Naposledy editováno 08.03.2010 19:00:44
2 reakcí na tento příspěvek nestartuje..:(
už to tu je ale neni tam moc příspěvků
díky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
2 reakcí na tento příspěvek nestartuje..:(
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
FALC0N>myslíte že si mám vyměnit už trenky? bral sem si je včera navečír...
už to tu je ale neni tam moc příspěvků
díky
Určitě, ty jseš ale čuně
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
2 reakcí na tento příspěvek nestartuje..:(
Tedy kompletní rozbor problému projevy důsledky atd.... (já to vím)
a proto mě zajímá zdali to někdo ví taky přesně jak to SKUTEČNĚ je? Protože jak čtu, tak většina lidí sice ví co cvaká, ale už vůbec neví proč a když něco napíšou, tak z 95% kraviny...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Naposledy editováno 08.03.2010 19:56:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
Pricin tohoto jevu muze byt vice, napr. mechanicka zavada v motoru/starteru (pak lze ocekavat spaleni neceho vysokym proudem), destruktivni elektricka zavada starteru (prerusene draty/vinuti - netece proud a muzete si cvakat dle libosti), nahodna elektricka zavada (prechodove odpory kontaktu po ceste od baterky k vinuti starteru - oxidace/nedotazeni; spatny kontakt na komutatoru, apod.), prazdna baterka (nizky startovaci/zkratovy proud), teoreticky i nevhodna poloha kotvy starteru vuci statoru (zastavil se tak, ze indukce nevytvari moment, protoze rameno je nula)...
extremnim pripadem vyse zmineneho by byla situace, kdy stykac by sepl a proud v obvodu starteru by za okamzik (vinuti ma indukcnost) zpusobil takovy ubytek na vnitrnim odporu baterie, ze stykac by kvuli poklesu napeti pustil kontakt, pak by se z neho stal mechanicky oscilator alias Wagnerovo kladivko
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
Dingo> Nebudu a ani nechci rejpat, ale každý není rozenej autoelektrikář a v základu stačí vědět alespoň základ
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
hansell>Dingo> Relé startéru je navrženo tak, že při nízkém napětí nedokáže zůstat sepnuto a tak v případě slabého akumulátoru slyšíme cvakání – spínání a rozpojování startovacího relé. Co je na tom co napsal MickXX z 95% kravina? Pouč nás.
Vidíš, i ty seš vedle
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Je to takhle, přijdeš k motorce chceš nastartovat a máš slabou baterku . Relé startéru je tam proto, protože spíná obrovský proud do startéru a teď to nastane, ty zmáčkneš čudl a uslyšíš cvakání či chrčení z prostoru od akumulátoru a to proto, protože jakmile relé sepne na což energie z akumulátoru stačí a sepne, tedy připojí startér k akumulátoru, aku je skoro prázdný a startér má obrovský odběr - napětí na akumulátoru tedy klesne klidně i k nule a v tu chvíli relé odpadne protože nemá dost "šťávy" ale jakmile odpadne rozpojí se obvod ke startéru a napětí a akumulátoru naroste až se sepne relé znova tak POŘÁD DOKOLA dokud se drží čudl startování a každé relé je navržené tak že při nominálním napájecím napětím na které je navržené mělo jistou přídržnou sílu a pro setrvání sepnutí a dané přídržné síly když už je relé sepnuto! stačí daleko menší napětí tedy to vůbec není jak to ty píšeš
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
(a to je pořád dokola, každej něco slyšel od Franty v hospodě a pak má pusu plnou rozumů a rozdává je na internetu aniž by znal JAK TO VE SKUTEČNOSTI JE a že to sou jen bludy co šíří!!! )
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
šmoula...>Skalda> díkec za tu slohovku uz sem to asijk pochopil.. tak doufam ze jak nabiju baterku tak naskočí ..:) jo a nevíte jestly je na varanovy nejak cepovak nebo co dostane ten benzin do karburatoru a dal je tam nejaky cerpadylko?
mrkni na kohout, jestli tam je poloha PRI. pokud jo, tak na 15 - 20 vteři to tam otoč, pak dej norm nebo rezervu, napoj motorku na auto kabelama a startuj. chvilku se sytičem, chvilku bez. pokud tam PRI není, udělej zbytek a chytně. může to trvat třeba i 15 min. toč tak po 10 vteřinách a pak pauza.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
EDIT: písmenko
Naposledy editováno 08.03.2010 21:20:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Relé startéru je navrženo tak, že při nízkém napětí nedokáže zůstat sepnuto
To je to co mám namysli
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Zaprvé tak není navrženo ale je to vlastnost každého relé
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Za druhé jak jsem psal na setrvání relé aby bylo sepnuté stačí menší napětí
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
A zbytek už popsal Sklada a i já.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nestartuje..:(
mischa638>Dingo> pěkně si to popsal Jen se mi nezdá že by přitom napětí na beterce kleslo až k nule. To by ta baterka musela být úplně mrtvá a v takovém případě by přece neutáhla už ani ovládací okruh relátka. Elektro není zrovna mou silnou stránku, tak jestli se pletu budu rád když mě vyvedeš z omylu
Samozřejmě, že napětí aku neklesne k nule ale třeba na 1V až 2V na úplnou nulu jsem psal obrazně.
I když je akumulátor nový ale je vybitý - jeho vnitřní odpor je velikánský a tedy případným "zkratem" (startér má velice malý vnitřní odpor a chová se jeko zkrat) klesne napětí klidně i skoro k nule jestli teda bereš pár milivoltů jako že to není nula.
Kdežto plně nabitý aku amá vnitřní odpor velice malý a tedy je schopný dodat do zkratu obrovské proudy aniž by napětí výrazněji kleslo pod 10V
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Naposledy editováno 08.03.2010 22:34:18
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero | Trollik1 | 8 | 6.6.2024 v 13:18 Slávek-TDM |
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero | Topriders | 5 | 7.5.2024 v 01:33 Topriders |
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero | Namalorazce2408 | 7 | 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM |
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero | Moutindown | 7 | 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM |
palivový filtr Honda XL 125V Varadero | jardic | 7 | 24.2.2024 v 23:13 Palucha |