paolo_novy Přidat reklamu

Téma: dvoukomorák MZ na 180 487.3
15.5.2011 v 18:31
Před nějakým časem jsem se bavil s chlápkem z mototechny ohledně instalace dvoukomoráku z MZ 150 na mojí ČZ-tku. Jediným plusem je prý krom pěkného zvuku skutečnost, že konstrukce výfuku pustí motor o 1000 otáček víc, tak nevím co si o tom myslet. Normální řidič by využil navýšení výkonu pěkně odspodu, i když ty čezety podle mě jedou jen v "točkách". Má to cenu kupovat si ten výfuk za nějakých 750 Kč, pojede to lépe?? Nejsem střelec se zalomeným zápěstím, k tomu ta motorka nebyla stvořena, ale lepší průběh výkonu a momentu by mi nevadil .

Naposledy editováno 15.05.2011 18:32:05

dvoukomorák MZ na 180 487.3

15.5.2011 v 18:56 | Nahoru | #1
ne původní výfuk je nejlepší a vejfuk je na nej vypočítán a je přesně vyroben bude to jen horší můžeš to maximálně zlepšit jen v úzkém rozsahu otáček jinat ti stoupne spotřeba a klesne výkon - origo výfuk a dokonale čistej

dvoukomorák MZ na 180 487.3

15.5.2011 v 22:03 | Nahoru | #2
...když už, tak si tam dej dvoukomorový výfuk z Jawy 350, proč z MZ?

1 reakcí na tento příspěvek dvoukomorák MZ na 180 487.3

15.5.2011 v 22:08 | Nahoru | #3
nikdy to nepůjde l´p než s origo výfukem...

dvoukomorák MZ na 180 487.3

15.5.2011 v 22:22 | Nahoru | #4
výfuk z J 350 je nerozebíratelný, co mi tedy každý tvrdil! Samozřejmě bez felxova řezného nástroje . Ale jsem přesvědčen že originál bude lepší, tvrdí mi to 99% dotazovaných

dvoukomorák MZ na 180 487.3

16.5.2011 v 08:23 | Nahoru | #5
původní vejfuk, u dvoutkatů obzvlášť, má velmi zásadní vliv na výkon, a to tak, že jakákoli nepatřičná úprava parametry motoru zhorší, vždy je něco za něco a origo je obvykle rozumným kompromisem mezi dobrým výkonem s v rámci možností plynulým průběhem, přijatelným hlukem a slušnou spotřebou...

tvoje 487.3 je třeba proti 477 malinko přiškrcenejší, ale to je uděláno jiným, sáním (šlo patrně o hluk.

nicméně rozdíl není velký, i když člověk zvyklej na druhý provedení si ho všimne...

vejfuky byly v podstatě stejný od 477 po 487 až do konce, pokud pominu drobné úpravy obalu, podle toho, zda v tej či onej době bylo módní mít vejfuk rovně, a nebo nahoru, jinde vrtlý díry pro držáky apod.....

můžeš použít i vejfuky z jawy 350, kterážto měla motor takřka identický s čz350 (změny byly na poli zástavbovejch rozměrů do rámu) proto jde pořád o vejfuky vyhovující, byť vzhledově jiné... jenže tlumivky se opět lišily jen ukončením.

takže dvoukomoráč z jawy 350 by mohl bejt to, co se ti líbí, a motoru nebude ubližovat...

nicméně dopady na výkon u jawy jsou v řádu jednotek koní - přínos snad jen lepší zvuk a vzhled, pokud někdo rád "racing"

zkušení jawaři tvrdí, že motor jde více vytočit, ovšem co se trochu zlepší nahoře, to zase ztratí dole a prý je i trochu horší spotřeba...

nicméně pro jeho tvary, budeš muset hodně předělávat držáky a tak si taky možná, uděláš ze tvojí poměrně hezký a poměrně původní motorky bastl za cenu diskutabilního přínosu..

to že není rozebíratelný je jedno... já mám pravda oilmaster, ale vejfuk jsem jednou měnil proto že byl špatnej tlumivka s obalem netěsnila a dělalo to neobyčejnej kravál a nečistil nikdy, když jsem ho otevřel, jetel v něm není, jen povlak suchýho karbonu...

Naposledy editováno 16.05.2011 08:25:35

dvoukomorák MZ na 180 487.3

22.5.2012 v 05:42 | Nahoru | #6
Z MZ tam jde ale je nutná uprava držáku,prohledej uzivatele ulomenej karter ma to tak

(reakce na) dvoukomorák MZ na 180 487.3

22.5.2012 v 06:47 | Nahoru | #7

KRAFTWERK píše: nikdy to nepůjde l´p než s origo výfukem...


Nikdy neříkej nikdy Výfuky na jawa čz mají daleko k optimu, otázka je, co je člověk schopný dát nebo udělat místo toho.

dvoukomorák MZ na 180 487.3

22.5.2012 v 08:14 | Nahoru | #8
Vyzkoušej a uvidíš.
Pokud by to bylo někde lepší a někde horší, dalo by se to upravit.
Nicméně raději bych vycházel z obligátních "dvoukomoráků" a pokud bych chtěl zlepšit spodek, v malém rozsahu by se to dalo udělat změnou délky výstupní trubky, ve větším pak změnou objemu výfuku.

Podobnou tlumivku s různou délkou trubek používal tuším Zundapp a úspěšně.
Ostatně Emzety (a nejen sériové) jsou známé velice dokonalým průběhem výkonu a krouticího momentu. Kdo to někdy viděl na závodech, čuměl jak puk. Byl to sakra rozdíl oproti zbytku světa!

Naposledy editováno 22.05.2012 08:18:08
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 MindaMour 4 31.3.2024 v 20:23 MindaMour
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 Jackun 39 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov
ČZ 180 ČZ 180/487 fek77 12 12.7.2022 v 19:10 fek77
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 kolmis1 3 12.1.2021 v 00:20 re500
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 wolferein 3 16.10.2020 v 22:44 stompik


TOPlist