Mam sv650s a najeto asi jen 300 km. A řeším problém brždění a podřazování před zatáčkou. Všude čtu že se to dělá takle: Pustit plyn. Zmáčknout přední brzdu. Brzdit. Zmáčnout spojku dat nizssi rychlost, brnknout plynem a pustit spojku. A nakonec pustit predni brzdu. Ale nemuzu se nikde docist co se zadni brzdou. Mam ji pouzivat jako predni ? Co by se stalo kdybych brzdil moc zadni pustil do toho spojku ?
Naposledy editováno 07.04.2010 11:55:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Bozo>Mám auto se 4 kotoučema a myslím dobře nastavenou ABS. Bez problému se dokážu dostat do situace, kdy držím v sedadle jen na pásech. Je pravda, že jsou potřeba kvalitní gumy (ale to beru jen jako vyrovnání podmínek).
Ježiši,je úplně jedno,jestli tam máš 4 kotouče nebo deset kotoučů,důležité je,co dokážeš přenést skrz gumy na asfalt.
A ještě mi vysvětli,kdy visíš při brždění za pásy?To snad když za jízdy usneš a omylem si ve snu dupneš na brzdu,ne?Normální člověk se při brždění většinou zapře nohama,a rukama o volant (pokud je to třeba) a opravdu jsem neviděl ještě nikoho viset v pásech jak opici na stromě
Ledaže máš místo kol dva válce přes celou šířku auta a váhu vozu tak 300kg i s tebou,jinak si nedokážu představit tak kruté adhezní podmínky,abys lízal při brždění čelní sklo
Naposledy editováno 08.04.2010 22:29:26
Dnes jsem byl na vyjizdce. A davalo mi dost prace podrazovat pri brzdeni predni. Hlavne trefit presne to brnknuti plynem. Takze minimalne do te doby nez to budu mit zmakle tak zadni urcite nebrzdit. Parkrat jsem to zkusil a akorat mne to rozptylovalo. Staci mi tech dalsich 10 veci na ktery musim myslet. Motorem to brzdi dost.
Motoskolu zkusim. Penize nelituju akorat zatim pro mne nerealna vzdalenost. Ale zlepsi se to dnes jsem dal 130km.
Vyzdihnout bych chtel nasledujici:
Myšák.S>plná palba...před zatáčkou brzdíš přední..spojka..podradis ..trosku plynu a pustíš..vjedes si do te zatačky trosku víc.lehneš..zatačku pod mirnym plynem pomalu uzavíráš ke kraju a pridáváš a pridáváš...
Tohle jsem praktikoval dnes a bylo to ok (ne teda ulplne plna palba ) .Akorat brknuti plynem a podrazeni najednou.
A prispevek od Bond_age .
Vsem dekuji za reakce.
Naposledy editováno 08.04.2010 23:15:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Krovak>Ježiši,je úplně jedno,jestli tam máš 4 kotouče nebo deset kotoučů,důležité je,co dokážeš přenést skrz gumy na asfalt.
A ještě mi vysvětli,kdy visíš při brždění za pásy?To snad když za jízdy usneš a omylem si ve snu dupneš na brzdu,ne?Normální člověk se při brždění většinou zapře nohama,a rukama o volant (pokud je to třeba) a opravdu jsem neviděl ještě nikoho viset v pásech jak opici na stromě
re kotouče - To co říkáš není pravda. U některých aut není problém v adhezi pneu, ale v brzdným účinku brzd (např favorit).
re pásy - Proč bych se zapíral nohama a rukama, když vím, že mě ty pásy udrží v sedadle? Že si nikoho neviděl viset v pásech nic neznamená. Jen to, že ty pásy fungují jak mají a udrží člověka v sedadle ve standarní pozici.
To o čem mluvím je pocit, že se ti pásy zařezávají do ramene takovou silou, že je člověku jasný, že takový zpomalení by na rukách neudržel.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Bozo>re kotouče - To co říkáš není pravda. U některých aut není problém v adhezi pneu, ale v brzdným účinku brzd (např favorit).
re pásy - Proč bych se zapíral nohama a rukama, když vím, že mě ty pásy udrží v sedadle? Že si nikoho neviděl viset v pásech nic neznamená. Jen to, že ty pásy fungují jak mají a udrží člověka v sedadle ve standarní pozici.
To o čem mluvím je pocit, že se ti pásy zařezávají do ramene takovou silou, že je člověku jasný, že takový zpomalení by na rukách neudržel.
Tak snad se tu nebavíme o autech z roku 198x.Navíc dost pochybuju,že zrovna tebou zmiňované fáčko není schopné zablokovat všechna 4 kola,když to není problém pro mnohem starší auta,třeba š105.To by to musela bejt úplně vylítaná naprosto neudržovaná hajtra,ale to už je jaksi mimo naši diskuzi,že?
Jaksi si nedokážu představit někoho,kdo stojí dost velkou silou na brzdě a přitom visí v pásech,to se nějak vylučuje,ne?
A když řekneš že takový zpomalení bys na rukou neudržel-v tom případě prodej motorku,protože jestli nejsi schopen udržet své tělo rukama a nohama při brždění v autě,na motorce při prvním prudším brždění musíš zákonitě přeletět řidítka.A nebo máš nějaké superauto,které při brždění nejspíš zasekává nějaké háky do asfaltu.Pak ty silnice nemaj bejt samá díra
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Krovak>
A když řekneš že takový zpomalení bys na rukou neudržel-v tom případě prodej motorku,protože jestli nejsi schopen udržet své tělo rukama a nohama při brždění v autě,na motorce při prvním prudším brždění musíš zákonitě přeletět řidítka.A nebo máš nějaké superauto,které při brždění nejspíš zasekává nějaké háky do asfaltu.Pak ty silnice nemaj bejt samá díra
No pokud váhu při brzdění na motorce držíš rukama, tak taky žádný extra brzdař taky nebudeš...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Bludevil>No pokud váhu při brzdění na motorce držíš rukama, tak taky žádný extra brzdař taky nebudeš...
Ne,já brzdím výhradně zadní brzdou,protože nejezdím víc jak 30km/h
Ježiš je snad jasný,že se držíš i kolenama za bandasku.Mě šlo jen o ten příspěvek,jak při brždění v autě dotyčný visí za pásy...
A za druhý,nemusím se tu nikomu zpovídat,vím sám moc dobře jestli umím brzdit nebo ne.Ale jestliže jsem schopen přinutit při nouzovým brždění přední gumu k tomu,aby pískala jak dětská píšťalka,asi to se mnou nebude tak tragický
Bozo>Krovak> V tvým příspěvku jsem nanašel jedinej argument, tudíž nemám na co reagovat. Přeji hezký den
Když myslíš...Nechtěl bys mi to tvý visení v pásech někdy ukázat?Nebo to natoč
Taktéž přeji pěkný den,začíná se to tam trošku vybírat
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
Naposledy editováno 09.04.2010 19:01:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
KarlosCZ>zadni brzda spolu s brzdenim motoru uplne staci
tyvole, to si děláš prdel ne? bud jezdíš takový piánko nebo si z toho chudáka děláš srandu...
Brzdi přední masivně a do toho pdřazuj, zadní nic neubrzdíš, brzdí s ní na štěrku a mokru, kdy nelze použít přední masivně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Timi_2>delat neco v praxi podle navodu je vzdycky desne kostrbaty... stejne na to musis prijit sam, azdej to dela jinak, nebo aspon podobne, kazdej ma svuj styl.. navod ti pomuze, ale nenauci te to.
No jiste ze kazdej si casem udela vlastni styl. Ale kdyz se budes v autoskole ucit rozjizdet s autem. Tak ti reknou:
Spojka, jednicka, nastav si plynem 1500 otacek, poustej spojku do zaberu. Drz v zaberu. Pust spojku pridavej plyn.
Po par tydnech o tom samozrejme nepremyslis a delas to plynule ale v zacatku vam to usetri poskakovani a chcipani motoru.
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
Tolik mi říká teorie, v praxi jí používám a poznám že motorka je klidnější, ale jinak asi brzdím stejně jako jenom přední. Řekl bych že použití má větší smysl u 2V, ne jak tady čtu. Taky je dobrý říct že na to nehamtám co to jde, ale to je snad jasný.
Jen co vyzkouším 2V tak dám vědět, v čem to je jiný, než na 4V ...budu to zkoušet na okruhu, tak mě to snad nezahodí, než se naučím na 2V a přiblížím se časům s R1.
Podle mě taky hodně důležitá věc, jestli má motorka antihop-spojku a jak dobře funguje.. Pak by to nemusel být až takovej rozdíl v technice brždění.. Zatím nevím
Technika jízdy - Podřazování