Zajímá mě váš názor na techniku rozjíždění do prudkého kopce a kdy zároveň musíte dávat přednost z vedlejší na hlavní.
Naposledy editováno 01.05.2011 00:03:29
3 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
2 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
..stejný jako v autě ..
Naposledy editováno 01.05.2011 01:53:22
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
pokud někoho vezu, držím to aji tak zadní brzdou ale připravenej chytnout přední brzdu a dat okamžitě nohu na zem
dj_hroch píše: Běžně se rozjíždím s oběma nohama na zemi a do kopca to udrží, v případě prudčího kopce nohy za stupkama a mašina se zapře, ale neodjede. Se zátěží když je třeba tak klasicky na dva prsty s trochou plynu přední, do záběru a pak spojka - plyn.
(reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
Sssycak píše: Přes ruční brzdu to učej i na kurzech bezpečný jízdy na moto
Tak v autoškole mě to učili zase přes zadní brzdu, ale v praxi to dělám stejně jako "jetofuk" (viz první příspěvek), protože mám samý lehký prckolety...
Naposledy editováno 01.05.2011 10:41:40
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
V anketě jsem zaškrtnul "Se rozjíždím jiným způsobem (jak?)".
Když musím na chvíli zastavit v malém kopci, tak na dváce to tu chvilku ustojím nohama a na těžkém boxerovi si vypomohu ruční brzdou.
Když se ale jedná o větší kopec nebo když to vypadá, že budu muset v kopci stát déle (déle než řekněme 10 až 20 vteřin), tak stočím kolo doprava a couvnu s motorkou prakticky na kolmo jízdního pruhu - tak, abych stál "vodorovně na vrstevnici", zadním kolem blíže u krajnice.
Nemusím už potom celou dobu vůbec držet brzdu, mám obě nohy na zemi a zcela volné obě ruce (možno se třeba najíst nebo si zatelefonovat apod.), a hlavně je pak zcela bezproblémový rozjezd, ze začátku jakoby po rovině. A kdyby to vypadalo opravdu na dlouho, mohu pak lehce odjet i na druhou stranu (z kopce dolů).
Obdobně napříč "po vrstevnici "stavím motorku i v případě nutného delšího zastavení z kopce - opět nemusím držet celou dobu brzdu.
Doporučuji vyzkoušet.