globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna oleje
2.2.2010 v 19:05
Zdar chlapi
zajímalo by mě jak vyměnujete olej.už jsem ho menil ale nwm zahral vypustil ale jakoby tam furt neco zustavalo takze po doliti noveho mel obdobnu barvu. samozrejme pro rypaly byl aji filtr

Výměna oleje

2.2.2010 v 22:23 | Nahoru | #31
protačite byz oleje??..už si asi fakt nikdy jetou moto nekoupím

(reakce na) Výměna oleje

2.2.2010 v 22:23 | Nahoru | #32

pepeveteran>Mirek12> Přesně jsi to řekl. Hlavně s tou kontrolkou tlaku. Snad se rozsvítí v hlavě některým přetrženým filmům. Jsou i tací, kteří nalévají filtr.


Počky. Přeci když měním oil filtr a neleju do něj trochu nového oleje a pak ho zašroubuju tak to ničemu nevadí. Spíš je to dobře ne?

(reakce na) Výměna oleje

2.2.2010 v 22:27 | Nahoru | #33
Mirek12> No Tebe jsem tím zrovna nemyslel. Když jsem to psal ještě jsi tu nebyl.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje

2.2.2010 v 22:28 | Nahoru | #34
hmm, zajímavé věci se tu člověk dozví...já to vypustím po jízdě, co vyteče tak vyteče, co nevyteče tak neřeším, aspoň se novej oil koukne do čeho jde a co ho nemine

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje

2.2.2010 v 22:33 | Nahoru | #35
Nemá přece cenu řešit cca 2,5 l nového oleje vs. cca 0,1 l starého, co tam zůstane. Protočením motoru určitě nevyteče všechen. Dle mého názoru je to naprosto zbytečný, leč taky neškodný (mám na mysli těch pár otáček). V motoru je samozřejmě olejový film i po vypuštění oleje. Po nalití novýho je to úplně stejná situace, nebo myslíte, že novej olej se hned po nalití sám rozstříká po vypnutym motoru?

Už by to chtělo jezdit, co?

Výměna oleje

2.2.2010 v 22:36 | Nahoru | #36
kucíí dělejte si s tím co chcete hlavně tam nelejte nic na proplachování atp.. když nevíte co přesně máte v motoru za součástky které jsou závislé na tlaku oleje jako jsou hydraulické šponováky rozvodáků a hydroštely na ventilech napínáky co se šponují olejem atp.. at is nenaděláte více problémů než užitku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

2.2.2010 v 22:37 | Nahoru | #37
dewwil>
dave81> chtelo by to no, uz se tu probiraji veci a padaji nazory co v lete nejsou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

2.2.2010 v 22:39 | Nahoru | #38

Vejmi-600ccm.cz>dewwil>
dave81> chtelo by to no, uz se tu probiraji veci a padaji nazory co v lete nejsou



ale jsou ale jsou akorát se to promíchá vláknama se zadřenejma 125cítkama co kucí honijou jako zduté kozýýý

(reakce na) Výměna oleje

2.2.2010 v 22:39 | Nahoru | #39
Mirek12> nebo tak no

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

2.2.2010 v 22:44 | Nahoru | #40
Dave81> po vypnutým motoru se samojistě nerozstříká,ale když vypustíš olej,mazací kanály jsou od čerpadla nahoru plný oleje a tak i zůstanou.Takže po nalití novýho oleje je to otázka jen té malinké bublinky,která vznikne v okamžiku,než čerpadlo nasaje novej olej.
Jiná je ovšem situace,kdy vyleješ olej a pak protáčíš motorem.Mazací kanály se úplně vyprázdní a pak,když startuješ s novou olejovou náplní,trvá to o pěkných pár otáček víc,než se olej dostane v požadovaným množství a požadovaným tlaku na všechny mazací místa.
Řekneš si "je to chvilka,jenom trošku",ale 100x nic umoří takovej motor,jako toho pověstnýho oslíka.
V manuálech se dočteš třeba takový věci,že při pouhým protáčení motorem rukou při měření a seřizování ventilů se doporučuje místa styku vačky a vahadla/zdvihátka mazat přípravkem s molybdendisulfidem.
Napadení kutilem domácím v prvým smyslu tohoto označení je hrozně nebezpečný Pak čteš příspěvky typu "já mám vydřenou vačku",nebo "já mám vydřený čepy a konce vahad

Výměna oleje

2.2.2010 v 22:59 | Nahoru | #41
Taky bych radši neprotáčel,.. Třeba moje Honda má tlakový olejový píst napínáku rozvodovýho řetězu. Než jsem přišel na to, že ventil pro vstřik oleje je ucpanej, zbytečným protáčením jsem ohnul dva ventily sání.

Výměna oleje

2.2.2010 v 23:31 | Nahoru | #42
no to je zase nářez, všichni co musí mocimermo vyhánět aji poslední mililitr oleje by se měli podívat, jak vypadá novej olej po třech projížďkách - je černej jak uhlí, protože v moderních olejích jsou detergenty na vymetání sazí - černá barva nic neznamená
někdy je perfekcionicmus dost na škodu

(reakce na) Výměna oleje

3.2.2010 v 00:45 | Nahoru | #43

Camča_v>Dave81>
V manuálech se dočteš třeba takový věci,že při pouhým protáčení motorem rukou při měření a seřizování ventilů se doporučuje místa styku vačky a vahadla/zdvihátka mazat přípravkem s molybdendisulfidem.
Napadení kutilem domácím v prvým smyslu tohoto označení je hrozně nebezpečný Pak čteš příspěvky typu "já mám vydřenou vačku",nebo "já mám vydřený čepy a konce vahad


nevim kde si to čet, ale to je asi zatim největší kravina v tomhle vlákně

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje

3.2.2010 v 05:54 | Nahoru | #44
Vážně myslíš,kalkulačko.Bych řekl,že ani moc ne (jako že moc nemyslíš)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

3.2.2010 v 08:48 | Nahoru | #45
Camča_v> No tím mazaním vaček při měření ventilových vůlí bych to bral s nadhledem Osobně sem to v žádném manuálu ještě psaný neviděl a nevím teda kolik už si udělal motorů nebo ne, ale pokaždé když dělám ventily, tak je v hlavě, tzn. i na vačkách, vahadlech nebo zdvihátkách tolik oleje, že není důvod to mazat, a kdyby tam nic nebylo, tak otáčením rukou tomu nemůžeš nic udělat, to bys musel sakra rychle točit Ale beru, myslels to určitě dobře Např. když máš motor rozebraný kvůli nějaké opravě a pak ho dávaš do kupy, tak výrobci opravdu uvadí namazat všechna místa jako ložiska kliky, uložení vaček apod. MoS2(molibdenová vazelína).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

3.2.2010 v 08:57 | Nahoru | #46
mischa638> Pokud čteš dobře,tak píšu "doporučuje se",ne že "je nutné".Konkrétně třeba manuál na moji oblíbenou RR 929 přesně toto zmiňuje.Když děláš ventilový vůle na systému vačka-zdvihátko,máš to rozdělaný,tak to necháváš od oleje?Promiň,já všechny díly pucuju a pak při sestavování potírám blbým MD sprejem a mám klid.Taky to myslíš určitě dobře,jen jsi ještě přemotivovaný mladík,plný ideálů ze školy

Výměna oleje

3.2.2010 v 09:03 | Nahoru | #47
já myslím že čekat do poslední kapky nebo ještě protáčet je celkem zbytečný, pokud tam jsou nějaký nečistoty musí je vzít s sebou ten hlavní proud co teče na začátku a pokud to nevyteče hned, tak přes ty kapky už se ven nedostanou a zůstanou v motoru. A jestli tam zůstane 1dcl nebo 2 je asi fuk.

edit: nebo spíš 3dcl nebo 4, ale to je jedno

Naposledy editováno 03.02.2010 09:05:37

Výměna oleje

3.2.2010 v 09:15 | Nahoru | #48
To je zase vlákno jsem z toho fakt hotovej věčina z vás má v motce chadič oleje a nemyslíte si že z toho ten olej vyteče a už jsem alespoň zjistil od koho nekoupit ojetinu.Pak že každý servis na moto je na nic,ale určitě tam neprotáčej motorky bez oleje.

Výměna oleje

3.2.2010 v 09:21 | Nahoru | #49
BMW Dakar ma treba dve olejove nadoby. Jednou je vlastne potor kde se vypousti dole tak jako asi u kazde masiny a pak musim sundat levej panel //falesna nadrz//, protoze nadrz je pod sedackou, a pos tim krytem je olejova nadrz kterou vypoustim zvlast. Takze mrkni do nejakeho planku nebo na net a zjisti jestli tam nemas nemas druhou nadobu na olej. To by pak vysvetlovalo to ze se novej smixuje s jeste dost starym olejem. Good luck

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje

3.2.2010 v 09:27 | Nahoru | #50
Potor = MOTOR

(reakce na) Výměna oleje

3.2.2010 v 09:36 | Nahoru | #51
Camča_v> tak konkrétně 929 sem ještě nedělal, ale co se mi zatím dostalo do ruky tak sem to v žádném manuálu neviděl. Tak když sem dělal svou motorku tak sem taky všechno pucoval, ale když pak děláš v servisu, tak musíš dělat co nejrychlej, protože čas sou peníze, tak na pucování pak už není čas. No šak v pohodě, s těma ideálama máš určitě trochu pravdu, ale celé léto sem strávil ve dvou servisech a to mě ukázalo tvrdou realitu, ve škole je to opravdu něco jiného než pak někde v zaměstnání, to se s tebou nikdo už nesere a hlavně je na hovno, že ti nemá pak už ani kdo poradit když nevíš, tak se s tím musíš poprat pak sám.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

3.2.2010 v 09:39 | Nahoru | #52
MartasUSA> mazání se suchou skříní mají převážně endura a většina lidí vůbec neví,jak v tomhle případě olej měnit - já maturoval u TT600R a když si člověk o tom něco přečte,nemůže udělat chybu.Ale některý postupy,šířené lidovou slovesností jsou mazec

(reakce na) Výměna oleje

3.2.2010 v 10:35 | Nahoru | #53
se mi to smazalo, ja no seru!

Naposledy editováno 03.02.2010 10:38:05

Výměna oleje

3.2.2010 v 14:53 | Nahoru | #54
Zahřeju - vypustím - vyměním filtr - naleju - jedu .. Myslím si že za tu sezonu není ten olej v tak nepoužitelném stavu že bych to musel vylévat do poslední kapky...

(reakce na) Výměna oleje

3.2.2010 v 14:58 | Nahoru | #55
Camča_v> no má myslím, že vím. Tak určitě je kravina vyndavat vačku a zdvihátka, jenom kvůli tomu abys to ošmudlal hadrem (nevim jeslti u tý zmrzliny se to dá udělat i jinak, než vyndáním, ale stejně je blbost to šmudlat hadrem). Ten olej, kterej tam zbude to maže dostatečně dost na to abys ten motor rukou otočil třeba 100krát. Patlej si tam co chceš, mě to je úplně fuk, když ti to dělá radost. Je to prostě stejná zbytečnost, jako sou tady další "hovno" vlákna s baterkou přes zimu, gumama přes zimu, vypouštění nádrže aj.
Ještě závěrečná otázka: Měnil bys ložiska, který si sehnal jen 2RS (v motoru by měli být bez), co bys udělal? a) vymyl je a napatlal tam svoje oblíbený sračky, b) nevymejval, hodil je tam tak jak sou, c) nechal bys tam krytky, aby se to lepší mazalo?

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje

3.2.2010 v 15:30 | Nahoru | #56
Koukám,že se hodně odbočilo od jádra věci. I sebehloupějšímu člověku je jasné, že starý olej
nikdy nevyteče dokonale.Je jasné,že tento zbytek ničemu neublíží.Ale proč tento zbytek neminimalizovat protočením motoru.A pokud je někdo přesvědčen o tom,že zatočení motorem
pomocí starteru 2-3s nebo několikrát prošlápnutí startovací pákou motoru ublíží, trpí duševní poruchou a měl by se léčit.

(reakce na) Výměna oleje

3.2.2010 v 18:06 | Nahoru | #57

Camča_v>MartasUSA> mazání se suchou skříní mají převážně endura a většina lidí vůbec neví,jak v tomhle případě olej měnit - já maturoval u TT600R a když si člověk o tom něco přečte,nemůže udělat chybu.Ale některý postupy,šířené lidovou slovesností jsou mazec



Jojo. Dakarky to maji docela vymakany. Ale ten filtr mohli dat jinam a udelat ho externi tak jak to delaji ted u novych modelu a nebo jak to maji auta.

Jinak pro vsechny. Vypustit olej, zasroubovat vypousteci sroub, dat novej filtr, novej olej a hotovo. To ze tam zustane par kapek staryho bych neresil. Zaprve je to ztrata casu nervuu jestli se to vysere nebo ne a tak. Pak sedis kvuli par kapkam stareho oleje u compu a cekas az ti nekdo rekne to co ja na motorkari.cz Hezky den do Ceska.

(reakce na) Výměna oleje

3.2.2010 v 18:24 | Nahoru | #58

pepeveteran>Koukám,že se hodně odbočilo od jádra věci. I sebehloupějšímu člověku je jasné, že starý olej
nikdy nevyteče dokonale.Je jasné,že tento zbytek ničemu neublíží.Ale proč tento zbytek neminimalizovat protočením motoru.A pokud je někdo přesvědčen o tom,že zatočení motorem
pomocí starteru 2-3s nebo několikrát prošlápnutí startovací pákou motoru ublíží, trpí duševní poruchou a měl by se léčit.


konečně to někdo shrnul tak, jak to je.

Výměna oleje

3.2.2010 v 19:19 | Nahoru | #59
Kalkulačko,ty seš borec.Nespravil bys mi motorku?

2 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje

3.2.2010 v 21:37 | Nahoru | #60
A jak to dělají, když je motor u nové motorky úplně nově poskládaný, dají no něj náplň a dál? Nastartují ho ne?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zapalovací cívky Honda CBR 600F gogo25 3 24.5.2024 v 22:53 Milda69
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F Novasek21 3 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 23 8.5.2024 v 21:14 juri23
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.


TOPlist