1 reakcí na tento příspěvek Co na začátek? :(
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na začátek? :(
Honzuna>Vem v potaz ještě ZXR 400. Hodná skvěle ovladatelný čtyřválcová čtyřstovka. Sám jí mám.
O té jsme taky přemýšleli, ale sehnat jí v dobrym stavu už je zázrak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na začátek? :(
tigerbou>Cosmogagy> co to je 125????????????????? za mě suzuki gs 500+ tak akorát 35kw pro začátek úplně nej
... napsal borec, který má v avataru sešroubovaný hnáty
2 reakcí na tento příspěvek Co na začátek? :(
DonChuan>Nic neni ovladatelnejsi a lepsi na zacatek nez Honda CB 500...GS 500E je nahovno,GPZ 500 se vlni uz v 80satce.Kawasaki Er-5 je snesitelna moznost.125 te prestane bavit po 3tydnech az si na to zvyknes...CB 500 po vsech strankach super a kazdy kdo ma rozum ti z 500stovek vzdycky poradi, ze je nejlepsi.
ze mas CB je sice pekny, a vim ze kazdy si haji to svoje, ale zase trochu objektivity mistre CB rozhodne neni nejovladatelnejsi.. kdyz ted vynecham GPZtku, a budu brat jen nahace, tak nejobratnejsi je ER-5, je takova nehravejsi, v utazenych vinglech se s ni nejvic vyzijes... CB je naopak nejstabilnejsi ve vyssich rychlostech, jak na rovine, tak v dlouhych tahlych zatackach... GS je tak neco mezi..
ale pro holku je asi GS na zacatek nejvhodnejsi, protoze ac je nejskaredsi, tak je nejlehci, nejnizsi (CB je oproti ni na miste opravdu citelne hur ovladatelne) a nejlip se s ni manipuluje na miste... a taky je to vzduchac, coz znamena ze je nejslabsi, nejhodnejsi, a taky se vzduchovy chlazeni narozdil od vodniho nemuze pokurvit (pokud nedojde na svete vzduch), a nemuze se poskodit pri padu...
Naposledy editováno 01.09.2010 11:35:45
Pokud zvolíš variantu "2", tak si nejdříve osahej nějakou stopětadvácu. Výkonostně jsou dostačující (s ohledem na pravidla silničního provozu), váhově se dají zvládnout (kolem 120kg).
Když půjdeš do nějaké "šestky", tak třeba ty nejlehčí SS váží od 160kg výše, cesťáky kolem 180-220kg. Vím, že mne někteří budou ihned kamenovat a nenávidět, ale ten rozdíl v ovládání je pro začátečníka řekl bych brutální. Mám-li někomu zodpovědně poradit, stojím si za názorem, že začít se má zlehka. Tím nechci říct, že bys třeba nějakou šestku nezvládla, ale myslím, že je zbytečný tuhle věc, kdy jde v podstatě o zdraví a život - nejen řidiče, jakkoliv uspěchat.
Podobně jsem se snažil radit jinému začínajícímu motorkáři, který na tom v životě neseděl.
Ono umeni jezdit neni jen o tom tahat za plyn, ale opravdu zvladnout motorku v jakykoliv situaci bez kolize. To se mnohem rychlejc naucis na slabsi a poznatky pak snadno aplikujes na vetsi a tezsi motorce. Dost dulezite je taky umet si s motorkou poradit v pomalych rychlostech, tady uz velkou motorku silou nezvladnes, pokud nejsi zrovna rambo, a figle se opet lip naucis na maly. Jde nakonec i o Tvoji psychickou pohodu, s lehci motorkou se nebudes tolik prat, nebudou takove ty trapne pady v krizovatce pri zastaveni, na parkovisti pri manevrovani a tak.
Mam uzasnej pocit, kdyz vim, ze muzu bez obav sednout na svyho 230kg vaziciho mazla a vyrait nekam sama, bez doprovodu, nemusim se bat pripadnyho sjezdu nekam mimo asfalt, rozbity silnice ani manevrovani po parkovisti. Bez toho bych si jizdu tolik neuzila.
1 reakcí na tento příspěvek Co na začátek? :(
Líbí se mi jak místní "borci" říkají jak je 125 CBRko skoro jak kolo + podobné blbé kecy a v 16 měli maximálně tak fichtla
Odjezdila jsem svoji prvni sezonu na CBR 125 a už jsem se chystala na větší. Pak se mi stala nehoda ze které jsem vyvázla jen s roztrženými kalhoty a stačila vteřina a byla bych mrtvá. I na 125 se můžeš zabít a pokud jsi na ničem před tím nejezdila, tak začni na menších a postupně přesedlávej. Ono jezdit jako "batůžek" a pak si sama sednout za řiditka je něco jinyho. Taky jsem měla dost velké vize jak budu "lítat" a když si člověk myslí, že to má nejvíc pod kontrolou tak v tu chvilku je naprosto bez zkušeností. Ale 125 není k zahození, najdou se idioti co se ti smějí nebo ti řeknou ať začneš na litru.. Ale to je podle mě největší blbost. CBR 125r je ideální v tom, že je lehká -ze země ji v pohodě zvedneš, má malinkou spotřebu (3 na 100) a hlavně... na naučení je to ideální. A pokud se budeš cítit, že máš na víc můžeš ji kdykoliv prodat a koupit něco silěnjšího. Ale už je trochu rozdíl jestli zničíš 125 a nebo kawu... Je to už pak dost i o financích.
4 reakcí na tento příspěvek Co na začátek? :(
Snadno snizit jde treba Suza GS500, az o 5cm, ale i tak da tech necelych 200kg docela zabrat, zezacatku.
lucias.tsv píše: No pánové, a teď poraďte,co pro prcka - váha 53 (bez psíčka ), a výška 163. Jezdim jako báglík asi od 12 let, tak si říkám, bude mi 30, řidičák mám na velkou.. na čem začít? Co říkáte na SV? Dá se snížit?
s touhle vyskou a vahou?? zacinej jedine na necem mrnavem a lehkem se svoji vahou asi ani nebudes mit moc sily, a nohy taky asi nebudes mit nejdelsi.. takze musis mit neco co utahnes, a zaroven dosahnes nohama.. za jizdy uridis i velkou moto, ale zaklad je manipulace na miste a v pomale rychlosti.. a na velke a tezke moto by jsi se jen trapila a nespocetnekrat ji "elegantne odlozila" prave pri manipulaci na miste.. az si zazijes finty a figle jak manipulovat s motorkou na miste a nepotrebovat u toho jen silu (tzn vychytas rovnovahu, vychytas jak a kde zastavit a tak), tak muzes prestoupit na vetsi
doporucuju CBR125 nebo YBR125 (podle toho jestli chces kapotu neho nahace)... az si budes naprosto jista pri manipulaci, teprve prestup treba na to SVcko (a nebo treba na Monstra, ten je mensi a lehci nez SV)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na začátek? :(
treba Ducati Monster mala, lehka a ovladatelna motorka, ale s malinko drazsim servisem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na začátek? :(
Desmo píše: lucias.tsv>
treba Ducati Monster mala, lehka a ovladatelna motorka, ale s malinko drazsim servisem
no, konečně jsi si našel motorku hodnou tvé velikosti ?