Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
4 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
...a to "vrkání" je fakt totální konina, bez užitku...dělám to jen občas pro efekt
BagoBorec píše: Onehdá jsem to taky řešil...
...a to "vrkání" je fakt totální konina, bez užitku...dělám to jen občas pro efekt
užitek bych viděl v menším opotřebení spojky, a třeba u V2 nebo jinejch víc brzdících motorů nesporná výhoda při podřazení.. Když je člověk zvyklej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Jinak k tématu. Já se to "naučil" během motoškoly na okruhu, prostě zrychluješ a zrychluješ a v určitou dobu zjistíš, že v týhle rychlosti už ten zadek neukočíruješ, a tak začínáš "vrkat". Občas to výjde líp, občas hůř. Ale hlavně to neřeš a nepřemejšlej nad tím před každým podřazením. Je vyzkoušený, že u některých činností přemíra snahy škodí. Prostě poslouchej instinkt a za chvíli ti to půjde samo
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
2 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
eMko95 píše: Chce to trénink, já mám ujetých necelých 5tis. kilometrů a myslím, že už mě to jde dobře. Prostě Spojka,vrknout,kvalt,pustit spojku
Tak hlavně na padině je to velice potřeba ... nic ve zlém, ale nedalo mi to
uku_lele píše: BagoBorec: myslím, že zrovna ty s tím kladivem bys mohl poznat rozdíl když srovnáš otáčky. Já tedy určitě.
Tak jako to víš že tam nějakej rozdíl poznat je, obzvlášť u Dominatora, kterej snad brzdí nejvíc ze všech jednoválů na kterejch jsem kdy jel
Ale nepřijde mi to tak brutální, že by se bez toho nedalo jezdit.
A co se týče úspory techniky - spojky a podobně...tak to je dost sporný
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
uku_lele píše: BagoBorec: myslím, že zrovna ty s tím kladivem bys mohl poznat rozdíl když srovnáš otáčky. Já tedy určitě.
Mnohem lepší než nějaký "vrkání" je mít trochu cit v levý ruce a pracovat trochu se spojkou.
Ale máš pravdu, příjde mi že je to taková věc co je v podvědomí, v autě se to taky naučilo časem samo. A jak řikáš čím jedeš rycjlej tak nad tím mín přemýšlíš protože na to není čas, já čím jedu pomalejí tak nad tím víc přemýšlím a pak to někdy udělám blbě, pak ale to udělám z podvědomí a povede se to 100x líp. Asi je to jen o cviku.
Ale rozhodně si nemyslím že by to němelo využití. Samozřejmě když někde jezdí pomalu v nízkch otáčkach tak to cenu moc nemá,ale na okruhu je to asi celkem užitečný. Taky pak je jízda plynulejší.
www.sportrider.com/ride/rss/146_0402_shift_blip_throttle/index.html
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
BagoBorec píše: Onehdá jsem to taky řešil...
...a to "vrkání" je fakt totální konina, bez užitku...dělám to jen občas pro efekt
Naposledy editováno 23.03.2011 23:00:59
V provozu a v pomalých rychlostech je to asi jen pro efekt. Ale když se někdo chce někdy svést na okruhu tak tam to využití má. Koukal jsem se na videa SBK a všichni když brzdí před zatáčkou tak tam hýbou lehce pravou dlaní při podřazování, asi to nedělají jen tak.
2 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
4star píše: Uz zase .... naucte se neco o prevodovkach a pak vykladejte ze je to blbost ...
Pouč nás, borče
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
při podřazování je potřeba meziplynje to nesynchronizovaná převodovka jako např u vejtřasky
Karlouš píše: Souhlasím s tebou!! Je to jen efekt, důležitější je se naučit ovládat perfektně spojku a plyn při řazení jak dolu tak nahoru!
Neni to jen na efekt. Je to o lepsi kontrole i presto, ze mas antihop.
Mrknete treba tady na Kubu hned do prvni leve...
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
Jelikož nepodřazuji o X stupnu aniz bych soucasne nebrzdil, navic nemam zas takove spektrum otacek aby byly nejak zasadni rozdily , tak nevrkam a podle mne ani nemusim. kdybych mel ty Vaše ječáky, možná bych to zvážil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
350.632 píše: BagoBorec> má pravdu ten chlapec
při podřazování je potřeba meziplynje to nesynchronizovaná převodovka jako např u vejtřasky
problém je v tom, že u vejtřasky se jedná o meziplyn jako takový - čili roztočení převodovky na neutrál.Ale co je to u motorek?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
BagoBorec píše: Onehdá jsem to taky řešil...
...a to "vrkání" je fakt totální konina, bez užitku...dělám to jen občas pro efekt
No já myslím, že jde hlavně o to srovnat otáčky motoru s otáčkama kola v ohledu na zvolenej kvalt - já když při podřazování "nevrknu" tak je tam ten brzdnej účinek opravdu hodně silnej (se zavřeným plynem se to dokonce i blokne zadní kolo) - takže u mě to smysl má a opravdu to není jen totální kokotina... Když najednou řadím dolů víc kvaltů, tak si asi "vrknu" trochu víc, ale popravdě jsem tohle nikdy neřešil, dělám to tak nějak automaticky... Ale fakt si kolikrát říkam, co ta klika, ozubení, řetěz atd. musí všechno vydržet, když to dokáže při zavřeném plynu brzdit jenom tím motorem líp než celej ten dvoupístek vzádu! Kolikrát brzdí tak dobře že z toho člověk málem sesedne!
K tématu, určitě je lepší nejdřív "vrknout" a pak teprve řadit, to vše se spojkou, ona to ta spojka nikdy nerozpojí úplně dokonale a pořád tak trochu unáší, takže je lepší srovnat ty otáčky co nejdřív... Pokud to někdo má hodně v ruce, tak už pomalu může řadit i bez spojky, když se to netrefí, tak to křachne, ale jel jsem takhle už pár let nazpět na Nortonu s přetrženým spojkovým lanem a celkem se to dalo , ale tam zase není ten rozdíl v otáčkách tak velkej...
Naposledy editováno 23.03.2011 23:59:22
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Jo a když vytočím 4, podřadím na 2 a pustim spojku, tak mne ma vlastni motorka přejede.
Naposledy editováno 24.03.2011 00:06:56