kamarád si nedávno koupil jako novou řet. sadu společně s řet. koly DID řetěz ČZ 520 ORM (s O kroužky a obyč. spojkou) a teď, když se dostal k prvnímu čištění, dočetl se na krabici od něj jednu věc, co ho zarazila a mě popravdě taky .
Píšou tam, že řetěz se má čistit:
v příp. znečištění blátem ostříkat řádně vodou, nechat oschnout a hrubým kartáčem (nedrátěným) zbavit nečistot. Pak namazat přípravkem na řetězy.
Dál je tam výslovně uvedeno, že se k čištění nemají používat ŽÁDNÉ chem. látky, tj. nejen tech. benzín, benz. čistič, tetrachlor, toulen, líh a další látky, co škodí O kroužkům, ale prostě NIC, čili ani petrolej. Prý jinak dojde k uvolnění maziva z vnitřku řetězu a jeho zničení.
Zajímavý je, že většina výrobců petrák dovoluje jako látku, která O nebo X kroužkům nic neudělá a vše je OK. I origoš řetěz od DID, který na motorce byl doteď, lze čistit petrákem. A nemám dojem, že by ČZ byl něco extra, víc citlivý na chemii ve srovnání s ostatními značkami. Já mám dokonce v manuálu k motorce napsáno, že čistit mám petrolejem a pak namazat.
Co myslíte, může to s ním taky zkusit i přesto, že píšou ŽÁDNÉ chem. látky, nebo raději nemá zkoušet nic a řetěz jen otřít (není od bláta nebo nějak moc špinavý, chce ho jen nakonzervovat na zimu) a namazat?
Díky za reakce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada ohledně řetězu ČZ
VojtasDR>Martic> proc ne?? mazu retez smesi vazeliny a vyjetaku a nestezju si, retez je cistej a kdyz uz beha v bahne, tak ho staci vzit vodou a bahno z neho samo sjede, jak je mastnej.. a nevadi mi, ze to musim mazat po temer kazdy vyjizdce, praveze podle me na enduro a kros nema cenu pouzivat neco drahyho..
Tak jo , i na kros to jde . Já jsem nějak uvažoval, že ty "voskovatý" mazadla ze sprejů možná míň pustěj sajrajt do těch pohyblivejch míst a nějakej olej či vazelka se s tou hlínou a bahnem spíš smíchá. Ale ono to výjde asi fakt na stejno i tam .