Zajímá mě váš názor na techniku rozjíždění do prudkého kopce a kdy zároveň musíte dávat přednost z vedlejší na hlavní.
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
..stejný jako v autě ..
Naposledy editováno 01.05.2011 01:53:22
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
(reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
Sssycak píše: Přes ruční brzdu to učej i na kurzech bezpečný jízdy na moto
Tak v autoškole mě to učili zase přes zadní brzdu, ale v praxi to dělám stejně jako "jetofuk" (viz první příspěvek), protože mám samý lehký prckolety...
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
takovy Vrutky u Martina a vyjezd na hlavni od Clubu Harley Davidson, kde je docela provoz...tak po 5 navstevach a vyjezdech odtud je spojka zrala na vymenu...
zasnu ze to vubec muzete napsat...
Hlavně se nesmí šahat po přední brzdě v nízké rychlosti a náklonu, z toho je "tlama" raz dva...
Taky jsem motku jednou odložil (už jsem jí neudržel... ), protože jsem udělal atypický obrat na zaparkování, přes ulici šla pípa s mobilem u ucha...já jí neviděl, ano a když UŽ jsem jí viděl, zakápl jsem přední a ŽUCH.
Motce se hovno stalo, akorád bych se v tu chvíli "v prdeli viděl"
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
Když se potřebuju rozjet ze zadní brzdy, tak je to trochu zdlouhavější... Zmáčknout přední, levou zařadit, vrátit ji na zem, zabrzdit zadní, pustit přední a rozjet se. Nedělám to ráda, protože než se vyhrabu z křižovatky, chvíli to trvá, ale někdy to jinak nejde.
No a když si chci dokázat, jak skvěle umím ovládat motorku (nebo taky pokládat motorku ), je kolem dost místa a málo čumilů, zkouším rozjezd tak, že držím zadní, rychle zařadím (už obě nohy na stupačkách) a rozjedu se.
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
Následně zastavím, kopnu tam N, stále držím obě brzdy a pustím zadní - pokud se nic neděje jsem vždy na přední brzdě .
Rozjezd - zařadím za 1 (pravá noha stále na zemi), poté dám i levou nohu na zem. Spojka jde do záběru a přední brzdu držím jedním prstem a zároveň přidávám plyn - (já brzdím jen jedním prstem vždycky - díky tomu nemám problém, pokud dávám do půlky plyn mít stále prst na brzdě). No a pak už je to jen o tom, jak motorka začne chtít dopředu => povolovat brzdu a přidávat plyn a pouštět spojku. Nohy mě jistí :). Mám to natrénováno, protože do garáží, kde mám motku je odporná pravotočivá "zatáčka" - 90° a šikmá je tak 40° odhadem, žádný med. Takže ze začátku jsem to tam potrénoval a po každé jízdě si to oživím, takže no problema :). Povrch je tam vroubkovaný něco jako kdyby jsi dal násady od smetáku za sebe a mezi nima vždy 2 cm mezera ... :) takové "vlnky", takže to rádo klouže.
Ze začátku jsem se bál, že dám moc plynu, abych to vůbec vyjel a trefím vrata ale dá se tak jet v podstatě i krokem - sice musím používat nohy pro stabilitu raději, ale co :).
Naposledy editováno 04.05.2011 15:27:28
Pokud při výjezdu musíš zastavit, tak toho pak máš plný trenky
Kdo tvrdí, že rozjíždění do takového sklonu je sranda, tak jen dokazuje, že si to ještě nikdy nezkusil.
Takže tomuhle dotazu/vláknu se vůbec nedivím.
Obě nohy na zemi, držet moto na přední brzdě, spojka+zařadit, noha zpátky na zem, pouštět spojku a když začne spojka chytat (klesají otáčky) povolovat přední brzdu a jemně přidávat plyn - a hlavně nehodit záda
Naposledy editováno 18.05.2011 00:50:21