Téma: ČD vs. Student Agency
 
4.12.2009 v 22:58
Vím, že to moc s motorkama společného nemá, ale věřím, že dost lidí jsou tu studenti co dojíždějí vlakem a nebo lidi co jezdí vlakem do práce. Zajímal by mě váš názor co si myslíte o tom co teď probíhá v televizi a v novinách. Mám na mysli kampaň pana Jančury ohledně toho, že by se chtěl podílet na přepravě cestujících po železnici. Já osobně si myslím, že v dnešní době je skoro nemožné snažit se konkurovat ČD. Už jenom zakoupení vozového parku a vybudování technického zázemí by byla tak strašně nákladná investice, že netuším kde by na to chtělo například SA vzít(půjčit) peníze. Co si o tom myslíte?
Předchozí
1 2
Následující

ČD vs. Student Agency

4.12.2009 v 23:02 | Nahoru | #1
Dokud nebude zdravá konkurence, bude ČD jen Černá Díra na peníze z kapes nás všech, a navíc s kvalitama služeb na úrovni afrických zemí Proč myslíš, že si to ČD včas posichrovaly? Protože strachy serou cihly, stačí jim současná konkurence ve formě BUSů.

To zas lítali kapříci...

Naposledy editováno 04.12.2009 23:03:20

ČD vs. Student Agency

4.12.2009 v 23:04 | Nahoru | #2
Já fandím p. Jančurovi. Trh má být otevřený konkurenci, a né jen krmit koryta "monopolním" Českým Drahám

ČD vs. Student Agency

4.12.2009 v 23:10 | Nahoru | #3
Jako já bych mu taky fandil, komu by se nelíbilo jezdit levněji a v lepším prostředí nových vlaků, ale přijde mi to jen jako hramada keců, páč nikde jsem neobjevil nějaký jeho konkrétní návrh jak to všechno chtěl(chce) zrealizovat. Protože koupit vlak není jako koupit autobus.

ČD vs. Student Agency

4.12.2009 v 23:14 | Nahoru | #4

ČD vs. Student Agency

4.12.2009 v 23:15 | Nahoru | #5
Skoro kazdej monopol je spatnej, je jedno jestli v drahach, nabidkach telekomunikacnich sluzeb nebo zdravotnictvi.
Zdrava konkurence cisti a posiluje trh.

Co se tyka jednani statu, potazmo CD, potazmo ted uz odvolaneho martina romana (CEZ) z dozorci rady, je celkem jasny proc se brani. Kazdej kdo drzi nebo drzel nekdy nejakej monopol se ho nechce vzdat, kor kdyz jeho ziskovost je v radech stovek milionu.

Ale to neni problemem jen cd, cezu, reditelstvi silnic/dalnic ale i spousta jinych firem kterym tecou do kapsy penize z neverejnych statnich zakazek, popripade verejnych ale udelanych na nesplnitelne podminky, diky jejich lobbistice.

Za me ma Jancura plnou podporu (ackoliv co si budeme povidat vznik SA byl taky provazen lobistickym jednanim a ne zrovna koser financovanim)

1 reakcí na tento příspěvek ČD vs. Student Agency

4.12.2009 v 23:30 | Nahoru | #6
Fandil bych mu taky, ale nedovedu si to představit jak by to chtěl dokázat. Když na jeden vagón se čeká cca 2 roky a jeho cena je cca 100 mil.

2 reakcí na tento příspěvek ČD vs. Student Agency

4.12.2009 v 23:44 | Nahoru | #7
Trosku se nad tim zamyslete, vim ze tu jde zatim jen o prepravu lidi, ale jak chcete mit konkurenci v strategicke doprave ?
Co kdyz si zitra majitel rekne uz me to neba , rusim to a znicim, to jako nedopravime suroviny a zbozi tam kam patri ? To budem v zime bez uhli trepat kosu ?

(reakce na) ČD vs. Student Agency

4.12.2009 v 23:53 | Nahoru | #8
Creck> Tak co se týče nákladní dopravy tak tam konkurence je, tam kdyby jeden skončil hned jeho místo veznou další.

(reakce na) ČD vs. Student Agency

4.12.2009 v 23:54 | Nahoru | #9
Creck> souhlasim. strategické podniky si měl stát nechat. vždyť by se na tom dalo ušetřit spousta pěněz. jestliže je možný, že vydělá jančura, tak by mělo být čd taky v plusu. jen to chce pořádný vedení.

Fizzer> kvalita a úroveň afrických zemí? třeba by to bylo lepší, kdyby se nemusely každou chvíli opravovat vagony, který poničili pubertáci atd. lidi se neumí chovat a tak to tu i vypadá.

proč už se nejezdí praha liberec za 1kč?

ČD vs. Student Agency

4.12.2009 v 23:57 | Nahoru | #10
zerze> financni stranku bych neresil, to je to samy jak kdyby ses ptal jak nekdo muze vlastnit ferarri enzo kdyz se vyrobilo jen par kusu a aktualni cena je pres 50milionu, dit je to tolik penez a jeste to neni jisty
Penize a kontakty, o nic jinyho nejde.

Creck> a co kdyz to rekne CD? podnik jako podnik, jedno jestli sro,as,vos,ltd..

ČD vs. Student Agency

5.12.2009 v 00:04 | Nahoru | #11
ten kokotek ze student agency at jde do prdele, nejdiv by si mel zamest pred vlastnim prahem,ve student agency ma sam pekny bordel,tak by se mel nejdriv postarat o to....

ČD vs. Student Agency

5.12.2009 v 00:11 | Nahoru | #12
A myslíš si, že měl pan Jančura zájem i o lokálky typu Horní Dolní-Horoušánky, kde denně jezdí pár lidí do práce a občas nějaká babča k doktorovi? Nebo mu šlo jen o lukrativní tratě, na kterých se dá vydělat slušnej balík? Pokud chceme, aby doprava fungovala jako veřejná služba, tedy měli zajištěnou dopravu i spoluobčané v zapadlých koutech republiky (já tedy ano), tak byl krok hejtmanů zcela správný..

1 reakcí na tento příspěvek ČD vs. Student Agency

5.12.2009 v 00:15 | Nahoru | #13
provozovat vlakovou dopravu na území celé republiky není žádná prdel, je to o dost složitější než vlastnit nebo lízovat pár desítek autobusů a jezdit s nima pravidelné linky. Vůbec mi není jasné kde Jančura vezme potřebné zázemí jako depa, opravny, provozní budovy apod. pokud se mu podělal bus mezi Varama a Prahou vyjel další, lidi přestoupili a nějak dojeli do cíle. Ale jak bude řešit situaci když jeho vlak vykolejí, kde sežene rychle náhradní dopravu? Těžkou vyprošťovací techniku, dráhy mají vše potřebné a osobně si nedovedu představit, že je schopen vše ustát a má vše promyšlené, druhá věc je jak se budou tvářit firmy u kterých si bude muset zajistit nějakou hotovost-autobusy, mechanismy-stroje atd. U drah to bylo o.k. co bylo potřeba zalepil stát, ale u Studenta?
Možná by bylo prozíravější začít potichu v jednom kraji viz Jančurou chválený Karlovarský a pak postupovat pomalu dál...

1 reakcí na tento příspěvek ČD vs. Student Agency

5.12.2009 v 00:19 | Nahoru | #14
A vlaková infrastruktura tj. koleje, provozní budovy, stanice atd. jsou majetkem státu nebo ČD?

(reakce na) ČD vs. Student Agency

5.12.2009 v 00:27 | Nahoru | #15

Laďa.s>A vlaková infrastruktura tj. koleje, provozní budovy, stanice atd. jsou majetkem státu nebo ČD?


Správa železniční dopravní cesty-SŽDC. Státem vlastněný podnik, právní formu takhle z hlavy nevím.

ČD vs. Student Agency

5.12.2009 v 01:38 | Nahoru | #16
podobne nemyslitelne bylo konkurovat v bus doprave cenami uplne jinde, nez klasicky dopravci

podobne se muselo kdysi platit za odchozi hovory a i tak ze sebe operator drel kuzi :)

jancura to spocitany mel a zabavny je predevsim fakt, ze se vse obeslo bez vyberek :)

ČD vs. Student Agency

5.12.2009 v 04:02 | Nahoru | #17
Jasny, konkurence je potreba, ale jak uz tady nekdo psal. CD musi zajistovat prepravu vsech babicek z Horni do Dolni apod a ne jen Praha-Brno apod..kdyby se vzaly CD tyhle trasy tak by dopadly uplne na drzku. Do verejny dopravy se vzdycky cpalo a vzdycky bude cpat hrozne penez..jedine ze by: bylo kurevsky drazsi jizdny nebo by spousta z vas drzkovalo ze nejsou zajisteny spoje z vidlakovic do mesta..jinak to nejde

1 reakcí na tento příspěvek ČD vs. Student Agency

5.12.2009 v 16:35 | Nahoru | #18
No sám Jančura taky pěkně likvidoval konkurenci tím jeho jízdným za 1 kč...
A jak už se tu zmínilo, mám pocit, že stejně chtěl jen převzít od ČD ty nejlukrativnější trati a na zbytek sere pes...
Nicmene TO, že na řadě míst ani výběrové řízení neproběhlo, taky není košér...

(reakce na) ČD vs. Student Agency

5.12.2009 v 16:47 | Nahoru | #19

zerze>Fandil bych mu taky, ale nedovedu si to představit jak by to chtěl dokázat. Když na jeden vagón se čeká cca 2 roky a jeho cena je cca 100 mil.



Řekl bych, že tak to prezentují ČD...
je to nesmysl... 100 mil...
Nebo jinak. budu dělat vagóny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČD vs. Student Agency

5.12.2009 v 23:46 | Nahoru | #20

w.o.l.f.>provozovat vlakovou dopravu na území celé republiky není žádná prdel, je to o dost složitější než vlastnit nebo lízovat pár desítek autobusů a jezdit s nima pravidelné linky. Vůbec mi není jasné kde Jančura vezme potřebné zázemí jako depa, opravny, provozní budovy apod. pokud se mu podělal bus mezi Varama a Prahou vyjel další, lidi přestoupili a nějak dojeli do cíle. Ale jak bude řešit situaci když jeho vlak vykolejí, kde sežene rychle náhradní dopravu? Těžkou vyprošťovací techniku, dráhy mají vše potřebné a osobně si nedovedu představit, že je schopen vše ustát a má vše promyšlené, druhá věc je jak se budou tvářit firmy u kterých si bude muset zajistit nějakou hotovost-autobusy, mechanismy-stroje atd. U drah to bylo o.k. co bylo potřeba zalepil stát, ale u Studenta?
Možná by bylo prozíravější začít potichu v jednom kraji viz Jančurou chválený Karlovarský a pak postupovat pomalu dál...



hele nechci ti borit tvoje uvahy, ale rekl bych, ze jancura nad tim stravil dyl nez pet minut, kolik tys dal tomuhle prispevku

jak to funguje jinde? on musi predlozit funkcni projekt, tady se bavime o tom, ze on ani nemel sanci ho predlozit - joo, kdyby ho vyfakovali, ze je nekompetentni apod, tak budiz - i kdyz situace o kterych ty mluvis resi servisni smlouvy, pojisteni, ... atd atd ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČD vs. Student Agency

6.12.2009 v 00:51 | Nahoru | #21
jacobo> ...pokud vím podstata sporu je v tom, že kraje zadaly drahám zakázky bez výběrového řízení, kraje ale tvrdí že je to v jejich kompetenci a v souladu s patřičnou směrnicí EU, je mi úplně fuk co Jančura se svými miliony udělá, ať si je investuje do kampaně ale asi by bylo lepší je tedy dát k evropskému soudu nebo patřičnému úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, takže asi tak. Jinak je mi to ukrdenené a osobně jsem ještě neslyšel o tom, že by nějaká soukromá firma zajišťovala v Evropě celoplošně dopravu...

ČD vs. Student Agency

6.12.2009 v 09:30 | Nahoru | #22
jj z louže pod okap, jinak nejlíp to vystih Sema....

mě baví, jak se lidi nechají oblbnout - jeho jízdné NENÍ REÁLNÉ, je jen likvidační aby jeden monopol by nahrazen druhým.....

Nicméně smutnou pravdou je, že ČD je opravdu černá díra na peníze, ale vlaků se musím zastat-furt lepší vlak, jak nějaký autobus, kam se 190cm člověk ani nevleze s kolenama, kde jsou tak úzké sedačky, že se na tebe furt někdo lepí, kde nejdou ani v létě pořádně otevřít okna a vyvětrat ten hnusný smrad. Nemluvě o ceně za 1km a to, že autobus jezdí průměrnou rychlostí 25km/h což je úděsné - rok sem tímhle šíleným způsobem jezdil do práce a už nikdy více!

ČD vs. Student Agency

6.12.2009 v 09:33 | Nahoru | #23
S ČD jděte doprdele, jezdil jsem s nima 4 roky do školy a jsem rád, že už jezdím autem, ikdyž dráž...asi tak..

ČD vs. Student Agency

6.12.2009 v 10:39 | Nahoru | #24
Každej pracovní den dojíždím do Brna vlakem. Mám studentskou slevu, za tejden projedu 272 korun. Ráno je to OK, ale nepřál bych nikomu, kdo neví, jak to chodí, cestu z Brna někdy v letních měsících. Někdy je umění se do toho vlaku v Kr. poli nacpat. Nevím, jak je to tam dopoledne, ale odpoledne ve 14.10 a v 15.10 je to fakt peklo .

ČD vs. Student Agency

6.12.2009 v 10:47 | Nahoru | #25
nerikam ze bych mel rad CD , cestuju s jejich vlaky do skoly 170 km , v tech rychlicich se to da prezit , mam si kam dat nohy 193cm , v 8 lidech v kupe je to ok .... mozna kdyby tam nebyly ty kozenkove sedacky ale radsi potazene nejakou textilii , bylo by to lepsi ... vytku k CD mam v tom ze tyhle "studentske vlaky" ve kterych dojizdi studenti treba jako ja do Brna , by mohli mit vice vagonu ... protoze zaplatili vsichni stejne , proc by nekteri meli sedet na chodbach nekdy u hajzlu ?? copak by je zabilo dat do soupravy o vagon na vic ? Typicke zpozdeni vlaku mi taky docela hodne vadi , kdyz musim neco stihnout a vlak ma pravidelne pres pul hodiny zpozdeni ... , kdyby nekdo udelal trosku lepsi system , treba zalozeny na internetove rezervaci, internetovych moznosti koupi jizdenky, zacali by dimenzovat vlaky na opravdovou vytizenost a konecne by se k cestujicm zacli chovat jako k zakaznikum a ne k nakladu (nevidim jedinny duvod pro bych mel sedet za 150 korun na zemi u hajzlu, opruzovany pruvodcim ktery je prijemny jak kudla v zadech), nemam nic proti monopolu ceskych drah ...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČD vs. Student Agency

6.12.2009 v 10:48 | Nahoru | #26

abcman>No sám Jančura taky pěkně likvidoval konkurenci tím jeho jízdným za 1 kč...
A jak už se tu zmínilo, mám pocit, že stejně chtěl jen převzít od ČD ty nejlukrativnější trati a na zbytek sere pes...
Nicmene TO, že na řadě míst ani výběrové řízení neproběhlo, taky není košér...



at mi tady doprdele nekdo vysvetli, co je komu do toh, ze jancura uz nejezdi za korunu... kurva on to nikomu neslibil.. muze jezdit za co chce.. za korunu... a i za tisic korun... co ja komu po tom.. zakon neporusuje a kdo s nim jezdit nechce, tak taky nebude... serou me lidi, co si uzivaji jizdy za korunu autobusem tak, ze si na to zvyknou... a kdyz to dopravce zrusi, tak lidi breci jako to, ze na to nema pravo atd... ten kdo breci ze uz nejezdi za korunu tak je posrana vyzirka.. protoze kazdej TROCHU normalni z toho pochopi, ze to je docasne reseni, ktere ma nalakat lidi a vyradit konkurenci. A to je sakra dobre. Protoze i kdyz ty ceny nakonec stejne zase zvedne, coz je pochopitelny, tak do dopravy vnesl urcitou uroven a kulturu. Jezdit za 200,- brno-praha v rozklepany karose???? ne diky... radeji pojedu zlutakem za tu stejnou cenu.. a je mi u prdele jestli nekdy stal korunu... a to stejny mohl vnest mezi vlaky... nikdy nikomu negarantuje nizsi ceny... ale aspon to cestovani bude mit uroven. A to ze nebylo vyberove rizeni je jedna z mnoha vyprcanych komunistickych praktik, ktery tu CSSD provozuje stale dal a dal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČD vs. Student Agency

6.12.2009 v 11:00 | Nahoru | #27
a to stejny mohl vnest mezi vlaky... nikdy nikomu negarantuje nizsi ceny... ale aspon to cestovani bude mit uroven.

K tomuhle muzu rict akorat to ze bud je ten clovek multi bilionar nebo naivni ... kdyby chtel delat konkureknci CD , vem si jakou by musel mit flotilu vlaku , uvedom si kolik jezdi vlaku po kolejich v ceske republice , priklad linka Brno - Bohumin. Denne 15 primych linek jezdicich co hodinu , prumerne 12 vagonu + lokomotiva to mas denne 15 lokomotiv ktere jedou jen na jedne trase(jasne pak jedou zase nekam jinam) a to je jen jedna trat dokazes si predstavit kolik stoji lokomotiva ? myslis ze je realne aby to dokazal ? mozna kdyby odkoupil lokomotivy od CD a vagony ... ale pak se asi dostaneme zase do stejneho standartu cestovani ... nehlede na to ze v CR funguji dva zpusoby elektrifikace trati , stejnosmerne a stridave , na kazdou je potreba jina lokomotiva treba znama 163ka ze skody plzen se delala ve 3 modifikacich zelene jezdi na stejnosmernych tratich , cervena na stridavych , modra dokaze prejizdet z jedne na druhou , pochybuju ze by nekdo vymenil troleje na 1/3 ceske republiky .... musel by se priszpusobit tomu co je tady , furt ti prijde realne aby soukromnik dokazal zajistit podporu a servis vsemu co potrebuje ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČD vs. Student Agency

6.12.2009 v 11:02 | Nahoru | #28
Cuba_ZX7R>
aby bylo jasno já nikdy za 1kč necestoval a proto nebrečím, že už to korunu nestojí jen mě ten jeho krok svým způsobem sere, když Jančura brečí nad jedním monopolem a sám vytváří druhej
A jak napsal letadlák, stejně jde jen o to nalákat lidi a vzápětí ty ceny zvednout.. Stejně tak to bude i s těma vlakama, takže kecy o ušetřených 20 miliardách at si strčí do prdele. i s jeho jizdenkama za korunu!

(reakce na) ČD vs. Student Agency

6.12.2009 v 11:07 | Nahoru | #29

abcman>Cuba_ZX7R>
aby bylo jasno já nikdy za 1kč necestoval a proto nebrečím, že už to korunu nestojí jen mě ten jeho krok svým způsobem sere, když Jančura brečí nad jedním monopolem a sám vytváří druhej
A jak napsal letadlák, stejně jde jen o to nalákat lidi a vzápětí ty ceny zvednout.. Stejně tak to bude i s těma vlakama, takže kecy o ušetřených 20 miliardách at si strčí do prdele. i s jeho jizdenkama za korunu!


v cenach se SA zastavam , za sluzby ktere poskytuji treba v tech autobusech , radsi pojedu tim autobusem nez abych jezdil do prahy vlakem ...

(reakce na) ČD vs. Student Agency

6.12.2009 v 11:09 | Nahoru | #30

abcman>Cuba_ZX7R>
aby bylo jasno já nikdy za 1kč necestoval a proto nebrečím, že už to korunu nestojí jen mě ten jeho krok svým způsobem sere, když Jančura brečí nad jedním monopolem a sám vytváří druhej
A jak napsal letadlák, stejně jde jen o to nalákat lidi a vzápětí ty ceny zvednout.. Stejně tak to bude i s těma vlakama, takže kecy o ušetřených 20 miliardách at si strčí do prdele. i s jeho jizdenkama za korunu!



ale to je jasny, ze na to nalaka lidi... kdo by to tak neudelal, tak by to nemusel ani dela... jen pro info... on to dela pro penize... dela to pro sebe... kdo ceka, ze se o nej bude nekdo starat a vozit ho za malo penez na ukor sebe, tak je trumpeta. On tu cenu nezvedne tak, ze to bude 6x drazsi, protoze na to jsou zakony... ale cenu si udela takovou aby to bylo pro nej vyhodne
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist