Téma: Moto po okruhovým majiteli
21.2.2010 v 22:46
Zdravím všechny,
myslíte si, že je riziko kupovat mašinu (když jsme u toho, samo GSXo), která má vesměs málo nalítáno (9-10k), ale prvním majitel ji podle všeho tak dobrou pětitisícovku dával na okruhu? Teď se nebavíme o tom, že může být položená, ale spíš o tom, co na to motor.
Mám v merku kus, kterej má na sobě i kryt komplet rámu a kyvky, takže se mrknout případně pod něj na sváry?
Díky všem :)
myslíte si, že je riziko kupovat mašinu (když jsme u toho, samo GSXo), která má vesměs málo nalítáno (9-10k), ale prvním majitel ji podle všeho tak dobrou pětitisícovku dával na okruhu? Teď se nebavíme o tom, že může být položená, ale spíš o tom, co na to motor.
Mám v merku kus, kterej má na sobě i kryt komplet rámu a kyvky, takže se mrknout případně pod něj na sváry?
Díky všem :)
Naposledy editováno 21.02.2010 22:48:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
mynonaj> Jakykoliv odhad musi z neceho vychazet.
Nejdrive by asi bylo potreba blize specifikovat co to procento ma znamenat.
"Zatizeni" muze predstavovat pro kazdeho z diskutujicich neco jineho. Korelace tohoto parametru s zivotnosti klicovych komponent a dalsimi podstatnymi parametry by pak bylo asi na velmi dlouhou studii.
Pak, v zajmu kvalifikovaneho odhadu, by bylo dobre trochu roztridit to uziti, protoze okruh sam neni zarukou niceho, podle mych zkusenosti. Jeden jede "plisen", druhy "placku".
Pokud toro provedeme, asi se dostaneme do malinko rozumnych statistickych ukazatelu. Bez alespon takoveho zakladniho postupu nelze odhadnout nic.
Mozna tak nezname zatizeni se stredni hodnotou 50% a rozptylem 50%
Tot muj nazor strojare-produktoveho inzernyra-mechatronika-analytika
Nejdrive by asi bylo potreba blize specifikovat co to procento ma znamenat.
"Zatizeni" muze predstavovat pro kazdeho z diskutujicich neco jineho. Korelace tohoto parametru s zivotnosti klicovych komponent a dalsimi podstatnymi parametry by pak bylo asi na velmi dlouhou studii.
Pak, v zajmu kvalifikovaneho odhadu, by bylo dobre trochu roztridit to uziti, protoze okruh sam neni zarukou niceho, podle mych zkusenosti. Jeden jede "plisen", druhy "placku".
Pokud toro provedeme, asi se dostaneme do malinko rozumnych statistickych ukazatelu. Bez alespon takoveho zakladniho postupu nelze odhadnout nic.
Mozna tak nezname zatizeni se stredni hodnotou 50% a rozptylem 50%
Tot muj nazor strojare-produktoveho inzernyra-mechatronika-analytika
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
Dawe02> Samozřejmě. že lze provést celou řadu měření, provést nespočet analýz a testů, sestavit matematické modely, svolat vědecké rady a pak bychom dostali "relativně" přesné hodnocení stavu toho jednoho konkrétního motocyklu. Promrhané prostředky by ale mnohonásobně převýšily jeho cenu a reálně bychom se k žádnému závěru nedostali. Proto se reálném životě snažíme některé situace zjednodušovat, protože jenom tak se lze dobrat ekonomicky obhajitelných výsledků. Že je to ČÁSTEČNĚ na úkor přesnosti je jasné.(On také nikdo neřekl že životnost je 4,5 +-0,23 krát delší, ale uváděli jsme hrubý odhad). Rozhodně ale platí ta úvaha, kterou napsal Frenky (a zopakoval i já) a sice že:
1) motocykly, které jezdí na okruhu, pracují většinu času v maximálním zatížení (ten kdo najezdí na okruzích 10000km, asi žádný hlemýžď nebude)
2) větší zatížení znamená větší opotřebení
3) větší opotřebení znamená větší pravděpodobnost poruchy
To je podle mého jediný závěr, který můžeme udělat, protože jakékoliv jiné závěry jsou pouze hypotetické, jelikož k nim nemáme žádná data.
1) motocykly, které jezdí na okruhu, pracují většinu času v maximálním zatížení (ten kdo najezdí na okruzích 10000km, asi žádný hlemýžď nebude)
2) větší zatížení znamená větší opotřebení
3) větší opotřebení znamená větší pravděpodobnost poruchy
To je podle mého jediný závěr, který můžeme udělat, protože jakékoliv jiné závěry jsou pouze hypotetické, jelikož k nim nemáme žádná data.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
mynonaj>
Tohle v zadnem pripade nemusi platit. Znam mnoho lidi co jezdi mnoho okruhovych km pro poteseni a zatezny cyklus jejich motocyklu bude podobny jako na silnici, ci zkratka velmi odlisny od toho ktery si predstavujeme jako typicky okruhovy.
Plne souhlasim.
1) motocykly, které jezdí na okruhu, pracují většinu času v maximálním zatížení (ten kdo najezdí na okruzích 10000km, asi žádný hlemýžď nebude)
Tohle v zadnem pripade nemusi platit. Znam mnoho lidi co jezdi mnoho okruhovych km pro poteseni a zatezny cyklus jejich motocyklu bude podobny jako na silnici, ci zkratka velmi odlisny od toho ktery si predstavujeme jako typicky okruhovy.
2) větší zatížení znamená větší opotřebení
3) větší opotřebení znamená větší pravděpodobnost poruchy
To je podle mého jediný závěr, který můžeme udělat, protože jakékoliv jiné závěry jsou pouze hypotetické, jelikož k nim nemáme žádná data.
Plne souhlasim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
Dawe02> Ad1) Jasně, že to nemusí platit. Klidně to moto může být od někoho, kdo jezdí Brno za 3:10 a na kolech má ještě origo gumy. Je to ale velmi málo pravděpodobné.
Mnohem pravděpodobnější ale je, že původní majitel to vůbec nešetřil a prostě si to užíval=závodil. To si kupující může do jisté míry oveřit sám.
Prostě tohle je o pravděpodobnosti.
M.
Mnohem pravděpodobnější ale je, že původní majitel to vůbec nešetřil a prostě si to užíval=závodil. To si kupující může do jisté míry oveřit sám.
Prostě tohle je o pravděpodobnosti.
M.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
mynonaj>Dawe02> Ad1) Jasně, že to nemusí platit. Klidně to moto může být od někoho, kdo jezdí Brno za 3:10 a na kolech má ještě origo gumy.Je to ale velmi málo pravděpodobné. ..
Z ceho vychazis?
Podle mych zkusenosti se to tyka vetsiny (myslena puvodni myslenka, nikoliv nove gumy a cas pres 3 min...)
Dawe02> Vycházím z toho, co jsem viděl (CEC, volné jízdy a různé motodny). Otázkou asi bude, co je podle tebe jízda na max vers. jízda na pohodu. Vzhledem k tvému času v Brně je pro tebe 2:35 pohodovka na půl plynu a pro mě max.
Já i když jedu 2:40, tak je to na max (vidím to i na teploměru chladící kapaliny).
Já i když jedu 2:40, tak je to na max (vidím to i na teploměru chladící kapaliny).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 7 | 24.10.2024 v 10:36 Ozzy_ |
Nejvhodnější supersport 600ccm [1, 2] Kawasaki ZX-6R Ninja, Suzuki GSX-R 600, Yamaha YZF-R... | Doomguy | 35 | 15.9.2024 v 21:21 Doomguy |
Z HD na sportovnější moto [1, 2, 3] Yamaha FZ6 Fazer, Suzuki GSX-R 600 | Strom96 | 70 | 27.8.2024 v 15:29 raidercz |
Motorka nedobíjí Suzuki GSX-R 600 | borec638 | 7 | 27.8.2024 v 14:02 Milos1 |
Nejvhodnější supersport 600ccm Kawasaki ZX-6R Ninja, Suzuki GSX-R 600, Yamaha YZF-R... | Doomguy | 0 | 25.8.2024 v 10:34 Doomguy |