globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Porucha převodovky R1-pomoc
7.1.2010 v 17:46
Zdar,mám takovej malej problém.Občas když jedu na 2ku,tak my občas přeskočí jako kdybych měl vytahanej řetěz.ale ten je novej a dělá to jen občas.Dočet jsem se že u prvních modelů odcházelo dvojkoví kolečko.Musím sundat motor,nebo to jde udělat bez demontáže.Jedná se o R1-rv 99.

Porucha převodovky R1-pomoc

7.1.2010 v 18:07 | Nahoru | #1
Nerad bych plácal nesmyly, ale pochybuju, že půjde udělat výměna kolečka v převodovce bez rozhození celýho motoru(rozpůlení)

Porucha převodovky R1-pomoc

7.1.2010 v 18:16 | Nahoru | #2
Vyndat,rozebrat,prekontrolovat vsechno,kdyz uz to je rozhozeny,a jestli to ma uz dost najeto,tak bych dal novy saly na kliku a ojnice.

Porucha převodovky R1-pomoc

7.1.2010 v 18:24 | Nahoru | #3
motorově to je v cajku,akorát budu dávat novou spojku.tak to holt vycuknu a kouknu na to.

Porucha převodovky R1-pomoc

7.1.2010 v 19:02 | Nahoru | #4
Pepa R1 - nic si z toho nedelej hold ty nebo nekdo pred tebou radil jen BEZ SPOJKY tak se ti to ted ukazuje jak je to prospesne u motorky.
R1 jsou na to extra nachylne
Nemas tu tvoji strelu koupenou ze znojma nebo nemel ji nekdo pred tebou?

Naposledy editováno 07.01.2010 19:03:54

Porucha převodovky R1-pomoc

7.1.2010 v 19:30 | Nahoru | #5
Bolístka těchto prvních R1. Motor ven.

Porucha převodovky R1-pomoc

7.1.2010 v 19:33 | Nahoru | #6
Motor se musí pulit, převodovka dolů a když už tak ji celou zkontrolovat. Já ted měl staroti na podzim taky z R1. Špatně se řadilo atd. Nakonec závada jak cip. Jen pošunutý ložisko na převodové hřídely. Ale přijít na to! Dal jsem to proto dobrýmu servisákovy. I s těsnením na motor a 2 podložkama za 200 kč to dělalo nějakejch 9000 kč. Bez vidliček, koleček atd. To bylo všecko krásný.

Porucha převodovky R1-pomoc

7.1.2010 v 20:19 | Nahoru | #7
nevím co umíš a co ne, ale když ani nevíš ze musí motor ven, tak to raději dej někomu opravit....

Porucha převodovky R1-pomoc

7.1.2010 v 22:05 | Nahoru | #8
Jojo R1 klasika.....

Porucha převodovky R1-pomoc

7.1.2010 v 23:43 | Nahoru | #9
Dobrý mechanik = 2 dny čisté práce, ale ....když už v tom bude rovnou bych udělal hlavu, "gumičky" ventilů, sedla, skouknout vedení a samozřejmě převody, ložiska, náběžné hrany, určitě bude chtít ta menší a dražší vidlička vyměnit atd..

1 reakcí na tento příspěvek Porucha převodovky R1-pomoc

8.1.2010 v 00:22 | Nahoru | #10
Hergot lidi, nazývejte věci pravými jmény - "gumičky" ventilů? Snad gufera na ventilech, nebo ventilová gufera
K věci: není důvod sundávat i hlavu, nechápu důvod. Jestli ji ještě nikdo od výroby nesundával, a neztrácí se ti olej, nebo voda, nebo ti nic z podhlavy neteče, tak není důvod ji sundávat. Pokud ti odešlo kolečko v převodovce, stačí jenom vyndat motor, vypustit olej, samozřejmě i chladicí kapalinu (což uděláš dříve než motor vyndáš), otočíš motor, no a motor rozpůlíš. Opět se budu opakovat: pokud ten motor nemá žádný jiný problém, tzn. nežere olej přes ventilová gufera, není důvod je měnit, to samé platí i pro lágry, šálky - pokud motorka nebyla zadřená, není důvod do toho vůbec hrabat, každopádně pokud by zadřená byla, jakože není, motor by byl stejně na odpis. Pokud se ti někdy tohle stane, rovnou začni shánět jiný motor. Vyjde tě to levvněji, než nechat opravovat ten zničený. Jinak šálky se prodávají jenom v jedné velikosti, což je při té již někým zmiňované výměně celkém problém. Zrovna nevím jak se to v takových případech řeší, jestli se přibrušují šálky (podle mě né) nebo se přibrušuje klika (což samozřejmě snižuje její pevnost, prý dokonce až o 15 %, což je celkem dost). Myslím, že by si byl nerad, kdyby se ti ve 200 v hod. na mašině rozlomila klika na dva kusy. P.S. stejným způsobem se to řeší, když to "zadřeš" - pokud nejsou vymlácené kartery, dají se nové šálky a přebrousí se klika (jak už jsem psal, sníží se její pevnost až o 15 %), každopádně tě to bude stát hromadu peněz a levnější je koupit motor z bouračky apod. Navíc tomu nemůžeš věřit, že je všechno OK. Good Luck

P.S. pokud si na to netroufáš, svěř opravu někomu, kdo tomu rozumí

Porucha převodovky R1-pomoc

8.1.2010 v 03:47 | Nahoru | #11
Jak pises. Bolest prvni generace R1 (resp. jedna z nekolika), odchazi dvojkove soukoli (nezavisle na zpusobu razeni). Nejpozdeji ve 30tis km. Nutno rozhodit motor, vymenit.

Porucha převodovky R1-pomoc

8.1.2010 v 03:49 | Nahoru | #12
Nebude to tim ze to je Yamaha??? Kup si Hondu

1 reakcí na tento příspěvek Porucha převodovky R1-pomoc

8.1.2010 v 07:00 | Nahoru | #13
Dík za rady,má najeto asi 65 tisíc a kupoval jsem ji na 20 tisících od kámoše,takže vím co se se dělo(nic špatného).Servis jako ventily,rozvoďák,potlaky.....(prostě se oni starám)mám už za sebou.Akorát to 2 kolečko se teď vysralo,tak ho řeším.Sám si na to určitě netroufám.Mám kámoše kterej dělal v servisu v Yamaze,tak se sním zkusím dohodnout,protože vím že už dělal vysipanou převodovku na Bandasce a ta šlape už pár let bez problému.Nechce se my kupovat jinej motor protože vím co vněm je.

(reakce na) Porucha převodovky R1-pomoc

8.1.2010 v 07:31 | Nahoru | #14

2stroke>Hergot lidi, nazývejte věci pravými jmény - "gumičky" ventilů? Snad gufera na ventilech, nebo ventilová gufera
K věci: není důvod sundávat i hlavu, nechápu důvod. Jestli ji ještě nikdo od výroby nesundával, a neztrácí se ti olej, nebo voda, nebo ti nic z podhlavy neteče, tak není důvod ji sundávat. Pokud ti odešlo kolečko v převodovce, stačí jenom vyndat motor, vypustit olej, samozřejmě i chladicí kapalinu (což uděláš dříve než motor vyndáš), otočíš motor, no a motor rozpůlíš. Opět se budu opakovat: pokud ten motor nemá žádný jiný problém, tzn. nežere olej přes ventilová gufera, není důvod je měnit, to samé platí i pro lágry, šálky - pokud motorka nebyla zadřená, není důvod do toho vůbec hrabat, každopádně pokud by zadřená byla, jakože není, motor by byl stejně na odpis. Pokud se ti někdy tohle stane, rovnou začni shánět jiný motor. Vyjde tě to levvněji, než nechat opravovat ten zničený. Jinak šálky se prodávají jenom v jedné velikosti, což je při té již někým zmiňované výměně celkém problém. Zrovna nevím jak se to v takových případech řeší, jestli se přibrušují šálky (podle mě né) nebo se přibrušuje klika (což samozřejmě snižuje její pevnost, prý dokonce až o 15 %, což je celkem dost). Myslím, že by si byl nerad, kdyby se ti ve 200 v hod. na mašině rozlomila klika na dva kusy. P.S. stejným způsobem se to řeší, když to "zadřeš" - pokud nejsou vymlácené kartery, dají se nové šálky a přebrousí se klika (jak už jsem psal, sníží se její pevnost až o 15 %), každopádně tě to bude stát hromadu peněz a levnější je koupit motor z bouračky apod. Navíc tomu nemůžeš věřit, že je všechno OK. Good Luck

P.S. pokud si na to netroufáš, svěř opravu někomu, kdo tomu rozumí



Když už chceš aby se věci nazývali pravými jmény tak budeš muset začít u sebe, šálek = hrnek na kafe, šály = z německého Schalen - kluzná ložiska - zde na kliku

Porucha převodovky R1-pomoc

8.1.2010 v 09:40 | Nahoru | #15
Kvůli převodovce není potřeba rozebírat celej motor. Nerobíral jsem nikdy R1, ale u většiny motorů je dělící rovina karterů skrz čepy kliky a převodové hřídele. Při půlení motoru není potřeba sundávat hlavu ani válce. Většinou jen sundáš víka motoru včetně statoru altíku, otočíš motor spodkem vzhůru, odšroubuješ spoustu šroubů a normálně sundáš spodní karter. Klika bývá obvykle přišroubovaná koníkama, málokdy jsou šály přímo ve spodním karteru. Ložiska převodových hřídelí jsou jen přivřená karterem, takže ty hřídele prostě vyndáš v celku, i se spojkou. Ložiska a kolečka normálně sešoupeš z hřídele, některá jsou zajištěná kroužkama, které sundáš šroubovákem. Špatná kolečka vyměníš (6 až 9 litrů za pár) a celou hřídel nasadíš zpět tak aby vydličky zapadly do posuvných koleček.
Na své Hondě jsem posledně zvládl takovéto rozpůlení a opravu motoru za 4 a půl hodiny komplet od sundání nádrže a vyndání motoru až po montáž motoru zpět a nastrojení do pojízdného stavu. A to nejsem mechanik. V servisu si za tu práci vezmou odhadem 4 litry.

(reakce na) Porucha převodovky R1-pomoc

10.1.2010 v 09:48 | Nahoru | #16
Pepa R1> Jak už tady pár lidí říkalo. Pokud motor běží krásně a nežere olej, popřípadě vodu tak nemá cenu ho rozebírat. Možná když to bude v servisu tak seřídit ventily a karbece. To je můj názor. Spíš se přikláním aby s to dal udělat někam kde ti dají záruku. Třeba jak píšeš k známemu do yamahy. Mě potkal taky problém s převodovkou. Tady ti posílám pro zajímavost podrobný obrázky jak jsem měl rozkoplej motor já kvůli vyndání převodovky

Naposledy editováno 10.01.2010 09:58:28

Porucha převodovky R1-pomoc

10.1.2010 v 09:50 | Nahoru | #17
1

Porucha převodovky R1-pomoc

10.1.2010 v 09:51 | Nahoru | #18
m

Porucha převodovky R1-pomoc

10.1.2010 v 09:52 | Nahoru | #19
Hmm tak obrázky sem prostě nejdou jsou velký nebo mě blbne internet co já vím. Kdyby si je chtěl poslat napiš třeba mail.

Naposledy editováno 10.01.2010 09:55:33

1 reakcí na tento příspěvek Porucha převodovky R1-pomoc

10.1.2010 v 10:32 | Nahoru | #20
Ja si nemuzu pomoct,ale pokud mas uz najeto 65000km a motor bude venku,tak bych to komplet zrepasnul a mas klid.

(reakce na) Porucha převodovky R1-pomoc

10.1.2010 v 14:32 | Nahoru | #21

Murkin>Ja si nemuzu pomoct,ale pokud mas uz najeto 65000km a motor bude venku,tak bych to komplet zrepasnul a mas klid.


Co chceš repasovat na motoru, co má najeto TEPRVE 65t.??? Tak maximálně kouknout jestli není vytahaný rozvoďák, ale i na ten je ještě brzo.

Jiný případ by byl, pokud by měl najeto "českých" 65t., to znamená že první majitel stočil tachometr o 20, druhý o 30 a další dva stočili po 40 tisících.
I tak ale, pokud má stále dobré kompresní tlaky a nežere olej, není důvod vůbec sundávat hlavu a válce. Pokud tomu nemlátí klika, není důvod měnit šály.

Porucha převodovky R1-pomoc

10.1.2010 v 15:09 | Nahoru | #22
No tak v momente,ze klika zaboucha,tak bude na vyhozeni. Kdyz uz to bude venku,tak to bude jen par kacek navic a bude mit jistotu,ze to vydrzi,treba dalsich 70000km. Rozhodne bych saly na klice a ojnicich minimalne premeril.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1193, 1194] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35815 Včera v 22:26 Ghostik
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 StillFlyingMust 6 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65


TOPlist