kamarád si nedávno koupil jako novou řet. sadu společně s řet. koly DID řetěz ČZ 520 ORM (s O kroužky a obyč. spojkou) a teď, když se dostal k prvnímu čištění, dočetl se na krabici od něj jednu věc, co ho zarazila a mě popravdě taky .
Píšou tam, že řetěz se má čistit:
v příp. znečištění blátem ostříkat řádně vodou, nechat oschnout a hrubým kartáčem (nedrátěným) zbavit nečistot. Pak namazat přípravkem na řetězy.
Dál je tam výslovně uvedeno, že se k čištění nemají používat ŽÁDNÉ chem. látky, tj. nejen tech. benzín, benz. čistič, tetrachlor, toulen, líh a další látky, co škodí O kroužkům, ale prostě NIC, čili ani petrolej. Prý jinak dojde k uvolnění maziva z vnitřku řetězu a jeho zničení.
Zajímavý je, že většina výrobců petrák dovoluje jako látku, která O nebo X kroužkům nic neudělá a vše je OK. I origoš řetěz od DID, který na motorce byl doteď, lze čistit petrákem. A nemám dojem, že by ČZ byl něco extra, víc citlivý na chemii ve srovnání s ostatními značkami. Já mám dokonce v manuálu k motorce napsáno, že čistit mám petrolejem a pak namazat.
Co myslíte, může to s ním taky zkusit i přesto, že píšou ŽÁDNÉ chem. látky, nebo raději nemá zkoušet nic a řetěz jen otřít (není od bláta nebo nějak moc špinavý, chce ho jen nakonzervovat na zimu) a namazat?
Díky za reakce.
1 reakcí na tento příspěvek Rada ohledně řetězu ČZ
Ben-harmonika>100% jistotu nemám, chemyje mi nikdy nic moc neříkala, ale pokud jsem dobře naslouchal, tak čističe řetězů jsou vlastně na bázi petroleje. Tudíž bych to neřešil.Fakt je, že já kupuju origo čističe
Jj, jsem téhož názoru .
Já řetěz čistím starším,otupělým drátěným kartáčem a fertik. řetěz vydrží dlouho. čistič používám jen vyjmečně. Petrolej jsem zkoušel,a přišlo mi to stejný. Výrobce se chce chránit,proto to píše.
3 reakcí na tento příspěvek Rada ohledně řetězu ČZ
Pawka>jo vyrobce ma pravdu! vodou nebo jen trochu namocit hadrik do neceho a umyt povrchove a ne v tom vymachat retez.krouzkum se nic nestane od petroleje ale nejsou tak tesny aby nepustili petrolej dovnitr k tuku,kterej to pak rozpusti a mas po naplni.
Já bych souhlasil . Sice s těsněnejma řetězama nemám vůbec žádné zkušenosti. Ale v poslední době jsem toho o řetězech hodně přečetl. A můj názor je, že při čištění těsněného řetězu rozpouštědly akorát dojde k vymytí maziva z kloubů a akorát se tam může zanýst sajrajt. Takže já bych volil vodu a mazadlo.
1 reakcí na tento příspěvek Rada ohledně řetězu ČZ
2 reakcí na tento příspěvek Rada ohledně řetězu ČZ
Pawka>jo vyrobce ma pravdu! vodou nebo jen trochu namocit hadrik do neceho a umyt povrchove a ne v tom vymachat retez.krouzkum se nic nestane od petroleje ale nejsou tak tesny aby nepustili petrolej dovnitr k tuku,kterej to pak rozpusti a mas po naplni.
Tak to delam, na hadr trochu petroleje a otrit rezet, nenamacim ho. Ale treba pomoci Kettenmaxu se vlastne macha, ze? Nebo je to spis jako namocenym hadrem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada ohledně řetězu ČZ
joone>nečistím ... mažu převodovým olejem ... já jen abyste o tom věděli
To taky nevidím jako špatnou volbu, -- ten "černej humus" je sice všude (pro leštěnkáře to není ) , ale pořád sebou bere i ty nečistoty. Takže si řetěz udržuje takový ještě přijatelný prostředí. Akorát pro endůro a kros bych to asi nedoporučoval.
1 reakcí na tento příspěvek Rada ohledně řetězu ČZ
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada ohledně řetězu ČZ
VojtasDR>Martic> proc ne?? mazu retez smesi vazeliny a vyjetaku a nestezju si, retez je cistej a kdyz uz beha v bahne, tak ho staci vzit vodou a bahno z neho samo sjede, jak je mastnej.. a nevadi mi, ze to musim mazat po temer kazdy vyjizdce, praveze podle me na enduro a kros nema cenu pouzivat neco drahyho..
Tak jo , i na kros to jde . Já jsem nějak uvažoval, že ty "voskovatý" mazadla ze sprejů možná míň pustěj sajrajt do těch pohyblivejch míst a nějakej olej či vazelka se s tou hlínou a bahnem spíš smíchá. Ale ono to výjde asi fakt na stejno i tam .
1 reakcí na tento příspěvek Rada ohledně řetězu ČZ
víc nevim