„…Když si koupil svůj motocykl, udělal první potenciálně fatální krok. Vybral si nejpopulárnější barvu motocyklu – černou (autorka z US pozn. překl.). Černá helma, bunda, kalhoty, boty a rukavice, vše černé aby se to hodilo k černému motocyklu. Černá ale může být také barva smrti a zármutku.
Černá, zdaleka nikoliv přátelská identifikujícící barva motorkářské komunity, je jezdcův největší nepřítel…Oblečte ho do černého od hlavy až k patě, posaďte na černý motocykl a stane se Neviditelným mužem. Je neviditelný až do poslední chvilky, a to je někdy příliš pozdě.
Typický řidič automobilu si není motocyklů vědom. A motocykl najednou objevivší se zdánlivě odnikud…Když se stane nehoda tohoto druhu, je to plechovkářova vina, nebo motorkářova vina? Vinní jsou oba, ale je to motorkář, kdo musí nést větší díl viny (pouze překládám zde). Učinil sám sebe téměř neviditelným, a ono to fungovalo. Rozhodl stát se Neviditelným mužem.
Mohl se stát místo toho Viditelným mužem a vyhnout se ceně kterou zaplatil? Ano, a jediné co by bylo třeba bylo udělat správná rozhodnutí počínaje výběrem barvy motocyklu…motorkář a motorka nemusí sice vypadat jako cirkusová mariongotka, ale zřetelné oblečení s reflexními prvky je nezbytnost…“
Konec překladu. Nikomu nic nevnucuju, je to jenom k zamyšlení. Fakta: u nehod nezaviněných motorkáři plechovkář v 8 případech z 10 motorkáře „neviděl“. Vimněte si někdy barvy helmy a kombošek těch našich nešťastných kolegů, které na hlavní sundali plechovkáři z vedlejší (nebo plechovkáři z protisměru při odbočování doleva). Závěrem znovu opakuju nikomu nic nevnucuju. Ale není pravda že „se proti tomu nedá nic dělat“.
wheels-in-motion.com/Articles.html
3 reakcí na tento příspěvek Neviditelný muž
1 reakcí na tento příspěvek Neviditelný muž
1 reakcí na tento příspěvek Neviditelný muž
Takže bych to nesváděl jen na černou barvu, ale spíš na to, že prasata v autech jezdí bez dívání se do zrcátek, sledování situace kolem, atd.
Nicméně souhlasím s tím, že černá barva je méně výrazná, ale nesledování provozu kolem má podle mě větší podíl na případné nehodě.
Naposledy editováno 09.02.2010 18:32:38
2 reakcí na tento příspěvek Neviditelný muž
[img]
alexij>"neviděl jsem ho"- věta, kterou říkají lidi snad u půlky nehod - co taky jinýho říct že? Ale když se někdo ani nepodívá, těžko ho může vidět
Takže bych to nesváděl jen na černou barvu, ale spíš na to, že prasata v autech jezdí bez dívání se do zrcátek, sledování situace kolem, atd.
Nicméně souhlasím s tím, že černá barva je méně výrazná, ale nesledování provozu kolem má podle mě větší podíl na případné nehodě.
1 reakcí na tento příspěvek Neviditelný muž
bizon na severu sviti pořad už hodně dlouho a tolik nehod tam neni unas jsou řidiči prasata/jak kdo/
natremse na zluto a oranzovo a na prilby majaky a šest ladaku a sirenu jak v cine
Naposledy editováno 09.02.2010 19:05:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neviditelný muž
[img] z toho maj plechovkáři respekt.... páč takhle jezdí oblíkaní i policajti
1 reakcí na tento příspěvek Neviditelný muž
bizon_cz>Driv to tak nebylo. Auta ve dne svitit nemusely. Motorky furt. Tak byly mnohem vice videt. Dneska svitej vsichni a jedno svetlo motorky se tak velmi snadno prehledne. Tohle je spatne.
Jo,jo,proto zcela nepředpisově svítím všema třema
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neviditelný muž
noend>A taky je velký plus,že mašiny i auta musej celodenně svítit. Sice to někomu připadá trapné, ale je pravda, že každej jde líp vidět!
Není to plus. je to velmi nebezpečná pitomost. Jednak to velmi unavuje oči a odvádí pzornost od detailů provozu a potom právě proto, že svítí všichni tak mezi nimi svítící motorka zanikne.V dobách kdy svítily jen motorky bylo pro motorkáře daleko bezpečněji!
Denní svícení je neuvěřitelná pitomost na které se jen banda drebáků pěkně pakuje!!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neviditelný muž
babajezi>Není to plus. je to velmi nebezpečná pitomost. Jednak to velmi unavuje oči a odvádí pzornost od detailů provozu a potom právě proto, že svítí všichni tak mezi nimi svítící motorka zanikne.V dobách kdy svítily jen motorky bylo pro motorkáře daleko bezpečněji!
Denní svícení je neuvěřitelná pitomost na které se jen banda drebáků pěkně pakuje!!
Kdo se na tom pakuje? Firmy vyrábějící autožárovky?
Jinak, každej má na to jinej názor..... a nikomu ten jeho neberu .... Samozřejmě záleží na situaci, někdy to je trochu na obtíž, ale ještě se mi nestalo, aby mě nějaký auto oslnilo za bílího dne a oslňování v noci se asi nevyhnem. Ovšem, připouštím, že když svítily jen mašiny, tak to pro motorkáře nejspíš bylo trochu lepší.
Naposledy editováno 09.02.2010 19:29:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neviditelný muž
A jestli někdo chcete namítnout (jak je často slyšet od autařů), že denní svícení spotřebovává žárovky - blbost. Pokud někdo řeší takovouhle pikopoložku v ročním provozu, ať chodí pěšky....
alexij>babajezi> no hele, já bych to zase tak jednoznačně neviděl. Když to vezmu z pohledu řidiče všeobecně a ne jen pilota moto - to svícení má něco do sebe. Nepopírám, že když auta nesvítila a motky ano, byl jsi vidět. Dnes to samozřejmě splývá, takže už to není naše výhoda, ale výhoda všech.
A jestli někdo chcete namítnout (jak je často slyšet od autařů), že denní svícení spotřebovává žárovky - blbost. Pokud někdo řeší takovouhle pikopoložku v ročním provozu, ať chodí pěšky....
A navíc....tu žárovku člověk musí měnit, když už často, tak každý 3 roky jednu. Záleží na autě/motorce a kvalitě žárovek... a to fakt nemůže nikoho finančně zrujnovat
Naposledy editováno 09.02.2010 19:41:08
1 reakcí na tento příspěvek Neviditelný muž
1 reakcí na tento příspěvek Neviditelný muž
Jasně že černá je hůř vidět, ale podle mě to není příčina 8 z 10 nehod. Možná 1 ze 100, zbytek je o lidech a né o barvě oblečení. Reflexní prvky použije každej kdo chce bejt vidět, ale těch moc není. Každýho boj.