Téma: OT:Škoda 120/130
 
19.12.2009 v 22:27
Jelikož jsem z mladších ročníků, rád bych se zeptal starších, či zkušenějších.
Zná někdo rozdíl mezi motory Š 120 a 130?
Nechce se mi kvůli tomu registrovat na spešl Škůdka fórum...a tady by to třeba taky někdo věděl
Dík
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT:Škoda 120/130

19.12.2009 v 23:55 | Nahoru | #31

C.J.>Ta měrka oleje je nejjednodušší Pokud je v části motoru blíže dopředu auta, tak je to favoriťácký motor, pokud je blíže zadku auta, tak je to orig. škoda.. Ale 130kových motorů jje jako šafránu



covece podle tvych prispevku mi prijde ze si uplne mimo tema a resis esli tam ma motor z Facka a nebo ze Skodarny..

on vi ze tam ma motor z Facka akorat chce koupit druhy a nevi esli ten co chce kupit je 120 nebo 130... aspon takhle sem to pochopil ja...

jinak k tematu.. rozdily ti nepovim, my sme meli doma jen 105ku kdyz mne bylo tak 10-12 roku , a tedka mam svyho Fanosa se strikackou.. s jinyma skodovkama moc zkusenosti nemam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT:Škoda 120/130

20.12.2009 v 00:57 | Nahoru | #32
C.J.> Sklon karburátoru na Favoritu se dá vyrovnat podložkou o úhlu tuším 13°, běžná praxe, nebo sehnat svody z origo 135/136 motoru třeba z Rapida

BagoBorec> Motor 130 poznáš podle toho hnědýho znaku na hlavě (najdeš ho na pravé straně), nebo podle čísla a typu motoru (pokud není přebouchaný), a jestli si chcete udělat výlet, tak si pro něj ke mně přijeďte a dám Vám ho i s převodovkou

(reakce na) OT:Škoda 120/130

20.12.2009 v 11:26 | Nahoru | #33

Cosmogagy> akorat chce koupit druhy a nevi esli ten co chce kupit je 120 nebo 130...



No tak v tom případě motor 130 má jiné svody než 120, jinou hlavu, jiný počet kanálku v hlavě a samozřejmě díky tomu i jiné ventilové víko (hliníkové a širší, nezaměnitelné se 120), jinou vanu motoru (hlinikovou, ale jde zaměnit se 120)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT:Škoda 120/130

20.12.2009 v 11:28 | Nahoru | #34

Zdeny88>Sklon karburátoru na Favoritu se dá vyrovnat podložkou o úhlu tuším 13°, běžná praxe, nebo sehnat svody z origo 135/136 motoru třeba z Rapida



Když se tam dá ta podložka, tak se tam nevejde karbec a sání z favorita.. Já jsem ten sklon karbce za jízdy moc nepoznal, nebo vlastně poznal, když dělám na místě kolečka, tak to jde jen na levou stranu, na pravou stranu se tomu moc nechce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT:Škoda 120/130

20.12.2009 v 11:40 | Nahoru | #35

C.J.>Ta měrka oleje je nejjednodušší Pokud je v části motoru blíže dopředu auta, tak je to favoriťácký motor, pokud je blíže zadku auta, tak je to orig. škoda.. Ale 130kových motorů jje jako šafránu



víš vůbec,na co se Bago ptal??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT:Škoda 120/130

20.12.2009 v 11:51 | Nahoru | #36

Axel>víš vůbec,na co se Bago ptal??



a umis ty vubec cist??? uz sem ho upozornil ze spatne pochopil otazku a on napsal zatim si myslim nejlepsi prispevek ohledne rozliseni motoru 120 a 130

(reakce na) OT:Škoda 120/130

20.12.2009 v 11:53 | Nahoru | #37

Cosmogagy>a umis ty vubec cist??? uz sem ho upozornil ze spatne pochopil otazku a on napsal zatim si myslim nejlepsi prispevek ohledne rozliseni motoru 120 a 130




ja přehldl stranku číslo 2
sorry C.J.

OT:Škoda 120/130

20.12.2009 v 11:59 | Nahoru | #38
Ještě malý offík k těm nápravám-na Š120 se montovaly oba druhy náprav-jak klasická, se 4stupňovou i 5stupňovou převodovkou, tak tzv. úhlová kyvadlová náprava(zvaná též náprava s vlečenými rameny)s 5stupńovou převodovkou-tento vůz je označen jako Š120LX a je to rarita, moc jich vyrobeno nebylo.
Motorů 130 je celkem dost, ale prakticky nesehnatelná věc jsou motory 135/136 montované do řady 742 cca. poslední dva roky výroby. Neplést s motory do Favorita!!
Edit k nápravám-převodovky pro klasickou nápravu a pro tu s vlečenými rameny jsou nezaměnitelné.

Naposledy editováno 20.12.2009 12:00:40

(reakce na) OT:Škoda 120/130

20.12.2009 v 12:10 | Nahoru | #39
BagoBorec> Motor 120 od 130 poznáš velmi jednoduše podle podélného žebra na bloku motoru. Toto žebro vyztužuje blok v úrovni kde je uložena kliková hřídel. Na 130 je o poznání silnější. Stačí jem zvednout kapotu a vše je jasné.

OT:Škoda 120/130

20.12.2009 v 12:50 | Nahoru | #40
Já bych se vykašlal na celé prohazování motoru, protože se to absolutně nevyplatí. Já mám na hraní úžovku 105 a v ní nejsilnější motor 136X, je s tím celkem prdel, kruháče driftem, gumovačky na křižovatkách.. STK vyřešilo pětikilčo v TP.. Jinak bych se na to vykašlal.. Dávat tam slabší motor nemá cenu, s favoriťáckým motorem je to spolehlivé auto- elektronické zapalování, moderní karbec s automatickým sytičem, elektronický regulátor dobíjení, spolehlivý altík 55A a rychlootáčkový startér, o tohle vše s motorem 130 přijdeš nebo budeš muset za drahé prachy předělávat.. Takže jestli si vážně nedokáže zařídit STK s Favo motorem (většinou jsou k tomu na STK vstřícní..) tak ať to hodí ze skály, protože jebat se s tím nemá smysl

Já tam mám motor bez žádného maskování, i s favo karbcem a sáním, stavěli mě i benga, ptali se, jak to s tím favoriťáckým motorem jede, pak jen zkontrolovali, jestli jsem správně narazil číslo, pochválili liťáky 14" a kola 185 a popřáli šťastnou cestu

OT:Škoda 120/130

20.12.2009 v 12:51 | Nahoru | #41
.

[img]

OT:Škoda 120/130

20.12.2009 v 13:11 | Nahoru | #42
Já měl začínal na 120ce, pak sem měl taky 105ku užovku, ale s motorem ze 130ky a 5tikvaltem, to jelo jak drak když to člověk dostal do otáček. Pak sem měl rapida s motorem s feldy a ten jede ještě líp, na dvojku to dá kilo a točí 8000rpm! No a nakonec sem pořídil starého Megana 1,6 8miventil. Sice už to topí a jede to líp od spodu, ale je to předek a pokud si chce člověk v zimě zařádit, tak se šáde si užije mnohem víc srandy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT:Škoda 120/130

20.12.2009 v 14:29 | Nahoru | #43
C.J.> Jestli karbec se sáním z Favorita nevím, ale motor Favo + podložka + karburátor ze škodovky (SEDR 32) + airbox škodováckej se myslím vejde V týhle fázi ještě zatím nejsem, zatím stavím nápravy... Kámoš to má v Rapidu jak píšu, akorát bez položky (takže nakřivo) a problém s vynecháváním nemá, ale vypadá to teda divně

BagoBorec> Jinak mě napadlo, jestli tam nemůže být normálně motor ze škodovky 105/120, konstrukčně jsou záměnné, akorát jsou slabší a určitě na to budou na STK koukat líp než na Favo motor. Koukni se na vyjádření škodovky třeba tady . Ale většiou na technické problémy nedělají, to spíš úředníci, aby neměli moc práce...

Naposledy editováno 20.12.2009 14:30:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT:Škoda 120/130

21.12.2009 v 07:33 | Nahoru | #44

Zdeny88>C.J.> Jestli karbec se sáním z Favorita nevím, ale motor Favo + podložka + karburátor ze škodovky (SEDR 32) + airbox škodováckej se myslím vejde



Mrkni na fotku o 3 příspěvky výše, vejde se bez problémů (jen vzduchový filtr se trochu hůře mění ale jde to)

(reakce na) OT:Škoda 120/130

21.12.2009 v 09:24 | Nahoru | #45

mischa638>C.J.> jako šafránu? Tak před 3 rokama když sem měl 130kový motor v autě sem sháněl druhou hlavu a zaboha sem nemohl sehnat. Dnes to bude ještě horší, tak nevím nevím :\



hlava není problém ,nebo 130 motor

na každém větším vrakovišti je výběr dost velký.Dneska nikdo neřeší co v tom má za motor když to veze na likvidaci

OT:Škoda 120/130

21.12.2009 v 09:40 | Nahoru | #46
Š 130 jsem nějakou dobu měl. Poznáš ji podle pětikvaltu, zadních kol do A, často prasklé hlavy, silnějších poloos, čísla motoru "130" nebo "/7", na hlavě by měl být škodovácký znak zvýrazněný hnědou barvou.
kdyby byl zájem, tak doma jeden motor ještě mám, ale je na něm prasklá hlava, nebo špatné těsnění (přehodil jsem celej motor, tak jsem to nezjišťoval)

edit: ještě má trochu jiný výfuk - nevím přesně jak se lišil, ale v horní části byl zesílený (větší průměr)

Naposledy editováno 21.12.2009 09:42:42

OT:Škoda 120/130

21.12.2009 v 13:26 | Nahoru | #47
emeee... zkopirovano ze skodovackyho webu... Sam sem skodylaku mel plno a stale mam, ale podrobnosti vo cislech motoru kazdej den nepotrebuju... takze takle:

Číslo motoru je vyraženo na přírubě bloku motoru pro montáž čerpadla chladící kapaliny. Od roku 1977 (náběh typové řady 105/120) je za šesticiferným pořadovým výrobním číslem motoru lomítko a pak následuje číslice udávající typ motoru (index):

/1 Š105 ...... (Š742.10)
/2 Š120 ...... (Š742.12)
/3 Š120 ...... (chladírenská jednotka)
/4 Š110R
/5 Š110
/6 Š120 Garde,Rapid
/7 Š130 ...... (Š742.13)
/8 Š100
/9 Š120 LS ..... (Š742.12)

Od května 1987 zavedl výrobce číslování motoru novým způsobem. Nálitek příruby je rozšířen a číslo je ve dvou řádcích. V prvním řádku je sedmimístné pořadové výrobní číslo motoru ukončené hvězdičkou, v druhém řádku je třemi číslicemi udán typ motoru (105, 120, 130, 135, 136). Je-li za tímto číslem uvedena číslice 8, znamená to, že u motoru je upravena hlava válců (ze šedé litiny) pro použití bezolovnatého benzínu. U Š135 se identifikační kód 8 neuvádí, tento typ je určen pro trvalé používání bezolovnatého benzinu.

edit: vsem tem, ktery poznavaj motory podle petikvaltu a vlecnejch naprav... mnoa co kdyz je motor venku, nebo vlecka dodatecne montovana? Jde to a ne, ze ne

edit 2: (co se tejce motoru - mrknete, ze 742.12 je i stopetadvaca a ma petikvalt.. hmm)

ŠKODA 742.10 Š105 S,L,SP,GL
ŠKODA 742.12 Š120 -,L,LE,GL,125L
ŠKODA 742.12X Š120 LS,GLS,LX,GARDE,RAPID
ŠKODA 742.13 Š130 L,GL,RAPID130
ŠKODA 742.135 Š135 L,GL,RAPID135
ŠKODA 742.136 Š136 L,GL,RAPID136

Naposledy editováno 21.12.2009 13:31:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT:Škoda 120/130

21.12.2009 v 13:40 | Nahoru | #48
C.J.> To je tvoje totok?

OT:Škoda 120/130

21.12.2009 v 13:46 | Nahoru | #49
Tak to videjko se mi líbí, hlavně ta hudba je úlet

OT:Škoda 120/130

21.12.2009 v 14:40 | Nahoru | #50
Napíšu jen názor za sebe....měl jsem rapida 130. Vysral se mi motor a to tak, že přestal mazat a zaklepala klikovka. Načež jsem sháněl 130, což je prakticky nemožný. Nakonec jsem sehnal favorita 136. Rozdíl - vodní pumpa, osmi kanál - jiné sání a jiné výfukové potrubí, absence AC pumpy a jinak danej termostat ( to jsem vyřešil okruhem do interiéru -za sedačky ). Výfuk jsem řešil laďákem, čili potrubí zůstalo stejné, s karbecem byl problém do té doby, než jsem si převařil na favoriťácké sání přírubu ze 130tkového sání a dal klasickej karbec ze 130. Proběhlo nějaké štelování a hlavně výmaz motoru. Následně na technickou půjčenej " origo" výfuk od borce, co měl taky favoriťáckej motor. A bez problémů jsem prošel. Karbec byl narovno a do rapida, kterej má výš dekl motoru se vešel bez problémů.

e: ještě jsem musel potáhnout lanka a vyměnit nějaké hadice od vody, potom ten altík jak psal někdo výš. No a vlečená náprava je sice super, jenže tak nejlíp nová a hnedka vyvařená do uzavřenýho profilu, protože ta origo se kroutí jako prase a potom jsou ty kola do A jak naložená tatra.
Ale fakt než shánět 130motor, tak raděj dám fávo.

Naposledy editováno 21.12.2009 14:50:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT:Škoda 120/130

21.12.2009 v 18:00 | Nahoru | #51

abcman>C.J.> To je tvoje totok?



JJ, to byla první jízda po cca tříletém stání :D Je to celkem masakr, když se to rozjede nad 120 km/h, tak to dává slovu "vlnit se" zcela jiné dimenze, názvu úžovka skutečně dělá čest

Naposledy editováno 21.12.2009 18:01:53

(reakce na) OT:Škoda 120/130

21.12.2009 v 18:10 | Nahoru | #52
C.J.> Jj, užovka, je užovka, rád na ni vzpomínám Je to šílená věc, já z ní jednou z kopce dostal 170km/h(tachometrových), ještě by možná šla, ale neměl sem na to odvahu, protože v té rychlosti to lítalo od krajnice ke krajnici

OT:Škoda 120/130

21.12.2009 v 18:16 | Nahoru | #53
číst všechno nebudu, protože dost lidí vůbec nepochopilo o co Ti jde.

Základní identifikační znaky jsou číslo za lomítkem a barva na hlavě válců. To že je číslo přebouchnutý by jsi měl poznat (hvězdičky, znak Škoda). Neplatí že 2řádka číslo musí být vždy 130, první měly ještě jednořádkové číslo. Další věc je podélné žebro na bloku. No a asi poslední identifikační znak je karburátor a sací potrubí (karbec má být JIKOV 32 SEDR 443 751 295 100, JIKOV 32 SEDR 443 751 322 200, JIKOV 32 SEDR 443 751 322 300) a sací potrubí vypadá takhle š130 , š120 a starší. Potrubí se dá nahmátnout prstem, případně u motoru venku to je i vidět, ale není to směrodatný. Jo a ještě mě napadá, že výfuk je na M10 šroubech, kdežto starší mají m8

Teď už víc rozdílů snad není, krom toho co se dá poznat po rozborce...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist