Píšu to sem, protože jsem jen tak včera kouknul na naše starší motorečky a ta mašina má prostě svoje kouzlo. Přemýšlim o mašině od 18ti na jaře. Samozřejmě, že bych mohl mít GS500, ale v garáži mi stojí stará dobrá Jawa 21 a kdykoliv na ní sednu tak mě to baví víc jak na choppru 125, který je dosti modernější,ale miluju když jedu 50-60, ta mašina vybruje a ja cejtim jak jede,jak dejchá a tak....proto by mě zajímal Váš názor na Jawu 350 od 18ti po 125ccm:) Díky moc,prosím nepiště názory je to vrak atd. to umí napsat každý, spíš by mě zajimaly názory někoho kdo s ní má zkušenosti.
Sry za případné chyby a překlepy,ale pospíchám do práce, tak to zpětně nekontroluju.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto od 18ti pro studenta
A ta brzda z 650tky, co je to konkrétně za výrobek a jaké byly pořizovací náklady? Kdysi dávno to někdo na třindu taky instaloval, ale už nevím, jak dopadlo hodnocení po délší době, vím jen, že měl problémy to tam napasovat
Mel jsem jawku hodne dlouho, nakonec sla pryc a prisel japonec na cestovani, preci jen bych
si na ni netroufl do zahranici, mam problemu dost na to abych resil jeste neco s masinou, no a pak take ty kraviny jako vykon atp , kdyz nad tim tak premyslim, lituju ze jsem si ji nenechal jako zalozni stroj, dnes bych to ocenil.
Stejne to vypada tak, ze pristi rok kupuju jetou trindu jako druhy stroj, bandoura cestou do prace ani nezahreju, to je tyrani zvirat, ale na jawicku je to akorat, co pises o pozitku z jizdy to ti potvrdi kazdy, ty vibrace maji sve velke kouzlo, prestoze se nevi proc, obecne je to vnimano jako chyba, u mne ne!
Za mě každopádně palec nahoru, kdo nejel na třindě není prostě pravý poctivý motorkář
1 reakcí na tento příspěvek Moto od 18ti pro studenta
No a pak sem se svez na japonský šestce a Jawa šla okamžitě z baráku. Dalo by se říct, že to je jak sednou z trabanta do Audi A6
jezdím na ní už čtyři roky a pořád ju mám rád
pokud to nebude nějaká vylítaná ludra kdo ví po kom tak je spolehlivá, je s ní sranda a moc nežere.
sice maximálka moc velká neni ale bude ju to držet do každýho kopca a při běžné jízdě se bude držet kolem čtyř litrů čehokoliv
motor sice neni zrovna nejživější na dvoutakt ale je silnej, je to takovej traktor co táhne pořádně a táhne pořád, krásně vibruje, má krásnej zvuk, mašina je těžká a měká. jízdní styl je jedinečnej ale aji sportovnívýkony se na ní podávat dají a na stupačku naklopit jde
jinak při jízdě na ní opravdu cítíš že to pod tebou žije
za tu dobu se mně stalo že bych nedojel jednou a to bylo kvůli tomu že se nechápu jak ulomil držák uhlíků u alternátoru takže přestala dobijet a já bych měl před sebou 150 km větší část po tmě, byt to kousek a za světla tak bych to docucal z baterky a přišel bych o jedinou příhodu kdy nedojela
Já bohužel narazil na horší kousek a za třičtvrtě roku jsem do ní nacpal víc peněz jak za za rok a půl do GS 500, i spotřebu mám teď menší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto od 18ti pro studenta
[img]
Mitas H-06, ve 110km/h stupačka na zemi a já vykloněnej dovnitř
akorát se člověk musí naučit co má ignorovat
jinak rychlý překlápění ze strany na stranu se dělá při highsiderovským kopancu energie
A želé to je - hlavně když je člověk těžší váha a má ještě nějakou bagáž, tak se to v zatáčkách na horším povrchu chová jako by to bylo z gumy - člověk si užije v 70km/h takovej adrenalin, na kterej jiní potřebujou supersport a rychlost přes 200 I to autoškolní Virago s metrákovým instruktorem na zadním sedadle bylo v zatáčkách jistější
JyrkaFM píše: Sofía> taky už jsem tu informaci o znovuzavedení výroby původní jawácké brzdy slyšel, ale nevím, jestli to není nějaká kachna, a pokud ne, na jak dlouho to vydrží. Slyšel jsem totiž také, že místo této brzdy jawa montuje čínskou kopírku bremba, která se ani nedá odvzdušnit.
A ta brzda z 650tky, co je to konkrétně za výrobek a jaké byly pořizovací náklady? Kdysi dávno to někdo na třindu taky instaloval, ale už nevím, jak dopadlo hodnocení po délší době, vím jen, že měl problémy to tam napasovat
Tak kachna to nejni...už jsem je viděl a dokonce jako správnej úchyl vosahal (v podnikovce v Týnci)...tvarově je úplně stejná, ale pozná se snadno: jak je to čelo s leštěnym nápisem "JAWA" v kolečku, tak skrz něj v té nižší barevné vrstvě je odlito katalogový číslo...takový to 639...... no hnus jak má bejt ...odkud to berou fakt nevim, ale co mam zkušenost, tak co je takto značený bejvá z číny (ojnice s ozn. "jawa 350" rozety s nápisem "jawa")...inu čemu se divíme, když se v číně dělá polovina věcí na všechny světový motorky...nějak to přeci rozeznávat musí
Dále není už tak elegantně matně černá, ale má takovou zlato-hnědou polomatnou barvu.
Jak dlouho jim toto snažení vydrží, to fakt nevim...
Jo s jawíma brzdama je to komplikovaný...teď jsem se o to dost zajímal, tak napíšu lehký popis toho, co jsem na vlastní očíčka viděl nebo měl fyzicky v ruce.
pozn: "malý kotouč"=původní 640 plovoucí, "velký"=kotouč z 836,597 pevný
"malý brzdič"=origo 639, "velký"=plovoucí 2píst s upřesněným původem
Tak v životě jsem potkal krom původní sady 640 následující kombinace:
velký kotouč (upraven na plovoucí), malý brzdič (první kusy 836 classic)
malý kotouč velký brzdič (810 pozdější)
velký kotouč, velký brzdič (836 pozdnější, 597)
K brzdičům:
v jawě se montovalo nejprve brzdy zn. APE nebo tak (nepamatuju si označení, neměl jsem v ruce a dokumentace o původu nemluví) potom z nějaké dovozové číny (to prej byla katastrofa) a dneska se montuje KBX Indické provenience...hodnocení kvality nechám na každém. Prototypy J660 jsou vybaveny italskými brzdiči Grimeca, se kterými mam osobně dobrou zkušenost z Aprilie , a pokud je budou používat i v sérii, tak to bude potěšení.
Montáž velkýho kotouče na starou 640 je hnus...ale napíšu sem svůj postup:
je potřeba: komplet hydraulická sestava (pumpa, brzdič, hadice - samostatně nedodávaj c: 4500 ), kotouč c: 2000 (pozor, je nutno použít stranově pravé provedení), držák - provedení 597 c:250, oko uchycení hadice c: 50, pravý, přední kluzák c: neznámá, nedodávají samostatně jako náhradní díl, jen jako celou vidli a drobné zboží
pozn.: ceny a info platné k září tohoto roku v podnikovce (pravidelně se ptám, když tam jedu )
Když jsem toto vyslech, tak mi bylo mdlo, pač narvat 7000 do jawy za brzdu je nesmysl, ale nějak jsem to řešit musel, bo původní kotouč měl tloušťku na malém průměru 2,4
Moje řešení:
nákup komplet hydrauliky na nějaké burze za velmi příjemné peníze, origo kotouč jsem si oměřil u kámoše na jeho 597mě, malinko upravil rozmístění vyváděcích drážek (nerovnoměrné rozmístění z důvodu možného vzniku buzení harmonickou funkcí) ovšem okem neznatelné, neboť je to v řádu desítek minut až jednoho úhlového stupně, a vyrobil ho o 0,2 mm tlusčí, bo jsem někde čet, že se ten původní začne časem kroutit...a navíc mi víc vydrží , ostatní drobnosti jsem přivezl z podnikovky.
Práce spočívala v tom, že po montáži kotouče na původní "plovoucí" náboj, kotouč axiálně házel na obvodu dobrý 3mm, takže rozplést kolo, nábu upnout na trn za díry ložisek, lehce srovnat čelo a z5 naplést, dále bylo nutno upravit stávající kluzák tak, že se ofrezovaly držáky brzdiče z tl. 18 na 11 (snad si to dobře pamatuju...ale přesně takto se to vyrábí fabricky z univerzálních odlitků...opět oměřeno na originálu 597), pak šel složit spodek, ale pač se mi nelíbila indická pumpa a její miniošklivá páčka, nechal jsem původní, velkou českou pumpu a propojil pancéřkou (indická hadice se nafukuje jak pouťovej balónek )...zazvonil konec a pohádky je konec.
Velký zkušenosti s tiom zatim nemam, bo ji tam mam první sezónu a moc jsem na téhle nenajel, ale za prvních 5000 km zatim suprový
S odvzdušněním je to složitější...zažil jsem i "neodvzdušnitelný" brzdy na aprilce, kawě, dukně a jinejch, ovšem všechno je podmíněno polohou pumpy, kde hodně záleží na poloze plnícího otvoru válečku...tedy je nutno odvzdušńovat s natočeným řízením, případně s náklonem motky na policajtu
Tak a teď doufám vyhraju první cenu za nejdelší příspěvek
1 reakcí na tento příspěvek Moto od 18ti pro studenta
sramis píše: Konečně někdo, kdo si projde postupně všema kubaturama, jako normální rozumnej člověk. Ať si říká kdo chce co chce, tohle je ten správnej vstup do světa velkejch motorek.
Jawička je v pohodě, pokud ti nevadí, že se občas umažeš, pojedeš pomaleji než ostatní moto (ale docela srovnatelně s auty) a bude za tebou trochu mlhy. Mě osobně třinda docela bavila a nikde mě nenechala. Ale měla poctivou údržbu a dobrou péči.
Fandím ti...
Přesně tohle se mi líbí,jede to sice pomaleji,smrdí to,mužu se v tom hrabat, prostě motorka jak ma byt:)
Blix píše: Kup jawu, pak budeš za japonce vděčnější :)
Kecy v kleci tyhle generalizace mám nejraději.
Je japonec nudnej jak politický komentář a jsou Jawy, které nabízí požitek z jízdy jako málo co jiného. Cosi málo už jsem sjezdil, ale málo co je tak narvané požitkem jako jízda na mojí krásné 250 z roku 64.
Příští rok si pro radost přikupuju přibližně stejný ročník, tentokrát 350. A pokud máš pocit, že Džaponec je nej, tak se půjdeme projet a jednak ti ukážu, že stará dobrá třinda umí, druhak hádej, po čem se budou lidi koukat.
PS: na obzoru se rýsuje pařízek v originál stavu! bude to krásný doplňek k mojí 175 Williers, projížďka na tom bude mňamózní
1 reakcí na tento příspěvek Moto od 18ti pro studenta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto od 18ti pro studenta
Tu výšku bych bral při jawím (=nijak sportovním) ježdění jako jednoznačné plus, pokud na to má člověk postavu. Hlavně ve městě máš mnohem lepší přehled o dění kolem a nezavazí ti ve výhledu plechovky (kromě dodávek a spol.)
1 reakcí na tento příspěvek Moto od 18ti pro studenta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto od 18ti pro studenta
1 reakcí na tento příspěvek Moto od 18ti pro studenta
Takže za mě ber Jawu
Určitě koukej hlavně na rám, jak jsem už psal musí stát na stojánku s předním kolem ve vzduchu, pak koukej na motor, potom na origo stav a nějaké doplňky nech až na samý závěr. Samozřejmě pokud bude mít třeba VAPE (pozor jsou dvě verze- tzv. malé a velké vape, to první je jen náhrada zapalování), jsou to body k dobru.
Z origo motorky vždycky vytěžíš víc, než ze zbastlence a že jich je. Já jsem vybíral teď na podzim, měl jsem požadavek od 634 a výš a osmičky, devítky byly v příšerném stavu, vydechlé vrány. Pak se objevila 640 (kterou jsem zprvu možná chtěl nejmíň), ale byla v perfektním originálním stavu s jistou historií, dokonce po zakladateli jawamanie. Dostal jsem k ní uživatelskou příručku a dokonce i originální servisní knížku.
Kdybych měl možnost vybrat si mezi motorkou upravenou spoustou doplňků po x majitelích s dobrým motorem, a ojetou třindou ale v originálním stavu po prvním majiteli klidně i s motorem vyžadujícím generálku, vzal bych si tu druhou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto od 18ti pro studenta
1 reakcí na tento příspěvek Moto od 18ti pro studenta
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 | hurikans | 8 | 4.5.2023 v 11:42 mito7 |