R1 jsou na to extra nachylne
Nemas tu tvoji strelu koupenou ze znojma nebo nemel ji nekdo pred tebou?
Naposledy editováno 07.01.2010 19:03:54
1 reakcí na tento příspěvek Porucha převodovky R1-pomoc
K věci: není důvod sundávat i hlavu, nechápu důvod. Jestli ji ještě nikdo od výroby nesundával, a neztrácí se ti olej, nebo voda, nebo ti nic z podhlavy neteče, tak není důvod ji sundávat. Pokud ti odešlo kolečko v převodovce, stačí jenom vyndat motor, vypustit olej, samozřejmě i chladicí kapalinu (což uděláš dříve než motor vyndáš), otočíš motor, no a motor rozpůlíš. Opět se budu opakovat: pokud ten motor nemá žádný jiný problém, tzn. nežere olej přes ventilová gufera, není důvod je měnit, to samé platí i pro lágry, šálky - pokud motorka nebyla zadřená, není důvod do toho vůbec hrabat, každopádně pokud by zadřená byla, jakože není, motor by byl stejně na odpis. Pokud se ti někdy tohle stane, rovnou začni shánět jiný motor. Vyjde tě to levvněji, než nechat opravovat ten zničený. Jinak šálky se prodávají jenom v jedné velikosti, což je při té již někým zmiňované výměně celkém problém. Zrovna nevím jak se to v takových případech řeší, jestli se přibrušují šálky (podle mě né) nebo se přibrušuje klika (což samozřejmě snižuje její pevnost, prý dokonce až o 15 %, což je celkem dost). Myslím, že by si byl nerad, kdyby se ti ve 200 v hod. na mašině rozlomila klika na dva kusy. P.S. stejným způsobem se to řeší, když to "zadřeš" - pokud nejsou vymlácené kartery, dají se nové šálky a přebrousí se klika (jak už jsem psal, sníží se její pevnost až o 15 %), každopádně tě to bude stát hromadu peněz a levnější je koupit motor z bouračky apod. Navíc tomu nemůžeš věřit, že je všechno OK. Good Luck
P.S. pokud si na to netroufáš, svěř opravu někomu, kdo tomu rozumí
1 reakcí na tento příspěvek Porucha převodovky R1-pomoc
2stroke>Hergot lidi, nazývejte věci pravými jmény - "gumičky" ventilů? Snad gufera na ventilech, nebo ventilová gufera
K věci: není důvod sundávat i hlavu, nechápu důvod. Jestli ji ještě nikdo od výroby nesundával, a neztrácí se ti olej, nebo voda, nebo ti nic z podhlavy neteče, tak není důvod ji sundávat. Pokud ti odešlo kolečko v převodovce, stačí jenom vyndat motor, vypustit olej, samozřejmě i chladicí kapalinu (což uděláš dříve než motor vyndáš), otočíš motor, no a motor rozpůlíš. Opět se budu opakovat: pokud ten motor nemá žádný jiný problém, tzn. nežere olej přes ventilová gufera, není důvod je měnit, to samé platí i pro lágry, šálky - pokud motorka nebyla zadřená, není důvod do toho vůbec hrabat, každopádně pokud by zadřená byla, jakože není, motor by byl stejně na odpis. Pokud se ti někdy tohle stane, rovnou začni shánět jiný motor. Vyjde tě to levvněji, než nechat opravovat ten zničený. Jinak šálky se prodávají jenom v jedné velikosti, což je při té již někým zmiňované výměně celkém problém. Zrovna nevím jak se to v takových případech řeší, jestli se přibrušují šálky (podle mě né) nebo se přibrušuje klika (což samozřejmě snižuje její pevnost, prý dokonce až o 15 %, což je celkem dost). Myslím, že by si byl nerad, kdyby se ti ve 200 v hod. na mašině rozlomila klika na dva kusy. P.S. stejným způsobem se to řeší, když to "zadřeš" - pokud nejsou vymlácené kartery, dají se nové šálky a přebrousí se klika (jak už jsem psal, sníží se její pevnost až o 15 %), každopádně tě to bude stát hromadu peněz a levnější je koupit motor z bouračky apod. Navíc tomu nemůžeš věřit, že je všechno OK. Good Luck
P.S. pokud si na to netroufáš, svěř opravu někomu, kdo tomu rozumí
Když už chceš aby se věci nazývali pravými jmény tak budeš muset začít u sebe, šálek = hrnek na kafe, šály = z německého Schalen - kluzná ložiska - zde na kliku
Na své Hondě jsem posledně zvládl takovéto rozpůlení a opravu motoru za 4 a půl hodiny komplet od sundání nádrže a vyndání motoru až po montáž motoru zpět a nastrojení do pojízdného stavu. A to nejsem mechanik. V servisu si za tu práci vezmou odhadem 4 litry.
Naposledy editováno 10.01.2010 09:58:28
1 reakcí na tento příspěvek Porucha převodovky R1-pomoc
Murkin>Ja si nemuzu pomoct,ale pokud mas uz najeto 65000km a motor bude venku,tak bych to komplet zrepasnul a mas klid.
Co chceš repasovat na motoru, co má najeto TEPRVE 65t.??? Tak maximálně kouknout jestli není vytahaný rozvoďák, ale i na ten je ještě brzo.
Jiný případ by byl, pokud by měl najeto "českých" 65t., to znamená že první majitel stočil tachometr o 20, druhý o 30 a další dva stočili po 40 tisících.
I tak ale, pokud má stále dobré kompresní tlaky a nežere olej, není důvod vůbec sundávat hlavu a válce. Pokud tomu nemlátí klika, není důvod měnit šály.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1193, 1194] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35815 | Včera v 22:26 Ghostik |
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 | StillFlyingMust | 6 | 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust |
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 | Blacky94 | 7 | 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 599 | 24.4.2024 v 23:12 Ariete |
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 | Richard65 | 3 | 13.4.2024 v 20:57 Richard65 |