PRAHA (Autofox) - Nové vedení české automobilky Škoda Auto již začalo aplikovat novou strategii koncernu Volkswagen, podle které se má Škoda stát nízkonákladovou značkou tak, aby nekonkurovala značce VW. Agentuře Autofox to potvrdilo několik dodavatelů.
Podle vyjádření generálního ředitele Volkswagenu Martina Winterkorna z minulého týdne musí dojít u značky Škoda ke snížení kvality, čímž se má jasně odlišit od značky VW. "Automobilka to hodlá vyřešit nalezením nových dodavatelů v Číně," řekl jeden z dodavatelů. Čínští dodavatelé současně budou schopni nabídnout nižší ceny, dodal. Může se tak stát, že vozy Škoda vyráběné v Česku a Číně budou mít komponenty od stejného dodavatele.
Řada lokálních dodavatelů v Česku a střední Evropě už se ani nehlásí do tendrů vypisovaných Škodou Auto. "Je to ztráta času. Při současných požadovaných cenách nejsme schopni garantovat kvalitu nastavenou dříve," řekl jiný dodavatel. Snažíme se o zakázky u automobilek, kde hraje důležitou roli kvalita, dodal.
Prvním nízkonákladovým modelem má být v roce 2011 malý sedan s kódovým označením A Entry (nástupce modelu Octavia Tour). "Škoda Auto nasadila dodavatelské ceny tak nízko, že se zakázka nevyplatí. Takové cenové požadavky mohou splnit jen dodavatelé z východu," uvedl v červnu jeden z dodavatelů. Podle dodavatelů však automobilka nebude šetřit na výfukových dílech a komponentech motorů.
PRAHA (Mediafax) - Německé testy prokázaly, že Škoda Superb je lepší než její dražší koncernový konkurent Volkswagen Passat. Podle šéfa německého koncernu Volkswagen Martina Winterkorna se to však nebude Škodě Auto trpět, a kvalitu českých aut hodlá záměrně snižovat, uvedl Deník Referendum.
Podle odborných časopisů se Škoda Superb povedla. Ve srovnávacím testu německého magazínu Auto Bild dokonce porazila dražší automobily Ford Mondeo, Honda Accord, Toyota Avensis a především VW Passat. A právě úspěšné srovnání s posledním vozem vedení společného vlastníka vadí. Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn to otevřeně přiznal v rozhovoru pro Auto Bild.
"Budeme muset Škodě utáhnout opratě," uvedl Winterkorn s tím, že výstavní značkou koncernu musí být VW. Test magazínu totiž prokázal, že cena Passatu je v porovnání se Superbem zcela neúměrná, neboť auto z české produkce v ničem nepřevyšuje. Test srovnával vozy v karosářském provedení kombi.
Škoda byla větší, technologicky a úrovní zpracování na stejné úrovni. "Jednoduše nabízí za vaše peníze více - mnohem více vychytávek, a dokonce více místa. V některých případech prostě Škoda nad svými německými protějšky vyhrává," napsal Auto Bild.
Podle Winterkorna je proto třeba kvalitu vozů Škoda srazit. Jejími konkurenty mají být především vozy Dacia a korejské automobily. Winterkorn zdůraznil, že Škoda musí posílit v levnějších modelech a nemířit do vyšších tříd. Další výrobu Superbu proto Winterkorn zpochybnil. Škoda má podle něj produkovat levná a málo kvalitní auta.
Prvním příkladem nového přístupu, který udělá ze Škoda Auto montovnu záměrně nekvalitních vozů, má být nová Škoda Fabia v roce 2014. Ta již nebude sdílet stejnou techniku, jakou má Volkswagen Polo. Má mít také jednodušší podvozek tak, aby zákazníkům bylo jasné, proč je Polo dražší.
2 reakcí na tento příspěvek Skoda vs. VW
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
Naposledy editováno 23.09.2010 11:17:54
1 reakcí na tento příspěvek Skoda vs. VW
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skoda vs. VW
assassin>btw jestli je vw horsi nez skodofka tak to teda potes:) to bych nechtel ani zadara:)
Z jakýho roku je aktuální Passat? Srovant snad 6 let starou plechovku s novým superbem je tak trochu mimo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Faktem je, že dodavatelé škoda od nedávna budou dostávat zaplaceno z německé centrály
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
karf>Z jakýho roku je aktuální Passat? Srovant snad 6 let starou plechovku s novým superbem je tak trochu mimo
Faktem je, že dodavatelé škoda od nedávna budou dostávat zaplaceno z německé centrály
ja jen tak placam:) me to je tak nejak jedno, po strance ciste mechanicke se asi zadny revoluce nekonaj, spis je to vic a vic osizene a abych byl odvarenej z ty novy elektroniky a mackal vsechny plasty jestli jsou dostatecne mekceny na to me taky neuzije:)
Nevim do jaky miry tahle skutecnost vazne hrozi, ale delal jsem 3 roky ve firme, ktera dodavala software pro Skoda Auto a manazeri dost nadavali na skutecnost, ze se nemcum nelibi kolik jim Skodovka ukrajuje z trhu. Nejvic jim byla proti srsti Fabie, ktera prakticky vytlacila Polo.
Naposledy editováno 23.09.2010 17:12:26
1 reakcí na tento příspěvek Skoda vs. VW
Naposledy editováno 23.09.2010 17:22:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skoda vs. VW
Poggy>Ono už je dneska prakticky jedno co si člověk koupí. Spotřebáky jsou všechny auta a šetří se beztak všude. A Škoda byla co se techniky týče vždy až za VW.
Přesně tak.hlavně co se týče benzínových motorů,tak škoda byla pozadu.a to nejen ve srovnání s VW.
1 reakcí na tento příspěvek Skoda vs. VW
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skoda vs. VW
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skoda vs. VW
_Giraffe_>jarous350> jj.. i honda by se mela konecne zacit trosku hybat.. auta a zahradni technika celkem ujde, ale to ostatni.. to nemysli vazne snad za ty prachy..
Pocitam, ze asi jezdis necim z produkce VW. A jeste k tomu v nafte, ne?
1 reakcí na tento příspěvek Skoda vs. VW
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skoda vs. VW
Yura>líbí se mi, že tu hodně z nás víc přeje Škodovce, než VW. Včetně mě. Jenže (a to je jen muj osobní názor) Bohužel ten, kdo si tady bude poroučet, je VW. A jestli řeknou, že škodovka od zítřka bude dělat jen trakaře a piksly na psí žrádlo, tak je prostě bude dělat. Co naděláme.
vsichni ji tady tak fandi, az jsou za ojetinu schopni zaplatit o dost vice, nez by mela byt jeji skutecna hodnota..
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)