1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
[img]
Poggy>Co třeba zkusit vyrobit obdobu tranzistorvýho zapalování z auta. Sice tohle schéma je z nějakýho terénního auta, ale po úpravě na použitý dvou přerušovačů (každý "kladívko" vlastní tranzistor) by třeba fungovat mohlo. Samozřejmě bez rozdělovače, přímo na svíčku a měl by jsi ještě možnost jej přepojit na klasický zapalování s přerušením proudu na přerušovači bez tranzistoru.
Tohle by mohlo fungovat, ale přes kladívko by pořád tekl dost velkej proud. Hlavně bych chtěl něco, co už někomu léta běhá.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
cccp>jen poznámka: Vape ti taky umožňuje nastavit libovolnej předstih
Myslíš s těma magnetickejma senzorama polohy?
Sice máš prudší nárust napětí, což způsobí větší pravděpodobnost proražení vzduchové mezery na svíčce, ale zase ti tam chybí to zakmitání soustavy indukčnost-kapacita, takže energie jiskry je slabší. K tomu se přidá nenulový úbytek napětí na tranzistotu, který by kvůli rychlosti zavření neměl být v saturaci, a máš ještě k tomu slabší buzení.
Indukční elektronický zapálka, jako třeba to z Favorita, používají jiné zapalovací cívky, které by se při připojení na kladívkové zapálko přehřály.
Zkusil jsem pár bezkontaktu a radím - buďto to udělat fakt pořádně, na což zřejmě nemáš konstruktérské znalosti, nebo nechat kladívka. (A nebo koupit hotový vývojově dotažený výrobek.)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
blue-flash>Myslíš s těma magnetickejma senzorama polohy?
mám ten pocit, že se nastaví předstih pootočením rotoru na kuželu kliky (po vyndání toho kolíčku), jede čas sem se o to zajímal, když sem to chtěl pořídit do ČZ 250/475, ale je to delší doba, tak už si moc nepamatuju, snad ti to někdo popíše líp
cccp>mám ten pocit, že se nastaví předstih pootočením rotoru na kuželu kliky (po vyndání toho kolíčku), jede čas sem se o to zajímal, když sem to chtěl pořídit do ČZ 250/475, ale je to delší doba, tak už si moc nepamatuju, snad ti to někdo popíše líp
takhle to pujde urcite (ackoliv jsem to nikdy nepotreboval nastavovat mimo interval montaze snimace)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
na 640 už je od vape jen přímo náhrada kladívek, ne? MZ04 nebo jak se jmenuje cenu teda nevím, ale určitě to nebude nic drastickýho.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
blue-flash> ...Klasický tyristorový zapalování nechci použít kvůli nutnosti použití měniče. Jako nejlepší možnost se jeví použití tranzistorů v darlingtonově zapojení....
Jestli jsem toto dobre pochopil, jde ti o to, abys mohl mit napajeni z baterky (ne z budiciho vinuti) a tyristory bys nemohl zavrit... a co pouzit IGCT/IGBT nebo aspon spinaci MOSFET?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
Skalda>Jestli jsem toto dobre pochopil, jde ti o to, abys mohl mit napajeni z baterky (ne z budiciho vinuti) a tyristory bys nemohl zavrit... a co pouzit IGCT/IGBT nebo aspon spinaci MOSFET?
Ne, jde mi o to, že u tyristorový klasiky máš měnič 12/+-300V, tím nabiješ kondenzátor a ten pak tyristor vybije do indukčky. Takže je potřeba navíc trafo. Ale s těma FETama to není špatnej nápad. To by ale přes kladívka neprocházel vůbec žádnej proud. Leda to udělat jakoby dvoustupňový, bipolární trand by dělal napěťový impulzy pro J-FET...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
Skalda>blue-flash> Aha, cili chces zkratka nemit CDI, protoze budici vinuti nemas a menic delat nechces... ok. Co je ale spatnyho na tom, kdyz kladivkama nepotece proud? O to preci jde, aby proud kladivkem byl minimalni (nejlepe nula), ne? (navic spinaci MOSFET by mel i jine prednosti)
Přesně tak. Tady jsem se dočetl, že nějakej proud přes kontakty musí procházet kvůli samočištění.
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
Skalda> Ten proud přes kladívko má čistící účinek proti různým oxidům, co tam rádi vznikaj. Nějací lidi s tím "odlehčovacím" zapálkem právě na tomhle pohořeli. Zapálko pak bylo méně spolehlivé, než původní mechanické provedení.
jinak pokud bys chtěl něco elektronickýho a přitom to chtěl štelovat, das ist ideal
Tak tohle schéma není moje, je jen okopírovaný. _Předělat to na tranzitor za primárem není složitý. Zas takovej odborník přes elektroniku nejsem. Zadavatel nebude úplnej amatér a jen jsem ho chtěl přivést na nějakou jinou myšlenku než to Darlingovo zapojení. Ale díky za připomínku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
Opravdu doporučím Vape A-MZ04 – 2 000 Kč jsou naprosté nic, když vezmeš v potaz čas který minimálně strávíš rozcházením něčeho, co nemusí ani spolehlivě fungovat a motorka tě pak někde může lehce na cestě vypéct.
EDIT: pismenko
Naposledy editováno 16.04.2010 17:48:43
memphis.unv>to je volovina pré "sytější jiskru", myslíš že ti to přidá na výkonu nebo co?
jinak pokud bys chtěl něco elektronickýho a přitom to chtěl štelovat, das ist ideal
Myslím že jo, píšou to v jedný chytrý knížce o Trabantech, tak musí bejt pravda
Zapalovaní od IMFsoftu je pěkný, ale drahý.
jirin.sv>blue-flash> Opravdu doporučím Vape A-MZ04 – 2 000 Kč jsou naprosté nic, když vezmeš v potaz čas který minimálně strávíš rozcházením něčeho, co nemusí ani spolehlivě fungovat a motorka tě pak někde může lehce na cestě vypéct.
Jak už jsem psal, nemám peníze. A když náhodou chcípne polovod. spínač, tak ho přemostím a vrátím tam kondenzátory.
Naposledy editováno 16.04.2010 17:52:30
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
Jinak pro ty co jsou verni kladivkum, ale sere je, ze to musej porad ladit, tak doporucim, kupovat kvalitni cesky kladivka, jeste ze zasob Jawy, pac ty ruzny polsky a turecky nahrazky sice vypadaj uplne stejen ale ta pertinaxova ( nebo jaka to je ) ploska co se styka s vackou se u tech nahrazek, rychle opotrebovava.
Naposledy editováno 16.04.2010 19:02:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
MaraXJ>... Argumenty ze tripade s bezkontaktem nejde poradne vytocit taky neberu...
MaraXJ> ani jsem netusil, ze takove blbosti taky nekdo vymysli
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
Spíš mě zajímá, jestli se někde setkal s tím, že ve vysokých (nejvyšších) otáčkách přestane jawa dobíjet" jen tak, nechci zakládat kvůli tomu téma pro stejné jawaře
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |