paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Měrka oleje
3.3.2011 v 20:52
Zdravím Alpáky, nikde jsem nedohledal, dokonce ani tady na foru, jak se měří olej. Jestli se měrka zašroubuje a pak se porovná hladina nebo jestli se vytáhne, očistí a bez zašroubování změří? Ani v manuálu to není. Jinak co říkáte na olej Motul 300V, nemůže to nějak uškodit?
Řešil jsem to i s prodejcem olejů, ten samozřejmě řekl, že na toto moto je to ok, protože 300V je dražší než 5100. Díky za info.

Naposledy editováno 03.03.2011 21:00:09

Měrka oleje

3.3.2011 v 21:14 | Nahoru | #1
Že je dražší neznamená vůbec nic. A ano, je to celkem naprd, když jde o závodní "věčně ve vývinu" olej, kdy každým rokem se jedná o ve skutečnosti jiný olej... Ale klidně si to tam lij, za ty peníze Jakýkoliv olej podle doporučení výrobce by posloužil dobře, ostatně určitě je tu tém s olejem dost.

Měrka se utírá vždy! a také se většinou měří na rovině, v rovné poloze. Jestli se měrka zašrouovává nebo ne musí být v manuálu. Bývá zvykem, že se nešroubuje.

Měrka oleje

3.3.2011 v 21:15 | Nahoru | #2
Podle mne je správný postup měrku nešroubovat, jen zastrčit zpátky. Alespoň já jsem to takhle měl u Hondy NTV (bylo to přímo v manuálu) a to je prakticky ten stejný motor.

Měrka oleje

3.3.2011 v 21:52 | Nahoru | #3
merka se utira vzdy a sroubuje/nesroubuje podle manualu (cili potvrzuju slova dj_hrocha); vetsinou (podle toho, co jsem ja osobne zaslechl i o ostatnich strojich) nesroubuje, pouze zasune (ve vodorovine) po stoupani 1. zavitu . K druhe casti dotazu... u oleje musis splnit minimum na vykonovou specifikaci (uvadi se na obalu - normy API/ACEA) a u motorek s mokrou spojkou a spolecnou naplni motoru/prevodovky a spojky je vhodne dodrzet normu JASO MA (olej neobsahuje modifikatory ke snize treni), cili 300V bude OK (a vestina by ti asi rekla, ze zbytecne drahy/kvalitni a at klidne pouzijes 5100)

EDIT: minimem vykonove specifikace se mysli splnit stejnou nebo vyssi klasifikaci podle normy - napr. v pripade pozadavku na API SF potrebujes API SF, SG, SH atd. Pokud si dobre pamatuji frikcni modifikatory zacli s API SH nebo SI (v tom pripade by to chtelo jeste JASO MA; nekdy to funguje i bez JASO - spojka neklouze - ale obecne asi nelze spolehani se na to doporucit)

Naposledy editováno 03.03.2011 21:54:45

Měrka oleje

3.3.2011 v 21:59 | Nahoru | #4
Při měření hladiny oleje u Transalpa se měrka nešroubuje jen se přiloží a vytáhne, a co se oleje týka tak 300V je zbytečné, 5100 je plně dostačujíci.

Měrka oleje

3.3.2011 v 22:02 | Nahoru | #5
nerikal jsem to

Měrka oleje

3.3.2011 v 22:10 | Nahoru | #6
Pánové, díky za cenné rady. Ten olej jsem přehnal, cena byla pěkná:) Pro příště už vím co tam mám dát.

Měrka oleje

3.3.2011 v 22:31 | Nahoru | #7
Hlavně si olej pravidelně hlídej, určitě ze začátku když nevíš kdy a kolik si může brát, ale i potom. Zákon schválnosti je, že když si párkrát řekneš "šak co, stejně olej nemizí" tak se nebudeš potom stačit divit... Dej ji péči a bude dobře držet

2 reakcí na tento příspěvek Měrka oleje

3.3.2011 v 23:09 | Nahoru | #8
Pánové mohu mít taky otázku?/nechce se mi zakládat zbytečně vlákno/ Bratranec má taky Transalpa 99ročník a stává se mu taková věc - Na místě mu nejde(nebo hodně špatně) vyřadit na neutrál, ale když je rozjetej a vyřazuje za jízdy, tak bez problému. Čím to může být ? Spojka ? olej ? a jak to řešit, co myslíte ? předem díky za odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měrka oleje

3.3.2011 v 23:33 | Nahoru | #9
chAZz^> mohla by to byt malo rozpojujici spojka

Měrka oleje

3.3.2011 v 23:36 | Nahoru | #10
Měl sem u DR stejnej problém, postupně to bylo horší a horší.
Po chvilce začala prokluzovat spojka, od výměny lamel byl klid, neutrál šel jak víno :)
Takže za mě spojka, prej to je jasný znamení, říkal mechanik

(reakce na) Měrka oleje

3.3.2011 v 23:53 | Nahoru | #11
grovestreet> díky, řeknu mu to, právě dáváme informace dohromady a mysleli jsme si to, pokud nepomůže dotažení spojky.

Skalda píše: chAZz^> mohla by to byt malo rozpojujici spojka



Právě spojku zkoušel dotahovat zatím jen na Lanku(nic) tak prvně ještě zkusí ji poštelovat dole, jinak asi ty lamely. díky za odpověď

Naposledy editováno 03.03.2011 23:54:27

(reakce na) Měrka oleje

4.3.2011 v 10:37 | Nahoru | #12

chAZz^ píše: Pánové mohu mít taky otázku?/nechce se mi zakládat zbytečně vlákno/ Bratranec má taky Transalpa 99ročník a stává se mu taková věc - Na místě mu nejde(nebo hodně špatně) vyřadit na neutrál, ale když je rozjetej a vyřazuje za jízdy, tak bez problému. Čím to může být ? Spojka ? olej ? a jak to řešit, co myslíte ? předem díky za odpověď.

abcas se me to taky stalo a pomohlo se trosku postricit dopredu nebo dozadu, nebo se zkusit trochu rozjet (jen jakoby na miste)
a k oleji predchozi majitel jezdil na castrol gps power 1 a ja nevidim duvod proc v tom nepokracovat kdyz motorka na to v pohode jezdi

Naposledy editováno 04.03.2011 10:40:51

Měrka oleje

4.3.2011 v 21:19 | Nahoru | #13
Ice - měří se na vytažené měrce
Chazz - zkontroloval bych nastavení spojkového lanka. Jinak postav motorku na hlaváč, zařaď 1 a zmáčkni spojku. Zadní kolo by mělo být jen lehce unášené a mělo by ho jít zastavit třeba nohou

1 reakcí na tento příspěvek Měrka oleje

20.4.2011 v 22:48 | Nahoru | #14
Zkus taky zkontrolovat čidlo neutrálu. Pokud po vy šroubování zjistíš, že jeho hlavička je již zbroušená do placata, tedy není již oblá, doporučuji vyměnit. Já čidlo měnil letos a od té doby není s neutrálem problém. A olej se měří přiložením měrky bez zašroubování, tak jest psáno v uživatelském manuálu.

Naposledy editováno 20.04.2011 22:55:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měrka oleje

10.5.2011 v 10:48 | Nahoru | #15
Potok01> Je potřeba vypustit olej pro demontáž čidla? Podle mě nejspíš jo, bude v olejový lázni, tak se ptám jak to je zcela určitě. Dík za info .

(reakce na) Měrka oleje

23.5.2011 v 16:39 | Nahoru | #16
v.voCas.s> Nevypouštěj nic. Ani sundávat žádný kryt nemusíš. Je to nad malým řetězovým kolečkem u motoru, nástrčkovým klíčem vytočíš a nové zase zašroubuješ. Pod hladinou oleje to není. Jen pozor, nové čidlo mělo trošku jiný tvar konektoru než to původní, ale stačilo jen přiohnout objímku kleštičkami a drží to tam.

2 reakcí na tento příspěvek Měrka oleje

13.6.2011 v 18:42 | Nahoru | #17
mohu mít jen dotaz jak meříte olej jasne ze na rovině studenej motor nezasroubovana merka a z jaky strany ho meříte na měrce jsou dvě strany na jední mi to ukazuje lehce pod horní rysku a na druhy přesne na horní rysce díkes

(reakce na) Měrka oleje

13.6.2011 v 19:21 | Nahoru | #18
alpiniště> na rovince na hlavnim stojanu cca 30min po projizdce (dle manualu na hlavnim stojanu, nastartovat, nechat chvili bezet, vypnout a nechat chvili aby olej stekl)
jinak merku vzdycky trochu zasroubuju (tak pul zavitu) aby se srovnala, to ze to mas na jedne stane tak a na druhe tak bych rekl, ze muze byt tim, ze merka nedoseda celou plochou, ale je sikmo

Naposledy editováno 13.06.2011 19:23:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měrka oleje

5.7.2011 v 07:55 | Nahoru | #19
alpiniště> To neřeš. Milimetr žádná míra. Prostě abys tam měl oleje mezi oběma ryskama plus mínus autobus. Je to stroj a vezme si co potřebuje.

(reakce na) Měrka oleje

18.4.2013 v 10:38 | Nahoru | #20
Potok01> hlavně se s tím nesrat, čím víc budeš rozmazlovat, tím víc to posereš , že ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl


TOPlist