1 reakcí na tento příspěvek Lihový vs. plynový vařič
body01>Buď jsem to blbě popsal a nebo jsi špatně čet , takže normálně to funguje jako redukce pro tento vařič ( připojíš zespoda ). Jestli ale potřebuješ přepustit plyn, rozšroubuješ vařič na dvě půlky, tu spodní pak spojíš s redukcí, ne v místě bomby ale hořáku a je to
Aha! A to pasuje?(hořák jsem nikdy neměl rozdělanej)1 reakcí na tento příspěvek Lihový vs. plynový vařič
1 reakcí na tento příspěvek Lihový vs. plynový vařič
Naposledy editováno 06.01.2010 21:39:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lihový vs. plynový vařič
sharkis>bizon17> ehm jakou to má výhodu oproti plynu v našich podmínkách? Teda krom toho že je to asi 7 krát dražší
Mluvím za sebe neprodávám vařiče jen když už bych si chtěl nějakej koupit tak bych koukal dopředu, třeba bych někdy chtěl někam vyrazit...(Mongolsko, J.Amerika atd.)kde bych nechtěl chrápat v hotelu jak někde u moře.Plynovej je dobrej tam kde seženeš plyn....proto mam jinej názor.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lihový vs. plynový vařič
prackarr>Jinak ta žlutá kartuše VAR II má nová 366g! Prázdná cca 230g!
To je pro tu 230g?
1 reakcí na tento příspěvek Lihový vs. plynový vařič
bizon17>Mluvím za sebe neprodávám vařiče jen když už bych si chtěl nějakej koupit tak bych koukal dopředu, třeba bych někdy chtěl někam vyrazit...(Mongolsko, J.Amerika atd.)kde bych nechtěl chrápat v hotelu jak někde u moře.Plynovej je dobrej tam kde seženeš plyn....proto mam jinej názor.
Jelikoz jsem student, tak dal nez na Slovensko nepojedu Tedy zatim
1 reakcí na tento příspěvek Lihový vs. plynový vařič
Plyn je komfortnější ale taky vyjde dráž jak vařič tak náplň. Je skladnější než benzin. Nesmrdí. Takže na běžné cestování používám Primus (za pár stovek, tuším kolem 800,-) s kartušemi co občas naplním přes rekukci z malé BP bomby.
Benzin se používá v extrémních podmínkách (horolezci) a v oblastech, kde se kartuše BP nedá sehnat nebo špatně shání (Asie, J Amerika). Do vysokých hor na expedice bereme benzin od MSR, samotný vařič stál kolem 4500,- .
Postup plnění
Každou novou originání bombičku zvážím na analytických vahách a zjištěnou hmotnost zapíšu na na štítek na bombičce. Prázdnou bombičku spojím redukčním ventilem s "dvoukilovkou", celý systém převrátím tak, že "dvoukilovka je vzhůru nohama", huschovka visí na redukčním ventilu pod dvoukilovkou. Záměrně říkám visí, nedoporučuju, aby soustava stála na malé bombičce, mohlo by dojít k pádu dvoukilové bomby a k poškození závitu v malé bombičce. Bezpečný závěs musí každý sám ve svých podmínkách vymyslet. Poslouchám, dokud plyn teče z velké bomby do malé, potom soustavu rozpojím. Zvážím naplněnou bombičku na analytických vahách a zkontroluju, jestli hmotnost není větší než udává údaj na bombičce (moje hodnota zjištěná vážením). Pokud je hmotnost vyšší, našroubuju hořák a plyn z kartuše upouštím tak dlouho, dokud hmotnost neodpovídá zapsané hodnotě.
Plnící směsi
Dobré je vědět, že existuje tzv. letní a zimní směs propan - butanu. Zimní směs obsahuje více propanu, plyn má větší výhřevnost a kapalná fáze dobře zplyňuje i při teplotách pod nulou. Úplně nejlepší je ovšem použít v zimě a do vysokých hor jako palivo čistý propan. Dvoukilovou bombu je možno po dohodě s provozovatelem plnírny nechat naplnit čistým propanem. Propanové náplně se používají standardně pro pohon vysokozdvižných vozíků. V ČR má plnírny například společnost Primaplyn v Horní Suché u Havířova, v Olomouci, ve Znojmě, v Mimoni.
Vyřazené kartuše
Pokud s bombičkami zacházím v terénu slušně, můžu tímto způsobem relativně bezpečně obnovit originální náplň mnohokrát. Před každým opakovaným plněním zkontroluju, zda není bombička nějak poškozená - hlavně závit a dno. Při opakovaném používání se pozinkované dno bombičky odře a začíná rezavět. Rezavé bombičky je nutno včas vyřadit.
Nebezpečné triky
Plnit bombičky bez vážení náplně považuju za velký hazard. Byl jsem svědkem situace, kdy kamarád při cestě v přetopeném kupé vlaku vytáhl z batohu vlastnoručně naplněnou Huschovku, která připomínala dětský balonek (bezpečnostní vypouklé dno se vydulo ven). Kamarád byl drsňák, na nádraží plyn upustil, na bombě dál vařil, a po vyprázděnění drahocennou bombičku promáčkl zpět a doma opět naplnil. To uvádím jako odstrašující příklad.
Při amatérském plnění bombiček v našich podmínkách se časem může stát, že se ucpe nebo poškodí ventil na malé bombičce. Je to tím, že plyn v dvoukilových bombách obsahuje značné množství nečistot. Originální plnění bombiček se pravděpodobně děje přes nějaký filtr.
zdroj: http://www.kalimera.cz/plneni_plynovych_kartusi.html
1 reakcí na tento příspěvek Lihový vs. plynový vařič
Plná 366g
náplň 230g
obal 136g!
body01>bizon17> máš recht kdo plánuje hodně cestovat ( nejen na moto ) tak se to vyplatí a do letadla si bombu nevemeš, stejně tak ji všude neseženeš a benzín je na každý pumpě.
Jenže my se tu nebavíme o cestování letadlem,ale na motorce.
Do letadla nepotřebuju ani jeden,letušky nosí chálku teplou!
1 reakcí na tento příspěvek Lihový vs. plynový vařič
1 reakcí na tento příspěvek Lihový vs. plynový vařič
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lihový vs. plynový vařič
2 reakcí na tento příspěvek Lihový vs. plynový vařič
Je-li to kartuše 450, tak je v ní 450g směsi BP.
kartuše VAR
Index 230 zase znamená 230 g směsi BP.
Jinak kartuše VAR se nám pro opětovné plnění moc neosvědčily. Špatně těsnily. Proto používám origo Primus nebo Karrimor (ten má super malinkou 120 g právě tak na ten víkend).
Naposledy editováno 06.01.2010 22:00:56
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lihový vs. plynový vařič
Everts72>Ted se ještě naučit vařit
S tím problém nemám..
[url=
Naposledy editováno 06.01.2010 21:56:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lihový vs. plynový vařič
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lihový vs. plynový vařič
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lihový vs. plynový vařič
vlk123>Kartuše
Je-li to kartuše 450, tak je v ní 450g směsi BP.
kartuše VAR
Index 230 zase znamená 230 g směsi BP.
Jinak kartuše VAR se nám pro opětovné plnění moc neosvědčily. Špatně těsnily. Proto používám origo Primus nebo Karrimor (ten má super malinkou 120 g právě tak na ten víkend).
Jenže otázkou nebylo,kolik je tam plynu,ale jak člověk pozná,že dochází a ktomu musíš znát hmotnost nové kartuše. A ta se brutto nikde nepíše,jen netto.
Já,jak to klesne pod cca 200g brutto,tak s tím nikam nejedu na víc,jak den,bo bych riskoval,že budu hladem a to já tůze nerad...