Pokud na seriovou motorku (v mém případě CB1300S) prsknu otevřený výfuk + K&N vzducháč, nepoužiji PowerCommander , dochází k poškození motoru???
Mezajímá mne změny výkonu, propady, spotřeba nic jen to zda tuen motor tímhle poškozuji, případně jak toto poškození eliminovat (vyhodit KN - koneckoncu mi šlo jen o zvuk :), nějaké jiné úpravy, někdo kdo by to uměl nastavit atd..)
Přikládám jak jsem dopadl po poradě s odborníky:
Problemy :občasné střílení do výfuku , kolísání volnoběžných otáček.
Zatím jsem zjistil : Dohledal jsem si tu doporučení naněkoho s brzdou - zvítězil Kaucký - ovčáry - http://www.moto-racingservice.cz/
Poslal jsem mu dotaz, následně se s ním bavil telefonicky a tohle z toho vyšlo:
1. KN+otevřený lauf nejhorší co jsem pro motor mohl udělat - zvýší se teploty v motoru o 300st, vyhrějvají se gufera, podpalují ....cosi, moto de do háje.
2. PGMF1 stejně jako ostatní vstřikovací jednotky jsou hloupé a nemají jak korigovat palivo - nelze je nijak konfigurovat
3. jedinná šance jak to pořešit je PowerCommander tj 7000-8500za PC III USB (ani PC III ani PC V nelze použít) + 1000Kč brzda + 4000 další práce s tím spojené (poptával jsem jen poladění motoru aby se nekurvil-nikoli servis)
Další 2 technici co mi dělají motorku, oba s dlouholetou praxí mi tvrdí že je to blbost....
A teď mi ku..va řeknětě kde je pravda! Představa že vypláznu 12tis a budu mít seriovou motku s laďákem mi přijde hooodne na h... Rád bych alespoň zjistil jak velká jsou rizik apoškození - Kaucký se tváři pomalu jak kdybych tam s tou motkou ani nedojel. Kde je tedy pravda? Jak moc zásadní je to pro motor, když dám seriový vzducháč pomohu tomu? Dá se to řešit nějak jinak? Znáte někoho kdo to umí?
opakuji nemám problém se snížením výkonu, střelba a kolísání není nijak markantní takže opravdu řeším pouze a jen poškození motoru při jízdě s K/N a otevřeným laufem.
2 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Naposledy editováno 25.03.2011 13:23:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Jack82 píše: kdyz uz se tu tak brutálne rozjela OT diskuse (asi jsme ji s fishem zacli), tak pridám svuj nazor na Duc. Nesjel jsem toho moc, v podstate jen Hyp 1100 a S4R, a na normálni jezdeni celkem zklamani preveliky. Hyp 1100 ucukanej, nic moc úrodné pásmo, znicehonic omezovac a rychlý mi to moc neprislo. S4R jsem sjel kus od Moto Pikna takovej modrej 2003 s Arrowama byl tam dlouho za 117, chtel ho brácha. po projetí na mý nedoporučení jsme ho nevzali. na tý motorce se nedalo normálne jet, prehnane tvrdy reakce na plyn, ukrutna spojka, pod 4500ot. se retez skoro rozkočil vejpul jak to mlatilo, pak to tahlo sice pekne, ale ze bych se z toho posral to ne, podvozek kterej se musel tvrde nacpat do zatacky, celkove takovy rozhrkany. na masírku nebo pro Ducati "ultras" mozna, pro normalniho cloveka nechapu smysl, to i Guzzi Sport byla mnohem vic kultivovana a dalo se s tim normalne jezdit a charisma mela rozhodne vic. Takze za me Duc nee, aspon to na cem jsem jel,asi sem mekkej, na svejch 15tkm rocne motorka k nicemu
tak tos nejel na starý V11 dlouho nic, pak něco, pak nic, pak všechno a hned zase nic.
Jinak první 4V monstery měly motory 916 a 996. Takže na malou a krátkou stavbu překoňovaný motor z superbiku. K tomu rám a odpružení u kterýho cítíš každý kamínek. Jak jsi řekl - pro ultras
Já šel na S4RSko(2007) ze ZRX1200 - vysavačovej linerní náběh krouťáku.
Z toho co píšeš o tom S4Rku mi nesedí jízdní vlastnosti - ta mašina padá do zatáček sama, díky nízkýmu těžišti je to s ní hračka - tvrdý je to jak si to nastavíš(podle svezení na motorce z bazaru nesuď) ale já to mám do tvrda - necestuji a nedělám 15t km ročně. Já "sportuji" Ten rám a odpružení je dokonalý (ale já mám öhlinse- což je jiná liga) No a ta strašlivá ucukanost klidně můžou bejt ty Arrowy, jestli si to chlapec "tůnil" sám, bez změny ECU - je to docela dobře zkurvitelný svodama a koncovkama. Jsem teď ve stejný fázi(celej den jsme si o tom s Assassinem psali) čekám na přemapování a spodek je nepoužitelnej...prská a cuká daleko víc jak dřív.
No a nakonec síla ...2003 byla slabší(996) ...to co mám já disponuje o něco lepšíma parametrama. S tvým 12kilem na tom budeš líp na krouťák a bavíme-li se o cukání...pokud se jedu projet, na 4,5t rpm nejezdím. Kdyby jsme oba byli Rossiové myslím, že bys mi na BMW o moc neujel ... no a ohledně "fun factoru" ...musím si to tvoje Rko projet...má ho kámoš...pak ti řeknu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
VlastíkPlamínek píše: tak tos nejel na starý V11 dlouho nic, pak něco, pak nic, pak všechno a hned zase nic.
Jinak první 4V monstery měly motory 916 a 996. Takže na malou a krátkou stavbu překoňovaný motor z superbiku. K tomu rám a odpružení u kterýho cítíš každý kamínek. Jak jsi řekl - pro ultras
To s tou V11 je trefný...chi chi...upřímnost se cení díry jak macochy...(kdybyste mohli ochutnat GPZ 750 Turbo E, divili byste se jak může vypadat náběh krouťáku chi chi)
916 - cca. 112bHP, 996 - cca. 120bHP, 998 cca. 130bHP/104Nm(na klice)...ohledně odpružění, já jsem nepoznal nic jinýho než öhlins, tak nepodám poměr(ale jsem za něj rád)
t_freedom píše: To s tou V11 je trefný...chi chi...upřímnost se cení díry jak macochy...(kdybyste mohli ochutnat GPZ 750 Turbo E, divili byste se jak může vypadat náběh krouťáku chi chi)
916 - cca. 112bHP, 996 - cca. 120bHP, 998 cca. 130bHP/104Nm(na klice)...ohledně odpružění, já jsem nepoznal nic jinýho než öhlins, tak nepodám poměr(ale jsem za něj rád)
Je Öhlins a je OEM Öhlins
2 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Naposledy editováno 25.03.2011 14:37:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Jack82 píše: a co se týče projevu, testastretta je určitě výbušnější motor než muj BMW vzduch, ale ve finále co se týče absolutní rychlosti v tom nebude rozdíl. třeba magnesium v Tuonu R 2006 s Arrow na motor udělám a to má psanejch 138k. jde o to, že on si na výjezdu nedovolí dát za 2 plnej, kdežto já kdykoli, přenos na zadní kolo má BMW o mnoho lepší a v zatáčce je prostě rychlejší a kupodivu i v přímce ca od 150 výš. btw S4R měli psanej výkon 83kW a pak 86kW, S4RS vždy 96kW, já mám psáno 90kW
peknej traktor mas jen co je pravda, ja bych jeste radsi HP2sport ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
assassin píše: peknej traktor mas jen co je pravda, ja bych jeste radsi HP2sport ...
jojo, ten by mi taky mohl do garáže postavil bych ho hned vedle MGS-01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Jack82 píše: a co se týče projevu, testastretta je určitě výbušnější motor než muj BMW vzduch, ale ve finále co se týče absolutní rychlosti v tom nebude rozdíl. třeba magnesium v Tuonu R 2006 s Arrow na motor udělám a to má psanejch 138k. jde o to, že on si na výjezdu nedovolí dát za 2 plnej, kdežto já kdykoli, přenos na zadní kolo má BMW o mnoho lepší a v zatáčce je prostě rychlejší a kupodivu i v přímce ca od 150 výš. btw S4R měli psanej výkon 83kW a pak 86kW, S4RS vždy 96kW, já mám psáno 90kW
no o tom ani po tom ...plnej na výjezdu a jedeš v náklonu po zadním(nebo povolí guma)...ty máš jinak krouťák...níž a víc(ale stejně, plnej na výjezdu v náklonu ??? to bych od 100bHP fakt neriskoval)...a to je o zatáčkách. A o podvozku BMW se nemusíme moc bavit, to je kapitola sama pro sebe.
U toho dělání na motor hraje roli i vodič... nevím kolik vážíš, ale u sprintů bude mít poměr výkon/váha dost co společnýho s vahou řidiče... S4RSko má mokrý 0,63 (přidáš mě 92kg - 0,44) ... ty máš 120bHP / váha někde 200-205kg = 0,6 (budeš-li mít 75kg = 0,4357 ) ...krom toho umění spojky, právě nízko položenej krouťák atd, atd...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
VlastíkPlamínek píše: jojo, ten by mi taky mohl do garáže postavil bych ho hned vedle MGS-01
jestlis jeste nekoukal.. tak se nedivej do profilu petraRSV... ja kdyz videl to jeho enduro tak bych ho moc potreboval.. hodil by se mi k autu a vubec:)
t_freedom píše: no o tom ani po tom ...plnej na výjezdu a jedeš v náklonu po zadním(nebo povolí guma)...ty máš jinak krouťák...níž a víc(ale stejně, plnej na výjezdu v náklonu ??? to bych od 100bHP fakt neriskoval)...a to je o zatáčkách. A o podvozku BMW se nemusíme moc bavit, to je kapitola sama pro sebe.
U toho dělání na motor hraje roli i vodič... nevím kolik vážíš, ale u sprintů bude mít poměr výkon/váha dost co společnýho s vahou řidiče... S4RSko má mokrý 0,63 (přidáš mě 92kg - 0,44) ... ty máš 120bHP / váha někde 200-205kg = 0,6 (budeš-li mít 75kg = 0,4357 ) ...krom toho umění spojky, právě nízko položenej krouťák atd, atd...
ja myslim ze to bawo bude hodne tezit z tech 200ccm navic temer vsude, ty tam posbiras tech treba 10-15koni az nekde kolem 10tis, do ty doby budes horsi.. tech 200ccm je proste moc velkej doping:)
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
t_freedom píše: taky už jsem to po očku zahlíd...ještě že nejsem na endura...ty fole to je tak půlmegová záležitost ne?
enduro taky zas tolik nemusim, ale na motardech je to mnamka... a rada HP2 je prost takovej uberboxer, to uz bych moh mit do duchodu... aby to k sobe hezky pasovalo tak na ctyrech kolech e46 m3 csl a pak uz jen cekat az dojde ropa a budu na to smutne koukat v garazi
kolik se prodavaj ted nevim.. ale rucni prace a limited edition.. dost mozna se jednou budou prodavat za vic nez staly novy.....
kurna zajimalo by me jak jede 130PS v boxeru (hp2sport) uplne se vidim jak to spojkuju a pritom se vyklanim do strany abych jel rovne:) no nic zpatky do reality...
Naposledy editováno 25.03.2011 15:16:53
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Jack82 píše: freedom: ano, já muzu za apexem naložit klidně za 2 plnej. mám totiž rozvor asi 1550mm a kardan, žádný zvedání na zadní se nekoná. kdežto ostrá V2 Tuono, S4RS apod. se zvedá jak podrážděná zmije a než to zkrotí, já už jsem dávno v prdeli
jojo...každej svý...jak to chci mít v posteli takovou mám i mašinu...je to o souboji a krocení... a tom jak si na to zvykneš...mě to baví a ty emoce k tomu patřej...já jedu z okruhu propocenej jak myš...a to bylo jednou jen 15°C ...chladný němky neberu
Jinak celkově napínavý počtení tady
Naposledy editováno 26.03.2011 20:40:00
Děkuji všem!!! Snažil jsem se rozdat poděkování, už v průběhu diskuze. Snad jsem na někoho nezapoměl .
Naposledy editováno 26.03.2011 23:28:36
Nezaznamenány žádné postřehnutelné změny před a po - svíce zatím mají během kontroly střední šedou barvu.
Naposledy editováno 27.03.2011 17:14:40
btw. píšeš že svíce mají šedou barvu, což je v pořádku, ta cihlově zlatavá se dá najít fakt asi jen na dvoutaktu (jsem bejvalej ladič 2T skútrů)
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Čtu "střední světlou barvu" - existuje nějaké spektrum - nějaký vzorník?
Naposledy editováno 28.03.2011 02:12:38
Jinak celý se to tu řeší velmi podrobně, ale to neznamená, že jsem si hezky nepočetl a nepřiučil se. Za mne jen sděluju dojmy z podobné situace u podobné motorky od konkurence.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CB 1300 S - barevná kombinace Honda CB 1300S | Obdélník | 4 | 31.7.2023 v 22:46 Obdélník |
Palivový filter Honda CB 1300 Honda CB 1300S | vladoxxx7 | 6 | 23.2.2023 v 21:03 vladoxxx7 |
Pohodlná polokapota pro vyšší posta... Yamaha FZS 1000 Fazer, BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, H... | QU33G | 13 | 12.1.2023 v 07:25 DominikF |
Honda CB 1300 S Honda CB 1300S | OSKARCB | 7 | 12.1.2021 v 18:51 Ozzy_ |
čidlo ventilátoru Honda CB 1300, Honda CB 1300S | Dr.Kosák | 2 | 18.8.2019 v 12:56 fs155 |