VW Passat B5, 1.9 TDi (nejlépe 96 kW)
Ford Mondeo, 2.0 TDDi nebo 2.0 TDCi (96 kW)
Verze kombi, do +- 150.000 kč. Vzhledově se mě líbí spíše Mondeo, ale co se týká spolehlivosti a "nesmrtelnosti" tak to hraje do karet spíše Prassátku
Popřípadě něco jiného v fkombíku a fdýzlu za ty peníze?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Bludevil>Dawe02> Ty dawe, tohle jsou ty nízký platy VŠ učitelů?
Venuji se vice zamestnanim, prece nemyslis ze fakulta by tohle nekomu poridila
steve4ever> aha, muj omyl
Jen jsem narazil na to, jak paradoxní je, když někdo s autem za hromadu peněz šetří na tankování desetikoruny... a pak je děsně překvapený, že dojezdil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Sefo>Ahoj, tak přidám taky trochu do mlýna.
Jsem již třetím tokem majitelem vozu Passat 3C(nebo B6 jak chcete) 2,0 TDI 103 Kw najeto mám asi 80 tis km a závady žádné nejsou, ted kromě tlačítka el.brzdy za cca 6set. Auto je super, jízdní vlastnosti dobré, někomu vadí zvuky plastů v interieru,ale já si většinou pouštím hudbu, tak mi to fak neva. Ale co mi vadí je nutnost dolévat olej například co 5tis km půl litru, což je ve výsledku docela dost.To třeba v porovnání s toyotou Avensis, tak tam za celou dobu užívání nemusíte otevřít motor,na druhou stranu avensis zase oproti passatu moc nejede a vzhedově je taky pozadu. Já můžu passata jen doporučit. A kecy typů o vstřikách a o váze vzduchu a ostatních profláklejch závadách neberte vážně. Důležitější je zkušenost majitele, než kecy pepků z autobazarů apod.
.....kdysi jsem měl M5 .......1500 km / Litr oleje,součást výbavy 2L kanystřík....... Porsche r.v.2008 911/4S to samé!Vše je zapsáno jako normální jev v manualu!
A půl litru je 200 Kč což je jeden oběd,tak to zase hrůza není!
To je to samé šetření za nákup nafty mimo ofic pumpy!
Liberec - Brno a už se dolévá!
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
No mě spíš zarazila jedna věc...mám tám lejt olej longlife kterej se mění po ujetí 30 tis km, ale když každejch 5 tis doleješ 0,75 litru, tak to vyjde 4,5 litru během ujetí těch 30 tisíc, tak si tak neřikam jesli náhodou během tý doby nevyměnim celej olej sám...to mi pak to loglife postrádá nějaký ekonomický smysl.
BTW u benzínek pro traktory a busy neberu, do toho bych radši nešel. I když kdo ví jak to chodí u těch značkových. Mě třeba řikal známej co opravuje passaty, že jakmile stojí u benzínky cisterna mám jet pryč a netankovat, jelikož jak tam pustěj naftu pod talkem, tak dole v tanku se zvednou všechny nečistoty, který tam pak plavou a nasajou se i do hadic. Tak nevim:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Lance>tak byla i 1,7 motor,ale to bylo 21073i
jj byly i 1,7i, petikvalt... stejna krabice jako 2104 :) stejnej motor jako v nive...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Dawe02>Jestli myslis Mercedesa C, tak jaq muzu jen doporucit. Ty nove jsou fakt dobra auta, mel jsem jednoho sluzebniho. Moc se mi libil a vubec nevadilo ze ten dvoulitr moc nejel.
jako sluzebni je super jakakoliv takovahle kara.. jako soukrome bych snad ani takove auto nechtel... garancky za spoustu penez, nekde to nechas a vracis se s pocitem jestli tam jeste to auto stoji apod:)
Sefo>2LEKO> Heh, takže i poršáky papaj olejíček jo?:)
No mě spíš zarazila jedna věc...mám tám lejt olej longlife kterej se mění po ujetí 30 tis km, ale když každejch 5 tis doleješ 0,75 litru, tak to vyjde 4,5 litru během ujetí těch 30 tisíc, tak si tak neřikam jesli náhodou během tý doby nevyměnim celej olej sám...to mi pak to loglife postrádá nějaký ekonomický smysl.
BTW u benzínek pro traktory a busy neberu, do toho bych radši nešel. I když kdo ví jak to chodí u těch značkových. Mě třeba řikal známej co opravuje passaty, že jakmile stojí u benzínky cisterna mám jet pryč a netankovat, jelikož jak tam pustěj naftu pod talkem, tak dole v tanku se zvednou všechny nečistoty, který tam pak plavou a nasajou se i do hadic. Tak nevim:)
.....no je to tak!...........aspoň máš jistotu ,že ho máš pořad skoro "nový"!
Pak je další řešení jak psali výše vyměnit to za Renaulta nebo Peugeota 1.9 D a lít tam Mogul!
Prostě ten servis a údržba a provoz u novějších aut něco stojí!Začali se nyní běžně montovat 17 a 18 kola a podívej se na ceny Al disků a pneu v porovnání s 15 nebo 16!Rozdíl min. 30-50 %! ,stěrače,filtry i to množství všech náplní atd!
Já měl Passata 2 TD úprava ARRIVA....výborné auto,a po 40.000 km odešel komplet předek a stále se to opakovalo........reklamace vyřešena jiným vozem!......takže smůla může být i u nového!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
assassin>jako sluzebni je super jakakoliv takovahle kara.. jako soukrome bych snad ani takove auto nechtel... garancky za spoustu penez, nekde to nechas a vracis se s pocitem jestli tam jeste to auto stoji apod:)
myslím si že když dáš za mercedes c, tak dáš bez problémů i 20tisíc+roční poplatek za vyhledávací systém a pak strach o auto mít nemusíš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
assassin>jj byly i 1,7i, petikvalt... stejna krabice jako 2104 :) stejnej motor jako v nive...
Chlapci pozor ten motor byl 1.6 /sedan i Kombi/.......1.7 měli jen NIVY!
Automobil Lada 2107 2107 1.6 ⇓ Základní údaje o tomto vozu
Název modelu: Lada 2107 1.6
Datum uvedení na trh: 1966
Řada: Lada 2107
Vyráběn: 1982 - 1997
⇓ Karoserie, podvozek a další fyzické parametry vozidla
Rozměry (v x š x d): 4130 x 1620 x 1446 mm
Rozvor náprav: 2424 mm
Rozchod kol vpředu: 1365 mm
Rozchod kol vzadu: 1321 mm
Počet dveří: 4
Počet míst: 5
Pohotovostní hmotnost: 1030 kg
Užitečná hmotnost: 400 kg
Hmotnost bržděného přívěsu: 600 kg
Objem zavazadlového prostoru (min./max.): 385 litrů
⇓ Motor, pohonná soustava vozu
Druh motoru: řadový
Umístění motoru: vpředu podélně
Příprava směsi: karburátor
Přeplňování: není
Zdvihový objem: 1568 ccm
Počet válců: 4
Počet ventilů: 8
Poháněná náprava: zadní
Převodovka: Manuální
Počet rychlostních stupňů (manuál): 5
⇓ Jízdní výkon vozidla
Točivý moment: 120 Nm při 3000 otáčkách
Výkon motoru: 55 kW / 75 koní při 5600 otáčkách
Max. rychlost: 155 km/h
Naposledy editováno 03.11.2009 14:29:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
karf>myslím si že když dáš za mercedes c, tak dáš bez problémů i 20tisíc+roční poplatek za vyhledávací systém a pak strach o auto mít nemusíš.
......Mercedes v zájmu zachování klientely má ceny servisních prací pro stále klienty srovnatelné jako jiné značkové servisy a nyní již hodně srovnatelné s "garážisty"!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
cece nejsem si jistej jaky je to oznaceni (jestli je to 2107) ale jsem si jistej ze stryc ma jako auto na vozeni drivi na vesnici atd stejny auto jako vypadalo to nase 2104 ale ze to ma 1,7i vstrikovani , petikvalt..... a je to tam origo...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
2LEKO>......Mercedes v zájmu zachování klientely má ceny servisních prací pro stále klienty srovnatelné jako jiné značkové servisy a nyní již hodně srovnatelné s "garážisty"!
ono je ale takovy smutny ze spis je to naopak, ze veskere znackove servisy maji ceny uz srovnatelne nebo vyssi nez mercedes...
jako ono z meho pohledu stoji balik garancka i na "fabii" a podobny auto.. stejne tam jen vymeni olej, napocitaj si litr za litr nebo neco takovyho... a hotovo.. ze by nakej servis menil brzdovy kapaliny, kontroloval veskera mozna nastaveni jak to spravne ma bejt... to jsem jeste nevidel....
je mozny ze dnes uz maj vysoky ceny i garazovi mechanici.. ale to je tim ze uz nikdo neumi na aute ani dolejt olej....
ja jezdim do servisu az s vecma na ktery nemam vybaveni, nebo predem vim ze diky tomu ze jsem to nikdy nedelal bych na tom stravil 3x tolik casu nez mechanik (vymena prevodovky apod)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Dawe02>assassin> ony ty ceny nebudou tak hrozne. Az nebudu potrebovat penize na dulezitejsi veci, koupim si asi tridu E.
ja mam sympatie pro jinou nemeckou znacku... od MB bych chtel uzitkovou verzi Gklasse:)
ale teda k prijmum abych koukal po novejch MB asi hned tak nedospeju:)
assassin>[quote]2LEKO>Chlapci pozor ten motor byl 1.6 /sedan i Kombi/.......1.7 měli jen NIVY!
cece nejsem si jistej jaky je to oznaceni (jestli je to 2107) ale jsem si jistej ze stryc ma jako auto na vozeni drivi na vesnici atd stejny auto jako vypadalo to nase 2104 ale ze to ma 1,7i vstrikovani , petikvalt..... a je to tam origo...
je pravda že v TUZEXU byla limitovaná serie .........Chromy,velké světlomety /obdelník se stěrači/,čalounění s ornamenty,pětikvalt,snad i posilovač řízení,radio s kazeťákem,nárazníky s plasty,ozdobná koncovka výfuku! .......a třeba tam ten motor na závěr výroby montovali,ale v kalsických seriích to nebylo!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Ale jestli treba hledas luxus a kvalitu za par penez, tak urcite stoji za to sledovat Citrony C6. Da se koupit i pod 400 trilety v 2.7 HDi a vybave snu....to auto taky jede jak ve vate
.......to je přesné........ve všech značkových si hrají na machry,a většina má problémy,když je nějaká "fiškuntalie"!.......mají výhodu ,že mají softwer vybavení a informace,což šikovný "garažísta" nemá!.....dnes i tažné ti nenamontují bez "programu"!....a zakladní servisní práce to samé!
Dawe02>assassin> ja vim, ty jsi na BMW...a schvaluju ti to. To je zkratka svetova spicka, staci cloveku porovnat dukladnost jejich prace, co pozaduji od dodavatelu, jak jsou schopni definovat co od nich chteji apod.. Zkratka nemecka dvojka (Audi osobne za top neberu) kraluje
Ale jestli treba hledas luxus a kvalitu za par penez, tak urcite stoji za to sledovat Citrony C6. Da se koupit i pod 400 trilety v 2.7 HDi a vybave snu....to auto taky jede jak ve vate
jo u nas v rodine citroeny vzdycky frcely:) doted mame u babicky citroen 11CV :)
maj takovy neobvykly konstrukcni reseni(11CV snad jedno s prvnich evropskych aut s nahonem na predek) a i to funguje, ikdyz nektery veci se rozbiji.. ale to se stane i lepsim:)
ja sem nejak zatuhnul u starejch stroju, fascinuje me jak to driv konstrukteri dokazali sikovne vymyslet, vsechny mechanismy atd(dnes se tam vrzne servo a softwarove to mas vyresene hned), ze se sefkonstrukter snazil udelat auto tak aby bylo lepsi nez ma konkurence... takovy stary auta me i bavi ridit .. ze je opravdu ridis..
chapu ze to neni pro kazdyho a na kazdej den, treba jednou budu rad za pohodlne auto co mi cestovani co nejvic ulehci...nazory na tohle klidne menim... ale jeste ten cas nenadesel:)
takze ja bych si asi v pripade prebytku penez poridil ke spotrebaku nakej peknej yougtimer:)
Dawe02>assassin> ony ty ceny nebudou tak hrozne. Az nebudu potrebovat penize na dulezitejsi veci, koupim si asi tridu E.
Jo nový éčko se mi líbí, jen mi přijde že tam cpou už moc elektroniky, nedovedu si představit, že mě auto vynadá, když přejedu z pruhu do pruhu bez blinkru:) což se tam prý děje pomocí vibrací sedalda a zvukové signalizace.
Spíš bych šel do novýho E kupé, to se mi fakt líbí!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Sefo>Ahoj, tak přidám taky trochu do mlýna.
Jsem již třetím tokem majitelem vozu Passat 3C(nebo B6 jak chcete) 2,0 TDI 103 Kw najeto mám asi 80 tis km a závady žádné nejsou, ted kromě tlačítka el.brzdy za cca 6set. Auto je super, jízdní vlastnosti dobré, někomu vadí zvuky plastů v interieru,ale já si většinou pouštím hudbu, tak mi to fak neva. Ale co mi vadí je nutnost dolévat olej například co 5tis km půl litru, což je ve výsledku docela dost.To třeba v porovnání s toyotou Avensis, tak tam za celou dobu užívání nemusíte otevřít motor,na druhou stranu avensis zase oproti passatu moc nejede a vzhedově je taky pozadu. Já můžu passata jen doporučit. A kecy typů o vstřikách a o váze vzduchu a ostatních profláklejch závadách neberte vážně. Důležitější je zkušenost majitele, než kecy pepků z autobazarů apod.
Taky si myslím, že důležitější je zkušenost majitele, než kecy pepků z bazarů...
Tlačítkem to není, v hajzlu je krokový motorek, ale jinak mám rozsvícenou kontrolku ruční brzdy skoro každý týden už asi půl roku. Jeden týden vymění motorek, druhý týden se to rozsvítí znovu a na řadě je druhá strana. Prej jsou tam dva motorky, na každé kolo jeden.
Zvuky plastů potvrzuji, Prassat za skoro MEGA by takhle vrzat neměl...!!!
Dolévání oleje mezi prohlídkama taky potvrzuji a opět tvrdím, že kraksna za milion by tohle neměla dělat...!!! Naposledy jsem mezi výměnami oleje doléval do Škody 100L v roce 1987...!!!
Od té doby jsem nikdy olej nemusel dolít, vždy byl nad ryskou až do výměny.
Váhu vzduchu mi měnili po 40.000km, pak kolem 100.000km, je to naprosto obvyklá závada "koncernových" motorů TDi.
Končím příspěvěk, že Prassat TDi je nezprasenější auto, které jsem kdy jezdil...!
MONDEO 2,0 benzín bylo nejspolehlivější auto, jaké jsem kdy jezdil.
Zkušenosti dle ujetých km:
Prassat.......... 220.000km
Mondeo........... 320.000km
Toledo 1,9 TDi... 165.000km
Toledo 1,6 benzín 66.000km
Civic 1,5 4dv. .. 155.000km
Legend 3,2 A ......10.000km
Felicie 1,3 ...... 40.000km
Favorit 1,3 MPi... 40.000km
Favorit 1,3 ......118.000km
Lada VAZ 2103 ....112.000km (celkem 230.000km, pak jsem ji prodal)
Škoda 100L ....... 40.000km
Škoda 1000MB ......10.000km
Součet je tedy kolem 1,3milionu kilometrů a bez dolévání oleje a bez problémů jezdil jen Civic a Mondeo.
Spotrebu mam stejnou jako ostatni s 2,0i - nekde kolem 10 - dlouhodobej prumer vcetne mesta. Narozdil od dieslu mi ale nehrozi, ze mi odejde turbo, cerpadlo, vstriky.... A ten motor... To je kapitola sama pro sebe...... :) :)
1 reakcí na tento příspěvek OT: Passat x Mondeo
Přesto přidám jeden argument pro Mondeo! Vzniklé závady se totiž opravují samy !!!
Asi před dvěma roky jsem odřel dveře u řidiče a po jejich opravě mi přestalo fungovat zavírání okna na jeden dotek. Musel jsem spínač na opěrce dveří pořád držet. A navíc nefungovalo zavírání okna klíčkem při opuštění vozu. Ostatní dveře byly OK.
V servisu mi řekli, že mi vymění nějaký elektromodul a že zkusí sehnat nějaký použitý z bouraného auta. No a potom byla zima, oknu jsem neotevíral a nezavíral a na jaře jsem zjistil, že se závada opravila sama a zavírání funguje už 2 roky!
storeman>Asi před dvěma roky jsem odřel dveře u řidiče a po jejich opravě mi přestalo fungovat zavírání okna na jeden dotek. Musel jsem spínač na opěrce dveří pořád držet. A navíc nefungovalo zavírání okna klíčkem při opuštění vozu. Ostatní dveře byly OK.
V servisu mi řekli, že mi vymění nějaký elektromodul a že zkusí sehnat nějaký použitý z bouraného auta. No a potom byla zima, oknu jsem neotevíral a nezavíral a na jaře jsem zjistil, že se závada opravila sama a zavírání funguje už 2 roky!
tak to je jasný důvod pro Ford. Nám se na Octavii (rv97) podělalo otevírání zadního levýho okna a bylo to čím dál horší až to nešlo vůbec
assassin> najedes tolik ze chces ropaka?
přemýšlím, proč se furt řeší nájezd kilometrů u nafťáka, je mi jasné, že na kratší vzdálenosti a časté zastávky to nebude pro motor nejlepší, ale chci kupovat auto v naftě, ročně s ním najedeme max. 5tisíc km, takže při tak malém nájezdu km se na tom nemůže zas tak rychle něco vysrat, ne?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Jako motoricky je to v poho nejvíc, ale elektronika je totální HOVNO!!
1 reakcí na tento příspěvek OT: Passat x Mondeo
Test ojetého Mondea
Test Passata
Naposledy editováno 11.01.2010 12:34:08