle žvástama říct, je to, že si prostě člověk nepomůže a buď to prostě riskne, nebo si má koupit novou v záruce.........
Afesto píše: já bych mu nic neplatil jezdil určitě jako prase ale kdy sem si kupoval já měl sem na ni od bývalého majtela pul roku na všechny opravy záruku že mu donesu účtenku a on mi to proplatí i ve smlouvě sem to měl
Takovou zaruku bych klidne pri prodeji sveho V-Stroma dal, vim ze je v top stavu, pokud bych se nebal, ze kupujici muze bejt svine, co bude pul roku jezdit a pak motor schvalne zlikviduje a necha si proplatit novej. Takova uz je dneska doba, takze takovouhle zaruku jedine nekomu koho dobre znam...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
trins píše: ještě jedná drobnůstka:
Reakce čtenáře:
Vážený pane Dvorský,
k vašemu článku "Reklamace zakoupené ojetiny" z 20. 5. 2008:
Vámi podaná definice skryté vady (Skrytá vada je ta vada, o které prodávající věděl a před prodejem ji kupujícímu zamlčel) je velmi zavádějící. Pohledem např. do databáze společnosti Sagit zjistíte, že "skryté vady jsou takové, které nemohly být zjištěny při obvyklé prohlídce zboží, či obvyklém postupu při převzetí díla, a to při zachování běžné (obvyklé) pozornosti. Přitom tyto vady existovaly, neprojevily se však tak, aby byly vadami zjevnými."
Jde o to, že jejich definice může být provedena pouze negativní definicí podle § 500 OZ, tedy že jde o jiné než tam uvedené vady. Skrytá vada může být skrytou vadou, i kdyz o ní prodávající NEVĚDĚL. Pokud jde o vady, o kterých prodávající věděl, jeho povinnost upozornit na ně podle § 596 OZ má pak za následek skutečnosti uvedené v § 597 OZ. Pro účely poradny a osvěty by bylo záhodno si tyto věci ujasnit. S pozdravem a přáním lepších rad Tom Heide.
Daniel Dvorský - odpověď:
Vážený pane Heide,
nemyslím si, že by má informace v poradně byla zavádějící. Bohužel asi nejen v České republice jde vždy o výklad zákona a praxe je opět bohužel taková, že výklad zákona záleží na tom, jak si vyloží a případně při soudním sporu obhájí Váš právní zástupce.
Ale teď k těm skrytým vadám, v okamžiku kdy se vada neprojeví při prohlídce a nemohla být zjištěna při prohlídce, nikdo už nedokáže, zda šlo o vadu vzhledem ke stáří či opotřebení vozidla. Skupina či její část byla opotřebena nějakým způsobem v době prodeje a v době prodeje nevykazovala žádné vady či chyby, (otázkou je, co udělal kupující pro to, aby zjistil případné vady. Zajel do servisu? Nebo pouze absolvoval s prodávajícím zkušební jízdu se známým či sám - to už je každého volba při koupi) V případě, že se mi po 14 dnech objeví vada, může to být vlivem stáří a opotřebení. Žádný prodávající totiž v době prodeje nemůže dokázat, v jakém stavu jednotlivá skupina byla nebo nebyla. To nemůže dokázat ani kupující ani servis. I kdybych s vozem jako prodávající dojel na jakoukoliv diagnostiku, vždy dostanu potvrzení, že v tu danou dobu vozidlo nevykazovalo žádné chyby a nedostanu nic takového, co by mi potvrdilo přesný stav skupiny. Odhadovaný stav skupiny můžu stanovit např. u počínající hlučnosti kulových čepů, či změření účinnosti tlumičů, nemohu to ale stanovit u motoru a dalších částí. Je to pouze odhad a případná diagnostika odhalí, zda v ten daný okamžik vykazuje skupina nebo její část chybu nebo nikoliv.
Samozřejmě více se píše a mluví a nešťastných kupujících, kteří si zakoupili vůz a jsou častěji v servisu, než na výletě, na druhou stranu bychom měli být fér na obě strany, protože každý z nás někdy prodával či bude prodávat svůj automobil a podle Vašeho výkladu to může vyvolat dojem, že vady nemohly být zjištěny při obvyklé prohlídce zboží, či obvyklém postupu při převzetí díla, a to při zachování běžné (obvyklé) pozornosti.
Přitom tyto vady existovaly, neprojevily se však tak, aby byly vadami zjevnými "jsou reklamovatelné". To jsou alespoň dle mého názoru všechny vady, které se mohou dostavit vzhledem ke stáří a opotřebení (neberme teď rozdíl mezi stavem tachometru a počtem najetých kilometrů). Je tedy opravdu rozdíl mezi motorem, který je prodáván v daném stavu opotřebení a objeví se vada, kterou jsme mohli očekávat pouze z hlediska stáří a je rozdíl mezi motorem, který je prodáván - tzv. načasován a kde po rozebrání zjistíme, že zde proběhl zásah, který měl pomoci prodeji.
Při dnešní moderní elektronice, kdy motory "hlídají" různá čidla by dleVašeho výkladu každé vypovězení služby nějakého čidla bylo reklamovatelné. Ano, bylo by reklamovatelné za předpokladu, že dokážete, že prodávající s touto vadou objel všechny servisy, nebo že se mu vada projevovala před prodejem a servis to řešil, nebo že následnou identifikací závady se přijde nato, že čislo bylo rozebírané, atd. V případě, že se vada prodávajícímu projevila a není k tomu žádný záznam, to už žádný kupující neprokáže. Na druhou stranu elektronické systémy vypovědí službu z hodiny na hodinu.
S pozdravem
Daniel Dvorský, TipCars.com
Jee to bude mit kolega radost, kam az se jeho clanky dostaly
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Taky tedy nevidím jako rozumný(bez garáže a šikovnejch rukou) koupit (už při koupi)deklarovanej křáp s druhým motorem(právě proto, že do něj nikdy nevidíš) ...a nejsi mechanik, aby sis to mohl dát do kupy. Ikdyž koupíš dobrej motocykl z 2. ruky stojí tě následný "uvedení" do provozu min. 3-5tCZK.
No a výměna motoru a základní servis při oživení za 5-7tCZK, mi nepříjde jako horentní suma při dnešních poměrech.
Svým způsobem máte každej pravdu ... jen jí uznat z druhý strany
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Koupil jsem od ní to druhé vx 800 a je naprosto v pohodě a u těchto motorek je prý hojná spotřeba oleje už od začátku provozu. Jinak jsem si poslechl obě motorky vedle sebe a nebyl tam rozdíl.Já zatím dolil olej dvakrát po půl litru a pohoda, najel jsem s ní asi 1500km.
Tak kdyby potřebovala svědka že ten motor nechrastil a že mu umožnila se projet tak nemám problém.
Ty máš právě to štěstí, že ta zelená je naprostej TOP stav, původem z Německa, svědomitě servisovaná a má určitě i skutečnej stav na tacho... Troufnu si tvrdit, že druhou takovou VX800 už jen tak neseženeš... Tak hlavně opatrně a ať dobře slouží...
BTW: Těch 1500 Km za ten pomalu ani né měsíc je taky celkem dost...
Naposledy editováno 18.05.2011 11:39:10
Jindra650 píše: DMC.motobiker> No krasna byla ta ojnice R6ky, pekne do modro-fialova ...tam teda praskly nejdriv srouby a motor vyplivnul zbytky, takze se tak krasne esteticky nenamotala az to rozhodime, muzu ukazat fota...
Jo jo, fotky pak určitě nahoď...
Jinak známá to teď řeší, takže zatím nic nového nevím! Já jsem jí to všechno co zde padlo tak nějak přetlumočil a řekl jsem jí k tomu i svůj názor, a teď se holt uvidí, jak se to bude řešit dál... Každopádně je to ale dost nepříjemná věc pro obě strany... Je jasné, že pokud si koupím jetou mašinu a za měsíc se kousne, tak z toho určitě nebudu mít radost, protože už to není jen nějaká běžná prkotina... A naopak, pokud někomu já prodám motorku s čistým svědomím a on to za chvíli zadře, tak mě to určitě taky nepotěší a rozhodně budu chít vědět, jestli si za to třeba nemohl i on sám...
Ale jak říkám, uvidí se...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Bafala pěkně...
Naposledy editováno 18.05.2011 12:00:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
no a těch 1500km to je hned, pár výletů a pak na otočku do Ostravy, to je hned ,
na léto mám v plánu Santiago de Compostela a to je asi 2500 tam a pak se uvidí kudy zpět.
Před tím samozřejmě do Suzuki na prohlídku, ale jak jsi psal je úplně v pohodě, tak tam snad ani nevykrvácim.
Jinak s kamarádkou jsem mluvil tak má číslo na mě kdyby něco.
Přeji ti dobré cesty a návraty vždy po dvou (kolech)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
podržím plyn na max až se motor rozletí a dám tě k soudu motorka nejde, co stím chceš dělat
1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Standartni cena je 450 Kc/l za NOVY olej, max do 1 roku stari.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
EDIT: Možná o něco víc jak 4 měsíce ale 100% mé víc jak rok. Pokud by jsi nevěřil můžu ti vyfotit flasku koupil jsem 5 litrů a i s poštovným to bylo do 1000kč
Naposledy editováno 19.05.2011 16:27:24
felixxx píše: DMC.motobiker> mně by jen zamalo kdybych si od tebe koupil motorku třeba za 1OO.OOO a zjistil že mi nesedí není to ono,
podržím plyn na max až se motor rozletí a dám tě k soudu motorka nejde, co stím chceš dělat
To bys byl teda pěkná svině! Si na tebe dám pozor...
Každopádně přeju hodně štěstí na cestách a jak říkáme my Ducatisti - vždycky alespoň jedním kolem na zemi!
Naposledy editováno 19.05.2011 18:12:57
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
VX800 Výfuky Suzuki VX 800 | MonKeyF00T | 2 | 17.11.2022 v 12:27 Hanysmarea |
Suzuki - mechanismus spojky Suzuki VX 800 | AveKT | 26 | 21.7.2022 v 14:39 AveKT |
Oprava VX800 Suzuki VX 800 | Dargen | 1 | 12.4.2021 v 04:37 hondaman1 |
Výkonová restrikce VX800 Suzuki VX 800 | moucan | 15 | 7.9.2020 v 10:41 Kohlstein |
Suzuki VX 800-potřebuji radu Suzuki VX 800 | Kubita | 1 | 22.8.2020 v 15:52 zdenysrx6 |