AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Nebzyk píše: ..... ale prosím tě, nevydávej to za běžný standard té doby, ano?
Nikdy jsem to za standard nevydával.Dovezl jsem si pár motorek a clo bylo přijatelné.Musel jsi ale podepsat, že motorku min. 2 roky neprodáš. Já jsem to nedodržel u XTZ 750 a clo jsem musel doplatit. I tak to ale nebylo nic tak strašnýho. Už si ale fakt nepamatuji kolik.Rozhodně ne 50% .A co se týče těch pracháčů tak to máš jako dneska. Motorku za půl mega si taky nekoupí žádná socka.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
babajezi: ty už jsi se jednou ptal a já na to tady aspoň desetkrát odpovídal. Víš to tak proč zase chceš rozjíždět ten kolotoč znova. To nemá s Jawou co dělat.
Motorky se daly koupit z veletrhů, v Tuzexu, občas i přes PZO a nebo se sem dostaly individualním dovozem.
Protože fotky opakuješ ty, opakuju dotaz já. Přeloženo pro ostatní - běžně se nic z toho koupit nedalo. Bylo to jen pro "vyvolené". I v tom je schovaná prosperita Jawy - lidi si prostě nic lepšího nemohli nornálně koupit, i kdyby chtěli.
A abych napsal něco k tématu - Jawa ohromila po válce, udávala tón v polovině padesátých let, držela krok v šedesátých a pak už to šlo do kopru. Od začátku 70. let do pádu režimu jen recyklovala Jozífovu letitou konstrukci a to už nikde než za železnou oponou uspokojit nemohlo.
A teď šup zpátky k témtatu co nějake protoypy, měl někdo čest se svézt zkušenosti fotky šup šup:)nebo přestavoval někdo nakou jawu slušně?Tak honem honem sypte sypte
Ještě jedna věc, nemohl by mě někdo až bude teplo pls kousek svéz na klasické třindě?Ja na ní naposledy jel v 15ti v autoškole a to sme ji řídil a nemohl jsem si dovolit více než 70:DProsííím
Naposledy editováno 24.02.2011 23:52:36
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
(zdroj Jiří Bartuš, Motomagazin.cz)
[URL=
Naposledy editováno 25.02.2011 01:15:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koukám, že ČZ-tka 250/471, dvouvál s žebrováním hlavy válců střiženým dle Bizona neučarovala jen mě , samozřejmě verze zeleno-zelená.
Nějakou dobu uvažuji si ji pořídit, ale trh se mi zdá nesmyslně zmanipulovaný. Byl jsem se na dvě 471 podívat a jednalo se o šrot a navíc předražený. Za stejné peníze pořídím stejně staré CB-čko ve výrazně lepším stavu. Řekl bych, že se ceny Jawiček a Z-etek dostali někam kam nepatří (šrot za 15-20 i více ). To nemluvím o 500 - ty jsou úplně vedle, za nabídkovu cenu lze pořídit v GB celé "muzeum" Norton nebo Triump.
Každopádně kamarád romixx jednu 471 krásně zrenovoval a když mi povídá "vrkni si" nenechal jsem se dlouho pobízet. V mladší době jsem preferoval motokros a tak na silnici mi moc nezbývalo (ČZ 125/473). Mimochodem v 89 jsem pořídil Suzuki RM250/85 běžně v inzerci /myslím v Brandýse za asi 40 000,-Kčs.
Romanova ČZ-tka je v podstatě nový stroj. A jak se kočíruje?
Už posez odpovídá rozměrově velikému motocyklu s prostorem pro dvě osoby evropskéoho vzrůstu.
Motor se chová díky menším setrvačným hmotám, trochu jinému časování ad. docela výrazně odlišně od běžné 350(přitom konstrukčně rozdílný příliš není). Vytáčí se lehčeji a je krásně pružný, živý a tak trochu "drnčivý". Má i pěkný tah/spodek. Zatahuje sice krátce, ale docela důrazně.
Stejně příjemný je také podvozek - na našich nerovných silnicích se jen tak pohupuje a 18"-tky obuté do diagonálů nepřenášejí odezvu nerovností tak razantně k řidiči jako radiální. Takže nic neruší jízdní požitky. Ovládání je JawáckoČezeťácké=řídí se to řidítky a nikoli celým tělem=tedy ovládání blíže "motárdu", než-li "silničce", přitom hodně lehké.
Brzdy žádná sláva, ale na bubínky z roku 1974 zase žádná tragédie! Ani jsme se nevšiml, zda již byly použity dvouklíče s náběžnou hranou.
Celkový dojem z motocyklu byl takový, že jsem ho Romanovi nechtěl vrátit. "Řekni si co za něho chceš a máš to" . Moje nadšení bylo nakažlivé, až Roman odvolal neurčitě uvažovaný prodej .
Na to, že té motorce je dnes 37 let je překvapivě příjemná jako společník na cestách.
Průběh renovace má Roman na svých stránkách volny/romixx (pro Kafi-ho/Roman ví a zná moc!!!).
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
[URL=
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
babajezi: Jindra650> Takže to synáčku vezmeme popořadě!
Jednak by jsi se měl trochu orientovat v zákoně aby jsi pochopil jaký je rozdíl někam cizí fotografii vložit a nebo na ní dát odkaz.
Takže to synáčku vezmeme popořadě!
Jednak by jsi se měl trochu orientovat v zákoně aby jsi pochopil jaký je rozdíl někam cizí text a fotografie vložit a nebo na ně dát odkaz.
Tvůj příspěvek #517 včetně obrázků je citací tohoto článku bez uvedení zdroje. Tudíž pokud nejsi Jiří Bartuš, dopouštíš se přesně toho, za co jiné kritizuješ a jen potvrzuješ to, co jsem psal v jiném tématu - že uplatňuješ odlišný metr na sebe a na ostatní.
Naposledy editováno 25.02.2011 00:39:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nezkusil, to je verze už s ostrým motorem/žádná odvozenina od panelky. Předhůdce 980? To byl vývozní - typoval bych Kanada, US a rok 1971-75.
Ty něco takového máš? Ve slušném stavu? A nechal bys mi vrknout? BERU!
Mám někde prospekt na dvoutaktní 175 Yamaha a teď nevím zda to byl model DT nebo jiné značení a to je hodně podobný, ovšem pozdější - tak 1980.
Vzhledově podobné čtyřtaktu jako první XT500 nebo XT250.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 25.02.2011 01:22:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1100Virago píše: Takže to synáčku vezmeme popořadě!
Jednak by jsi se měl trochu orientovat v zákoně aby jsi pochopil jaký je rozdíl někam cizí text a fotografie vložit a nebo na ně dát odkaz.
Tvůj příspěvek #517 včetně obrázků je citací tohoto článku bez uvedení zdroje. Tudíž pokud nejsi Jiří Bartuš, dopouštíš se přesně toho, za co jiné kritizuješ a jen potvrzuješ to, co jsem psal v jiném tématu - že uplatňuješ odlišný metr na sebe a na ostatní.
tlesk ,tlesk, tlesk,
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
šmudla píše: tlesk ,tlesk, tlesk,
Jelito se zase vzbudilo. A přišlo votravovat.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale aspoň mi nepíše do PM že mám vypadnout z Motorkářů jako tady genius Jindříšek 650 kterej mě už dva dni otravuje PMkama ve kterých se mi snaží vnutit že to co jsem prožil není pravda a nakonec mi napíše "Tak laskave prestan uplne psat na motorkare, tim bys prospel komunite, narodu, svetu daleko lepe."
Nakonec jsem nervově to jeho otravování nevydržel a poslal ho do prdele.
Byl jsem v mládí taky hovado ale abych si tohle dovolil k chlapovi kterej by mohl být mý dědou to by mě asi táta zabil !
Zajímavý je, že když se těhle zmetků zeptáš co tedy dokázali po "revoluci" oni když my jsme dělali všechno špatně tak se jim odpovídat moc nechce
Naposledy editováno 25.02.2011 10:54:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Babejz: Já čtu jawský příspěvky asi krátce, že jsem nepochopil, co jsi vlastně dělal.
Že jsi jel na tom či onom jsem četl, pak takový věci "tohle tady nebudu psát, zeptej se toho či toho nebo později u piva" a vlastně jsem se nic nedozvěděl. Z ničeho jsem Tě neosočoval ani pod, a stejně Ti ujely nervy a vymýšlíš si tady něco, že dělám pro Brídu. Tak prostě řekni dělal jsem ve fabrice 20 30 let, pět let jsem natahoval bowdeny, pak jsem montoval řidítka a stal jsem se zkušebním jezdcem a vyvíjeli jsme to a to. Ty z toho asi děláš tajemný hrad v Karpatech a nevím proč. Jindra na foru neřekl nic zvláštního, co by tak nebylo. Taky bysme se mohli dohadovat, jestli byly Zetory nejlepší traktory a prostě to byly traktory, jako mnoho jiných. Naše strojírenské výrobky obvykle přesvědčily zákazníky cenou.
Kafimu to mělo pomoct k nějaké práci - upřímně, co nového asi objeví? Historie je celkem zmapovaná a pokud jde o něco novějšího, těžko se s ním bude někdo vybavovat. Nadšení sice podporuju - ale je to částečně naivní, ale proč to nezkusit. Za zkoušku nic nedáš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
bimbo750 píše: Jelito se zase vzbudilo. A přišlo votravovat.
Musíš se o mě opírat ? Seru se já do tebe ? tak klídek....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 25.02.2011 12:24:53
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |