1 reakcí na tento příspěvek jawa 500 video
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 500 video
2 reakcí na tento příspěvek jawa 500 video
1 reakcí na tento příspěvek jawa 500 video
1 reakcí na tento příspěvek jawa 500 video
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 500 video
Spieke>je v celku jedno kterou znacku v te dobe to byli stroje a konkurovali ted uz jsme zaostalci.Kazdopadne na tom petikilu bych se chtel projet je to krasnej stroj
akorát že to nedobijí a nikdy nedobíjelo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 500 video
U těch dynam byl největší problém u letování vinutí kotvy. Chyba byla v subdodavateli pájky (cínu) který fabrika nakupovala. Kvalita dodávek hodně kolísala a pak se stávalo že provozem a vysokou teplotou kotvy (dynamo je ohříváno od motoru, protože je pevně staženo v lůžku za válci) cín odlítal od komutátoru a přerušilo se vedení. Stejný problém v té době měly i dynama Octávií, či 1000MB. Troufám si tvrdit, že dynama co vydržely do dnes už teď vydrží snad na věky.
Dobře seřízená pětistovka, co má předepsanou údržbu je spolehlivý a krásný stroj.
Zde pár fotek pro potěchu oka z našeho druhého celostátního srazu.
ed250.rajce.idnes.cz/Druhy_sraz_Jawa_500OHC_v_Ceskem_raji_-_2010/
[img]
U těch dynam byl největší problém u letování vinutí kotvy. Chyba byla v subdodavateli pájky (cínu) který fabrika nakupovala. Kvalita dodávek hodně kolísala a pak se stávalo že provozem a vysokou teplotou kotvy (dynamo je ohříváno od motoru, protože je pevně staženo v lůžku za válci) cín odlítal od komutátoru a přerušilo se vedení. Stejný problém v té době měly i dynama Octávií, či 1000MB. Troufám si tvrdit, že dynama co vydržely do dnes už teď vydrží snad na věky.
Dobře seřízená pětistovka, co má předepsanou údržbu je spolehlivý a krásný stroj.
Zde pár fotek pro potěchu oka z našeho druhého celostátního srazu.
ed250.rajce.idnes.cz/Druhy_sraz_Jawa_500OHC_v_Ceskem_raji_-_2010/
[img] znám 2 majitele a oba s dobíjením mají (měli) problémy
v porovnani s dvouvalcovim Nortonem z tech let co sem si poridil to je plecka nicmene je to ceska LEGENDA
Relé mám už elektronický, ale spodek je včetně kladívek původní. Jen jsem dynamo vyčistil, přeložiskoval a udělal úpravu "na gufero."
Je pravdou, že seřídit a dobře nastavit motor není sranda. Z toho právě pramení posměšné historky lidí co to neuměli. Tenkrát byla doba, že se do toho každý jezeďák vrtal sám... Na takovém péráku z té doby stačilo nastavit odtrh na nehet a jednoduchý dvoutakt jezdil roky. Na nastevení přesného předstihu půllitra člověk potřebuje tři přípravky (uhloměr, šroubovací rysku a rozpěrný klín závažíček odstředivého regulátoru předstihu)Na nastavení, vyčištění a naplnění vidlice opět dva spec. přípravky. Takhle můžeme pokračovat... Pětistovka je prostě náročná na servis. Pak se ovšem odvděčí spolehlivostí, výkonem a krásným zvukem. Můžu s čistým svědomím říci, že chytá nejlépe z mých strojů co mám v profilu a vůbec s ní mám jen pozitivní a velice milé zažité chvíle...
Naštěstí člověk (fanda), který si ji dnes pořídí jí prostě miluje, věří jí a hlavně s ní umí zacházet. Jinak by jí (za ty prachy) vlastně ani neměl...
1 reakcí na tento příspěvek jawa 500 video
je to presne jak pises..... ja muzu nadavat jen na to dynamo a na to ze ho nikdo nedokazal premotat tak aby to drzelo
[img]
to moje dynamo bylo taky predelany na 12 V , nejety a samozrejme ze to nefungovalo tak sem to vratil na 6 v a rele do kasliku... ted mam na tom druhym rele na dynamu a oprava i s previnutim CCA 8 tacu
jinak olej me taky netek , to ze je to volejnicka neni pravda . nejlip se osvedcilo papir tesneni a z obou stran lehce silikon a naprosta parada. to mas videt Nortona jak to zn ej vsude tece! no anglan dokud tece je vse v poradku a maze ... netece a je nekde problem
[img]
No-limits>Na tom pětikilu od Jawy bych se chtěl projet... to musí být úžasný zážitek.
Kamarad ho ma a asi 3 jsem se svezl ale necekej z pohledu dnesni doby nejake zazraky - moc to nebrzdi a neperuje,vibrace jako krava a v zatecce normalne citis jak se to vlni a zatah to ma docela slusnej strasne od spoda ale na peknou kochaci jizdu dobry.V te dobe to bylo asi to nejlepsi co se u nas seriove delalo ale motorky znacky Norton,BSA atd. na tom motoricky uz byli lepsiNaposledy editováno 10.10.2010 11:26:24
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC | OnluCBR | 14 | 20.2.2024 v 15:55 MartinED250 |
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC | mikeš. | 4 | 9.5.2022 v 10:04 1jarda1 |
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC | mikeš. | 14 | 17.1.2022 v 18:06 cmiral |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC | mikeš. | 16 | 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein |