a jak to je stím specialním benzínem u OMV ta 100 je k něčemu ? díky za odpovědi předem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín!!!
sancu>Tak si udělej pokus!Oni taky mýchaj ty oktany od oka.Většina to vozí s Kralup,akorád že ty značkový pumpi maj i značkový cisterny a u těch nelze jen tak odpustit pro sebe a dolít čímkoli aby seděli litry.Vypusť nádrž!Kup si 1l 100okt.paliva a nalej ho za chodu do nenakompresovaný 125 bez řízeného vstřikování a snímače klepání který přenastavuje předstih. Až Ti to vyžere to co bylo v karburaci a začne to chroupat tu 100vku, zpomalí se Ti volnoběžný otáčky,tak že Ti to možná až chcípne.To jak se opožděnej výbuch bude prát s dalším taktem.U 2t to jen nalítá do laufu a hoří i pod pístem,což milujou gufera kliky a olejový film obsažený v palivu k namazání ložisek kliky a ojnice.Většinou se motor jako by ztiší a od spodu se zdá že táhne protože to brní víc,ale určitě nepůjde víc vytočit a tím pádem je po konících veta.Ten motůrek má pevně danej předstih a nejlepší je když to řachne na lomu horní úvratě.Polož si otázku."Jak to může řachnout přesně v horní úvrati,u mého motoru,když palivo je oktany uzpůsobený aby bouchlo při větším tlaku a teplotě s jiným předzápalem?" Díky opožděnemu víbuchu to chytne až na půli cesty pístu dolů?"Dohořívá to,ještě když píst jde nahoru. Proto se ten chod motoru zpomalí a otevřený výfukový ventil a jeho sedlo neobrouží jen horký kouř,ale i dohořívající směs.V oktanech a motorech se hledá kompromis.Takže když bude ku..a paržák a ty nekdě dotankuješ palivo s 98okt,ikdyž vírobce udává 91 a více,stává se,že to jede ten den lépe.Další den tam dotankuješ ještě víc a nebo 100okt.,ono bude pod mrakem a pojede to o 15míň.Když to budeš chtít řádně vytočit,tak se to bude bránit.Jak říkám.Zkus to a uvidíš.Na 100okt.budeš rád že se dostaneš domů bez poruchy.To že Jawa a cokoli jiného jede líp,může být tím že na ojnici se píst mele jak držky v kastrólu a nebo že jí je horko a flusanec po válci jen tak zklouznul.Někdy to prostě víc táhne,ale za generálku to nestojí.To raděj podřadim!
A naco by tam u zážehovýho motoru byla svíčka??? oktany udávají pouze odolnost proti samovznícení takže smes zapaluje svíčka! Tvé tvrzení o nastavení předstihu a opožděných detonacích se mi zdají více než scestné...
Oktanové číslo NEZVYŠUJE výkon ale omezuje jeho ztráty (čím větší číslo tím líp předchází samozápalu - detonační spalování) můžem však pozorovat plynulejší chod. K víceoktanovým palivům musí uspůsobit motor viz. článek v MOTOhousu...
ohledně k tomu magnetizéru je to neuvěřitelnej sranec kdyby to tak fakt fungovalo tak proč by to neměli všichni??? a k tomu si můžem koupit od Horsta olej PS23 a budem jezdit zadarmo
kdo věří těm reklamám co vám úspoří paliva o milion procent a zvedne výkon o tisíc koní doporučuji naučit se něco o motorech nebo aspoň ať maj hodně peněz aby mohli financovat tyhle firmy
EDIT: na životnost motoru to vliv nemá
Naposledy editováno 05.04.2010 19:36:30
2 reakcí na tento příspěvek Benzín!!!
no ohledně toho opotřebení možná to má vliv ale asi takhle velkej: -I I- takže skoro žádnej ale stejně tak můžeš podpálit vejfuk. ventil ale hlavně záleží co pověsíš na řidítka (popř. co vložíš mezi volant a sedačku)
edit: tankuju u shellky sbírám body a mám to blízko sem tam vemu na benzině ve vedlejším městě znatelný rozdíl cen
Naposledy editováno 05.04.2010 20:13:54
RaDeoon>První dvě strany jsou hrozný. Třetí a čtvrtou se mi číst nechce.
Takový kraviny asi můžou vymyslet jenom motorkáři...
Plný souhlas,katalyzátor vyrábí vodu,výrobci dolejvaj vodu, ,myslím,že na výrobci nezáleží,to až pak další, co s tím přijdou do kontaktu(různé zlevňovací přísady,ale voda asi ne),takže místně,jen můj názor(ničím není podloženej)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín!!!
Tafi.>Dohoja> Pokud se nemýlím, vysokooktanové benzíny mají i vyšší teplotu hoření ne? TZN že třeba u 2T to může mít na opotřebení motoru vliv ne?
Ne to určitě takhle není. Proč by měla být vyšší teplota hoření u běžné motorky, když máš nějaký kompresní poměr a svíčku a BE s vyšším OČ má vyšší antidetonační schopnost, takže vlastně hůře hoří ?
1 reakcí na tento příspěvek Benzín!!!
1 reakcí na tento příspěvek Benzín!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín!!!
Zdoj : kolega pracující u nejmenovaného řetězce čerp. stanic ( není motorkář a nepracuje na kase )
1/ Zjistíme okamžitou kvalitu benzínu podle čerpací stanice?
NE!
2/ Benzín s vyšším oktanovým číslem má vyšší teplotu?
NE! Pouze - jednoduše řečeno - má vyšší rychlost hoření.
3/ Uškodí motoru vyšší oktanové číslo?
NE! Řiďme se radou výrobce. Obecně řečeno: Čím vyšší kompresní poměr, tím vyšší oktanové číslo.
4/ Má vliv na použití více oktanového čísla venkovní počasí?
ANO! Čím vyšší venkovní teplota a nižší relativní vlhkost, tím vyšší oktanové číslo.
(Mluvíme ale o okrajových teplotách nad 35 stupňů C.
5/ Má vliv vzdušná vlhkost na výkon motoru?
ANO! Zjednodušeně! Nejlepší výkon motoru je při teplotách kolem 5 - 10ti stupních C, po dešti.
Rozebírat magnetizéry, opičí kapky a jiné zaručené fígle nemá smysl. Jsem pragmatik. Jestli je to takový div - proč se v rámci konkurence automobilového a moto průmyslu nepoužívá.
Pokud není v benzínu vysloveně nadměrně svinstva, vody a příměsí, které tam nepatří a pokud je motor optimálně seřízen, má správnou kompresi a funkční svíčky ... pak jede!
-Agip ve Zlíně má o skoro 2kč na litru vyšší cenu než Agip v Přerově. Nevím, jestli to nějak šidí, že můžou jít o tolik dolů, ale jízdou jsem to nepocítil.
-Nedávno jsem nabral v Praze u Ikei na Černém Mostě omylem 98(30,7kč) místo 95. Je pravda, že mi auto na 5-ku jelo po dálnici ve stoupáních líp. Říkal jsem si, že bych to mohl brát i u nás. Cestou domů zajedu k Makru - 34kč! Kurňa, pak že je v Praze draze!
-Souhlas s tím, že je ,,venku,, lepší benzín. Přestože jsem na dovolené pořádně naložený, tak jde spotřeba dolů asi o půl litru.
-Myslím si, že záleží na jednotlivé várce,kdo a jak ji ošidí, a taky na poctivosti konkrétního prodejce než na značce. Tomu nasvědčují i reakce v této debatě, kdy jeden píše jedině OMW,druhý jedině Benzina,atd.
Edit: Jen abych doplnil do čeho to beru: Kawasaki---ninja zx10r,zx6r a z750
Naposledy editováno 06.04.2010 14:00:14
1 reakcí na tento příspěvek Benzín!!!
1 reakcí na tento příspěvek Benzín!!!
Vyssi oktanovy cislo potrebuje vyssi zapalnou teplotu. Myslim, ze zdrava jiskra ze svice by zapalila cokoliv, co tam nalejete, tak je to putna..
edit: ti nevim, jesli ma velkej vyznam do 2t lejt naky raketovy benaly, beztak do toho posles volej...
Naposledy editováno 06.04.2010 16:46:09
Hofner>Beru 3 roky benál v Čakovicích u Globusu. JAk do auta "fávoú, tak i do motorek. Nikdy jsem problém neměl. ZA ty ušetřený prachy to myslím zatím stálo, jalikož za ty roky to už bude přes 1000 listůr. A když tam maj občas benál i třeba o korunu levnější benzín než kdekoliv jinde....
jj tam také občas beru