Naposledy editováno 04.10.2010 22:53:00
3 reakcí na tento příspěvek Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
EDIT: koukam zes upgradnul vozovej park
Naposledy editováno 05.10.2010 18:45:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
EDIT: letos jsme se skoro ani potkat nemohli, protoze pro me tentokrat sezona "zacala" prakticky az v pulce srpna, takze jsem najezdil prd a marne se to snazim na posledni chvili dohnat
Naposledy editováno 05.10.2010 20:17:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
0-0 1-1 2-2 ...
0-20 1-21 2-22 ...
0-40 1-41 2-42 ...
(10-0 11-1 12-2)
0-10 1-11 2-12 ...
0-30 1-31 2-32 ...
0-0 1-1 2-2 (opakovani 1. radku)
...
tzn. clanky 0,20,40,10,30 budou prejizdet jen zuby 0 a 10 - 2 zuby, protoze 50/20 je 2.5 (podobne jako 4.5 v mym predchozim prkladu)... jde o to, ze ono se to sice posune "minimalne o jeden zub", ale nevhodne tak daleko, ze velice rychle se to zase vrati k puvodnim hodnotam (zde to prejede jen 1. jiny zub - 10, a pak hned zpatky).
Pokud bys chtel, aby se ti zaber menil stale (a kazdy clanek prejizdel pres vsehcny zuby), musel bys dosahnout nesoudelnosti tech cisel (coz 20 a 50 neni, protoze jejich nejvetsi spolecny delitel je 10 a to neni 1). Vhodny matematicky aparat na analyzu tohoto jsou napr. Diofanticke rovnice a obecne modularni aritmetika...
1 reakcí na tento příspěvek Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
Skalda>narozdil od vetsiny predchozich zkusim odpovedet:
celociselny pomer rozety a pastorku by vadit nemel. Kontakty zde vznikaji na rozhranich pastorek-retez a retez-rozeta, takze relevantni jsou podily poctu clanku a zubu 114/45 a 114/15.
V idealnim pripade by byla distribuce clanku na zubech rovnomerna - kazdy clanek prejede pres vsechny zuby stejnekrat, cimz se dosahne rovnomerneho opotrebeni na vsech kontaktech. Pokud ten podil bude celociselny, kazdy clanek bude v kontaktu jen s jednim zubem (pri otoceni celeho retezu se bude potkavat stale se stejnym zubem).
Presneji to spocitam pomoci nejmensiho spolecneho nasobku - lcm(114,15) = 570 a lcm(114,45) = 1710, coz znamena ze na kazdy zub pastorku pripadne 5 ruznych clanku retezu (570/114) a na kazdy zub rozety 15 ruznych clanku retezu. Pro retezovku 16/43 to bude 8 a 43 (cili o neco lepsi), pro rozetu 44 to bude 22.
Hezký
1 reakcí na tento příspěvek Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
Tak když máte ty počty tak rádi, tak mi spočítejte, jaká je nejvhodnější řetězovka například na Y-R1 (2010) na cestu od nás z domu do pekárny, když víme, že trasa je 6km a z 30% má zatáčky které se projíždí 65Km/h, 20% zatáčky na 80Km/h a zbývajících 50% je rovina, ale nikdy není delší jak 500m :D
Kdo to propočítá, má u mě 10 bludišťáků
:D :D :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
PS: to stridani muze bejt stejny (jako v tom mym schematu) i pro pastorek... staci si vzit retez 119 clanku a pastorek 14, abychom zustali u beznych hodnot (podil 9.5 a kazdej clanek bude patrit jen dvema zubum kola). Tys tou poznamkou myslel asi to, ze cim mensi kolecko tim naopak na jeden zub pripadne vic clanku (coz se taky projevi pozitivne na rovnomernosti opotrebovani)... s tim souhlasim (ale uz to neni problem "same tooth - same link")
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
...jeste jedna vec, pri opotrebovavani se nejprve znici pastorek, kterymu se postupne obrousi zuby, nasledne jeste v horsim pripade jeste ohnou a ty pak zaberem pres jeden "nabihajici" zub pretezujou clanek po clanku, jinak by retez vydrzel daleko dele. vytahovani by bylo pomale, viz prevody, kde jsou vetsi pocty zubu na kolech pastorku a druhy retezky, ne jako u motorek, kde pocty zubu pastorku jsou hodne blizky minimu, taky dneska motorky nemivaj zadny tlumeni jako mivaly driv, plynulejsi zaber bez razu taky dela hodne. jeste treba kamosovo FJ ma rozetu tlumenou gumovejma blokama a to retezu hodne pomaha, ma tam 1 retezovku 70tis km!!! a to prosim za 3roky s beznou udrzbou, spis mensi a ne nejaky setreni, bezne sprinty na letisti a poradna soda. ale to trochu ubiham, nicmene tyhle faktory provozu maj daleko nejdulezitejsi roli nad pocty sudy, lichy, nebo prevodovy pomer
Naposledy editováno 06.10.2010 18:14:03
PetrC>Hmm... Je vidět, že si ty čísla vyloženě užíváte. Já se ztratil někde v půlce první stránky :D
Tak když máte ty počty tak rádi, tak mi spočítejte, jaká je nejvhodnější řetězovka například na Y-R1 (2010) na cestu od nás z domu do pekárny, když víme, že trasa je 6km a z 30% má zatáčky které se projíždí 65Km/h, 20% zatáčky na 80Km/h a zbývajících 50% je rovina, ale nikdy není delší jak 500m :D
Kdo to propočítá, má u mě 10 bludišťáků
:D :D :D
1 reakcí na tento příspěvek Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
Skalda píše: Jindra650> jo, je to teoretizovani (jak uz jsem psal) a bude tam jeste rada jinych aspektu. Vsak tady taky vyvracime mytus o tom, ze nemuze bych lichy pocet zubu na obou koleckach... a to se myslim podarilo (i s naznakem dukazu)
PS: to stridani muze bejt stejny (jako v tom mym schematu) i pro pastorek... staci si vzit retez 119 clanku a pastorek 14, abychom zustali u beznych hodnot (podil 9.5 a kazdej clanek bude patrit jen dvema zubum kola). Tys tou poznamkou myslel asi to, ze cim mensi kolecko tim naopak na jeden zub pripadne vic clanku (coz se taky projevi pozitivne na rovnomernosti opotrebovani)... s tim souhlasim (ale uz to neni problem "same tooth - same link")
Ja nechci byt nejak prehnane chytrej ale at delam co delam tak se mi nedari napojit retez s lichym poctem clanku. zatim jsem videl jen delky na sudy pocet... 110, 112 atd ale jestli je nejaky lichoclankovy atyp tak mlcim
edit: http://www.mch-rete...zu/valeckove-retezy/ tak zde jsem se dozvedel ze existuje jakysi redukcni clanek ktery to umozni ovsem o 30% klesne pevnost...
Naposledy editováno 30.01.2014 19:13:13
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1197, 1198] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35937 | Dnes v 07:57 Ozzy_ |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 627 | 10.6.2024 v 14:51 Kubik19 |
Yamaha R1 teče voda z chladiče Yamaha YZF-R1 | Blacky94 | 1 | 8.6.2024 v 19:47 Blacky94 |
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 | StillFlyingMust | 6 | 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust |
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 | Blacky94 | 7 | 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf |