1 reakcí na tento příspěvek Vymena origo vzdchace za kn filtr.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena origo vzdchace za kn filtr.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
edit: Hlavní jsou vždycky dvojice očekávání - výsledek. Je určitě naivní čekat bez námahy za směšný peníz že náhodnou vyměnou několika "nesmyslů" (ať už je to jen výfuk, "racing svíčka" filtr nebo - a to hlavně - recing nálepky a čepičky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Naposledy editováno 04.05.2011 23:24:45
kdy vyměníš sériový filtr za propustnější race filtr.
Vlivem rychlejšího průtoku vzduchu sáním motorky se urychlí
vyplachování palivové směsi ve spalovacím prostoru motoru směrem do výfuku.
Efekt tvého činu zapříčinil, že máš nyní palivovou směs příliš bohatou,
vzhledem k rychlosti vyplachování směsi cyklem motoru.
Toto má za následek nepravidelný chod motoru (houpání otáček) a samozřejmě
nepříznivý vliv na průběh výkonu a životnost motoru.
Tento jev ještě vice umocníš instalací "laděné" koncovky výfuku,
kdy se vyplachování motoru ještě více zrychlí, neboť zmizí tlakový
odpor tlumiče výfukové soustavy.
Na závěr elaborátu, chci podotknout, že nevím, co tě k tomu to kroku
vedlo a kdo ti toto poradil. Instalace propustnějšího vzduchového filtru
jako samostatného kroku je jen házení perel sviním...
Kombinace propustného vzduchového filtru + laděné koncovky výfuku je
výhodné pro zvýšení výkonu motoru, kdy je ale nutné pořídit si software (např. power-cmd),
který upraví bohatost směsi při následném odladění motoru na výkonové brzdě.
Takto lze na dnešních motorech docílit zvýšení výkonu v rozmezí cca. 6-9 koní (dle typu motoru). Tato úprava je samozřejmě na úkor emisí a hluku, kterými jsou výrobci motorů vázání a proto jsou dnešní motory tzv. udušeny...
Pokud chceš do motorky investovat, kup si "commander" + laďák, filtr už máš a nech si motorku
odladit na brdě.
Pokud nechceš do motorky investovat, vrať tam standardní filtr a pořiď si jen samostatnou laděnou koncovku na efekt (ta jako samostatný celek vyplachování motoru příliš neovlivňuje)
a jezdi dál.
Kupovat na motorku propustný filtr a ladit commaderem směs (bez instalace laďaku) je zhovadilost, kterou po mě ani nikdo nikdy nechtěl, to bys byl asi první!
Efekt tohoto řešení by sice nějaký byl, ale proč to dělat bez výfuku?
Na tomto fóru už je ohledně tvého dotazu dost vláken, takže hledej a počti si!
1 reakcí na tento příspěvek Vymena origo vzdchace za kn filtr.
Ja tam mam taky KN, ale nemam ladaky, a naprosto vse v pohode
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cukání motorky Yamaha FZ6 N | virten | 14 | 11.6.2024 v 17:13 makiyn5 |
záběr spojky Yamaha FZ6 N | Dymus | 8 | 26.5.2024 v 17:13 kuzmič |
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N | zero1724 | 2 | 23.10.2023 v 08:31 zero1724 |
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... | matesh13 | 7 | 9.9.2023 v 21:06 _Michal |
Nádrž Yamaha FZ6 N | RTSbike | 10 | 30.7.2023 v 08:15 RTSbike |