globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
 
2.2.2011 v 16:57
Zdarec,
založil jsem tohle vlákno pro to, abych získal nějaké zkušenosti a informace o tom, jestli se vyplatí jezdit na ethanol, co to dělá s motorem, a prostě všechno kolem toho.
Nevyhýbám se ani problematice LPG, CNG a podobných.
Pište své zkušenosti, myslím si že tohle vlákno pomůže více lidem v rozhodování
Anketa: Na co jezdíte?
Benzín
57%
101
Nafta
12%
21
Ethanol
6%
10
LPG
20%
35
CNG
2%
3
Něco jiného? Co?
4%
7

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 20:17 | Nahoru | #61
Durex> To mně ani nepřekvapuje Prostě ČR vyjímka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 20:19 | Nahoru | #62
Durex> Nissan 2005, 5,6 - spotreba 27l LPG:)...

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 20:19 | Nahoru | #63

rodrigo píše: Durex> To mně ani nepřekvapuje Prostě ČR vyjímka


Tahle země je samá specialitka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 20:20 | Nahoru | #64

sqwer píše: Durex> Nissan 2005, 5,6 - spotreba 27l LPG:)...


To seš na tom 3x líp

Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 20:21 | Nahoru | #65
Ale podařilo se mi behem 14 dní, kdy se najelo lehce přes 5000 km spotřeba 7,2 a to mě vyrazilo dech (4lidi a plný auto věcí)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 20:21 | Nahoru | #66
Durex> a 3x delsi pjoutek;)...

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 20:22 | Nahoru | #67

sqwer píše: Durex> a 3x delsi pjoutek;)...

2 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 20:23 | Nahoru | #68
Durex nálepku mám v kufru v podzemce parkuje furt ale je to prý bráne snad jako veřejné ohrožení.

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 20:26 | Nahoru | #69
Pjercak> jj ale to vymyslel jen nějakej idiot. Já parkuju hned u zdi. Má to dvě výhody. Za prvé není vidět zátka plnění a za druhý mě můžou kuchnout max jednu stranu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 20:27 | Nahoru | #70
Pjercak> Ja mam takovej malej ventil pod vickemm nadrze, neni to videt... Ale do podzemek jaksi nevjedu;(...

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 20:29 | Nahoru | #71

sqwer píše: Pjercak> Ja mam takovej malej ventil pod vickemm nadrze, neni to videt... Ale do podzemek jaksi nevjedu;(...


To sis měl rozmyslet dřív. Mohl sis taky pořídit dopravní prostředek

Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 20:32 | Nahoru | #72
...me to nevadi;)...

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 20:32 | Nahoru | #73
jezdím na LPG a už nic jinýho nechci.Přestavbu mám dodatečně(o dost levnější než z výroby)a nevídím rozdíl mezi sekvenčním střikováním a sekvenčním střikováním z fabriky. A teď mě zajíma v čem je dobrej E85 krom toho,že to dělaj z obnovitelnejch zrojů. Moje auto dělaj to i to a stojí +- stejně akorát......

1,6i Benzín ----- 1,6i Ethanol
169g/km ------ (E85: 159)g/km
NOx0,0316 ------ NOx (E85: 0,396)
9,7 ------ -------- (E85: 13,5)
5,8 ------ ------- (E85: 7,8)
7,1 ------- ------- (E85: 9,7)

řikám cenově nové vychází stejně,ale provoz stojí o něco víc než na benzín tak k čemu to je
krom těch 10g/km a že to je s brambor nebo z čeho.Spíš mi to příde,že si někdo slušně nahrabává a konečnej kokot z toho má uplný hovno.

Naposledy editováno 02.02.2011 20:35:53

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 20:35 | Nahoru | #74

Mandela píše: jezdím na LPG a už nic jinýho nechci.Přestavbu mám dodatečně(o dost levnější než z výroby)a nevídím rozdíl mezi sekvenčním střikováním a sekvenčním střikováním z fabriky. A teď mě zajíma v čem je dobrej E85 krom toho,že to dělaj z obnovitelnejch zrojů. Moje auto dělaj to i to a stojí +- stejně akorát......

1,6i Benzín 1,6i Ethanol
169g/km (E85: 159)g/km
NOx0,0316 NOx (E85: 0,396)
9,7 (E85: 13,5)
5,8 (E85: 7,8)
7,1 (E85: 9,7)

řikám cenově nové vychází stejně,ale provoz stojí o něco víc než na benzín tak k čemu to je
krom těch 10g/km a že to je s brambor nebo z čeho.Spíš mi to příde,že si někdo slušně nahrabává a konečnej kokot z toho má uplný hovno.


Jenže když tam započítaš tu energii, která je potřeba k vytvoření toho E85, tak se dostaneš na úplně jiný hodnoty. Takže ve výsledku je benzín ekologičtější. Zatím prostě LPG nemá opravdu konkurenci

Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 20:39 | Nahoru | #75
Durex jamam víko v nejakem spodním plastu skoro není vidět a nacouvani ke zdi to řeší

Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 20:47 | Nahoru | #76
Někde sem cet v časopise o loziskach o bio palivech ana vyrobu 1l bionafty je potřeba 1,5l paliva nafty a ten ethanol byl na tom ještě hůř.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 21:05 | Nahoru | #77

mariano píše: už za 2. světové války se používalo vstřikování vody do spalovacích motorů za účelem krátkodobého zvýšení výkonu

ano, tohle skutečně není žádná novinka
pouze bych si dovolil poznamenat, že z takto vstříknuté vody nic neshoří
ta se tam octne pouze proto, aby svou přítomností ve spalovacím prostoru zvýšila kompresní poměr (páč je "nestlačitelná")

hodně se mi v sekci "jak to funguje" líbil ten blud o zvýšení oktanového čísla
oktanové číslo popisuje náchylnost paliva k detonačnímu hoření
neumím teď rovnou říci důvodovou zprávu, ale dle mého skromného odhadu by vodík vstříknutý do pracovního prostoru válce během cyklu sání spíše oktanové číslo snížil
palivo by pak podle mně bylo náchylnější k samozápalům

Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 21:13 | Nahoru | #78
Poggy.Nafta pri spalovani vytvari pevne castice-saze,to je pravda,ale ne jen TDI,nybrz kazdy vznetovy motor D,TD,TDI,TDCI.....jen u tech novych se montuje "filtr pevnych castic" (PDF).....jinak pro vsechny...motory byly konsruovany na benzin nebo naftu,tak co se to tu resi.....

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 21:21 | Nahoru | #79

SmilleR-6 píše: mě by spíš zajímalo toto

Sice to neznám konkrétně a ani jsem to nepropočítával, ale takhle na první pohled bych řekl, že to bude energeticky ztrátové - jakože to spotřebuje víc proudu než to dá energie...

edit:jen nevím, jestli jsem to správně pochopil pokud by to mělo být tak, že se v tom nzařízení bude generovat vodík a pak spalovat v motoru, tak je to pěkná blbost...

Naposledy editováno 02.02.2011 21:28:38

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 21:24 | Nahoru | #80
Crowley> Svatá pravda, protože rozkladné teplo vody se musí logicky rovna spalnému teplu vytvořeného vodíku

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 21:33 | Nahoru | #81
Crowley> ještě dodatek k tomu oktanovéímu číslu - spíš zvýšil, ale opravdu správnou odpověď ti dá jen měření ve zkušebním motoru
OČ není vlastnost, která by šla nějak extra spočítat nebo odhadnout, stanovuje se prostě pokusem

Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 21:33 | Nahoru | #82
Hlavně to prej rádo bouchá

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 21:39 | Nahoru | #83

Dawe02 píše: Dřík> ty vole vic takovejch a jsme bez prace


vím co myslíš....klíííd Když už turbo, tak benzin

2 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 21:51 | Nahoru | #84
A ja mam stejne radsi naftu.Motory to tak spatny nejsou a mozna i budu tvrdit ze se od nejakyho roku (presne nevim) rozsirily mnohem vic jak benziny a lidi je brali..Na kvalitu nafty mozna citlivy jsou ale zas tak zhavy to urcite neni.Povetsinou si vsechno prebere palivovej filtr,kterej uz bejva kvalitni.Ovsem zavada muze nastat..stejne tak i na benzinovejch motorech.Novy auta uz nejsou to co to bejvavalo.Vsichni pouzivaj v podstate stejny metody vstrikovani,v podstate stejny motory jen pod jinym oznacenim.Dnes uz to neni to kdy mercedes byl mercedesem,dnes uz je to vsechni jenom elektrikou prospikovana plechovka.Neco se posere a v tu ranu stojite na miste a nemate sanci.Takze delat tady rozdily mezi naftou a benzinem je docela o nicem.Rozdil je pouze ve vstrikovanem palivu a samozrejme v tech systemech vstrikovani (jak u nafty tak benzinu).A to ze diesel dela pevny castice..No a co..neco shori,neco zachyti filtr pevnych castic..Katalyzator u benzinaku taky nedokaze vzit vsechno.Tohle bych vubec neresil.To ze se vyplati mit LPG bych rek ze opravdu plati jen u nas vzhledem k cenam pohonnych hmot a vysi mesicniho platu..

Naposledy editováno 02.02.2011 21:53:03

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

3.2.2011 v 07:01 | Nahoru | #85

Woko_O píše: A ja mam stejne radsi naftu.Motory to tak spatny nejsou a mozna i budu tvrdit ze se od nejakyho roku (presne nevim) rozsirily mnohem vic jak benziny a lidi je brali.

Ano.
Skutečně se houfně nakupovaly diesely.
Dobu si přesně nepamatuji, ale bylo nachlup ve stejné době, kdy stála nafta o cca 25% méně než benzín.
A hned jak prodej dieselových aut začal opadávat, začala se nafta zdražovat.
Proto dnes nemá cenu dělat srovnání nákladů na provoz vznětového a zážehového motoru.

Já naštěstí jezdím na LPG už 5 let, takže se mi investice do přestavby dávno vrátila.
Ale očekávám u LPG totéž co u nafty, postupné zdražení až ke stavu "všechno stojí zhruba stejně".
Ve vládě nemáme žádné blbce, víme?

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

3.2.2011 v 07:40 | Nahoru | #86

Woko_O píše: A ja mam stejne radsi naftu.Motory to tak spatny nejsou a mozna i budu tvrdit ze se od nejakyho roku (presne nevim) rozsirily mnohem vic jak benziny a lidi je brali..Na kvalitu nafty mozna citlivy jsou ale zas tak zhavy to urcite neni.Povetsinou si vsechno prebere palivovej filtr,kterej uz bejva kvalitni.Ovsem zavada muze nastat..stejne tak i na benzinovejch motorech.Novy auta uz nejsou to co to bejvavalo.Vsichni pouzivaj v podstate stejny metody vstrikovani,v podstate stejny motory jen pod jinym oznacenim.Dnes uz to neni to kdy mercedes byl mercedesem,dnes uz je to vsechni jenom elektrikou prospikovana plechovka.Neco se posere a v tu ranu stojite na miste a nemate sanci.Takze delat tady rozdily mezi naftou a benzinem je docela o nicem.Rozdil je pouze ve vstrikovanem palivu a samozrejme v tech systemech vstrikovani (jak u nafty tak benzinu).A to ze diesel dela pevny castice..No a co..neco shori,neco zachyti filtr pevnych castic..Katalyzator u benzinaku taky nedokaze vzit vsechno.Tohle bych vubec neresil.To ze se vyplati mit LPG bych rek ze opravdu plati jen u nas vzhledem k cenam pohonnych hmot a vysi mesicniho platu..


Tak s tímhle tedy nesouhlasím. Kvalita nafty není jen o nečistotách,které zachytí filtr.Jasně, benzin se může vysipat,ale co? Vstřiky?-ty nejsou tak choulostivý jako u ropáka!Já mám rozvody řetězem. Nafta je většinou řemen (samo i benzíny)-takže v podstatě nemusím dělat rozvody! No a za čas vyčistím škrtící klapku-to je zadarmo, koupím svíčky -500kč za 60000 km a palivovej filtr taky za pár korun. To oproti palivovejm čerpadlům, přidřenejm vstřikům je úplnej prd

Naposledy editováno 03.02.2011 07:40:48

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

3.2.2011 v 07:48 | Nahoru | #87
A boom tý nafty byl (teď je problém sehnat jetý auto z roku 2000 - 2008 v benzinu) bylo to dáno zvýšením výkonu motorů, lepším kroutákem, relativní spolehlivostí a hlavně spotřebou. Dyť Oktávka 1,9 TDI dokázala jezdit za 4,5 l/100 úplně v klidu a člověk se nemusel moc omezovat. Dnes? Výrobce to taky slíbí,ale realita je jinde. Tak kolem 6l a někdy i víc? Proč? Za prvé je úplně debilní měření a to kvůli emisím. Takže se měří v laborce na 5 převodový stupěň a nějakou rychlost (km). Proto se hodně šestikvaltům ta 6-ka zase vzala,protože by to při zkoušce na brzdě, kdy se jede jen na pětku vykazovalo větší emise-to může vymyslet jen EU! Proto ta spotřeba-ať mi nikdo netvrdí, že velký auto s "modrou motivací" pojede za 3,9l/100 km. A za druhé to prostě sežerou všechny ty filtry pevnejch částic a pod. Když se bude jezdit s autem jen po městě (tak jako to je zvykem) tak ten filtr nemá možnost se ani výpalit a odejde. Prostě dnešního ropáka nebrat!

Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

3.2.2011 v 08:29 | Nahoru | #88
Durex 6e diesely nejsou vhodne na popojiždeni po meste tam dva kilometry tam pet se vi ne??? Jinakty Filtry PDF až se rozviti kontrolka že vypalit pry už muže být pozdě
Aty nove motory s primym vstrikem na benzim zatim taky moc predelavat na LPG nejdou jeste ze japonci maj zatim normalní motory s retezy kde jediny servis je vymena svicek a filtru

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

3.2.2011 v 09:05 | Nahoru | #89

Miky1300 píše: skvělý info já jezdím zatím na LPG omega 2,5 V6, sekvenční vstřikování LPG, spotřeba je relativně stejná jak u benálu, možná o krapítek vyšší,ale stále to vyjde levněji.Ovšem co jsem zjsitil na vlastní kůži, tak levnější je to jen v čr...
Teď jsme pořídili felcku, a zajímá mě hodně ethanol, ve městě přímno vedle dílny staví čepačku a bude tam právě e85


dej mi mail , poslu ti test , kde primo testovali E85 ve felicii 1.3 MPi, z vlastni zkusenosti bez problemu , pres zimu teda zatim radsi vetsi mnozstvi benzinu , protoze by diky vetsi teplote horeni mohl mit problemy chytit , ale pres leto pohodka a za par sestek jezdis a o dost ziveji , na felde se to projevilo ukrutne

Naposledy editováno 03.02.2011 09:06:42

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

3.2.2011 v 09:11 | Nahoru | #90
a abych se přiznal , hodně by mě zajímalo co by udělal ten ethanol ve sradovi , jezdí jen přes léto , svíce s větší jiskrou už mám , žádná lambda a podobné nesmysly u karburátoru nejsou , takže při lehkém obohacení směsi by to mělo normálně fungovat , teoreticky
Výhody : větší oktanové číslo
větší výkon ( ve feldě téměř 6 kw, v poměrovém měřítku by to sradovi mohlo přidat dalších 11kw ale tomu nevěřím )
čistota plynů a karbonizace
Nevýhody : nikdo netuší co to udělá
naladění karburátorů by byl asi porod a při přechodu z nutnosti na benzín by nemusel jet tak jak by měl
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist