Trápí mě jedna věc.
Při prohřívání motoru se mi přední válec ohřívá o dost pomaleji než zadní. Rozdíl v teplotě na povrchu válce je až 20°C.
Chci se zeptat jestli je to normální nebo jestli je někde chyba.
Alpík je rok starej, najeto něco málo přes 7500 km.
Děkuji za odpovědi.
kojot>Ahoj, je to stejné snad u všech Alpů. Přední válec ti ještě stihne ochladit vzduch, dozadu se už moc toho chladnějšího vzduchu nedostane. Navíc TA se obecně oproti jiným motorkám déle prohřívá a budík skoro pořád ukazuje první třetinu ..
bo když je zahřaty na provozni teplotu tak ručička tak tak překročí do toho největšiho pole
Dělá mi to taky a to i na stojící mašině, takže proudící vzduch na to nemá vliv. Za chvíli se teploty vyrovnají, přisuzuji to vodnímu okruhu. Dále mě sere teplota, která mi skoro vůbec za jízdy neukazuje, jen když stojím na místě, tak vyleze až na 1/2 stupnice a pak spíná ventilátor.
Dále mě zaráží fakt, že se s motorem téměř ihned ohřívá i chladič, tak nevím, jestli je v háji termostat, nebo co? Ale spotřebu mám v normě, tak čert ví.
k tomu zahřívání bych to viděl na nestejné opotřebování prvního válce ktery se více chladí a má jiné rozměry vrtání taky se nesmí zapomanou,že na zadním válci je v karburátou větší tryska a je tam bohatší směs
SniperFM>Ahoj.
Dělá mi to taky a to i na stojící mašině, takže proudící vzduch na to nemá vliv. Za chvíli se teploty vyrovnají, přisuzuji to vodnímu okruhu. Dále mě sere teplota, která mi skoro vůbec za jízdy neukazuje, jen když stojím na místě, tak vyleze až na 1/2 stupnice a pak spíná ventilátor.
Dále mě zaráží fakt, že se s motorem téměř ihned ohřívá i chladič, tak nevím, jestli je v háji termostat, nebo co? Ale spotřebu mám v normě, tak čert ví.
prohřívání i chladičů je dle mne způsobeno tím, že v termostatu na obvodu je dírka, kterou voda může protékat do velkého okruhu, pokud teplota vody vzroste na cca 80 až 85 stupňů tak se termostat otevře.
SniperFM>martyzostravska: Tak on se může zahřívat i přes zpátečku. Proto jsem na tuto skutečnost upozornil, jestli to dělá i vám, neboť neznám schéma vodního okruhu. Např. na jedné Audině se mi taky chladič ohřívá přes zpátečku, i když je termostat uzavřený.
nevím, jestli přes zpátečku, ale ten termostat a obal termostatu je uzpůsoben tak, aby mohla chladicí kapalina protékat. Samozřejmě omezeným průměrem.
kojot>martyzostravska> Jako že ti jeden válec nepálí? To je maximálně nějak divný ne? To si zaděláváš na problém, nebo už máš problém. :)
přečti si pořádně co píšu. je to záležitost pouze docházejícího benzínu tědnš nad rezervou.
jinak jezdím na dva pálící válce samo
Jak treba vyresit strhnuty zarez pro sroubovak na stelovani zadniho odpruzeni,nemam pocit ,ze ja bych se v tom zrovna vrtal,tak to bude nejspis na bejvalem majiteli.
Blbe,protoze mam zadek tvrdej jak obusek,a nejde s tim sroubkem hnout.Odpovim si sam Autorizovany servis co?
1 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp - prohřívání motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp - prohřívání motoru
atuh píše: Ahoj chcem sa prosim opytat mam noveho TA 2010 a pri jazde cez mesto mi ukazuje 90- 100c, nad sto sa zapina vetrak? Je to prosim v poriadku? Aku teplotu ukazuje Vam?
u motorek zapíní 100c a aji 106c takže vklidu, je to natlakované nevaří to , vetšinou je čidlo na hlavě a ta je teplejší ještě trochu více jako voda v chladiči