Téma: Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno
 
1.7.2010 v 22:17
Nazdar,

co jsem si vybral: http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/nissan/almera/8167590

od srpna do prosince jedu studovat na půl roku do Osla (Norsko).
Rozhod sem se že abych to tam taky trochu procestoval, koupím auto. Pak tak v březnu to zase chci prodat. (Pak koupím BMW F800GS)

Rozpočet: 130 000,- (včetně výdajů na předodjezdovej servis)
Ať to je spolehlivý a má nějak rozumně najeto (ideálně ale ne nezbytně pod 100 000)
Ideálně se servisní knížkou nebo prokazatelně servisovaný. Nechci do toho moc vrážet.
Protože v Norsku jsou obrovský pokuty a benzín za 37kč, skutečně nechci 3litrovej benzín.
Ať se to dá zase slušně prodat. (rozumněj-ne Lancii, Rover, apod.)

Máte nějakej tip? Díky moc za odpovědi
(internet a bazary už procházím 3 tejdny a auto co má psanejch 70 tis. km najeto je stočený minimálně o 100 tis. nebo ve stavu jako kdyby to někdo používal místo kurníku)


Naposledy editováno 02.07.2010 20:35:16

Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 09:47 | Nahoru | #31
Skalik> je rozumny podle jednoho auta(civika) si udelat obrazek o celym trhu, zvlast kdyz nejses schopnej sehnat ten dil levnejc

Aut sem uz "par" mel a moje vysledky a praci muzes potkavat v evrope (zvlast nemecku), velky britanii a australii v zavodech do vrchu jiz nekolik let.

jarous350> nema cenu komentovat

abych nebyl uplne offtopic, kivik je dobry auto, zvlast v tyhle motorizaci nehrozi ze by bylo zprzneny a honeny nejakym radoby tunerem. Klidne bych koupil nejakou starsi eg6 (treba kolem roku 96-99) a s motorem 1,4 nebo 1,5... spotreba v benzinu kolem 5l neni problem
jediny co u tehle kiviku odchazelo bylo ze kdyz to mel nakej expert tak braly slusne olej (specialita VTicek)

civik, corrola, almera, nebal bych se zadnyho z tehle aut

1 reakcí na tento příspěvek Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 09:51 | Nahoru | #32
Lobo: a nemyslis, ze je malinko zavadejici porovnavat auta co stavis na zavody s autama od kterejch se chce jen jezdeni?

Ano na vrchy bych si vzal typer R (samozrejme starsi model s multilinkem na prdeli).

Dalsi vec je ano dily levny, ale musi se shanet. A to kazdej nechce neumi. Japonsky auta jsou pro nadcence a to mi nikdo nevymluvy. Kdyz k tomu pristoupis s kalkulackou tak ti holt vyjde evropa.

Jinak na firme mame 2005 primeru ma natoceno cca 150kkm a zacina se pomalu ale jiste rozpadat a to jak po strance kvality interieru tak po strance elektroinstalace

Zkus se nad vyberem auta zamyslet jako NEautickar

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 09:52 | Nahoru | #33

Tafi.>Dave81> Já když se řekne Norsko, tak si prostě představím horší silnice a možnost sněhu... proto mě napadla 4x4



Kvalita silnic je lepší jak u nás. Sníh tam občas padá, jako u nás. Pokud máš slušný pneu, nemáš problém. A pokud by někde bylo nesjízdno, tak to ucpe nějakej frajer před tebou a 4kola je ti stejně k prdu.
Podle mě je 4kola dobrá pouze pro někoho, kdo má chalupu mimo civilizaci a v zimě se mu nechce prohrnovat.

(reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 09:52 | Nahoru | #34
Skalik> Já měl možnost koupit .72 7.5 V8 v předrenovačním za celkem dobrej peníz, ale nakonec sem se na to vysral...

(reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 09:53 | Nahoru | #35
Dave81> Já fakt nevím jak to tam je, ale prostě mě ta 4x4 napadla

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 09:56 | Nahoru | #36

Tafi.>Ař sem nikdy nemyslel že to řeknu, tak jedničková ochcávka 2.0TDi 4x4



v jednickovy oktavce asi 2,0 nenajdes... tam jsou podle me samy 1,9 coz je teda vyhoda, klasicky 1,9tdi je temer nesmrtelny, PDcka a common raily nebrat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 09:57 | Nahoru | #37

assassin>v jednickovy oktavce asi 2,0 nenajdes... tam jsou podle me samy 1,9 coz je teda vyhoda, klasicky 1,9tdi je temer nesmrtelny, PDcka a common raily nebrat...



Můžu vědět proč CR ne? My se zrovna učili, že to je nej systém pro diesely

Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 09:58 | Nahoru | #38
Nechcete se na ty vášně o plechovejch japkách vykašlat? Stejně pokud udělá pořádně servis, tak půl roku vydrží každý běžný auto, ať je to japko, korea, nebo škodovka. Cena spotřebáku +- stejná. Ale za mě - na škodovce se u nás prodělá za ten půlrok míň peněz. Pokud bude mít kliku, tak ji prodá za víc, než ji koupil. Ostatní auta padaj jak řecká ekonomika.

(reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 09:58 | Nahoru | #39

Skalik>4x4 v octavii ti zvysi spotrebu maximalne tim, ze si sebou tahas 100kg navic. Octavia nema staly pohon 4x4 pouze v pripade prokluzu predku se pripoji zadek



vaha dela dost a prece jen se tam toci par prevodu navic a ten haldex. mame v rodine dve oktavky, stejnej motor, jen jedna je 4x4 a spotreba je minimalne o litr horsi u te ctyrkolky.

(reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 09:59 | Nahoru | #40

assassin>v jednickovy oktavce asi 2,0 nenajdes... tam jsou podle me samy 1,9 coz je teda vyhoda, klasicky 1,9tdi je temer nesmrtelny, PDcka a common raily nebrat...



Tak tak, "kvalita paliv" umí u těhle citlivějších systémů nadělat pěknou paseku!

(reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 10:01 | Nahoru | #41

Tafi.>Můžu vědět proč CR ne? My se zrovna učili, že to je nej systém pro diesely



nej? z hlediska ceho?

z hldiska zivotnosti, narocnosti servisu, naroku na kvalitu nafty asi tezko...
jo kdyz je to novy, tankujes kvalitni naftu tak to funguje "lip" ale to asi nebude pripad auta do 100tis na cestu kdovikam...

ja bych si asi vzal sebou nakej starej srac (pokud tam na to nemaj naky zakazy) na kterym dokazu +- vse opravit sam s bedynkou naradi a par nahr dilama...
pokud ne tak asi nakej VWgroup SDI stroj...

1 reakcí na tento příspěvek Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 10:04 | Nahoru | #42
Skalik> ja ale neporovnaval vrcharsky auta, ono i ty auta musis z neceho (seriovka) postavit. A teda tady jsou japonci o xx let pred evropou. Uz jen tim ze v serii jsou jak spolehlivosti tak kvalitou jinde. Coz treba i dokazujou "nezaujate" testy adacu kde jsou japonsky znacky v prvenstvi.
Tak bud mas kalkulacku od vietnamcu nebo neumis pocitat.
jinak ohanet se cinskejma kotoucema ATE (nemecka jen znacka, vyroba china-ghangzhou) je taky mimo

Firemni auta bych do tohohle netahal, vsichni vime ze se tomu naklada kdyz je to studeny a zamestnanci se chovaj jak dobytci.

Chapu ze tebe jako zarytyho evropana nepresvedcim, je mi to jedno, kazdej mame svuj nazor, jen mi rekni v jakym servisu delas at vim kam neposilat lidi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 10:05 | Nahoru | #43

Skalik>Lobo: a nemyslis, ze je malinko zavadejici porovnavat auta co stavis na zavody s autama od kterejch se chce jen jezdeni?

Ano na vrchy bych si vzal typer R (samozrejme starsi model s multilinkem na prdeli).

Dalsi vec je ano dily levny, ale musi se shanet. A to kazdej nechce neumi. Japonsky auta jsou pro nadcence a to mi nikdo nevymluvy. Kdyz k tomu pristoupis s kalkulackou tak ti holt vyjde evropa.

Jinak na firme mame 2005 primeru ma natoceno cca 150kkm a zacina se pomalu ale jiste rozpadat a to jak po strance kvality interieru tak po strance elektroinstalace

Zkus se nad vyberem auta zamyslet jako NEautickar



lidi co v mem okoli jezdi japonce moc dilu nepotrebuji, dnes jsou navic dily vsude na vsechno (treba ja kupuju na vrakaci v hostivicich dily na 15let stare subaru, no problem)
na japonce kterejch jezdi tuny v usa objednas pres ebay, prijde to z usa za chvili a za par penez...

u evropanu se nic nesere.. to ze se meni cerpadla,vstriky,vahy vzduchu,loziska na kolech apod po par tisicich v cene 10-20tis se bere jako bezna "udrzba" a zakaznik to tak uz nejak bere...

BTW mam v okoli jednu firemni lagunu(meni se kazdej rok nebo dva), operativni leasing a lasingovka se toho zbavuje po 100tis, v tomhle pripade max 2roky stare auto a to uz taky ke konci stoji skoro vic v servisu nez jezdi:)

Naposledy editováno 02.07.2010 10:08:24

Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 11:10 | Nahoru | #44
Já bych doporučil buď toyotu e11 nebo e12. Měl jsem e11 s motorem 1,4 16V a úplně super bezúdržbový auto. Všeobecně toyoty jsou fajn auta.
A nebo by bylo dobrý BMW e36 320,323 nebo 325. Naprosto v poho, když nezávodíš jede za 8 litrů a je to pohodlný a kultivovaný svezení, hlavně když jedeš tak daleko a ty šestiválce jsou nesmrtelný. A náhradní díly jsou levnější než na škodovku
Ke škodovkám mám averzi nevim proč si každej myslí že to je nej auto. Za tu kvalitu je to šíleně předražený auto.
Ale u každýho auta je důležitý jak se k tomu choval předchozí majitel.

Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 11:24 | Nahoru | #45
Kup si obyčejnou Fábii.

(reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 12:17 | Nahoru | #46

Lobo>Skalik> ja ale neporovnaval vrcharsky auta, ono i ty auta musis z neceho (seriovka) postavit. A teda tady jsou japonci o xx let pred evropou. Uz jen tim ze v serii jsou jak spolehlivosti tak kvalitou jinde. Coz treba i dokazujou "nezaujate" testy adacu kde jsou japonsky znacky v prvenstvi.
Tak bud mas kalkulacku od vietnamcu nebo neumis pocitat.
jinak ohanet se cinskejma kotoucema ATE (nemecka jen znacka, vyroba china-ghangzhou) je taky mimo

Firemni auta bych do tohohle netahal, vsichni vime ze se tomu naklada kdyz je to studeny a zamestnanci se chovaj jak dobytci.

Chapu ze tebe jako zarytyho evropana nepresvedcim, je mi to jedno, kazdej mame svuj nazor, jen mi rekni v jakym servisu delas at vim kam neposilat lidi



V servisu nedelam. Delem ve velkoobchodu s vozidly z cely evropy, ale to je burt.

ATE jsou spatny, no jo neni nad to mit na civicu desky od D2 nebo wilwood

Mimochodem me nejvice vyhovuji auta americka, bohuzel pri cene phm u nas je to na dojizdeni do prace pro mne neufinancovatelny.

A vubec at si koupi co chce me je to burt.

(reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 12:18 | Nahoru | #47

assassin>lidi co v mem okoli jezdi japonce moc dilu nepotrebuji, dnes jsou navic dily vsude na vsechno (treba ja kupuju na vrakaci v hostivicich dily na 15let stare subaru, no problem)
na japonce kterejch jezdi tuny v usa objednas pres ebay, prijde to z usa za chvili a za par penez...

u evropanu se nic nesere.. to ze se meni cerpadla,vstriky,vahy vzduchu,loziska na kolech apod po par tisicich v cene 10-20tis se bere jako bezna "udrzba" a zakaznik to tak uz nejak bere...

BTW mam v okoli jednu firemni lagunu(meni se kazdej rok nebo dva), operativni leasing a lasingovka se toho zbavuje po 100tis, v tomhle pripade max 2roky stare auto a to uz taky ke konci stoji skoro vic v servisu nez jezdi:)



Bavime se o autech. To ve francii jeste nevyrobili

Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 12:31 | Nahoru | #48
Skalik> D2, xyz apod cinsky jebky nema cenu resit, jenze to cechackum je zase neadekvatni dat 100-200t za brzdy (vzdit jde jen o zivot tak proc si priplatit za kvalitu) kdyz to "samy" udela cina za 20-30t..
wilwood funguje dost dobre, jen to chce obcas povymenovat sroubky v brzdici

Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 12:38 | Nahoru | #49
lobo: mam pocit, ze se kazdej bavime malinko o necem jinym. Zrejme mas jinyu meritka, ale ja nemam za nutne mit na aute brzdy za 100, kdyz auto samo o osbe stalo 100

Osobne mam ted mondeo 1998 a mam ate a staci to. Brzdi to slusne a na normalni jezdeni pohoda. Puvodni kotouce a desky jsem domrvil v sosnovy na okruhu. A co taky sem se pobavil.

Jasne zavodit nebo mit evo tak se muzeme bavit o brzdach za kilo kdyz to predstavuje 10%hodnoty vozu, ale u zde poptavanyho auta jsme na castce cca 10kkc a to jen jen taktak pokud mas udelat seriovy kotouce + desky no ni?

1 reakcí na tento příspěvek Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 12:43 | Nahoru | #50
tak jasne, ty musis vedet nejlip jak auto pouzivas, jinak na normalni svizny jezdeni stacej kotouce+pancerky+lepsi desky ja mel na mysli pripad kdyz treba z 100hp auta delas 300hp a po dvou ostrejsich zabrzdeni z vetsi rychlosti ti svitej brzdy vic nez brzdovy svetla

evo brzdi dobre i se seriovejma brembama, ja mel navic jen pancerky a ds2500 (ds3000 v provozu moc nefungujou nez se zahrejou) a zastavil sem lip nez kamarad s D2 8pistkem

1 reakcí na tento příspěvek Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 12:48 | Nahoru | #51
co to bawko 320d jak tu někdo nadhazoval?koukal sem od roku 2000 a jsou za hezký peníze...

1 reakcí na tento příspěvek Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 12:49 | Nahoru | #52
Skalik: lobo to ma jinde, ten by na 20let starou pastiku dal horcikovy kola za 100:)

podle toho se poznaj spravny "freaks" nacpat na starou pastiku jako je treba e30 neco takovyho:



to ja muzu...

brat to jako beznej spotrebak tak jsou tohle co tu vedem kecy o nicem, to staci vzit cokoliv co ti padne pod ruku, fabka, fiesta, polo, astra... cokoliv... je zbytecny u tehle aut resit motor,brzdy,podvozek apod.

1 reakcí na tento příspěvek Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 12:53 | Nahoru | #53
assasin: teda zrovna o tomhle rict stara pastika vzdyt je to E30 M3 ty uz maj sakra cenu.

ja mam na svim mondeu za 23kkc 16" kola z escort cosworth

(reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 12:54 | Nahoru | #54

Alan>co to bawko 320d jak tu někdo nadhazoval?koukal sem od roku 2000 a jsou za hezký peníze...



320d zvlast ty stary.. moc nejedou. a problemy jako u kazdyho dieselu. navic pokud te u bmw trapi par litru rozdilu na spotrebe - benzinovej sestival vs turbodiesel.. tak to asi neni dobre, protoze te muzou cekat vydaje za servis. bawa asi nejsou zadny extra drzaky.. dost casto se nektery veci meni(napravy treba-e46 je ma alu, tzn to vyjde jako u audi/passatu-dost penez)... jako spotrebak pro najizdeni levnejch km bych radsi vzal dieselovou oktavku. bmw ma navic lepsi podvozek, brzdy... pokud si ho nekupujes kvuli tomuhle a nejsi ochotnej si za to priplatit, jsou to vyhozeny prachy...

(reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 12:55 | Nahoru | #55

Lobo>tak jasne, ty musis vedet nejlip jak auto pouzivas, jinak na normalni svizny jezdeni stacej kotouce+pancerky+lepsi desky ja mel na mysli pripad kdyz treba z 100hp auta delas 300hp a po dvou ostrejsich zabrzdeni z vetsi rychlosti ti svitej brzdy vic nez brzdovy svetla

evo brzdi dobre i se seriovejma brembama, ja mel navic jen pancerky a ds2500 (ds3000 v provozu moc nefungujou nez se zahrejou) a zastavil sem lip nez kamarad s D2 8pistkem



Tak ale on chce jest do norska, ne do vrchu

Je jasny, ze kdyz auto ma 3x vetsi vykon, ze to bude chtit i neco udelat s brzdama, podvozkem atd.

Co se me tyce tak delat za 100hp auta 300hp auto by me mohli milovat to bych si radsi rovnou koupil neco silnyho.

jedina vyjimka jsou us auta kdyz koupis uskrcenej V8 emisem, das jiny karburatory, vyfuky a sani a mas tam misto 150hp 250hp, ale porad je to houpava pixla

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 12:56 | Nahoru | #56
assassin> E30 je klasika a ne stará paštika, neznabohu Kdyby byla nějaká origo se 6V k mání za slušný peníze tak uvažuju. Jenže ony už jsou dost drahý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 12:56 | Nahoru | #57

Skalik>assasin: teda zrovna o tomhle rict stara pastika vzdyt je to E30 M3 ty uz maj sakra cenu.

ja mam na svim mondeu za 23kkc 16" kola z escort cosworth



jo, ses asi podobnej pacient... ostatne uz jen proto ze na foto vidis "e30 m3". vetsina lidi dnes by vybralo dieselovou RS oktavku kdyby stala vedle tohodle, tohle by pro ne byl "starej baworak ve kterym jezdi tak maximalne cikani"

(reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 12:58 | Nahoru | #58

assassin>jo, ses asi podobnej pacient... ostatne uz jen proto ze na foto vidis "e30 m3". vetsina lidi dnes by vybralo dieselovou RS oktavku kdyby stala vedle tohodle, tohle by pro ne byl "starej baworak ve kterym jezdi tak maximalne cikani"



Tak pacient sem o tom zadna. jinak teda musim rict, ze auto co me bavilo uplne nejvic nebyl sportak nybrz jeep cherokee I6 4.0

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 13:02 | Nahoru | #59

Stev>assassin> E30 je klasika a ne stará paštika, neznabohu Kdyby byla nějaká origo se 6V k mání za slušný peníze tak uvažuju. Jenže ony už jsou dost drahý



u nas v ulici ma kluk moc peknou sestivalcovou tricu, kombajn, sestivalec.. moc pekna, slintam na ni kdyz jdu okolo:)

na foto je M3 ..origo je tam 4valec... ve stroji na foto je sestivalec z e36 m3 s kompresorem.. cca 400PS....

sucha skrin a tak:


vybrano schvalne... pro lidi co "vi" je to modla, pro lidi co "nevi" starej pekac....

(reakce na) Jaký auto do Norska na půl roku-MÁM vybráno

2.7.2010 v 13:05 | Nahoru | #60
assassin> to já vím. 4V asi 2,2 nebo kolik Já myslel kdyby byla nějaká pěkná 325 coupe, ale ty už jsou taky pěkně mastný
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist