globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: broušení ventilových podložek - samodomo
16.10.2010 v 21:43
Řeším problém, potřebuji obrousit ventilové podložky o cca 5-10 setin, někde jsem tady na fóru četl, že se to dá udělat i na koleni s mikrometrem, sklem a brusným papírem. Nědělal to někdo z Vás někdy doma?
P.S. nedoporučili byste mi kde konkrétně to v Praze / okolí dělají ?

Dík.
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) broušení ventilových podložek - samodomo

17.10.2010 v 22:44 | Nahoru | #31
Anti>
...nedávno jsem měl rozhozený GSX1400, tak ses mohl přijet podívat ...vlastně tady je pár fotek: filousb12.rajce.idnes.cz/Lukas_GSX1400/

(reakce na) broušení ventilových podložek - samodomo

18.10.2010 v 11:18 | Nahoru | #32

Filous>Anti>
...nedávno jsem měl rozhozený GSX1400, tak ses mohl přijet podívat ...vlastně tady je pár fotek: filousb12.rajce.idnes.cz/Lukas_GSX1400/



Radost pohledet

broušení ventilových podložek - samodomo

18.10.2010 v 12:04 | Nahoru | #33
A Bandit štelováky jak na 120cítce škodovce...

Naposledy editováno 18.10.2010 12:16:54

broušení ventilových podložek - samodomo

18.10.2010 v 12:14 | Nahoru | #34
Jinak u aut zcela běžná praxe, že brousej podložky flexou, nebo ještě líp na stojanový brusce v ruce Košer to není, ale funguje to..
Za mě buď magnetka, nebo rovnej brousek.
Jasný, že nejlepší je měnit podložky,zkuste je sehnat v sobotu, nebo nejlíp v neděli..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) broušení ventilových podložek - samodomo

18.10.2010 v 13:08 | Nahoru | #35
Filous> pěkná práce kolik měl motor najeto?

(reakce na) broušení ventilových podložek - samodomo

18.10.2010 v 13:15 | Nahoru | #36
Mileek>
...podle tacho 28000, celkovej stav by tomu i tak nějak odpovídal, ale pravděpodobně tam byla jiná hlava a přes gufera ventilů to bralo mraky oleje...zbytek byl bez opotřebení, vše v toleranci...stopro byla palice i válce dole, ale proč netuším...

1 reakcí na tento příspěvek broušení ventilových podložek - samodomo

18.10.2010 v 14:31 | Nahoru | #37
Jo,nějak mi uniklo že se to dělá i jinak.Měl jsem před vočima jen ten systém co mám na svý Káwě,s podložkama nahoře.A vzpoměl jsi jak jsem měl jednou moc tenkou podložku a vačka chodila přes hranu zdvihátka.Moc se jít o nelíbilo,naštěstí jen pár km.

(reakce na) broušení ventilových podložek - samodomo

18.10.2010 v 16:28 | Nahoru | #38
Anti> Na TDM 850 jezdí opravdu vačka po hrníčku a podložka je pod ním. Vačka musí ven.

broušení ventilových podložek - samodomo

18.10.2010 v 23:27 | Nahoru | #39
tak sem vyměkl a objednal ty podložky

broušení ventilových podložek - samodomo

19.10.2010 v 13:54 | Nahoru | #40
Za mě, na malé když máš sebrat 1-4 stovky tak úúúplně v pohodě a když úpřemýšlíš, tak udržíš i rovinnost. Která je na většině 0.1mm
Musíš tlačit rovnoměrně a točit ji v prstech, abys nebral poříd jedním směrem. Navíc mít dost rovnou podložku pod smirek. Pokud je to víc (0.05 a víc), nebo velká podložka, tak je dávám taky na BPH (rovinka).
Podložky jsou kalený celý. Takže něco o tom, že zmrvíš ten povrch, je taky mimo mísu, když bereš řádově ve stovkách. A i kdyby byly kalený jen povrchově, tak to se dělá cca do dvou desetin povrchu, takže taky v poho...
Třeba na Kawu stojí jedna 280kč, teda stála když jsem ji napsoledy kupoval. Udělal jsem to na hodně motorkách a nikdy nebyl sebemenší problém.

1 reakcí na tento příspěvek broušení ventilových podložek - samodomo

19.10.2010 v 20:51 | Nahoru | #41
pro nekteré bojácné a málo informované - ocel se nejdříve cementuje(nasycení uhlíkem) a potom se teprve kalí.

broušení ventilových podložek - samodomo

19.10.2010 v 22:42 | Nahoru | #42
U motorky jsem to nedělal, ale u aut mockrát na BPH 20, problém byl že jetá podložka byla trochu "probouchaná" (byly silné cca 2mm) a když se to dalo na magnet pupkem dolů, mělo vždy snahu se to pootočit i když se to založilo. Dělali jsme to proto, že se velmi těžko sháněly nové a taky se to muselo napasovat a člověk dopředu neznal jakou hodnotu bude potřebovat. Dneska, pokud se dá přesně změřit vůle tak bych šel rozhodně do nových.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) broušení ventilových podložek - samodomo

20.10.2010 v 06:37 | Nahoru | #43

pavel.kawa>pro nekteré bojácné a málo informované - ocel se nejdříve cementuje(nasycení uhlíkem) a potom se teprve kalí.


I cementace je v desetinnách. Většinou vrstva 0.2-0.3mm. Takže sebrat pár stovek není problém i kdyby byla cementovaná. jak jsem řekl. Do 5ti stovek v pohodě.

Naposledy editováno 20.10.2010 07:10:43

broušení ventilových podložek - samodomo

20.10.2010 v 16:46 | Nahoru | #44
Prosím všechny uznávané technology v oblasti zpracování kovů, aby zde přestali plácat nesmysly. Je mimo jakékoli pochybnosti, že podložky jsou v celém konstantně tepelně zpracovány, protože jakékoli jiné pokusy jsou drahé a neodůvodněné.

(reakce na) broušení ventilových podložek - samodomo

20.10.2010 v 19:19 | Nahoru | #45
Dřík> to nebylo myslené vuči tobe,na první strane vlákna nekdo mluvil z cesty - že o tom asi nic neví. ja osobně bych se toho nebal,ale na svým fichtlu mam vahadla jak na skodovce

broušení ventilových podložek - samodomo

20.10.2010 v 19:37 | Nahoru | #46
Já to ani na sebe nebral.;o) Jen jsem chtěl uvést na pravou míru to, že i kdyby byly cementovaný, tak v rámci stovek tomu nemůžeš ublížit. Nicméně, jak jsem napsal a jak píše i kixs2, jsou prokalený celý.

broušení ventilových podložek - samodomo

22.10.2010 v 08:54 | Nahoru | #47
Taky nevidim duvod proc by kolecko o prumeru 7.5 mm a sile 2 mm nemelo byt prokalene durch

broušení ventilových podložek - samodomo

23.10.2010 v 18:45 | Nahoru | #48
Nic nevymejšlej a kup si nový!!Nevěřím tomu,že to ručně sjedeš všude stejně!!Rozhodně bych v tom případě po tobě motorku nechtěl koupit!!Tohle bych řešil fakt u nějakýho starýho sráče,u novějšího bych fakt koupil nový!!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha TDM 850 manipulační stojany Yamaha TDM 850 torturus 6 17.5.2024 v 19:17 crestik
Elektrika Yamaha TDM 850 Secrets 12 3.5.2024 v 22:25 assassin
TDM 850 -jaky olej? Yamaha TDM 850 Buff 24 27.2.2024 v 01:51 Ozzy_
Výpis tech údajů pro individuální d... Yamaha TDM 850 Kožich. 4 11.8.2023 v 14:53 Slávek-TDM
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 Milzno 10 10.8.2023 v 09:22 mta


TOPlist