paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Evoluce - milníky a modely co měnily svět
 
6.12.2010 v 13:06
Jsem nemocný, a tak se nudím

1869
první motocykl poháněný parou

1885
První benzínový motocykl Daimler


1899
Založení Matchless

1901
Založení společnosti Indian


NSU začíná vyrábět motorky

1902
Vznik Ariel (ukončeno 1971)

Norton začíná vyrábět motocykly


Triumph Začíná s výrobou motocyklů


1903
Založení Harley-Davidson


1909
Založení AJS (ukočeno 1974)

1910
BSA začíná vyrábět motocykly (ukončeno 1973)

1916
DKW
v 30. letech asi největší výrobce motcyklů na světě

1921
založení Benelli


Založení BMW


vznik Moto Guzzi


1923 ]
BMW vyrábí R32 - a definuje tím svojí základní koncepci a uspořádání


1926
Založení Ducati (motocykly od 1946)


1928
Vincent HRD


1929
Založení Jawa


1932
ČZ začíná s výrobou


1934
Založení KTM


1935
BMW R12 a R17 - první sériově používané hydraulicky tlumené přední teleskopické vidlice


1936
Harley-Davidson model "Knucklehead"


Vincent Rapide


1937
Triumph Speed Twin


1941
BMW R75 - chlouba Wermachtu a také první sériově vyráběná moto s hydraulickámi brzdami


1945
Vznik Aprilia


na troskách DKW založení MZ

vznik MV Agusta


1946
Piaggio (zal 1884) zahajuje výrobu modelu Vespa a vymýšlí tak nový typ - skůtr!


Jawa 250 typ 11 Pérák


1948
Honda začíní vyrábět motocykly


Vincent HRD: Světový rychlostní rekord v plavkách (241.905 km/h), asi bubrákův děda


1949
Laverda začíná s výrobou motocyklů


1952
Suzuki (zal 1909) začíná s výrobou závěsného motoru pro jízdní kolo


1953
NSU Quickly
vyrobeno více než 1 000 000 kusů


1954
Kawasaki začíná s motocykly

1955
Moto Guzzi V8


Yamaha začíná s výrobou motocyklů


1967
Moto guzzi V7 - první koza s V-twinem, kardanem atd...


Norton Commando


1969
Honda CB 750
- skutečná moto revoluce


Kawasaki H1 Mach III
šílený třívalcový 2-takt


1972
Kawasaki Z1


Benelli 750 Sei


Ducati 750 Imola Desmo - Fandové značky vědí, ostatní to stejně nezajímá


1973
Bimota


1975
první Gold Wing


1976
Laverda jota


Yamaha XT 500


1978
založení Cagiva


Honda CBX 1000 - šílený šestiválec


Honda CX-500


1980
BMW R80GS - BMW definuje novou třídu motocyklů!
1100, 1150 a 1200 GS je již jen evoluce...


1981
Suzuki GSX 1100 S Katana


Yamaha Virago


1982
Honda CX500 TURBO


1983
Eric Buell staví svůj první motocykl


BMW začíná se čtyřválci- série K


1984
Kawasaki GPZ 900R


Kawasaki GPZ 600 R


Yamaha FJ 1100


1985
Suzuki GSX-R 750


Yamaha V-MAX


1986
Honda VFR 750 F


1987
Honda CBR 600 F


Honda Transalp


1988
Honda Africa Twin


BMW přichází s Paralever u R80GS a R100GS


BMW zavádí systém ABS

Cagiva Mito


Suzuki DR Big 750 S


1990
Kawasaki ZZR 1100 - nejrychlejší moto


1991
Kawasaki ZX750R


yamaha TDM - ta může za to že endura už nejsou endura


1992
Honda CBR900 RR


Honda NR 750


1993
Aprilia Pegaso - v té době nejúspěšnější model Aprilie. Později vyráběný v Noale podobný motocykl pro BMW - F 650


Ducati Monster


1994
Ducati 916


Triumph Speed Triple


1995
Suzuki GSF 600 Bandit


1996
KTM 620 Duke


Suzuki GSX-R750 SRAD


1997
Honda CBR1100XX - nejrychleší motocykl...


Suzuki TL 1000 S


1998
Aprilia RSV - raketový vstup Aprilie na pole velkých motocyklů


Victory zajajuje výrobu


Yamaha YZF-R1


1999
Vzkříšení MV Agusty - F4


vznik Voxan

Suzuki GSX1300R Hayabusa - štafetu nejrychlejší střely přebírá busa


Yamaha YZF-R6


2001
Suzuki GSX-R 1000


2003
KTM 950 Adventure


2004
BMW přichází s Duolever u BMW K1200 S


Kawasaki Ninja ZX-10R


2006
ZZR1400 (Kawasaki Ninja ZX-14


Triumph Daytona 675


Nejsem odborník, a už mě to malinko nebaví,ale veškeré věcné připomínky beru a zapracuji do časové osy

--------------------
Edit 001
Přidána Honda NR 750, Benelli Sei
Edit 002
přidáno vznik ČZ, Jawa pérák a Kawasaki Ninja ZX-10R
Edit 003
Přidáno: Honda CX 500, Kawa GPZ 600R, Cagiva Mito a Yamaha XT 500
Edit 004
přidáno: Ducati 750 Imola Desmo, Honda Transalp, DR Big
Edit 005:
přidáno Yamaha FJ 1100, Honda CX 500 turbo, Suzuki GSX-R750 SRAD


Naposledy editováno 13.12.2010 21:51:59

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 23:08 | Nahoru | #91
Pedal & spol. - dikutujte si jak chcete, narozdíl od jiných vláken je to k tématu a to mě těší

Pokud si někdo myslí že nějaký milník chybí, hodně mi pomůže když napíše rok začátku výroby, značku, typ a proč by to tam mělo být.

2 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 23:18 | Nahoru | #92
toranaga: hele ses nemocnej a mas spoustu casu nudis se prosimte zjisti mi, jakej je soucasnej rekord v plavkach, diky

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 23:26 | Nahoru | #93

Bubrak ZX10R píše: toranaga: hele ses nemocnej a mas spoustu casu nudis se prosimte zjisti mi, jakej je soucasnej rekord v plavkach, diky



už ne, už zase buduju kapitalismus

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 23:35 | Nahoru | #94
DMC.motobiker> No myslím že by sis nestěžoval kdyby ti ta "mr*ka" stála v garáži
Teď sem si vzpomněl, nevím jestli to tu už někdo nezmínil, NR měla další vychytávku, která se ani dnes moc nevidí a to kazetovu převodovku, to jen tak jako další perlička

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 23:36 | Nahoru | #95

Pro milovníky NR750

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 23:41 | Nahoru | #96

A ještě jedno, uplně tyhle staré promo videa zbožňuju, vždycky mě u nich až slza ukápne

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

10.12.2010 v 01:30 | Nahoru | #97

DMC.motobiker> No myslím že by sis nestěžoval kdyby ti ta "mr*ka" stála v garáži


mischa638> Vzhledem k prodejním cenám té "mršky" NR 750 samozřejmě ne...

Naposledy editováno 10.12.2010 01:31:37

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

10.12.2010 v 02:08 | Nahoru | #98
osobně bych do seznamu, narozdíl od některých modelů co tam máš přidal po bok prvního Péráka FJ taky Jawy OHC a AUTOMATIC. Trocha té národní hrdosti

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

10.12.2010 v 07:12 | Nahoru | #99

Bubrak ZX10R píše: toranaga: hele ses nemocnej a mas spoustu casu nudis se prosimte zjisti mi, jakej je soucasnej rekord v plavkach, diky


At je to jak chce tak urcite drzis v CR rekord na okruhu v plavkach tomu bych veril a wheelie v plavkach a koupaci cepici:D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

10.12.2010 v 08:48 | Nahoru | #100

mischa638 píše:
A ještě jedno, uplně tyhle staré promo videa zbožňuju, vždycky mě u nich až slza ukápne



To je fakt nádhera ....dnes už tak hezký videa nedělají...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

10.12.2010 v 09:14 | Nahoru | #101
Cooker> tohle je lepší, u toho se skoro vždycky rozbrečím, je to mazec, všechno poctivá ruční práce , né jak dnes že ti to všechno skládaj roboti Proto dneska ty nové motorky postrádají jakékoli charisma, jsou to jen stroje vyrobené stroji

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

10.12.2010 v 09:21 | Nahoru | #102
edit: omylem sem sem hodil 2x stejné videjko.

Naposledy editováno 10.12.2010 09:26:13

2 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

10.12.2010 v 11:12 | Nahoru | #103
mischa 638- líbí se mi jak bojuješ za ZXR, určitě je to milník a bezesporu sem patří. Proto mám taky jednu v garáži a jak píše Cooker "i po 17 letech stále krásná"
[img]

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

10.12.2010 v 11:16 | Nahoru | #104
[quote=JirkaXX]mischa 638- líbí se mi jak bojuješ za ZXR, určitě je to milník a bezesporu sem patří. Proto mám taky jednu v garáži a jak píše Cooker "i po 17 letech stále krásná"
[img] mám k ZZRku taky citovej vztah...a kdybych si měl někdy vybrat (jako že doufám, že nebudu muset), tak dám přednost ZZRku před Busou

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

10.12.2010 v 13:44 | Nahoru | #105
JirkaXX> nádhera, radost pohledět, prostě v original stavu, tak to mám být, jde vidět že se oni někdo stará Jen sem naštvaný sám na sebe, že na svoji sem letos ještě ani nesáhl, celý stojí v koutku v garáži a čeká až ji dotáhnu dokonce, jenže je to pořád jen samá práce do toho spravuju barák a dělám dílnu, takže není absolutně čas ani peníze

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

10.12.2010 v 20:26 | Nahoru | #106
mischa638> ty voe, no to je pěkny film, jo tehdy měli motorky pořadny kule, a motorkařeni bylo uplně někde jinde než neska, neska stoji šecko uplně za hovno

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

10.12.2010 v 20:59 | Nahoru | #107
Nuda je hrozná, ale zase jsem viděl pár hezkejch kousků- díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

10.12.2010 v 21:21 | Nahoru | #108
pedal>

NR750 je lahůdka a její Český majitel je velmi příjemný a vstřícný, takže je možné ji i spatřit na vlastní oči v Týnu nad Vltanou. Jinak občas se mihne na nějaké zahraniční aukci a poslední cena, za kterou jsem ji viděl prodávat byla 39.000,- Euro s tachometrm 33tis km :)

Pokud jde o motorky, které posunuli techniku jedné stopy dopředu, nemělo by se zapomenout na HONDU CX500 Turbo 1982-1984, která odstartovala turbo šílenství celé Japonské čtyřky. Byla na tehdejší dobu unikátem a v TV reklamně Honda sděluje, že ji vyvíjelo 100 inženýrů po dobu 5.let. Lahůdkou je Turbo se skokovým dávkováním tlaku, vstřiky, čtyři ventily na válec, dvě samostatné digitální jednotky pro řízení zapalování a vstřiků, ledkový "teploměr" detekující tlak na turbu, speciální cívky pro vysokotlaké prostředí, antidrive - hydraulický protiponořovací systém na obou předních šavlích, hafo čidel a snímačů. Samozřejmostí byl osvědčený kvalitní vodou chlazený motor a kardan. Motorka se prodávala v roce 1982 za cenu dvou běžných motorek CX500 a stála 13.500,- DE. Například GoldWing v roce 1977 stál proti tomu pouze 10.000,- DE. Vyrobeno bylo 5500 kusů. 3500 prodáno v USA, 380 v SRN a zbytek v Japonsku a ve světě.

Tahle motorka je v ČR v šesti známých exemplářích a není jediným zástupcem Turbo motorek u nás... Jedna je také součástí soukromé sbírky majitele NR750 Nejvzácnější Turbo motorkou u nás je však její mladší sestřička CX650, kterých bylo vyrobno pouze 1771kusů a která nemá mechanicky nic ze své předchůdkyně i když vypadá jako dvojče.

[img]

Naposledy editováno 10.12.2010 21:30:45

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

10.12.2010 v 21:25 | Nahoru | #109
CX650

[img]

2 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

10.12.2010 v 21:29 | Nahoru | #110

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

10.12.2010 v 22:00 | Nahoru | #111
bob-dreamer> ty jo tudle ani moc neznam, ja jen matně cosi sem viděl že jaaamaha dělala cosi s turbem ne ? ale toš tadle hondice je taky krasna, ty voe ty stary plečky se mi normalně cosi vic libi než ty nove ufostroje z marzu, jedou sice jak hovado ale vypadaj divně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

10.12.2010 v 22:03 | Nahoru | #112
bob-dreamer> uš ji maaaaam Yamaha XJ 650 Turbo

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

11.12.2010 v 09:51 | Nahoru | #113

mischa638 píše: DMC.motobiker> No myslím že by sis nestěžoval kdyby ti ta "mr*ka" stála v garáži
Teď sem si vzpomněl, nevím jestli to tu už někdo nezmínil, NR měla další vychytávku, která se ani dnes moc nevidí a to kazetovu převodovku, to jen tak jako další perlička



KAZETOVOU PŘEVODOVKU BYCH JAKO ZVLAŠTNOST NEVIDĚL MAJI TO I NOVĚJŠI SPORTY

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

11.12.2010 v 10:03 | Nahoru | #114

Ghost-CBR1000rr píše: KAZETOVOU PŘEVODOVKU BYCH JAKO ZVLAŠTNOST NEVIDĚL MAJI TO I NOVĚJŠI SPORTY


Tak jmenuj kolik dnešních motorek ji má? Myslím že tak moc jich zase není aby se dalo říct že je to běžná věc. A navíc si vem že NR750 ji měla už před skoro 20lety

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

11.12.2010 v 11:26 | Nahoru | #115
CBR 1000RR

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

11.12.2010 v 11:30 | Nahoru | #116
MYSLIM ŽE I NĚKTERÉ ZX6R A R1

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

11.12.2010 v 11:37 | Nahoru | #117
a s čím marodíš ?

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

11.12.2010 v 12:02 | Nahoru | #118
napadá mě jelikoz se to tu zamoruje textama,co se domluvit s redaktorem m.cz a at z tohoto udelaji ofiko clanek. na projizdeni je to tu ve vlaknu neprehledne a rozhodne by to za clanek stalo!!! podepisuji se teda jako prvni pod petici za clanek...

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

11.12.2010 v 17:45 | Nahoru | #119
Pěkné!

Větší polovinu s těch motorek pamatuji (bohužel )

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

11.12.2010 v 17:51 | Nahoru | #120
bob-dreamer> Tak tak
Vždy když má slabší chvilku a zatoužím spatřit něco krásného, zajdu se podívat na soukromou sbírku jednoho pána tady u nás v Týně.

Naposledy editováno 11.12.2010 17:52:21
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist