Uzavřeno 24.01.2012 v 16:17 uživatelem Uvalak
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/455 vs Jawa 250/353
Naposledy editováno 02.02.2011 19:13:46
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/455 vs Jawa 250/353
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/455 vs Jawa 250/353
pokud to chceš na ježdění jak popisuješ, šel bych osobně do Jawa 350 Panelky, ale počítej, že trošku kloudná i s papírama nebude moc levná záležitost, nebál bych se říct, že se to na 20 000 nezastaví. Jestli máš obavy, že 2 válce = 2 * více poruch, tak to pusť z hlavy, když uděláš vše jak má být, tak se to sere opravdu jen minimálně a většinou to maj na svědomí dnešní nekvalitní díly např. kladívka, kondíky
Jako druhou bych bral panelku 250, pak kejvačku a to je upřednostňuju před tou ČZ sportkou proto, že se líp budou shánět a budou o něco levnější, ona ta Sportka jede moc pěkně, ale dost vibruje a je fakt, že ten spodek motoru je shodnej s 125 a 175 a je to trošku poddimenzovaný na tu 250.
Počítej s tím, že brzdnej učinek výše uvedených strojů je pro lidi zvyklí na kotouč dosti žalostnej ale jezdit se dá.
Jinak bych taky nezavrhoval, tu novější řadu hrantejch 350. Za slušný peníze jde koupit dobrej stroj.
cccp píše: Počítej s tím, že brzdnej učinek výše uvedených strojů je pro lidi zvyklí na kotouč dosti žalostnej ale jezdit se dá.
On stačí i takhle přechod z "blbýho" dvouklíče na ty obyč bubny a je to znát , starý 350 jsou v tomhle přímo vražedný nástroje , ale jak píšeš jezdit se to dá, stačí si zvyknout a předvídat trochu situce.
2 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/455 vs Jawa 250/353
ve výsledku je 477 mrštnější a živější (vška taky podvozkově je prostě jinde) a motorově v případě že umíš nebude nijak zvlášť ztrácet na kejvu 350 - i kvůli váze...
ale když se ti nelíbí tak nic...
jde ale o to, že 477 se s přimhouřeným okem chová "dnešními způsoby" kdy v případě dobrých gum (ne uloženky po 20 letech)a slušného stavu tlumičů, velmi dobře drží a v případě dvouklíče i slušně brzdí...
kulatky jsou proti tomu rozevlátější a na brzdy to chce více předvídat.
což na druhou stranu neznamená, že jsou nepoužitelný, je to jet rozdíl který trochu víc zaskočí.
jezdil jsem "velkej" jednoklíč (chtělo to sílu v prstech a trochu rozumu), pak dvouklíč (brzdilo velmi dobře, ale byl trochu moc hrr - ale dalo se udělat i stoppie) dnes už mám dost let plovoucí kotouč a to je jiná liga (stoppie na dva prsty) pořád jedna 477
pech. píše: 477 má o pár koníků víc, než panelka, slabší není, zase kejvačka 350 má jen o pár víc...
Nemá náhodou panela 250 12 Kw? .. podle mě je papírově o málo silnější než 477, ta má někde psáno 9.5 kw, jinde 11 kw ale i tak by ji jen těsně šlapala na paty. Neber to jako provokaci pouze mě to teď tak napadlo. Osobně vim že 477 a 487 lítaj perfektně a moc dobře se perou i s 350, sám mam ve 487 motor ze 477. (Jen mě udivujou ty lišící se kw, v jednom techničáku od 477 sem viděl 11 kw, já osobně mam psanejch 9.5 kw, přitom 11kw maj až novější motory ve 487 a 180 ne?)
2 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/455 vs Jawa 250/353
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/455 vs Jawa 250/353
výsledek je ten že panela, 477, 455 jsou na tom výkonově podobně, s tím že kopec co jedu já na 477 cca 90 tak je du na 3 v otáčkách, na 250 jedou 4 na menší otáčky, ale podřazením by nic nezískali....
maximum 110-115 zase ve všech případech...
Naposledy editováno 03.02.2011 00:17:12
přesto není čz 250 nějakej sráč, jen je to trochu výkonu navíc, za výměnu ložisek dřív...
jsou 2 možnosti, dáš 15z kolečko, jede to 110 v plnejch točkách a velmi dobře akceleruje..
dáš 16z kolečko, jede to 110 v rozumnejch točkách a akcelerace nejni nic moc....
jinak motor 477 se liší tím, že má ložiska kliky mazaný z převodovky, proto tam nikdy nelij PP90 jako do jawy, ale nejhůř pp80, předpsanej byl pp75w90 (jeho dřívější ekvivalent)
aby to především o prevého ložiska kanálkama pěkně teklo...
výhody? prej lepší výplach a menší jalovej prostor kliky... (tím ale ty 2 koně nebudou) ložiska mazaný líp, než směsí, životnost..
nevýhoda je, že když se gufera jebnou, půlíš, ale to je jednou za 100let...
jinak jsou si ty motory podobné, převodovka je stejná, tzn 487 má trochu jiný kartery a kliku, kvůli výše zmíněnému. další změny byly pak kvůli jinému zapalování v posledních letech, opět jen kužel kliky, nějaké uchycení apod.
Válce a hlavy se liší detaily (vybrání, přerušená žebra) oppět asi za účelem nějakého ztlumení kraválu, já mám původní verzi, která má žebra plná všude, některé válce mají přerušená a na hlavách výběry - odlitkové změny.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/455 vs Jawa 250/353
Jo a ty vibrace na číze jsou- aspoň viš, že jedeš a máš lepší pocit, že si to ůžíváš. D D D
Naposledy editováno 03.02.2011 09:51:36
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/455 vs Jawa 250/353
pospa5 píše: ČZ jsou živější (455, 475), ale o to míň vydrží motor. Má to v podstatě stejnej spodek jak 125 a ty uložení ložisek jsou tam dost slabý. Jawa má ten motor o hodně mohutnější. Já osobně bych šel do ČZ nebo Panelky, ale pochybuju, že seženeš 250 ČZ za solidní peníz. S kejvačkama to taky není žádnej zázrak, ale občas se něco objeví. Osobně bych zvážil i 350 634, 638, 640. Ty jsou s cenama dost nízko a jezdí to parádně.
No rika se to, ale jednu takovou 455 jsem mel a prvni GO se konala po 100000 km. V brusirne na me koukali jak blazni kdyz jsem prines valec co jeste nebyl brousenej. Akorat byl vyjetej tak, ze musel udelat rovnou druhej vybrus, ojnice byla samozrejme taky davno po smrti, ale porad to jezdilo. Jinak samotna klika je ulozena na stejnych loziskach jako panelka 559 - 3x6305
Jinak driv jsem si myslel, ze CZ vibruje, ale to jsem jeste nemel VTR
Naposledy editováno 03.02.2011 14:18:21
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3903, 3904] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 117110 | Včera v 22:26 Kohlstein |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |